Oudere mannen problemen
donderdag 28 juni 2018 om 15:31
donderdag 28 juni 2018 om 15:40
Met die 1e man is het opbouwen begonnen toen ik 15 a 16 was. Daarvoor was het altijd gewoon gezellig en geintjes hier en daar. Ik vond hem al leuk vanaf mijn 13e en dat was lastig als je nog nooit echt een liefde hebt gehad. Wel vriendjes enzo maar dat was zo onschuldig.Kristallenbolletje schreef: ↑28-06-2018 15:23Vanaf wanneer is dit opbouwen begonnen?
Hoe oud was je?
Hoe was het gedrag van de eerste man toen je jonger was?
Heb je achteraf het idee dat de eerste man je aan het klaar stomen was voor in de puberteit?
Toen ik 15 was, was hij getrouwd en kreeg zelfs een zoontje. Natuurlijk wist ik dat het niet kon. Toen ik net 16 was begon het met Messenger berichten van hoe gaat het etc. Toen ging het door met kusjes sturen en dikke knuffel enzo.
In het echt is het begonnen met armpje om me heen, knuffel als ik het koud had, hand op mijn rug leggen etc. Vervolgens (klinkt vies) maar 'lokte' hij mij altijd mee naar buiten waar mijn ouders niet waren en stonden we nog even te praten, hij kietelde me enzo en elke keer als hij weg ging gaf hij me een zoen op mijn mond. Toen hij dat een keer of 5 gedaan had en ik erachter kwam dat hij ging scheiden wilde hij me nog een keer zoenen en toen stapte ik naar achter (dat vond ik al heel wat van mezelf). Hij deed alsof hij niks doorhad en ging gewoon weg.
Tot op de dag van vandaag hebben we er nooit over gepraat en doen we beide of er niks gebeurd is.
Ik weet niet of hij me aan het klaarstomen was voor de puberteit want in principe zat ik al in de puberteit.
Het lijkt net alsof die 2e man ook nu begint. Hij doet ook aanrakingen etc. dus eerst dacht ik dat het normaal was maar aangezien wat ik meegemaakt heb met die 1e man ben ik bang dat hij dalijk ook verder gaat. Ik denk dan dat ik best mijn grenzen aan kan geven alleen is het moeilijk omdat ik hem ook al jaren ken en het altijd normaal gezellig geweest is.
Hij heeft ook een keer gevraagd op ik met hem mee wil naar noord Holland, daar moet hij voor zn werk wel overnachten en toen vroeg die wil je mee? dan moet je met mij wel het hotel in. dat heb ik wel aan mijn ouders verteld en hij weet nu ook dat ik dat niet mag. Ik weet bij hem alleen nooit of hij iets als grapje bedoelt of niet. Meestal lacht hij erbij of via app zet hij er een smiley bij met ene knipoog of wat dan ook. Ik weet nooit hoe ik moet reageren dus antwoord meestal met haha
donderdag 28 juni 2018 om 15:59
Ik had ooms die dit soort gedrag vertoonden. Heel geraffineerd. En ze 'bedoelden' er toch niets mee. Maar wel telkens aan je zitten, je aanraken als je dat zelf niet wil, maar op een manier dat JIJ je schuldig voelt. Maar 'oom is inderdaad 40 en jij 13.
Niet meer met 'haha' antwoorden, maar met OPHOUDEN NU! En je ouders inlichten.
Niet meer met 'haha' antwoorden, maar met OPHOUDEN NU! En je ouders inlichten.
Everything you see I owe to spaghetti!
donderdag 28 juni 2018 om 17:18
Ja ze doen het zonder dat jij er eerst kwaad in ziet.. dus de situatie is altijd lastig te beoordelen en als je ze erop aan zou spreken denk ik dat alles dab zogenaamd onschuldig isAnnapicobella schreef: ↑28-06-2018 15:59Ik had ooms die dit soort gedrag vertoonden. Heel geraffineerd. En ze 'bedoelden' er toch niets mee. Maar wel telkens aan je zitten, je aanraken als je dat zelf niet wil, maar op een manier dat JIJ je schuldig voelt. Maar 'oom is inderdaad 40 en jij 13.
Niet meer met 'haha' antwoorden, maar met OPHOUDEN NU! En je ouders inlichten.
donderdag 28 juni 2018 om 17:22
Precies zogenaamd onschuldig. Bijt maar eens van je af, dat voelt lekker dan haha zeggen.Lasagne4life schreef: ↑28-06-2018 17:18Ja ze doen het zonder dat jij er eerst kwaad in ziet.. dus de situatie is altijd lastig te beoordelen en als je ze erop aan zou spreken denk ik dat alles dab zogenaamd onschuldig is
donderdag 28 juni 2018 om 17:43
Dat klinkt idd niet pluis, het weglokken en steeds verder gaan.Lasagne4life schreef: ↑28-06-2018 15:40Met die 1e man is het opbouwen begonnen toen ik 15 a 16 was. Daarvoor was het altijd gewoon gezellig en geintjes hier en daar. Ik vond hem al leuk vanaf mijn 13e en dat was lastig als je nog nooit echt een liefde hebt gehad. Wel vriendjes enzo maar dat was zo onschuldig.
Toen ik 15 was, was hij getrouwd en kreeg zelfs een zoontje. Natuurlijk wist ik dat het niet kon. Toen ik net 16 was begon het met Messenger berichten van hoe gaat het etc. Toen ging het door met kusjes sturen en dikke knuffel enzo.
In het echt is het begonnen met armpje om me heen, knuffel als ik het koud had, hand op mijn rug leggen etc. Vervolgens (klinkt vies) maar 'lokte' hij mij altijd mee naar buiten waar mijn ouders niet waren en stonden we nog even te praten, hij kietelde me enzo en elke keer als hij weg ging gaf hij me een zoen op mijn mond. Toen hij dat een keer of 5 gedaan had en ik erachter kwam dat hij ging scheiden wilde hij me nog een keer zoenen en toen stapte ik naar achter (dat vond ik al heel wat van mezelf). Hij deed alsof hij niks doorhad en ging gewoon weg.
Tot op de dag van vandaag hebben we er nooit over gepraat en doen we beide of er niks gebeurd is.
Ik weet niet of hij me aan het klaarstomen was voor de puberteit want in principe zat ik al in de puberteit.
Het lijkt net alsof die 2e man ook nu begint. Hij doet ook aanrakingen etc. dus eerst dacht ik dat het normaal was maar aangezien wat ik meegemaakt heb met die 1e man ben ik bang dat hij dalijk ook verder gaat. Ik denk dan dat ik best mijn grenzen aan kan geven alleen is het moeilijk omdat ik hem ook al jaren ken en het altijd normaal gezellig geweest is.
Hij heeft ook een keer gevraagd op ik met hem mee wil naar noord Holland, daar moet hij voor zn werk wel overnachten en toen vroeg die wil je mee? dan moet je met mij wel het hotel in. dat heb ik wel aan mijn ouders verteld en hij weet nu ook dat ik dat niet mag. Ik weet bij hem alleen nooit of hij iets als grapje bedoelt of niet. Meestal lacht hij erbij of via app zet hij er een smiley bij met ene knipoog of wat dan ook. Ik weet nooit hoe ik moet reageren dus antwoord meestal met haha
Hoe is de band met je ouders?
Je zei dat je hem al leuk vond vanaf je dertiende, in wat voor opzicht en gevoel?
Waren en toen ook al kleine hints dat hij jou speciaal vond?
Ik hoop dat je mijn vele vragen niet lastig vindt, ik probeer alleen een duidelijk beeld te vormen van wat er allemaal speelde zodat in de toekomst een ander en jijzelf de red flags eerder kunnen signaleren.
donderdag 28 juni 2018 om 18:13
Nee hoor vind je vragen niet lastig, ik leer veel van de feedback van mensen dat ik met die 2e man dalijk niet dezelfde fout in ga.Kristallenbolletje schreef: ↑28-06-2018 17:43Dat klinkt idd niet pluis, het weglokken en steeds verder gaan.
Hoe is de band met je ouders?
Je zei dat je hem al leuk vond vanaf je dertiende, in wat voor opzicht en gevoel?
Waren en toen ook al kleine hints dat hij jou speciaal vond?
Ik hoop dat je mijn vele vragen niet lastig vindt, ik probeer alleen een duidelijk beeld te vormen van wat er allemaal speelde zodat in de toekomst een ander en jijzelf de red flags eerder kunnen signaleren.
De band met mijn ouders is goed. Kan veel met hun bespreken. maar sommige dingen zijn natuurlijk privé.
Ik vond die 1e man al leuk sinds mijn 13e en dat was niet leuk van goh knap maar echt verliefd zeg maar (vraag me niet hoe, het was echt zo) en ik was er ook echt helemaal kapot van toen ik merkte dat hij een nieuwe vriendin had. Ik dacht dag en nacht aan hem dus dat betekend wel dat hij iets bij me los heeft gemaakt. Toen ik 13 was gaf hij nog niet echt hintjes denk ik. Toen was het nog 'gewoon" ik dacht wel altijd dat we maatjes waren maar dat dat niet zo was zag ik ook gauw in.
Die 2e man die ik zakelijk ken vind ik niet persee leuk, ik denk wel veel aan hem maar dat komt denk meer omdat ik niet weet wat ik ermee moet
donderdag 28 juni 2018 om 18:16
Je dacht echt dat die man een relatie ging starten met een meisje van 13. Hoe zag je dat voor je dan?
Mannen die seks van je willen zul je voorlopig blijven tegen komen. Wat ga je daar mee doen? Je kan niet overal maar in mee blijven gaan, of wel?
Mannen die seks van je willen zul je voorlopig blijven tegen komen. Wat ga je daar mee doen? Je kan niet overal maar in mee blijven gaan, of wel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 28 juni 2018 om 18:27
Door een aantal reacties hier doemt het beeld op dat het redelijk normaal zou zijn dat volwassen mannen nu eenmaal op jonge meisjes geilen. Dit is echter absoluut niet het geval ! Een normale fatsoenlijke vent vindt ook dat dit niet kan. Niemand heeft zijn ogen in zijn zak, ook mannen niet van welke leeftijd dan ook, iedereen mag best vinden dat het nichtje of kennis een mooie jonge vrouw is geworden. Maar een gezonde, normale vent heeft interesse in vrouwen van zijn eigen leeftijd of enkele jaren ouder of jonger. Mannen waar hierover gesproken wordt (zelfs ooms !) sporen niet en moeten zich kapot schamen.
TO : je ouders weten dus wat een ranzige kerel dit is want ze hebben jou verboden mee te gaan met hem naar Noord-Holland om daar te overnachten. Was dat het enige dat ze hierover te zeggen hadden ?
TO : je ouders weten dus wat een ranzige kerel dit is want ze hebben jou verboden mee te gaan met hem naar Noord-Holland om daar te overnachten. Was dat het enige dat ze hierover te zeggen hadden ?
donderdag 28 juni 2018 om 18:39
Er zijn niet alleen maar redelijke normale mensen op de wereld. TO is 18 en zal toch zelf nee moeten leren zeggen. Misschien is een assertiviteitscursus iets voor jou.
Verder geloof ik niet dat alles koek en ei is in je gezin. Ik denk dat je vader veel afwezig was onder andere.
Verder geloof ik niet dat alles koek en ei is in je gezin. Ik denk dat je vader veel afwezig was onder andere.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 28 juni 2018 om 18:44
Ik vind het ook vies en tegennatuurlijk ofzo, een ouwe bok op de loer voor een jonge blom.Ouwedibbes schreef: ↑28-06-2018 18:27Door een aantal reacties hier doemt het beeld op dat het redelijk normaal zou zijn dat volwassen mannen nu eenmaal op jonge meisjes geilen. Dit is echter absoluut niet het geval ! Een normale fatsoenlijke vent vindt ook dat dit niet kan. Niemand heeft zijn ogen in zijn zak, ook mannen niet van welke leeftijd dan ook, iedereen mag best vinden dat het nichtje of kennis een mooie jonge vrouw is geworden. Maar een gezonde, normale vent heeft interesse in vrouwen van zijn eigen leeftijd of enkele jaren ouder of jonger. Mannen waar hierover gesproken wordt (zelfs ooms !) sporen niet en moeten zich kapot schamen.
TO : je ouders weten dus wat een ranzige kerel dit is want ze hebben jou verboden mee te gaan met hem naar Noord-Holland om daar te overnachten. Was dat het enige dat ze hierover te zeggen hadden ?
Vraag me ook af wat To erin ziet en of ze daddyissues heeft waar deze mannen gretig gebruik van maken.
donderdag 28 juni 2018 om 18:53
viva-amber schreef: ↑28-06-2018 18:39Er zijn niet alleen maar redelijke normale mensen op de wereld. TO is 18 en zal toch zelf nee moeten leren zeggen. Misschien is een assertiviteitscursus iets voor jou.
Verder geloof ik niet dat alles koek en ei is in je gezin. Ik denk dat je vader veel afwezig was onder andere.
Nee mijn vader is juist veel in mijn leven. Alletwee mijn ouders eigenlijk. Ik kan er ook niks aan doen dat ik in de eerste instantie op jonge leeftijd op een oudere man val. Daar kiest niemand voor. Dus het is zeker niet zo dat ik een vader figuur zoek ofzo..
donderdag 28 juni 2018 om 18:55
Waarom val je dan wel op oudere mannen? Wat trek je zò aan in hen?Lasagne4life schreef: ↑28-06-2018 18:53Nee mijn vader is juist veel in mijn leven. Alletwee mijn ouders eigenlijk. Ik kan er ook niks aan doen dat ik in de eerste instantie op jonge leeftijd op een oudere man val. Daar kiest niemand voor. Dus het is zeker niet zo dat ik een vader figuur zoek ofzo..
donderdag 28 juni 2018 om 18:56
Normaal is het niet maar het gebeurd wel heel veel. Ik heb het ook ondervonden op die leeftijd, van die idiote mannen die flirterig doen en grensoverschrijdend gedrag vertonen. Ik denk vanaf mijn 14e, dat ik daarmee te maken kreeg. En geen man die daar natuurlijk in het openbaar voor uitkomt, maar het zijn er wel heel veel die dit doen. Meisjes van die leeftijd zijn ook nog eens extra gevoelig voor dit soort toenaderingen, dat maakt het allemaal zo tricky. Die moeten nog helemaal uitvinden wat leuke aandacht is en minder leuke aandacht.Ouwedibbes schreef: ↑28-06-2018 18:27Door een aantal reacties hier doemt het beeld op dat het redelijk normaal zou zijn dat volwassen mannen nu eenmaal op jonge meisjes geilen. Dit is echter absoluut niet het geval !
donderdag 28 juni 2018 om 18:56
Lasagne4life schreef: ↑28-06-2018 15:40
Hij heeft ook een keer gevraagd op ik met hem mee wil naar noord Holland, daar moet hij voor zn werk wel overnachten en toen vroeg die wil je mee? dan moet je met mij wel het hotel in. dat heb ik wel aan mijn ouders verteld en hij weet nu ook dat ik dat niet mag.
*Gokt op Van Der Valk Hotel Akersloot*...........
donderdag 28 juni 2018 om 18:59
Die tweede man....je bent 18 dus je ouders bepalen niet wat jij wel of niet mag....waarom kan je zelf geen nee zeggen?Lasagne4life schreef: ↑28-06-2018 18:53Nee mijn vader is juist veel in mijn leven. Alletwee mijn ouders eigenlijk. Ik kan er ook niks aan doen dat ik in de eerste instantie op jonge leeftijd op een oudere man val. Daar kiest niemand voor. Dus het is zeker niet zo dat ik een vader figuur zoek ofzo..
Ben je dan heel beschermd (beetje wereldvreemd) opgevoed?
Op een dag ben je in de 20 of 30 gaan je ouders dan ook nee voor je zeggen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 28 juni 2018 om 18:59
Ouwedibbes schreef: ↑28-06-2018 18:27Door een aantal reacties hier doemt het beeld op dat het redelijk normaal zou zijn dat volwassen mannen nu eenmaal op jonge meisjes geilen. Dit is echter absoluut niet het geval ! Een normale fatsoenlijke vent vindt ook dat dit niet kan. Niemand heeft zijn ogen in zijn zak, ook mannen niet van welke leeftijd dan ook, iedereen mag best vinden dat het nichtje of kennis een mooie jonge vrouw is geworden. Maar een gezonde, normale vent heeft interesse in vrouwen van zijn eigen leeftijd of enkele jaren ouder of jonger. Mannen waar hierover gesproken wordt (zelfs ooms !) sporen niet en moeten zich kapot schamen.
TO : je ouders weten dus wat een ranzige kerel dit is want ze hebben jou verboden mee te gaan met hem naar Noord-Holland om daar te overnachten. Was dat het enige dat ze hierover te zeggen hadden ?
Dus al deze celebrity koppels zijn raar en onfatsoenlijk volgens jou?
https://www.harpersbazaar.com/celebrity ... fferences/
(Ze schelen tussen de 10 en de 30 jaar van elkaar)
donderdag 28 juni 2018 om 19:00
een assertiviteits cursus is wel nodig misschien javiva-amber schreef: ↑28-06-2018 18:39Er zijn niet alleen maar redelijke normale mensen op de wereld. TO is 18 en zal toch zelf nee moeten leren zeggen. Misschien is een assertiviteitscursus iets voor jou.
Verder geloof ik niet dat alles koek en ei is in je gezin. Ik denk dat je vader veel afwezig was onder andere.
donderdag 28 juni 2018 om 19:02
Ik denk bij ranzig gelijk aan Woody Allen en zijn stiefdochter.quattro35 schreef: ↑28-06-2018 18:59
Dus al deze celebrity koppels zijn raar en onfatsoenlijk volgens jou?
https://www.harpersbazaar.com/celebrity ... fferences/
(Ze schelen tussen de 10 en de 30 jaar van elkaar)
donderdag 28 juni 2018 om 19:03