Jubileumfeest ideetjes

26-06-2018 20:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een tijdje zijn mijn man en ik 12,5 jaar getrouwd en willen we een feestje (bij ons thuis) geven voor ongeveer 40 personen. We willen het iets uitgebreider doen dan alleen koffie met gebak en chips nootjes op tafel. Dit is een beetje het idee wat we nu hebben:

Gasten welkom vanaf 18.00 uur. Ontvangst met wijn/Prosecco oid.

19.00 uur: Koud en warm buffet laten komen zodat iedereen mee kan eten.

21.00 uur: koffie/thee met chocolaatjes/bonbons

Daarna gewoon allerlei soorten drankjes en wat nootjes op tafel.

Geen hapjes want iedereen heeft eigenlijk al diner op he.... Of wel nog hapjes doen???

Ben echt zo'n enorme twijfelmuts wat dat betreft en dacht: ik gooi het eens hier op het viva forum. Eens kijken wat jullie anders zouden doen...?

Bedankt alvast!
Geen hapjes doen ;) meer dan genoeg met buffet vermoed ik.
Bij bonbons kan je ook nog mini cakejes 2 bij 2 cm zetten. Dan kan men dat ook nog pakken. Dat kun je ook weer laten staan.

Enige wat nog wel handig is om te weten is: wat versta je onder buffet. En zet je tafels neer of is het ‘schoot’bordjes?
Goede muziek en tegen 12en een rondje snacks.
Klinkt goed hoor. Als het de hele avond duurt is een hapje later op de avond wel weer lekker. Sangria of een ander iets aparter drankje is ook wel leuk als welkomsdrankje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Spin1234: Het idee is statafels en kunnen ook wat mensen zitten op de bank of stoelen.

Minicakejes is wel een goed idee!
Nouschi: Sangria is idd ook leuk idee en misschien wat frituurhapjes na 23/00 uur....
Heb je een tuin en is het in de zomer dan zou je bij goed weer kunnen kiezen voor een BBQ.
Statafels neerzetten en twee mensen inhuren, 1 achter de BBQ en de ander om evt. wat drankjes rond te brengen en lege borden etc. op te ruimen.
Op een tafel wat salade, brood, sauzen en stukken watermeloen neerzetten.

Geen gedoe met koffie, gewoon de BBQ laten overgaan naar borrelen.

Wel bij binnenkomst prosecco, bier en frisdrank.
Op de statafels wat olijven, nootjes en kaasstengels zetten.
Mamaatje2 schreef:
26-06-2018 20:28
Nouschi: Sangria is idd ook leuk idee en misschien wat frituurhapjes na 23/00 uur....
Lekker!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Merel7: Bbq heb ik ook al aan gedacht maar het feestje is eind september en hebben maar een kleine tuin en bij slecht weer moeten we toch echt naar binnen. Maar thnx voor de tip!
Mamaatje2 schreef:
26-06-2018 20:32
Merel7: Bbq heb ik ook al aan gedacht maar het feestje is eind september en hebben maar een kleine tuin en bij slecht weer moeten we toch echt naar binnen. Maar thnx voor de tip!
Overkappen en wat heaters neerzetten? En asjeblieft genoeg zitplekken. De hele avond moeten hangen is doodvermoeiend.
Zorg voor kleine groepjes, roulatie en beweging.
Voor mij zou je de koffie en bonbons kunnen laten. Dan liever later nog wat hapjes.
Goede wodka.....
Koffie/thee zou ik alleen doen als je wilt dat je gasten daarna naar huis gaan. Wanneer het de bedoeling is dat gasten langer blijven zou ik dit achterwege laten.
Je gaat namelijk niet van alcohol naar koffie/thee en dan weer terug naar alcohol :)
Verder lijkt het buffet mij een heel goed plan en inderdaad later op de avond nog wat frituur hapjes.
Sunny-in-Perth schreef:
27-06-2018 05:46
Koffie/thee zou ik alleen doen als je wilt dat je gasten daarna naar huis gaan. Wanneer het de bedoeling is dat gasten langer blijven zou ik dit achterwege laten.
Je gaat namelijk niet van alcohol naar koffie/thee en dan weer terug naar alcohol :)
Verder lijkt het buffet mij een heel goed plan en inderdaad later op de avond nog wat frituur hapjes.
Speak for yourself!
Het is wat mij betreft zeker niet de bedoeling dat de gasten na de koffie weer naar huis gaan maar er komen ook mensen die iets ouder zijn en wat verder weg wonen dus vandaar. En we doen geen toetje bij t buffet dus die koffie met chocolade zie ik als een soort toetje. Vandaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven