43 jaar en zwanger: Kind houden?

06-05-2018 15:30 328 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit momenteel met een moeilijk dilemma. Heb een week geleden ontdekt dat ik zwanger ben, ruim drie maanden. Dit is totaal onverwachts gebeurd. Ik ben 43 jaar en heb al twee dochters van 14 en 11 jaar oud. Mijn partner laat de beslissing aan mij over. Een derde kind is welkom, maar hij kan er ook mee leven als ik het weg laat halen. Op dit moment weet ik het gewoon echt niet. Aan de andere kant lijkt het me heel mooi om een baby in mijn armen te sluiten, in mijn hart is er plek voor. Onze relatie is stabiel en financieel kunnen we het ook wel lijden. Maar persoonlijk vind ik 43 jaar echt te oud om een kind te krijgen. Om straks als oude taart tussen de jonge meiden op het consultatiebureau te staan en weer te starten op het kinderdagverblijf en straks basisschool....

En hoe gaan mijn dochters op reageren? De ene is al flink aan het puberen. Die zit echt niet op een babybroertje of zusje te wachten. De jongste gaat volgend schooljaar naar de brugklas. Inmiddels een echo gehad. En alles ziet er goed uit. Ook de gynaecoloog is positief. In mijn hart is er ruimte voor. Maar mijn leeftijd... Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. Als ik het kindje houd, gaan we wel een NIPT-test doen. Maar ik moet nu wel snel een besluit maken. Hoe langer het kindje in mijn buik zit, hoe moeilijker het wordt om een abortus te laten uitvoeren.
Mooi Zeester, die kleine komt in een bad van liefde volgens mij.
Gefeliciteerd en ik hoop dat bij de echo alles goed is :)
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Joostisandersgeaard2 schreef:
18-05-2018 21:03
:cheer2:

Wordt hartstikke leuk met die verschillende leeftijden in huis!

:high5: mede ervaringsdeskundige !

anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 09:49
11.50% gewijzigd
Gefeliciteerd! Veel geluk en fijne zwangerschap gewenst
Ana_Isabel2 schreef:
19-05-2018 09:48
Ik krijg geen kans om de wagen te duwen als zoon ook mee is :proud:
En heel grappig, kinderen voelen heel goed aan wat er is met een baby. "De tv moet uit." "Ze heeft honger." Hij heeft heel vaak gelijk.
Gefeliciteerd! :heart:
Bedankt voor alle felicitaties! Het gaat ook echt goed en merk dat ik nu ook echt gelukkig ben met de zwangerschap :heart: . Zou het nu heel erg vinden als het alsnog fout zou gaan, maar daar gaan we niet vanuit :) . Vind het wel pittig om te bedenken dat als ik 50 ben de kleine nog maar zeven is, maar aan de andere kant ook wel gezellig :-$. De meiden zien zichzelf al helemaal met de kinderwagen lopen en kunnen niet wachten om samen te gaan shoppen voor de baby als we weten of het een jongen of meisje wordt. Maar wil pas echt gaan shoppen vanaf 6 maanden ofzo. Ben toch wel een beetje voorzichti nog.
Zeester44 schreef:
06-05-2018 15:43
Ik vind het voor het kindje ook niet leuk om zo'n oude moeder te hebben. Vind het zielig als ze denken dat oma hem/haar naar school brengt. En als hij/zij 20 is, zit ik onderhand tegen mijn pensioen aan. En vind het leeftijdsverschil met de anderen ook heel groot. Het zijn vooral allemaal praktische dingen. We hebben ook geen kamertje meer over. En die twee meiden gaan het niet leuk vinden om samen een kamer te moeten gaan delen.
Je denkt nu al wat je baby over jou gaat zeggen en vinden. :-?

Maar goed.. Fijn dat je de keuze hebt kunnen maken
Geniet ervan ! Gefeliciteerd zeester !
Inmiddels 19 weken zwanger. Volgende week de 20-weken-echo. Dan weten we ook of we een jongen of een meisje krijgen. Ben erg benieuwd. Tot nu toe gaat het redelijk, helaas in de vierde maand wel flink misselijk geweest met heel veel overgeven en erg veel last gehad van bandenpijn. Maar het schiet nu al op. Vrienden van ons zijn echt fantastisch. We hebben nu alle spullen in huisje. Babykamer hebben we gekregen, veel kleertjes, speelgoed etc en onze twee meiden verheugen zich ook erg op de baby. Superfijn! Wilde toch nog even laten weten, omdat iedereen zo meeleefde in het begin. Voel de baby vanaf 16 weken ook al bewegen. Erg bijzonder om dat allemaal nog een keer mee te maken.

Via IKEA hebben we veel inspiratie opgedaan, waardoor we onze eigen slaapkamer als het waren in 2en splitsen zonder verbouwing. Als kindje wat ouder wordt weten we hoe dus simpel een soort 'extra kamertje' kunnen creeëren. Nooit gedacht dat ik zo nog zo creatief kon zijn.
Klinkt goed Zeester :)
Fijn!
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Wat een leuke update, komt helemaal goed zo te lezen. Succes met de echo volgende week!
Wat een leuke update!

Veel succes en geluk volgende week met de echo.
Wat een geweldige update. Veel geluk!
Mooi om te lezen. Heel veel succes, maar zo te horen is het allemaal fijn geland.
Leuke update! Fijn!
Fijn om te horen Zeester!
Mooi zo :D
Moeilijk! Ik zou er zelf niet aan moeten denken en vooral bang zijn voor de impact op het gezin als het wat mankeert. Want lang niet alles is te testen tijdens de zwangerschap. Sterkte!

Ik las net je update, fijn! Hopelijk gaat alles goed!
ghost79 wijzigde dit bericht op 26-06-2018 19:05
12.94% gewijzigd
Ghost79 schreef:
26-06-2018 18:48
Moeilijk! Ik zou er zelf niet aan moeten denken en vooral bang zijn voor de impact op het gezin als het wat mankeert. Want lang niet alles is te testen tijdens de zwangerschap. Sterkte!
Of je leest de update even. Met je vrolijke veronderstellingen.
Heel veel geluk met je gezin, Zeester. :heart:
Hartstikke goed!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lady*Voldemort schreef:
26-06-2018 18:51
Of je leest de update even. Met je vrolijke veronderstellingen.
Ik had mijn post al aangepast, maar bedankt.
Wat leuk!

Heb je de 20 weken echo inmiddels al gehad Zeester? En is het een jongen of meisje? En alles verder goed met het kindje?
Ik was 42 toen mijn jongste geboren werd. Na heel lang in de Medische molen. Ik ben echt geen oude taart op het schoolplein.
Sjiraf schreef:
29-07-2019 17:16

Heb je de 20 weken echo inmiddels al gehad Zeester?
Lijkt me wel, topic is een jaar oud.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven