Anne

04-07-2018 22:49 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even anoniem. Ik wil heel graag mijn verhaal eens met iemand delen...

Ik ben een man van 35. 12 jaar getrouwd, drie kinderen. Heb al bijna een jaar een relatie met een vrouwelijke collega. Laten we haar even Anne noemen.

Met Anne heb ik al vanalles gedaan wat niet mag, behalve seks. Mijn vrouw weet van niks dat ik haar veel berichten stuur en is daar niet zo blij mee, maar ze weet voor de rest van niks.

Anne is 6 jaar jonger dan mij. Had al drie jaar een vriend (en nog geen kinderen), maar die relatie is gedaan ondertussen, omdat zij aan haar vriend bekend heeft dat ze me gekust had.

Ik zit helemaal in de knoop met mezelf. Anne wil eigenlijk terug naar haar vriend, maar die wil haar niet meer. Dus zelfs als ik mijn vrouw zou verlaten, is de kans redelijk klein dat Anne en ik ooit een toekomst zouden hebben.

Als ik mijn verstand gebruik, kan ik best bij mijn vrouw blijven. Maar moet ik haar alles dan bekennen? Ik weet het niet. Anderzijds, als ik bij mijn vrouw ben, zit ik bijna constant met Anne in mijn hoofd. Ik kan haar gewoon niet loslaten. In principe zou het het beste zijn als ik zoveel mogelijk afstand neem van haar, maar dat kan ik gewoon niet. Ze is ook mijn collega, dus ik zie haar eigenlijk door de week meer dan mijn eigen vrouw.

Ik heb verlof nu, en ga Anne 3 weken niet meer zien, ook al stuur ik nog dagelijks berichten met haar. Ik weet dat de situatie zoals ze nu is niet houdbaar is (en zelfs nadelig voor ons alle drie), dus heb al voor mezelf beslist dat ik na mijn verlof ergens een knoop moet doorhakken. Maar ik weet het allemaal niet meer goed.

Als ik beslis om bij mijn vrouw te blijven en het haar niet te vertellen, heb ik het gevoel dat ik in een leugen leef. En dan moet ik nog het karakter hebben om afstand te nemen van Anne, wat ik eigenlijk al weet dat ik niet kan. Zoals ik al zei, is het al meer dan een jaar bezig, dus het is zeker meer dan een gewone stomme verliefdheid...

Als ik beslis om het mijn vrouw allemaal te vertellen, is mijn relatie met haar sowieso gedaan, dat weet ik gewoon. Dat is dan weer nadelig voor mij, mijn vrouw en mijn kinderen.

Als ik beslis om weg te gaan van mijn vrouw en het haar niet te vertellen, blijven we ook alledrie waarschijnlijk alleen achter...

Ik wilde dit gewoon al eens met iemand delen, dat is de eerste stap. Graag geen reacties met 'je had dit of dat moeten doen'. Ik weet dat ik fouten heb gemaakt, en er zijn nu eenmaal dingen gebeurd die ik niet kan terugdraaien, dus daar heb ik niks aan nu.
Gefundeerd advies is uiteraard altijd welkom.
anoniem_372380 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 00:16
2.07% gewijzigd
Maar je heb je keuze dus eigenlijk al gemaakt: doormodderen met Anne totdat zij je zat is en schijnheilig liegen tegen je vrouw.

Slotje dan maar?
Maar als Anne geen relatie wilt met jou, waarom hebben jullie dan nog app contact? Is dat zakelijk of kun je haar niet los laten?

Ik vind het maar een raar verhaal eerlijk gezegd. Hoe kun je een relatie van een jaar verborgen houden? En Anne wilt haar vriend maar ze gaat toch met jou vreemd?
Ok je bent echt een lamlul, maar denk dat je dat zelf ook wel weet.
Je zult moeten kiezen. Anne is een semi-doodpaard, die jou alleen ziet als tijdverdrijf, totdat ex weer open doet.
Voor de kinderen zou het fijn zijn als je bij hun moeder blijft.
Je vrouw heeft heus wel gemerkt dat jouw interesses elders liggen. De vraag is dus wakkert er nog ergens een vlammetje tussen jullie? Of heb je dat inmiddels wel uitgepist?
Ga eens praten op personeels zaken. Misschien is een overplaatsing of uitbesteding naar andere afdeling mogelijk.
iris1969 schreef:
04-07-2018 23:10
En wat betreft het opbiechten dat geen optie is: ook dat is niet waar, want je vrouw heeft het recht om te kiezen of ze bij jou wil blijven op grond van alle feiten. Die mogelijkheid ontneem je haar nu.
Dit ja. :lol:

Jij zou het toch ook willen weten als jij zo belazerd wordt?
Is dat slechts wat "aftasten" op initiatief van Anne omdat zij eigenlijk trouw wil zijn aan haar ex?

Of wil jij trouw blijven aan je vrouw?
(ik krijg deze onzin zin bijna niet uit mijn toetsenbord, maar goed voor de volledigheid dan maar)
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 23:16
3.02% gewijzigd
- @iris1969 van baan veranderen is geen optie. Anne ontslaan wel. Maar zeker niet eenvoudig, want dat zou waarschijnlijk het failissement van mijn bedrijf betekenen

- @Enn Ja, dat zou ik zeker willen weten. En ik weet zeker dat mijn vrouw ook liever de volledige waarheid weet. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook de beste keuze is, zelfs niet voor haar. Dat zie je ook aan de reacties hierboven, zoals: 'Verbreek je contact met Anne, mond houden tegen je vrouw. Man up!'
Gewoon aan je vrouw vertellen, die weet het waarschijnlijk toch al. Iets met vrouwelijke intuïtie, ze wil vast een open relatie. Wie weet kunnen jullie met ze 3en wat leuks doen, als Anne daarvoor openstaat natuurlijk. Zo niet mischien naar van die swingers feestjes, ben je zo over Anne heen. :hyper:
Aha jij bent de baas en Anne is je rechterhand (no pun intended :winkie:). Hoe cliché.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 23:20
18.37% gewijzigd
Jij zult voor jezelf moeten beslissen of je genoeg van je vrouw houdt om met haar en jullie kinderen een gezin te blijven vormen, los van Anne.
Zo ja, dan ga je daar ook je stinkende best voor doen.
Zo nee, dan rond je je huwelijk netjes af. En dan pas komt de vraag of jij en Anne een toekomst zouden kunnen hebben.

Hou er wel rekening mee dat het groenere gras van Anne betekent dat je te lang geen water en voeding hebt gegeven aan het gras van jouw gezin.... jouw gevoelens voor Anne zijn zoveel sterker omdat het verliefdheid en lust is, geen houden van. En die verliefdheid en lust zullen ook weer minder worden mochten jullie wel een relatie krijgen, tot je over 15 jaar weer een andere vrouw tegenkomt waarvoor je ineens "veel sterkere gevoelens" hebt....
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
bazinga77 schreef:
04-07-2018 23:06
Wow, zo snel zoveel reacties! Bedankt alvast...

Even reageren:

- Ik waardeer alle reacties maar met reacties als 'Wat denk je nou zelf... Aan je vrouw opbiechten natuurlijk.' ben ik niet veel. Waarom zou ik het aan mijn vrouw moeten opbiechten? Dit is exact de reden waarom ik vraag naar gefundeerde reacties...

- Mijn kinderen betekenen heel veel voor mij. Als we ooit uit elkaar zijn, zou ik ook zeker willen dat mijn kinderen niets te kort komen. Maar ik wil zeker niet alleen voor mijn kinderen samenblijven met mijn vrouw, ook al besef ik dat dat egoïstisch kan overkomen...

- Ik zie mijn vrouw zeker nog graag. Maar mijn gevoelens voor Anne zijn zonder twijfel een stuk sterker.

- 'Verbreek je contact met Anne, mond houden tegen je vrouw' -> mond houden tegen mijn vrouw zou ik nog wel kunnen doen, ook al heb ik dan wel het gevoel dat ik voor de rest van mijn leven in een leugen ga leven. Maar als dat de beste optie is, kan ik daar nog mee leven denk ik. Maar contact breken met Anne is onmogelijk. Ze is mijn collega, dus dat zou willen zeggen dat één van ons van werk zou moeten veranderen, en dat is echt geen optie momenteel. Het contact met Anne enkel professioneel houden is een optie die ik zelf uiteraard ook bedacht (en zelfs al uitgeprobeerd) heb, maar dat lukt me gewoon niet. Ik besef van mezelf dat dit echt een zwakte is van mij. Op andere vlakken heb ik zeker wel veel karakter, maar op dit vlak absoluut niet.
Daarom schreef ik erbij man up. Je houdt het zelf in stand.
Je hebt drie kinderen!
lila01 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 23:20
13.64% gewijzigd
Aan je vrouw vertellen, zodat ze zelf ook keus heeft wat te doen. Alleen nog zakelijk contact met Anne want dat wordt verder toch niks. Pff, egoïst
@iris1969 Ik heb in mijn originele post al gezegd dat het op deze manier niet verder kan, dus liever nog geen slotje :)

@Fleuriefleur Ik besef maar al te goed dat ik een 'lamlul' ben... Mijn vrouw heeft zeker al gemerkt dat er iets scheelt. Maar zij beseft ook maar al te goed dat het leven er niet eenvoudiger op wordt als we uit elkaar zouden zijn. En ze ziet me nog altijd graag, ook al ben ik 'precies veranderd'.
Vreemdgaan maakt meer kapot dan je lief is. Anne is spannend, want stiekem en nieuw. Heeft vooral met de situatie te maken, niet eens zo met Anne zelf, al denk je dat nu wel. Het is een escape, een vlucht uit de alledaagse sleur. Zet je gezin weer op de eerste plaats, want Anne is het niet waard om het te verliezen.
lila01 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 23:26
0.47% gewijzigd
Lees de Linda van deze maand. Jouw verhaal past precies in het thema.
Er staat ook iets in als; “als je je minaar moet vragen wanneer hij/zij de vaatwassers eens inruimt, dat killing is voor de passie in de relatie”
bazinga77 schreef:
04-07-2018 23:15
- @iris1969 van baan veranderen is geen optie. Anne ontslaan wel. Maar zeker niet eenvoudig, want dat zou waarschijnlijk het failissement van mijn bedrijf betekenen

- @Enn Ja, dat zou ik zeker willen weten. En ik weet zeker dat mijn vrouw ook liever de volledige waarheid weet. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook de beste keuze is, zelfs niet voor haar. Dat zie je ook aan de reacties hierboven, zoals: 'Verbreek je contact met Anne, mond houden tegen je vrouw. Man up!'
Je vraagt advies en vervolgens reageer je op alle advies met “Ja maar...” Als jij het beter weet, vraag het dan niet. Bovendien weet je heel goed wat je moet doen, het bevalt je alleen niet.

Breek met Anne. Ze is groener gras.
Bekijk of je huwelijk nog de moeite waard is om voor te vechten.
Als er geen Anne zou zijn, zou je dan bij je vrouw blijven? Bekijk de zaken eens los van elkaar.

Oja: als je alles opbiecht en bij je vrouw blijft, “leef je in een leugen”? Nu ook, zou ik denken.
Afbeelding
.
Het klinkt allemaal zo midlifecrisis ... + wat dreamchild zegt...

Probeer eerst eens voor jezelf duidelijk te krijgen wat maakt dat je werkneemster plots zo aantrekkelijk voor je werd. Wat miste je in je leven? En is dat niet eigen aan deze fase? Waarom is he huwelijk plots zo weinig waard?
Sommigen van jullie hebben me 'egoïst' genoemd. Ik zou graag weten waarom (zonder daarbij te willen zeggen dat juliie ongelijk hebben!).

Omdat ik het niet tegen mijn vrouw zeg? Omdat ik er niet in slaag afstand te nemen van Anne? Omdat ik niet automatisch voor mijn kinderen kies? Omdat ik niet enkel voor mijn kinderen wil samen blijven met haar?

Ik probeer in mijn beslissing zo on-egoïstisch mogelijk te zijn. Maar ik besef dat ik, bij welke keuze ik ook maak, ik anderen ga kwetsen...
SallySpectra* schreef:
04-07-2018 22:54
:popcorn:
Gaan we weer. Ik doe even met je mee. :popcorn:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Dat is mooi balen wil je meer van der dan?
Niet elke vrouw duikt gelijk met je t bed in ;)
Frizz schreef:
04-07-2018 22:53
Verbreek je contact met Anne, mond houden tegen je vrouw. Man up!
Inderdaad!
bazinga77 schreef:
04-07-2018 23:15
Dus, jij wil het weten maar dat is niet het beste kijk maar naar de reacties op het forum.

Euhm...
Geef jouw vrouw het respect dat ze verdient en dat is de waarheid. Andersom zou je ook dit respect willen krijgen. Als je groot genoeg bent om op een ander verliefd te worden ben je ook maar groot genoeg om het als een volwassen man vertellen. Neem verantwoordelijkheid voor jouw acties.
enn wijzigde dit bericht op 04-07-2018 23:37
2.92% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zag dat je erg jong bent getrouwd en een huis vol kinderen hebt. Mis je niet gewoon een deel van het ongestoord ongebonden vrij zijn uit je jonge jaren?

Het leven zal nu vast vaak een sleur zijn, waarbij je vrouw en jij als een geoliede machine het gezin draaiende houden.

Niet gek als je dan op je werk afleiding zoekt bij mooie Anne in haar korte rokjes en hoge hakken, terwijl je vrouw die ochtend nog ongedoucht in haar badjas het brood stond te smeren (even heel zwart/wit geschetst).
impala schreef:
04-07-2018 23:30
Afbeelding
:HA:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven