Werk & Studie alle pijlers

Rijkstrainee 2018

09-04-2018 13:33 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik solliciteer dit jaar (als een van de velen) op het rijkstraineeship. Ik vroeg me af of er nog meer mensen hier op dit forum meedoen (of in voorgaande jaren gesolliciteerd hebben. Lijkt me leuk en nuttig om tips en ervaringen uit te wisselen.

De basisinfo en een gedeelte van de motivatie heb ik ingevuld, ik moet echter nog alle tests doen.. ik hik er best wel tegenaan! Ik ben benieuwd hoe andere mensen dit ervaren :)
Bedankt allemaal nog voor de berichtjes. Het is ook wel prima zo geloof ik, ik ben benieuwd wat er nu allemaal op mijn pad gaat komen.

En leuk Madhatster en Mandarijnenpeller dat jullie zijn aangenomen! En ik denk dat het afslaan van dit aanbod helemaal nog niet zo gek is, als dat andere op dit moment gewoon beter geschikt is. En inderdaad genoeg mensen die graag aan de slag willen!

Verder mensen nog iets gehoord? Ik blijf het toch een beetje volgen, ben wel benieuwd hoe het met iedereen afloopt.
Gefeliciteerd Madhatster en Mandarijnenpeller! En Madhatster toch fantastisch dat je kunt kiezen uit twee leuke uitdagingen.
En jammer Vogel123, maar het feit dat je zo ver bent gekomen zegt wel dat je geschikt bent voor een heleboel functies. Succes met het vervolg van je sollicitaties en carrière.
Ik heb vandaag gesprek gehad. Mijn interviewers waren geen standbeelden zoals andere omschreven, maar het blijft toch lastig inschatten of ze tevreden zijn met je antwoorden. Afwachten nu maar!
ChocoRdayAllday schreef:
21-06-2018 09:45
Hoi Dignity!
Fijn dat je wilt helpen, ik had zelf nog wat vraagjes.
Ik heb je een PB gestuurd maar het staat niet in mijn verzonden box, heb jij mijn PB wel ontvangen?
Bedankt! :-)
Groetjes,
G.
Heb je een pm terug gestuurd!
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat je je interview rapportage ontving? Ik zou heb uiterlijk vandaag ontvangen, maar nog niks gekregen, ik ben in spanning aan het wachten haha.
Idse3 schreef:
28-06-2018 16:47
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat je je interview rapportage ontving? Ik zou heb uiterlijk vandaag ontvangen, maar nog niks gekregen, ik ben in spanning aan het wachten haha.
Heb je al wat gehoord Idse? Hoe zijn je resultaten? Ik heb vrijdag mijn gesprek gehad dus ik verwacht dan woensdag het interview rapport te krijgen.. Kreeg jij het inderdaad 3 werkdagen erna?
Hoi iedereen,

Ik ben een stille lezer. Ik volg deze topic al een tijdje. Ik heb mijn interview gehad en mijn rapportage ook inmiddels. Ik heb op geschiktheid een 5 en op andere onderdelen tussen 3/4. Hoe groot is de kans dat ik word aangenomen? Of zegt zo een rapport in principe niets?
Olifantje- schreef:
02-07-2018 14:36
Heb je al wat gehoord Idse? Hoe zijn je resultaten? Ik heb vrijdag mijn gesprek gehad dus ik verwacht dan woensdag het interview rapport te krijgen.. Kreeg jij het inderdaad 3 werkdagen erna?
Ik heb de mijne best snel gekregen, na twee werkdagen.
the100 schreef:
02-07-2018 18:50
Ik heb de mijne best snel gekregen, na twee werkdagen.
Hey the100, bij welk ministerie solliciteer je? Ik bij ezk, verwacht mijn score morgen.
the100 schreef:
02-07-2018 18:43
Hoi iedereen,

Ik ben een stille lezer. Ik volg deze topic al een tijdje. Ik heb mijn interview gehad en mijn rapportage ook inmiddels. Ik heb op geschiktheid een 5 en op andere onderdelen tussen 3/4. Hoe groot is de kans dat ik word aangenomen? Of zegt zo een rapport in principe niets?
Ik denk dat je wel een 100% garantie hebt dat je bent aangenomen met een geschiktheid van 5! Wat was je gemiddelde competentiescore, 4?
Ik kreeg de rapportage uiteindelijk na 4 werkdagen.. Ik had een geschiktheidsscore van 4 en mijn competenties allemaal 3 of 4. Zou je met die score een kans maken? Met 5 ben je vast aangenomen! Ik verwacht de definitieve uitslag morgen, best heel spannend! Veel succes met afwachten iedereen!
Allereerst voor degenen die nog in de running zijn, veel succes met de laatste loodjes!

Ik stuitte per toeval op dit topic en wilde even waarschuwen dat je je niet moet verkijken op de scores. Er wordt een soort van gewogen gemiddelde gemaakt van al je scores, waarin de competenties die voor jouw ministerie/afdeling het belangrijkst zijn zwaarder meewegen dan de minder relevante competenties. Het is dus heel goed mogelijk dat iemand, ondanks vrij hoge scores, niet wordt aangenomen, domweg omdat een andere kandidaat 'beter past'.

Maar je mag natuurlijk sowieso trots zijn dat je zo ver bent gekomen!
Idse3 schreef:
03-07-2018 13:12
Ik kreeg de rapportage uiteindelijk na 4 werkdagen.. Ik had een geschiktheidsscore van 4 en mijn competenties allemaal 3 of 4. Zou je met die score een kans maken? Met 5 ben je vast aangenomen! Ik verwacht de definitieve uitslag morgen, best heel spannend! Veel succes met afwachten iedereen!
Ik heb precies dit, geschiktheidsscore van 4 en competenties allemaal 3 en 4, maar gemiddeld een 3. Ik hoop toch wel dat we nog kans maken ja!

Laat je weten of je uiteindelijk bent aangenomen? Bij welk ministerie ben jij ingedeeld?
cartouche_dn schreef:
02-07-2018 20:54
Hey the100, bij welk ministerie solliciteer je? Ik bij ezk, verwacht mijn score morgen.
Hi cartouche, ik solliciteer ook bij ezk!
Olifantje- schreef:
03-07-2018 09:39
Ik denk dat je wel een 100% garantie hebt dat je bent aangenomen met een geschiktheid van 5! Wat was je gemiddelde competentiescore, 4?
Ik had daar niet eens naar gekeken. Mijn gemiddelde competentiescore is ook een 4.
the-dowager schreef:
03-07-2018 13:31
Allereerst voor degenen die nog in de running zijn, veel succes met de laatste loodjes!

Ik stuitte per toeval op dit topic en wilde even waarschuwen dat je je niet moet verkijken op de scores. Er wordt een soort van gewogen gemiddelde gemaakt van al je scores, waarin de competenties die voor jouw ministerie/afdeling het belangrijkst zijn zwaarder meewegen dan de minder relevante competenties. Het is dus heel goed mogelijk dat iemand, ondanks vrij hoge scores, niet wordt aangenomen, domweg omdat een andere kandidaat 'beter past'.

Maar je mag natuurlijk sowieso trots zijn dat je zo ver bent gekomen!

Bedankt! De scores zeggen dus in principe nog niets. Ik zal afwachten tot ik gebeld word. Ik vind dit nu wel heel spannend worden allemaal! Maar inderdaad van de 2000 sollicitanten mogen wij inderdaad trots zijn dat we zo ver gekomen zijn! Ik wens de rest ook veel succes. Ik hoor graag of jullie aangenomen zijn.
Olifantje- schreef:
03-07-2018 15:09
Ik heb precies dit, geschiktheidsscore van 4 en competenties allemaal 3 en 4, maar gemiddeld een 3. Ik hoop toch wel dat we nog kans maken ja!

Laat je weten of je uiteindelijk bent aangenomen? Bij welk ministerie ben jij ingedeeld?
Nou het bleek toch een score te zijn die goed genoeg is, want ik ga per september aan de slag als Rijkstrainee bij VWS :) Bedankt voor jullie tips, antwoorden en support allemaal en hoop dat jullie ook goed bericht zullen ontvangen!
Idse3 schreef:
03-07-2018 22:14
Nou het bleek toch een score te zijn die goed genoeg is, want ik ga per september aan de slag als Rijkstrainee bij VWS :) Bedankt voor jullie tips, antwoorden en support allemaal en hoop dat jullie ook goed bericht zullen ontvangen!
Jaaaa gefeliciteerd! Zo leuk! :-D

Ik heb je trouwens ook een PM gestuurd, had nog een vraagje maar wellicht te gevoelige info om het zo openbaar te doen ;)
Toch maar even een profiel aangemaakt om te reageren op het forum :) heeft Iemand al wat gehoord? Voor zover ik begreep zouden we vanochtend te horen krijgen of we geselecteerd zijn of niet, ben heel benieuwd!
Traineekandidaat schreef:
10-07-2018 12:32
Toch maar even een profiel aangemaakt om te reageren op het forum :) heeft Iemand al wat gehoord? Voor zover ik begreep zouden we vanochtend te horen krijgen of we geselecteerd zijn of niet, ben heel benieuwd!
Heb je het al gehoord ondertussen? Ik werd vrij vroeg gebeld. Ik sta reserve voor het ministerie LNV. Best zuur. Heel toevallig nog mensen die twijfelen over hun aanstelling?
Ik heb helaas ook te horen gekregen dat ik het helaas niet ben geworden, ik ben nu reservekandidaat bij ezk, in ieder geval gefeliciteerd voor de mensen die het zijn geworden!
Ah wat jammer! Het is vooral ook zo vervelend dat je zo dicht bij bent, maar het dan net niet bent. Misschien dat een van de gekozen kandidaten elders nog een goed aanbod hebben gekregen.
Bamboe123 schreef:
13-06-2018 22:43
Ik heb zojuist een mailtje gekregen! 22.30u :worship:
Goed nieuws gelukkig :)
Hoi Bamboe 123,

Forum van vorig jaar. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen naar +/- 6 maanden rijkstrainee te zijn?

Ik ben van plan mijzelf aan te melden dit jaar. Ben erg benieuwd of mijn cv voldoet..
Hoi allemaal,

Ik ben voornemens om dit jaar te starten met de sollicitatie voor t Rijkstraineeship. Zitten hier huidige Rijkstrainees die ik misschien wat vragen kan stellen?

Groetjes

Jip
Ik zit er ook over na te denken, dus ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen!
Stuur maar een pb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven