Hulp gebruikt make-up en borstel..

02-07-2018 19:32 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik werk in deeltijd en heb een hondje. Sinds kort staat er een camera op de slaapplek van de hond zodat ik af en toe kan kijken of alles ok is met haar. Vandaag zag ik mijn hond, maar mijn hulp was er ook. Tot nu toe prima, maar ineens deed de hulp een la open en gebruikte mijn make-up, borstel en haarlak voordat ze wegging. Ik vind het een beetje raar en weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet...wat vinden jullie?
Absoluut ontslaan. Het vertrouwen is helemaal weg. En waar zit ze nog meer aan wat je niet op beeld hebt.
Vertel haar dat je sinds een tijdje last hebt van hoofdluis! :devil:
Stefke schreef: ↑
02-07-2018 20:25
Vertel haar dat je sinds een tijdje last hebt van hoofdluis! :devil:
Hahaha ja :-)
Lady*Voldemort schreef: ↑
02-07-2018 19:37
Wat een mafketel.Ik zou er niet veel woorden aan vuil maken en gewoon zonder opgaaf van redenen aangeven dat je haar diensten niet meer van node hebt.
Dit, ik zou ook geen discussie beginnen. Gewoon zeggen dat je geen hulp meer nodig hebt

Overigens heeft mijn vriend ook een werkster, ik vind zoiets ook moeilijk, hoe weet je wat ze allemaal doet of juist niet

De 2 x dat ik bij mijn vriend was toen ze kwam werken ( hij is die dag altijd van huis), kwam ze 2x te laat. Geen idee of ze dan ook langer is gebleven, want ik was al weg. Soms moet je het maar vertrouwen...
Ik vind het niet oke van je hulp. Maar ik vind het ook echt niet kunnen dat ze niet weet dat een camera haar vast legt.
toeffie schreef: ↑
02-07-2018 20:40
Ik vind het niet oke van je hulp. Maar ik vind het ook echt niet kunnen dat ze niet weet dat een camera haar vast legt.
Dat weet ze! Alleen die stond naar links gericht, ik weet niet of ze de dat expres heeft gedaan of niet, maar ik kan op afstand de hoek veranderen dus dat deed ik om mijn hond weer in beeld te krijgen en toen zag ik haar dat doen.
Een borstel zou ik niet zó vinden evenals make up maar puur uit hygiënisch oogpunt. Haarlak of deo zou ik geen probleem vinden eigenlijk.
Wat voor make up gebruikte ze dan?
nina1966 schreef: ↑
02-07-2018 20:51
Een borstel zou ik niet zó vinden evenals make up maar puur uit hygiënisch oogpunt. Haarlak of deo zou ik geen probleem vinden eigenlijk.
Wat voor make up gebruikte ze dan?

Borstel haarlak en lipgloss
Elsbeth123 schreef: ↑
02-07-2018 20:54
Borstel haarlak en lipgloss
Gatver.
Haar haar moet toch goed liggen voor op film :-D ?

Mij zou het dus weinig deren.
Lucifer2018 schreef: ↑
02-07-2018 20:09
Je kan toch aangeven dat je je dat niet wil hebben? Dat je het zag van de week toen je naar de hond keek en of ze dat niet meer wil doen?

Waarom meteen ontslaan?
Omdat je zo iemand niet meer alleen in je huis kan vertrouwen. Een werkster is juist iemand die bij al je privezaken kan, dan is vertrouwen wel handig. En aangezien dit een volwassen vrouw is, weet ze natuurlijk prima dat TO het niet wil hebben. Dus dat je dat eerst zou moeten uitleggen en haar dan nog een kans geven, is absurd.
02-07-2018 19:51
Nou er gebeuren wel raardere dingen op de wereld. Ik zou geen zin hebben in al die rompslomp hoor. Wat me dan wel weer geinig lijkt is als TO na het afscheidsgesprek haar schoonmaakster een pakketje meegeeft met een mascara, een bus haarlak en haar eigen ouwe haarborstel.
Haha goeie!
Verder eens. Bizar en viezig.
Ik zou de lipgloss volgende keer neerleggen met een briefje erbij dat ze hem mag hebben maar aub voortaan van andere spullen afblijft.
spuit_111 schreef: ↑
02-07-2018 21:00
Omdat je zo iemand niet meer alleen in je huis kan vertrouwen. Een werkster is juist iemand die bij al je privezaken kan, dan is vertrouwen wel handig. En aangezien dit een volwassen vrouw is, weet ze natuurlijk prima dat TO het niet wil hebben. Dus dat je dat eerst zou moeten uitleggen en haar dan nog een kans geven, is absurd.
Mhaw. Ik zou een nieuwe borstel kopen en lipgloss. Een waarschuwing en bij de volgende keer ontslaan.
Ik vind jouw reactie een heel klein beetje overtrokken.
Elsbeth123 schreef: ↑
02-07-2018 20:48
Dat weet ze! Alleen die stond naar links gericht, ik weet niet of ze de dat expres heeft gedaan of niet, maar ik kan op afstand de hoek veranderen dus dat deed ik om mijn hond weer in beeld te krijgen en toen zag ik haar dat doen.
Precies, ze wist dus niet dat ze gefilmd werd..
toeffie schreef: ↑
02-07-2018 21:49
Precies, ze wist dus niet dat ze gefilmd werd..

En dan staat ze de volgende keer in de wc. Ik zou ook voor ontslag gaan, wat gebruikt of doet ze verder?
Ik heb een hulp gehad die (waar ik bij was) de salontafel schoonmaakte met dezelfde doek en sop waar ze net de wc mee had gedaan. Dikke doei, die was gelijk weg.
Ik zou mijn tandenborstel ook meteen weggooien als ik jou was. Afbeelding
02-07-2018 20:01
Dan moet ze meer werkhuisjes zoeken. Of gewoon vragen of ze die spullen mag gebruiken (behalve die haarborstel dan). Ik zette ook wel eens een kopje espresso voor mezelf als mijn poetsbaas niet thuis was. Maar ik heb hem dus wel eerst gevraagd of ie daarmee akkoord was.
Alsof mijn hulp zou moeten vragen of ze een espresso mag maken voor zichzelf...
Wtf O_O dat kan echt niet toch :bye:
[quote=nachtvlinder1977 post_id=28707992 time=1530571413 user_id=206687]
Ik zou mijn tandenborstel ook meteen weggooien als ik jou was.
Ik heb in mijn studententijd als schoonmaakhulp ook een keer een spuitje parfum opgedaan van iemand waar ik schoonmaakte. Ik had -vond ik- een goede reden, nl. een onverwachte afspraak waar ik naartoe moest en daardoor niet meer langs huis kon. Vond het onfris om zo zweterig weg te gaan. Maar ik besefte me wel dat ik een grens van vertrouwen was overgegaan. Gelukkig ben ik niet betrapt, want ik was verder wel eervol en had het heel erg gevonden als ik een onbetrouwbare dief was gevonden.
Wat ga je nu doen TO ?
Lucifer2018 schreef: ↑
02-07-2018 21:14
Mhaw. Ik zou een nieuwe borstel kopen en lipgloss. Een waarschuwing en bij de volgende keer ontslaan.
Ik vind jouw reactie een heel klein beetje overtrokken.
Iemand die een camera verplaatst zodat ze aan je privé spullen kan zitten alleen een waarschuwing geven? Zou jij die echt nog vertrouwen?
Zomaar ontslaan kan volgens mij niet. Kan je een bak geld kosten.

https://www.volkskrant.nl/economie/rech ... ~ba132f01/

Ook al draag jij geen lasten af, ze heeft wel een dienstverband.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b80564eb/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven