Relatie over - loslaten is zo moeilijk

26-01-2009 17:14 1515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
Snik... ik sprak hem aan op msn... maar hij geeft geen antwoord... stomme zak!! Je kunt toch wel iets terugzeggen??

Zucht...
oh meisje hard he.. gaat het met je? als je t ff kwijt moet ben ik ook op msn..
Aah Marijntje! Idd wat een klootzak zeg. Heeft ie ook de ballen niet om te reageren, nou, laat hem maar lekker de &%&% krijgen hoor!! Maar nu voel je je helemaal kut wrsl. Weet je wel waar je aan toe bent. Is kut, ik weet het, maar dan zit je niet meer in onzekerheid (heb ik ook paar dagen gehad). Heb je iemand naar wie je even toe kan gaan?! Lijkt me goed om nu even niet alleen te zijn!

Ik denk idd ook dat loslaten een proces is. Je kan nou eenmaal niet verwachten dat je alles in 1 keer achter je laat. Zeker omdat ook in mijn geval hij het is geweest die de keus heeft gemaakt om er niet mee verder te gaan, en ook nog eens heel onverwacht, maakt dat het heel moeilijk. Hij heeft het mss ook wel moeilijk (dat hoop ik wel!!), maar omdat hij er wrsl al langer mee bezig is geweest, is hij al wat verder in het verwerkingsproces....

Anywayz, mijn kast staat in elkaar, ben supertrots op mezelf, helemaal alleen gedaan. Nu nog een plekje zoeken, want daar had ik nog niet zo over nagedacht haha :-)). Verder zijn er weer genoeg moeilijke momenten dit weekend.... Maar die momenten dat we niet aan hem denken, en weer genieten van dingen, en verder kijken naar de toekomst (zonder hem!), die momenten die gaan steeds vaker komen hoor (ook al zit ik op de LDVD score van een ruime 9)...
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
graag porcelina!! maarre.. heb geen msnadres van jou...
Hmmm... ik was al te snel met mn oordeel... Hij was even naar de wc en 'praat' nu toch...

Sorry voor de paniek...
marijn, ik heb je gemaild op je gmailadres..
oh nou goedzo dan.. succes!
En en?
Tja... zolang je het over 'koetjes en kalfjes' hebt, gaat het wel... maar zodra ik vraag hoe het echt met hem is... dan is t vaag... Hij voelt zich niet lekker.. last van zn maag en hoofdpijn...

Hij vroeg hoe het met mij ging.. Gezegd dat ik het heel moeilijk vind en met veel vragen zit. Dan reageert hij niet meer.. Toen gevraagd of hij dit heel vervelend vondt en liever had dat ik geen contact meer zocht.. dan moet hij dat gewoon zeggen.. Maar dat was ook niet zo... Zucht!!!!!!! Ik weet het ook niet....

Ik krijg ook gewoon geen keiharde afwijzing... en dat maakt het weer vaag....

:(
Ontzettend lief dat jullie zo meeleven!!
marijntje we hebben toch niet toevallig dezelfde ex?

ook precies zo, over koetjes en kalfjes en lol maken is alles oké maar ojee als het gesprek moeilijker wordt, dan reageert meneer ineens niet meer maar niet zeggen dat ie het er niet over wil hebben maar smoesjes bedenken. (wc, druk, visite)

daarom is het misschien ook maar beter om geen contact te hebben, je krijgt toch de antwoorden niet die je wilt.

nog even over die ex-zoenerij van mij: ik weet niet of het aandacht is of nog wel gevoelens, ik heb hem idd aan d ekant gezet voor die ander, we hadden een leuke, lieve, goede relatie en als die ander er niet tussen was gekomen waren we vast en zeker wel oud met elkaar geworden.

verwarring alom nu dus want het voelt toch als een B-keusje nu terwijl het eigenlijk een 100x betere man voor me is dan ex....
mamalief, wil je ex-ex als je m uberhaupt al wil niet meer met je hoofd dan met je hart? iemand kan in theorie nog zo goed zijn.. en misschien ook nog wel fijn zoenen enzo.. maar dat is niet genoeg.. misschien had je dit met je ex wel nodig om daar achter te komen.
porcelina, dat is één van de vele theorieën die de hele dag al door mijn hoofd spoken.

ik ga er voorlopig maar even helemaal niks mee doen, ik hou even mannen-pauze.

heb het er met hem over gehad en hij begreep het wel.

had ook spijt ervan, had niet gemeoten, was bang dat onze vriendschap eronder zou lijden maar dat denk ik niet.

marijntje, nog met hem in gesprek?
ja ken dat.. uiteindelijk kom je er toch niet echt lekker uit.. eerst rustig je ex verwerken is het beste.. daarna weten we t hopelijk allemaal wel.

jeetje meiden ik verveel me dood, wat deed ik vroeger voordat ik met hem was.. hoe kwam ik die avonden en weekenden door..

en straks weer stappen.. afleiding.. maar eigenlijk bleef ik het liefst fijn met iemand thuis.. word doodmoe van steeds dat stappen.. maar alles beter dan alleen thuis.
wil wel met je ruilen porcelina, ik wil wel graag even eruit maar zit elke avond thuis.

ben er weer eens aan toe om een avond flink de bloemetjes buiten te zetten!

*gaat meteen haar agenda pakken*
sorry maar doe de ruil alleen als jij voor mij dan iemand hebt voor op de bank
Fijne avond allemaal!

Ik ga vanavond ook avondje stappen...

Dus Porcelina: veel plezier!

Maar deel je gevoel: zou ook het liefst tegen iemand aankruipen op de bank...
Ha lieve allemaal...

komen jullie de zaterdagavond een beetje door? Ik ben net nog heel eventjes bij een vriendin geweest, maar ook best moe, dus lekker saai heel vroeg naar bed zo! Morgen een dagje familiebezoek.. verjaardag waar ik toch maar naar toe ga. Ws wel even gezellig om iedereen te zien, en anders zit je maar alleen.. Ah.. dat klinkt ook wel erg zielig!

Ik baal dat ik 'm niet los kan laten.. het voelt nog steeds zo 'niet definitief'... Balen....

Moppie en Porcelina: ik hoop dat jullie een gezellige stap avond hebben

En de rest ook een fijne avond verder natuurlijk!

Slaap lekker voor straks en tot gauw!!
Goedemorgen,

Hoe is het met iedereen vandaag?

Gisteren uiteindelijk niet uit geweest, vriendinnetje was ook moe dus we hebben bij haar op de bank wijn gedronken.. veel beter. Wel met mn dronken hoofd leuke man gesmst, krijgt die weer hoop.. lekker handig. En nu ben ik suf en mis ik ex weer verschrikkelijk.. vanochtend in bed deed het zelfs weer even pijn het besef dat ie weg is en blijft.
Goeiemorgen! (bijna middag

Gaat wel een beetje, alleen heb ik een kater... Leuke avond gehad gister (80s/90s party geweest). Had ook nog beetje sjans, dus das wel goed voor je zelfvertrouwen. En lag pas om 6 uur in bed, nu dus maar ff rustig aan doen.

En ja, ik mis m'n ex ook (vind het nog steeds raar om hem m'n ex te noemen!). De vorige keer waren we samen naar dat feest geweest, en dan was hij er nu niet bij, en dan ga je weer alleen naar huis, heel vreemd gevoel, ik mis hem zo erg!

Pordelina: is leuke man niet leuk genoeg? Had je daar al mee gezoend of zo?
ja dat went niet zo snel, dat ie er steeds niet is.. en met een kater voel je je minder en mis je m extra erg he? ik wel iig..

leuk dat je een goeie avond hebt gehad (ik ga binnenkort ook naar zo'n 80's/90's party, erg veel zin in!), en sjans is idd erg fijn in deze tijden

leuke man is juist erg leuk, maar hij heeft het probleem, dat ie niet mn ex is we zitten qua interesses heel erg op 1 lijn en praten is altijd gezellig.. maar uiterlijk is hij heel anders dan ex en niet waar ik normaal op val.. al is ie eigenlijk best mooi.. ik moet m gewoon geen hoop geven omdat ik er echt nog niet klaar voor ben. hebben overigens nog niet gezoend of gedate.. hij zit voor zijn afstuderen in het buitenland.
wat een rust hier op de topic. komt toch hopelijk niet door die best wel ego-post van mij? hopelijk hebben jullie een (naar omstandigheden) fijne zondag gehad!

ben benieuwd hoe het met iedereen gaat.

x
Nee hoor porcelina, ik lees gewoon braaf mee. Maar sinds gisteren merk ik duidelijk dat de pijn aan het verdwijnen is. Ik heb dus niet heel veel mee te schrijven..

Ik kan alleen maar blijven zeggen: geen contact en je erbij neerleggen dat het echt niet meer goedkomt zijn de deuren naar herstel!

Well open up your mind and see like me

Open up your plans and damn you're free

Look into your heart and you'll find love love love

Listen to the music of the moment,

people dance and sing

we're just one big family

And It's our God-forsaken right to be loved

loved loved loved loved

http://www.youtube.com/watch?v=mtKWftW-p00

Open je bewustzijn en kijk zoals ik

Open je plannen en verdomd je bent vrij

Kijk in je hart en je vindt liefde liefde liefde

Luister naar de muziek van dit moment

Mensen zingen en dansen

We zijn één grote familie

Het is je godvergeten recht om bemind,

bemind, bemind te worden

(f)
Idd wat een rust!

Bij mij heel erg ups and downs... Ene moment denk ik: het gaat naar omstandigheden wel redelijk, ik probeer er wat van te maken. Andere moment zitten er allemaal herinneringen in m'n hoofd en kan ik me niet voorstellen dat we niet meer samen zijn, en doet het nog steeds heel erg pijn.

Hoe gaat het met jullie?!

x
Hier nog steeds dezelfde staat van verwarring: ik mis hem maar waarom zou ik hem terug willen als hij mij niet wil? Vind het zo raar van mezelf. Heb geen contact met hem maar denk er nog elke dag aan, hij zit in mijn systeem en dat plekje heeft hij niet eens verdiend! Ik vind loslaten dus blijkbaar echt heel erg moeilijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven