Dit weekend ergens koel rustig vertoeven, ideeën?

03-07-2018 11:31 39 berichten
In verband met onverwachte overlast (geluid o.a.) en de warmte willen wij dit weekend (sowieso zaterdag, overnachting kan, maar hoeft niet want de overlast houdt 's avonds op en thuis slapen kan op zich wel) ergens op een koele plek vertoeven om even uit de hectiek te zijn. Zelf zien we door stress even door de bomen het bos niet meer. Naar vrienden/familie is geen optie.

Wie heeft er tips? Qua locatie, het liefst in de omgeving van de provincie Utrecht, Veluwe mag ook nog. We zaten zelf te denken aan een ergens lang lunchen, overdekt koel winkelcentrum, maar dat heb je misschien ook wel weer vrij snel gehad. Ergens een koele rustige plek in de natuur is ook zeker welkom!
Alle reacties Link kopieren
Koel en rustig? Beide moeilijk met dit weer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zag net op het nieuws dat het in het noorden van het land koeler was dan in het zuiden, dus ik zou eerder denken aan een Waddeneiland, Friesland of Groningen. En ik zou er dan met de trein heengaan, want in de trein is het over het algemeen ook vrij fris. Als ik op deze kaart kijk (http://www.weer.nl/verwachting/kaart/eu ... /zaterdag/) zit je ten noorden van A'dam al goed. Misschien een bootje huren en ergens gaan varen? Of een dagje naar de stad Groningen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als je iets hebt wil ik het ook wel weten! :proud:
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Eiland 2 Vinkeveen. Wel even een stukje verder lopen dan het strandje. Er staan bomen dus je kan een plekje met schaduw vinden. Er liggen wel ook wat boten.

Lunchen op eiland 1 maar kan flink druk zijn, picknick beter misschien.
Hotel met goeie airco??
Boek een hotelkamer met airco en sluit jezelf lekker 24uur in!
Madeliefjees schreef:
03-07-2018 11:34
Koel en rustig? Beide moeilijk met dit weer.
Welnee, lekker ergens in de bossen onder de bomen in de schaduw
Utrechtse Heuvelrug, Hoge of Lage Vuursche.
je kan er heerlijk fietsen en wij hebben daar pas nog zo'n GPS speurtocht gedaan
Ook met 30+ graden buiten
Was heerlijk zo onder de bomen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Belle73 schreef:
03-07-2018 11:36
Ik zag net op het nieuws dat het in het noorden van het land koeler was dan in het zuiden, dus ik zou eerder denken aan een Waddeneiland, Friesland of Groningen. En ik zou er dan met de trein heengaan, want in de trein is het over het algemeen ook vrij fris. Als ik op deze kaart kijk (http://www.weer.nl/verwachting/kaart/eu ... /zaterdag/) zit je ten noorden van A'dam al goed. Misschien een bootje huren en ergens gaan varen? Of een dagje naar de stad Groningen?
Trein is wel een idee ja, we zaten zelf met de auto in ons hoofd, maar met de trein kom je wellicht verder en koeler (hebben geen airco in auto).
Ano11niem schreef:
03-07-2018 11:39
Trein is wel een idee ja, we zaten zelf met de auto in ons hoofd, maar met de trein kom je wellicht verder en koeler (hebben geen airco in auto).
Dat hangt er maar net vanaf in welke trein je zit. Ik smelt helaas elke dag onderweg naar huis. Het traject wat ik doe is niet bijzonder gekoeld helaas.

Als ik jou was zou ik een lekkere hotelkamer boeken ergens in een hotel met zwembad. De nieuwe van der valkjes zijn erg comfortabel en daar kun je ook laat uitchecken als ik het goed heb.
Ga naar Marktplaats
Tik zwaluwhoeve 2 personen in en daar staan een hoop goedkope dagkaarten voor de wellness.
Lekker rustig, de Zwaluwhoeve. En lekker koel ook.
<cynische modus uit>
Wat eten we vanavond?
Lady_Vintage schreef:
03-07-2018 11:42
Dat hangt er maar net vanaf in welke trein je zit. Ik smelt helaas elke dag onderweg naar huis. Het traject wat ik doe is niet bijzonder gekoeld helaas.
lijn naar Groningen is onderkoeld :D Moet je echt ondanks het warme weer een vest meenemen want zonder is het bijna niet te doen.
makreel schreef:
03-07-2018 11:54
Lekker rustig, de Zwaluwhoeve. En lekker koel ook.
<cynische modus uit>
Met deze hitte is het op de Zwaluwhoeve juist rustiger hoor ik van diverse mensen.En als je lekker in het water blijft hou je het koel,je hoeft de sauna niet in.
De grotten in limburg.
Belle73 schreef:
03-07-2018 11:36
Ik zag net op het nieuws dat het in het noorden van het land koeler was dan in het zuiden, dus ik zou eerder denken aan een Waddeneiland, Friesland of Groningen. En ik zou er dan met de trein heengaan, want in de trein is het over het algemeen ook vrij fris.
In je auto heb je toch ook airco? En hoe zou je je op zo'n waddeneiland moeten verplaatsen dan als je met de trein gaat?
Ik zou ook voor iets als Texel kiezen en daar vrijdag al naartoe gaan. Lekker lang weekend boeken in 'n hotel met zwembad. Of gewoon in zee gaan zwemmen natuurlijk.
Met de trein naar Groningen en dan vanuit het station zo het Groninger Museum in en daar uitgebreid rondkijken. Ik zou het wel weten!
redbulletje schreef:
03-07-2018 12:13
In je auto heb je toch ook airco?
Wij helaas niet....
Bedankt voor de tips tot zover, we denken er nog even verder over na, (mijn vriend is helaas niet zo voor ook ergens overnachten).
Ano11niem schreef:
03-07-2018 12:23
Wij helaas niet....
Oei, da's heet dan...
Bosrijke omgeving.
Of huisje boeken met airco. :-D
redbulletje schreef:
03-07-2018 12:13
In je auto heb je toch ook airco? En hoe zou je je op zo'n waddeneiland moeten verplaatsen dan als je met de trein gaat?
Je mag de auto niet eens mee naar alle waddeneilanden, die moet je dan toch al op de wal achterlaten. Verplaatsen op het eiland doe je dan per fiets.
Ano11niem schreef:
03-07-2018 11:39
Ik vind de trein/station/OV altijd veel warmer en viezer dan met de auto en ramen open.
wilma36 schreef:
03-07-2018 12:38
Je mag de auto niet eens mee naar alle waddeneilanden, die moet je dan toch al op de wal achterlaten. Verplaatsen op het eiland doe je dan per fiets.
Texel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven