Anne

04-07-2018 22:49 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even anoniem. Ik wil heel graag mijn verhaal eens met iemand delen...

Ik ben een man van 35. 12 jaar getrouwd, drie kinderen. Heb al bijna een jaar een relatie met een vrouwelijke collega. Laten we haar even Anne noemen.

Met Anne heb ik al vanalles gedaan wat niet mag, behalve seks. Mijn vrouw weet van niks dat ik haar veel berichten stuur en is daar niet zo blij mee, maar ze weet voor de rest van niks.

Anne is 6 jaar jonger dan mij. Had al drie jaar een vriend (en nog geen kinderen), maar die relatie is gedaan ondertussen, omdat zij aan haar vriend bekend heeft dat ze me gekust had.

Ik zit helemaal in de knoop met mezelf. Anne wil eigenlijk terug naar haar vriend, maar die wil haar niet meer. Dus zelfs als ik mijn vrouw zou verlaten, is de kans redelijk klein dat Anne en ik ooit een toekomst zouden hebben.

Als ik mijn verstand gebruik, kan ik best bij mijn vrouw blijven. Maar moet ik haar alles dan bekennen? Ik weet het niet. Anderzijds, als ik bij mijn vrouw ben, zit ik bijna constant met Anne in mijn hoofd. Ik kan haar gewoon niet loslaten. In principe zou het het beste zijn als ik zoveel mogelijk afstand neem van haar, maar dat kan ik gewoon niet. Ze is ook mijn collega, dus ik zie haar eigenlijk door de week meer dan mijn eigen vrouw.

Ik heb verlof nu, en ga Anne 3 weken niet meer zien, ook al stuur ik nog dagelijks berichten met haar. Ik weet dat de situatie zoals ze nu is niet houdbaar is (en zelfs nadelig voor ons alle drie), dus heb al voor mezelf beslist dat ik na mijn verlof ergens een knoop moet doorhakken. Maar ik weet het allemaal niet meer goed.

Als ik beslis om bij mijn vrouw te blijven en het haar niet te vertellen, heb ik het gevoel dat ik in een leugen leef. En dan moet ik nog het karakter hebben om afstand te nemen van Anne, wat ik eigenlijk al weet dat ik niet kan. Zoals ik al zei, is het al meer dan een jaar bezig, dus het is zeker meer dan een gewone stomme verliefdheid...

Als ik beslis om het mijn vrouw allemaal te vertellen, is mijn relatie met haar sowieso gedaan, dat weet ik gewoon. Dat is dan weer nadelig voor mij, mijn vrouw en mijn kinderen.

Als ik beslis om weg te gaan van mijn vrouw en het haar niet te vertellen, blijven we ook alledrie waarschijnlijk alleen achter...

Ik wilde dit gewoon al eens met iemand delen, dat is de eerste stap. Graag geen reacties met 'je had dit of dat moeten doen'. Ik weet dat ik fouten heb gemaakt, en er zijn nu eenmaal dingen gebeurd die ik niet kan terugdraaien, dus daar heb ik niks aan nu.
Gefundeerd advies is uiteraard altijd welkom.
anoniem_372380 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 00:16
2.07% gewijzigd
Los van Anne, wil je überhhaupt nog getrouwd zijn met je vrouw? Dat lijkt mij vraag 1. Zo ja: dan zoek je per direct ander werk, biecht je op dat je verliefd bent op een ander en in relatietherapie gaat en verbreek je per direct alle het niet noodzakelijke contact met Anne en ga je een gesprek aan om te kijken of zijn met een regelijk bijv. op zoek wil gaan naar ander werk.

Zo niet: dan vertel je je vrouw dat je wil scheiden en zorg je dat dit zo goed mogelijk afrond voor de kinderen.

In beide opties is geen plek voor Anne, want Anne wil niks met je.
pergamon wijzigde dit bericht op 04-07-2018 23:44
13.89% gewijzigd
En als zij jou echt belangrijk vond had ze er wel meer werk van gemaakt succes
Jij bent egoïstisch omdat:

Jij denkt dat jij zo belangrijk bent voor Anne dat zij niet zonder jou kan maar tegelijkertijd wel aangeeft dat ze graag weer samen is met haar ex.
Jij bang bent om toe te geven dat het stategisch gezien beter is voor jouw zaak om Anne aan het lijntje te houden omdat het jou anders veel tijd/geld en energie gaat kosten om iemand anders te vinden voor die positie.
En jij bent egoïstisch omdat jij denkt dat jij er goed aan doet om te zwijgen tegen je vrouw en dit voor jouzelf goed te praten omdat je de confrontatie niet aandurft een eerlijk gesprek met je vrouw aan te gaan.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben echt onder de indruk. Ik besef maar al te goed dat ik overkom als een loser of een slechte man, dus ben heel blij dat jullie evengoed constructieve feedback geven!

De meesten van jullie zijn tot de conclusie gekomen dat ik moet breken met Anne, of toch op zijn minst de beslissing om al dan niet bij mijn vrouw te blijven los te zien van Anne. Dit had ik wel verwacht. Probleem is dat breken met Anne niet zo eenvoudig is als het lijkt. Maar dat is meer een verhaal van 'wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten' voor mij denk ik...

Maar over het al dan niet opbiechten tegen mijn vrouw is er toch nog verdeeldheid. En daar zit ik ook heel sterk mee. Ik doe mogelijk meer kwaad dan goed als ik het opbiecht. Maar aan de andere kant zou ik het zelf ook zeker graag weten als mijn vrouw vreemd zou gaan.

De vraag 'wil je nog getrouwd zijn met je vrouw?' vind ik een heel moeilijke vraag. Als ik geen kinderen had, was ik niet meer samen met haar, dat weet ik zeker. Langs de andere kant wil ik ook niet voor de rest van mijn leven alleen voor de kinderen met haar samenblijven (is dat misschien de reden waarom jullie me egoïstisch vinden?)
Je heb geen fouten gemaakt je heb gewoon een zwak voor haar. Dat is het toch.
Misschien gewoon even beter om afstand te bewaren voor jezelf.
anoniem_362768 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 23:53
29.63% gewijzigd
Je hebt nog geen seks gehad met Anne? Ga dat eens heel snel doen dan.

Of vertel je vrouw dat je verliefd bent geworden op een ander. Als je echt geen seks hebt gehad kan je daar nog redelijk open en eerlijk in zijn ook.
Waarom zou je willen weten als je vrouw vreemdging? Zodat het dan aan haar ligt dat jullie uit elkaar zijn gegaan?
bazinga77 schreef:
04-07-2018 23:50
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben echt onder de indruk. Ik besef maar al te goed dat ik overkom als een loser of een slechte man, dus ben heel blij dat jullie evengoed constructieve feedback geven!

De meesten van jullie zijn tot de conclusie gekomen dat ik moet breken met Anne, of toch op zijn minst de beslissing om al dan niet bij mijn vrouw te blijven los te zien van Anne. Dit had ik wel verwacht. Probleem is dat breken met Anne niet zo eenvoudig is als het lijkt. Maar dat is meer een verhaal van 'wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten' voor mij denk ik...

Maar over het al dan niet opbiechten tegen mijn vrouw is er toch nog verdeeldheid. En daar zit ik ook heel sterk mee. Ik doe mogelijk meer kwaad dan goed als ik het opbiecht. Maar aan de andere kant zou ik het zelf ook zeker graag weten als mijn vrouw vreemd zou gaan.

De vraag 'wil je nog getrouwd zijn met je vrouw?' vind ik een heel moeilijke vraag. Als ik geen kinderen had, was ik niet meer samen met haar, dat weet ik zeker. Langs de andere kant wil ik ook niet voor de rest van mijn leven alleen voor de kinderen met haar samenblijven (is dat misschien de reden waarom jullie me egoïstisch vinden?)
Het wordt voor jezelf echt tijd om een beslissing te maken. Het kan zo ook niet verder.

Goed dat je voor jezelf dingen op een rijtje zet. Maar het is niet aan ons om de keuze te maken, die is aan jou.
Lees dit bericht nog eens zelf terug. Valt alles een beetje op z'n plek voor je?
Moonbird1980 schreef:
04-07-2018 23:46
Jij bent egoïstisch omdat jij denkt dat jij zo belangrijk bent voor Anne dat zij niet zonder jou kan maar tegelijkertijd wel aangeeft dat ze graag weer samen is met haar ex.
Dat is absoluut niet waar. Ik weet dat ik niet zo belangrijk ben voor haar dat ze niet zonder mij zou kunnen. Waarom denk je dat?
Ze ziet me zeker wel graag, maar beseft dat ze met mij een veel ingewikkelder leven zou hebben dan met haar ex.
Moonbird1980 schreef:
Jij bang bent om toe te geven dat het stategisch gezien beter is voor jouw zaak om Anne aan het lijntje te houden omdat het jou anders veel tijd/geld en energie gaat kosten om iemand anders te vinden voor die positie.
Ook dit is niet helemaal juist. Ik hoef Anne niet 'aan het lijntje te houden' om ervoor te zorgen dat ze voor mij blijft werken. Ik ben er vrij zeker van dat Anne zou kunnen blijven werken voor mijn bedrijf, zelfs als ik afstand zou nemen van haar. Het feit dat ik haar zou moeten ontslaan vloeit enkel voort uit het feit dat ik niet genoeg karakter heb om afstand te nemen van haar en toch met haar samen te werken.
Moonbird1980 schreef:
En jij bent egoïstisch omdat jij denkt dat jij er goed aan doet om te zwijgen tegen je vrouw en dit voor jouzelf goed te praten omdat je de confrontatie niet aandurft een eerlijk gesprek met je vrouw aan te gaan.
Hier ben ik nog niet helemaal uit. Ik ben bereid alles aan mijn vrouw op te biechten, als dit op lange termijn een voordeel zou hebben, en niet enkel voor mij. Misschien bekijk ik dit wel veel te zakelijk, dat besef ik wel.
Alles wat je aandacht geeft groeit.
Negeer Anne in je hoofd en geef je vrouw al je aandacht. Is het je waard om je huwelijk kapot te maken? Je weet donders goed dat jij een grens bent overgegaan en dat zal een klap zijn voor je vrouw, weet jij wel hoe kwetsend het is dat iemand waar je van houd en vertrouwd je zo voor de gek houdt? Waarom doe jij dat je vrouw aan? Was eerlijk geweest en was eerst gaan scheiden voor je de bloemetjes buiten ging hangen.
En een egoïst ben je pas als je opzettelijk anderen mensen pijn doet.
Terwijl je weet dat het op een andere manier ook kon.
Als je er teveel mee op het spel zet doe er dan niks mee.
Ook wel eens gevoelens gehad voor iemand maar die zat zelf in relatie en alles uit respect uit de buurt gebleven en het mezelf niet moeilijker gemaakt.
anoniem_362768 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 00:00
29.23% gewijzigd
Is Anne een turn off als je gaat berekenen wat een scheiding je gaat kosten? Of is Anne een turn off als je bedenkt wat voor een verdriet dat je aanricht?

Is Anne een wanna have? Zie je haar over tien jaar, met een uitgezakt figuur, in een flanellen huispak, chips etend op jouw bank hangend, waarbij je denkt "wow, hier heb ik het allemaal voor gedaan"?
Breken met Anne is moeilijker dan het lijkt? Man up zeg, jezus. Je bent nu net een slappe tosi. Je vindt het lastig omdat je beide walletjes wel lekker vind en ging zin heb ik gezeik. Dat is niet “moeilijker dan het lijkt”, dat is verantwoording nemen en respect naar je vrouw tonen. Je vult toch ook niet de BTW aangifte later in dan gevraagd “omdat het moeilijker is dan het lijkt?”. Is ook een kutklus.

Ga met je vrouw om de tafel en bespreek je twijfels over jullie huwelijk. Daar zit je met zijn tweeën in. Zij verdient een stem in jouw twijfels. Want jouw twijfel gaat haar en de toekomst van jullie kinderen direct aan. En jij probeert nu in je eentje een beslissing te maken. Dat is niet wat je haar ooit beloofd hebt.
bam_1984 schreef:
04-07-2018 23:11
Moest ineens aan dit liedje van Clouseau denken:

Anne! Als ik jou zie ben ik niet meer bij te sturen...
Ik ook :)
Joostisandersgeaard2 schreef:
04-07-2018 23:58
Ik ook :)
Ik denk gelijk aan Anne van Herman van Veen :)
iris1969 schreef:
05-07-2018 00:03
Ik denk gelijk aan Anne van Herman van Veen :)
Generatiekloofje.
Maak een keuze. Slappe hap om je vrouw zo aan het lijntje te houden. Dus zet op een rijtje wat je wil, voor je kinderen, voor jezelf, voor je vrouw. Anne wil jou niet eens, dus die kun je buiten beschouwing laten hè, of had je dat nog niet in de gaten?
bazinga77 schreef:
04-07-2018 23:50

Nee ik geloof niet in bij elkaar blijven voor de kinderen. Je mag wat mij betreft voor jezelf kiezen.
Joostisandersgeaard2 schreef:
05-07-2018 00:05
Generatiekloofje.
Yep, dat wilde ik ook al typen, maar ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent.

Het andere nummer ken ik trouwens ook.
Je collega Anne bespeeld je waar je bij staat even wakker worden.
Ze weet dat je n relatie heb maar wil toch even haar credits binnen halen van je aandacht.
Okedan
[quote=bazinga77 post_id=28716310 time=1530741414 user_id=372380]
Dat is absoluut niet waar. Ik weet dat ik niet zo belangrijk ben voor haar dat ze niet zonder mij zou kunnen. Waarom denk je dat?

Omdat jij aangeeft dat welke keuze jij ook zal maken je drie personen ermee kwetst. Ervan uitgaande dat jij hiermee jouw vrouw, Anne en jezelf bedoelt en het niet over de kinderen hebt. Hoe weet jij dat jij Anne hiermee kwetst? Misschien is zij ook wel bang om haar baan kwijt te raken nu ze er alleen voorstaat en probeert ze jou nog een beetje aan het lijntje te houden zodat haar salaris gegarandeerd blijft. Grote kans overigens dat mocht haar ex haar nog een kans willen geven hij haar zal vragen op zoek te gaan naar een andere baan, weg van jou.
Oakes schreef:
04-07-2018 23:58
Is Anne een turn off als je gaat berekenen wat een scheiding je gaat kosten? Of is Anne een turn off als je bedenkt wat voor een verdriet dat je aanricht?

Is Anne een wanna have? Zie je haar over tien jaar, met een uitgezakt figuur, in een flanellen huispak, chips etend op jouw bank hangend, waarbij je denkt "wow, hier heb ik het allemaal voor gedaan"?
Goeie vragen, Oakes.

Hoeveel een scheiding mij gaat kosten, is voor mij geen issue. Ik ben ervan overtuigd dat het allemaal een heel stuk moeilijker zal gaan financieel, maar dat zowel ik, mijn vrouw als mijn kinderen zich geen zorgen gaan moeten maken.

Wat voor een verdriet dat ik aanricht, speelt zeker meer mee. Zowel voor mijn vrouw als mijn kinderen. Er zijn er op dit forum die gaan lachen met wat ik nu ga zeggen, maar ik heb dit nooit gewild voor hun, en vind het heel erg dat ik hen dit nu aandoe.

Anne is zeker meer dan een verliefdheid. Ik heb raakpunten met Anne die ik niet heb met mijn vrouw. Ik besef maar al te goed dat het gras altijd groener lijkt aan de andere kant en probeer daar zoveel mogelijk doorheen te zien.

Als reactie op de 'korte rokjes en lange hakken': mijn vrouw is knapper dan Anne. Uiterlijk alleen is niet alles, zeker niet in een langdurige relatie.
bazinga77 schreef:
05-07-2018 00:13
Goeie vragen, Oakes.

Hoeveel een scheiding mij gaat kosten, is voor mij geen issue. Ik ben ervan overtuigd dat het allemaal een heel stuk moeilijker zal gaan financieel, maar dat zowel ik, mijn vrouw als mijn kinderen zich geen zorgen gaan moeten maken.

Wat voor een verdriet dat ik aanricht, speelt zeker meer mee. Zowel voor mijn vrouw als mijn kinderen. Er zijn er op dit forum die gaan lachen met wat ik nu ga zeggen, maar ik heb dit nooit gewild voor hun, en vind het heel erg dat ik hen dit nu aandoe.

Anne is zeker meer dan een verliefdheid. Ik heb raakpunten met Anne die ik niet heb met mijn vrouw. Ik besef maar al te goed dat het gras altijd groener lijkt aan de andere kant en probeer daar zoveel mogelijk doorheen te zien.

Als reactie op de 'korte rokjes en lange hakken': mijn vrouw is knapper als Anne. Uiterlijk alleen is niet alles, zeker niet in een langdurige relatie.

Zou je die raakpunten kunnen vinden met jouw vrouw?
julius schreef:
04-07-2018 23:51
Je hebt nog geen seks gehad met Anne? Ga dat eens heel snel doen dan.
Euhm, dat lijkt me het slechtste advies van vandaag :-s
Waarom zou je bedrijf failliet gaan als je Anne ontslaat? De enigste reden die ik kan bedenken is dat ze heel creatief met je boekhouding omgaat en jij bang bent dat ze je gaat chanteren/aangeven als je haar de laan uitstuurt.
Als dat niet het geval is dan is ze best vervangbaar en kun je haar ontslaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven