Ongepland zwanger van 3e
woensdag 27 juni 2018 om 10:20
Gisteren ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben...ongepland.
Man en ik hebben 2 gezonde kinderen van 5 en 6 en ik heb eigenlijk nooit de wens voor een 3e (gehad).
Ik ben al jaren aan de pil, maar zo'n 5 maanden geleden even een stop ingelast omdat ik geen bloedingen meer kreeg en ik wilde weten of ik zonder pil wel gewoon ongesteld zou worden. Dat was gelukkig het geval, dus in april weer begonnen met een nieuwe strip. Half mei bloeding gehad en nu dus zwanger...
Ik snap er niets van...geen pil vergeten en -volgens mij- ook niet overgegeven/diarree gehad deze periode.
Nu dus pril zwanger. Mijn hele lijf schreeuwt: nee! Het is goed zo. We zijn gezegend met 2 leuke kinderen en stiekem ben ik ook blij dat ze al redelijk zelfstandig zijn en dat ik ook zelf weer een leven krijg. De komende maanden wil (moet) ik besteden aan afstuderen.
Aan de andere kant: met kind 1 zijn we al met al 4 jaren bezig geweest. Als ik toen had geweten dat dit mij ooit zou overkomen, dan zou een overtijdbehandeling niet eens in mij opkomen...
Man vindt alles prima trouwens. Hij had zelf best nog een 3e gewild, maar kan ook begrijpen dat het voor mij goed is zo..
Ik vind het zo moeilijk. Vanmiddag ga ik in ieder geval langs de huisarts om vast te stellen hoe lang ik zwanger ben en om daar mijn verhaal te doen.
Ik hoop hier op tips, adviezen en andere inzichten.
Man en ik hebben 2 gezonde kinderen van 5 en 6 en ik heb eigenlijk nooit de wens voor een 3e (gehad).
Ik ben al jaren aan de pil, maar zo'n 5 maanden geleden even een stop ingelast omdat ik geen bloedingen meer kreeg en ik wilde weten of ik zonder pil wel gewoon ongesteld zou worden. Dat was gelukkig het geval, dus in april weer begonnen met een nieuwe strip. Half mei bloeding gehad en nu dus zwanger...
Ik snap er niets van...geen pil vergeten en -volgens mij- ook niet overgegeven/diarree gehad deze periode.
Nu dus pril zwanger. Mijn hele lijf schreeuwt: nee! Het is goed zo. We zijn gezegend met 2 leuke kinderen en stiekem ben ik ook blij dat ze al redelijk zelfstandig zijn en dat ik ook zelf weer een leven krijg. De komende maanden wil (moet) ik besteden aan afstuderen.
Aan de andere kant: met kind 1 zijn we al met al 4 jaren bezig geweest. Als ik toen had geweten dat dit mij ooit zou overkomen, dan zou een overtijdbehandeling niet eens in mij opkomen...
Man vindt alles prima trouwens. Hij had zelf best nog een 3e gewild, maar kan ook begrijpen dat het voor mij goed is zo..
Ik vind het zo moeilijk. Vanmiddag ga ik in ieder geval langs de huisarts om vast te stellen hoe lang ik zwanger ben en om daar mijn verhaal te doen.
Ik hoop hier op tips, adviezen en andere inzichten.
woensdag 27 juni 2018 om 17:56
Wat goed dat je een keuze hebt gemaakt! Heel veel sterkte maandag.Hesitation schreef: ↑27-06-2018 17:37Precies dat! Mijn 2 kinderen waren zo gewenst (en gepland), dat gevoel ontbreekt nu volledig. Ik ben bang mijn kinderen tekort te doen (je weet immers nooit of je nog een gezond kind krijgt) en we leven nu zo in harmonie. Ik wil dat niet op het spel zetten voor een 'ongelukje'.
Maandag heb ik een afspraak bij het ziekenhuis en daar heb ik vrede mee.
Bedankt voor jullie reacties!
maandag 2 juli 2018 om 14:42
Nee, de wettelijke bedenktijd heb ik al gehad. Helaas is het niet gebeurd vandaag...ik wilde toch erg graag met roesje en daarvoor moet je nuchter zijn....Gekopbloemen schreef: ↑01-07-2018 21:11Sterkte morgen.
Ik denk dat je nog een weekje bedenktijd krijgt ?
Eind van de week de echte afspraak staan...
donderdag 19 juli 2018 om 23:23
Dat het bestaat!
Mijn dochtertje nummer 3 was ook ongepland en begint nu haar eerste stapjes te zetten! Een lief meisje van 13 maanden oud die een leven met ons verdiende!
Hoe noemen ze dat gezegde ook alweer..
“Een GELUK bij een ongeluk”
Veel succes met de aandacht voor je andere 2 kindjes, hier vinden onze andere 2 kinderen 9 en 4 het super dat ze een zusje erbij hebben gekregen!
Mijn dochtertje nummer 3 was ook ongepland en begint nu haar eerste stapjes te zetten! Een lief meisje van 13 maanden oud die een leven met ons verdiende!
Hoe noemen ze dat gezegde ook alweer..
“Een GELUK bij een ongeluk”
Veel succes met de aandacht voor je andere 2 kindjes, hier vinden onze andere 2 kinderen 9 en 4 het super dat ze een zusje erbij hebben gekregen!
vrijdag 20 juli 2018 om 07:42
Hier in de omgeving ook gezien. Een stel heeft de 3e laten komen en toen ook maar bewust voor de 4e gekozen. De 3e zou anders echt als enig kind opgroeien. Oudere kinderen waren al.(bijna) op de middelbare school. Waren heel lief voor elkaar maar totaal geen aansluiting vanwege de fases en leeftijd. Oudere ging uit terwijl de jongste naar bed moest. Het gezin ondernam vroeger veel gezamenlijke uitstapjes. Maar daarna deden ze vaker dingen apart. Met een puber kan je immers niet naar de speeltuin. En met een baby niet naar een pretpark of bioscoop. Ook hebben oudere kinderen een ander ritme qua zelfstandigheid, slaaptijden en vrienden.