Mode & Beauty alle pijlers

Lush - tips

27-06-2018 15:25 43 berichten
Jaren geleden kreeg ik eens het verse Catastrophe Cosmetic gezichtsmasker van Lush cadeau. een geweldig product!

Maar omdat ik niet echt in de buurt van een Lush woon, dacht ik mijzelf eens te verwennen en het gewoon online te bestellen.
De bezorgkosten zijn vrij hoog (7 euro), dus om het wat acceptabeler te maken voor mijzelf dacht ik er wat producten bij te bestellen om eens te proberen.

Ik ken Lush verder eigenlijk niet, en het aanbod is zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie... dus wie heeft er echte lush aanraders?
Ik dacht aan een bodylotion of iets voor onder de douche, ik heb geen bad. Ik hou niet van hele zoete/fruitige geuren. Ik heb een zeer gevoelige en droge huid, dus zeep en douchegels vallen in principe af. Dus ik dacht zelf aan de King of Skin bodybutter, of misschien de Sleepy of Dream Cream bodylotions. Zijn deze inderdaad goed verzorgend?

Andere tips zijn ook van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
De scrub met olie. Die is heerlijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
De massagebars zijn fijn!
En ik heb ook altijd het chocolademasker (de versie die niet in de koelkast hoeft, dat is me te koud)
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Dream Cream! Heb ook een moeilijke, droge en zeer gevoelige huid, en van Dream Cream heb ik geen last, het trekt lekker snel in en ruikt niet al te heftig. Je doet écht lang met zo'n pot.
Voor mijn gezicht gebruik ik Celestial, ook omdat dieze snel intrekt en niet al te heftig ruikt.

Veel van Lush is nogal heftig in de geurtjes. Na een bezoek aan de winkel duurt het altijd weer even voor ik weer iets ruik :biggrin: en ik vraag daar ook regelmatig om de wat neutralere geuren. Zoet wil ik helemaal niet, fruitig is voor douchegels nog wel oke.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Off topic, ik vraag me af of je, als je in een Lush winkel werkt, niet met verschrikkelijke hoofdpijn naar huis gaat. Alleen al er langs lopen vind ik een beetje teveel van het goede.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
SweetFirefly schreef:
27-06-2018 15:46
Off topic, ik vraag me af of je, als je in een Lush winkel werkt, niet met verschrikkelijke hoofdpijn naar huis gaat. Alleen al er langs lopen vind ik een beetje teveel van het goede.
Dat vraag ik me ook altijd af.. Maar de geuren zijn niet zo chemisch als bijvoorbeeld een Douglas of Ici Paris. Daar heb ik al last van als ik er langs loop, maar bij Lush kan ik best een half uurtje binnen zijn. De hele dag lijkt me echt te veel van het goede...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse88 schreef:
27-06-2018 15:47
Dat vraag ik me ook altijd af.. Maar de geuren zijn niet zo chemisch als bijvoorbeeld een Douglas of Ici Paris. Daar heb ik al last van als ik er langs loop, maar bij Lush kan ik best een half uurtje binnen zijn. De hele dag lijkt me echt te veel van het goede...
Je went eraan om in een sterk ruikende omgeving te werken. Tijdens een vroeger bijbaantje had ik nergens last van, maar 's avonds stonken mijn haar en kleding enorm. Als ik nu langs mijn oude werk loop vind ik het ook stinken.

Edit: on topic, ik gebruik de 9 to 5 lotion. Die is bedoeld voor om je gezicht te reinigen, je kunt je make up er ook mee afhalen en mijn huid is er veel zuiverder van geworden! Ik vind hem niet zoet ruiken. Verder heb ik de Let the good times roll scrub, ook voor je gezicht. Die ruikt wel zoet maar is ook voor een gevoelige huid en ik vind 'm superfijn .
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Ik vind de shampoo bars heel fijn. En scheelt flink wat verpakking. Honey I Waseh My Hair is heel mild en goed voor mijn droge haar met krullen.

Ook het haarspul Hair Custard vind ik fijn. Mister Dandy's Hair Candy vond ik nóg beter, maar die is helaas uit het assortiment.
SweetFirefly schreef:
27-06-2018 15:46
Jaaaaa!!! Of kotsmisselijk!

Maar de body scrubs zijn wel heeeeel fijn
anoniem_643352ae0cd71 wijzigde dit bericht op 27-06-2018 16:29
6.92% gewijzigd
Ik gebruik de Lemony Flutter voor mijn nagels/nagelriemen. Vind het fijn spul.

En ik smeer dat ook altijd op schrammen enzo, het helpt helen.
De shampoo bars gebruik ik al jaren.
En soms een pot Dream Cream, die is fijn voor een gevoelige huid.
Puberdochter is helemaal weg van de Lush, als we in een onbekende stad zijn dan snuffelt ze even in de lucht en dan weet ze welke richting we op moeten voor de Lush :proud:
Ze heeft een Woosh voor onder de douche, een blauwe en die is erg lekker en ruikt niet zo sterk. Een soort jelly in een potje om mee te douchen.
Scrubee!!
zebra123 wijzigde dit bericht op 27-06-2018 16:52
5.26% gewijzigd
Head* schreef:
27-06-2018 16:29
Ik gebruik de Lemony Flutter voor mijn nagels/nagelriemen. Vind het fijn spul.

En ik smeer dat ook altijd op schrammen enzo, het helpt helen.
Ja, die heb ik ook, heel fijn spul!
oh wauw, een heleboel lush fans hier. leuk!

ik ga alle tips uitgebreid bekijken. heeft iemand ook ervaring met de oaty shower cream? dat klinkt wel goed, maar ik ben bang dat het niet zo voedend is?
Madeliefjees schreef:
27-06-2018 15:26
De scrub met olie. Die is heerlijk.

deze klinkt fijn madeliefjees, maar op de site van lush kan ik er niet zo een vinden.
weet je de naam toevallig?
Shampoo bars! Ik doe er eeuwen mee, zo fijn. En verder ben ik mega fan van de olive branch, ik zou het nog drinken als het zou kunnen.

Sleepy enzo zijn wel lekker op de huid maar je ruikt echt alsof je in een ton lavendel olie gevallen bent.. Die doe ik alleen op als ik aan het eind van de middag douche en m'n vriend de hele avond niet thuis is, die vindt het te heftig ruiken.
Lush-fan hier!

Wat ik echt aanraders vind:
- soak and float shampoobar: mijn probleemhoofdhuid is er helemaal door opgeknapt! Ruikt ook apart, beetje naar haardvuur. Lekker!
- herbalism gezichtsreiniger. Kalmeert mn huid (verder geen gekke zoete geur trouwens)
- dream cream: ruikt lavendelachtig en verzorgt je droge huid erg goed. Schijnt ook goed te zijn voor probleemhuiden
- sultana of soap-zeep: ik krijg een droge huid van zeep en jeuk van elke lush-zeep, behalve deze! Hij laat een olie-achtig laagje achter (maar is niet vet!) waardoor je eigenlijk geen bodylotion meer nodig hebt.
- softy: enorm hydraterende voetlotion. Ruikt een beetje naar dream cream (dus lavendelachtig)
- mondwater in tabletvorm: vooral de groene thee/thee variant. Vooral fijn als je gevoelig tandvlees hebt en toch mondwater wil gebruiken

Wat ik niet zou aanraden:
- Sleepy: hele aparte geur, moet je niet kopen zonder eerst te ruiken
- pumice power voetscrub: ruikt fijn naar sinaasappel en laat een olielaagje achter maar scrubt niet (en ik vind hem enorm kietelen!)
- massagebars: ik vind ze heel erg lekker, maar ze smelten best wel snel. Vind ze best prijzig voor hoe vaak je ze kunt gebruiken
- de zepen: ik krijg buiten sultana of soap overal jeuk en een droge huid van
chirimoya schreef:
27-06-2018 17:31
oh wauw, een heleboel lush fans hier. leuk!

ik ga alle tips uitgebreid bekijken. heeft iemand ook ervaring met de oaty shower cream? dat klinkt wel goed, maar ik ben bang dat het niet zo voedend is?
Ik heb er een proefje van gehad en ik vond hem wel fijn. Wel beetje dikkige substantie. Ruikt naar Dream cream.

Als je online bestelt, kan je in het opmerkingenvak trouwens vragen om proefjes (van “natte” dingen, dus geen zeep etc). Dan krijg je een mini lush-potje met het product (waar je vaak best lang mee kan doen).
Als je wel een keer in de buurt van de Lush bent moet je vooral vragen om wat samples! Ik woon ook niet in de buurt maar was er laatst. Hele aardige medewerkers en ze heeft een plateau met allerlei producten die bij mijn huidtype passen gemaakt. Over alles kon ze wat vertellen en ik kon alles proberen waardoor ik echt dingen heb gekocht waar ik wat aan heb en heel blij mee ben!
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Als ik mn eigen post teruglees, snap ik een beetje waarom mn vriend af en toe bang is dat we failliet gaan aan Lush. :rofl:
Sugarbaby schreef:
27-06-2018 21:01
Als ik mn eigen post teruglees, snap ik een beetje waarom mn vriend af en toe bang is dat we failliet gaan aan Lush. :rofl:
Euh.... klint hélemaal niet bekend :rofl:
Ik ben helemaal fan van Big shampoo, ik heb sinds ik die gebruik voor het eerst van mijn leven volume in mijn haar :-D

En het love lettuce gezichtsmasker vind ik ook heerlijk. Ik heb zelf ook een erg gevoelige huid, maar deze doet mijn gezicht echt goed.

Dream cream heb ik ook en vind ik wel ok, niet spectaculair. Verder ben ik helemaal wild van de badbruisballen, maar daar heb jij dus niets aan (scheelt weer een beetje in de kosten, hihi)
Je kunt een leuk dagje uit plannen om en bezoek aan een Lush winkel 😉. Soms is het nl heel fijn de producten te voelen en/of te ruiken.
Hier zijn we fan van de shampoobar, lavendel bodylotion, badbombs, badklei en die jelly in een potje voor onder de douche.

Laatst nog in de grote lushwinkel in Londen geweest en je wordt daar onwijs hebberig.
Ik ben enorm fan van de Scrubbee!! Je kunt hem onder de douche gebruiken en dan ben je tegelijk: gescrubd, zacht, en lekker ruikend.

De shampoo bars ben ik ook gek op, heb zelf altijd de roze (weet niet hoe hij heet, volgens mij met Argan olie)

Heb op mn armen een beetje een problematische huid, daarbij doet de dream cream het erg goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven