Anne

04-07-2018 22:49 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even anoniem. Ik wil heel graag mijn verhaal eens met iemand delen...

Ik ben een man van 35. 12 jaar getrouwd, drie kinderen. Heb al bijna een jaar een relatie met een vrouwelijke collega. Laten we haar even Anne noemen.

Met Anne heb ik al vanalles gedaan wat niet mag, behalve seks. Mijn vrouw weet van niks dat ik haar veel berichten stuur en is daar niet zo blij mee, maar ze weet voor de rest van niks.

Anne is 6 jaar jonger dan mij. Had al drie jaar een vriend (en nog geen kinderen), maar die relatie is gedaan ondertussen, omdat zij aan haar vriend bekend heeft dat ze me gekust had.

Ik zit helemaal in de knoop met mezelf. Anne wil eigenlijk terug naar haar vriend, maar die wil haar niet meer. Dus zelfs als ik mijn vrouw zou verlaten, is de kans redelijk klein dat Anne en ik ooit een toekomst zouden hebben.

Als ik mijn verstand gebruik, kan ik best bij mijn vrouw blijven. Maar moet ik haar alles dan bekennen? Ik weet het niet. Anderzijds, als ik bij mijn vrouw ben, zit ik bijna constant met Anne in mijn hoofd. Ik kan haar gewoon niet loslaten. In principe zou het het beste zijn als ik zoveel mogelijk afstand neem van haar, maar dat kan ik gewoon niet. Ze is ook mijn collega, dus ik zie haar eigenlijk door de week meer dan mijn eigen vrouw.

Ik heb verlof nu, en ga Anne 3 weken niet meer zien, ook al stuur ik nog dagelijks berichten met haar. Ik weet dat de situatie zoals ze nu is niet houdbaar is (en zelfs nadelig voor ons alle drie), dus heb al voor mezelf beslist dat ik na mijn verlof ergens een knoop moet doorhakken. Maar ik weet het allemaal niet meer goed.

Als ik beslis om bij mijn vrouw te blijven en het haar niet te vertellen, heb ik het gevoel dat ik in een leugen leef. En dan moet ik nog het karakter hebben om afstand te nemen van Anne, wat ik eigenlijk al weet dat ik niet kan. Zoals ik al zei, is het al meer dan een jaar bezig, dus het is zeker meer dan een gewone stomme verliefdheid...

Als ik beslis om het mijn vrouw allemaal te vertellen, is mijn relatie met haar sowieso gedaan, dat weet ik gewoon. Dat is dan weer nadelig voor mij, mijn vrouw en mijn kinderen.

Als ik beslis om weg te gaan van mijn vrouw en het haar niet te vertellen, blijven we ook alledrie waarschijnlijk alleen achter...

Ik wilde dit gewoon al eens met iemand delen, dat is de eerste stap. Graag geen reacties met 'je had dit of dat moeten doen'. Ik weet dat ik fouten heb gemaakt, en er zijn nu eenmaal dingen gebeurd die ik niet kan terugdraaien, dus daar heb ik niks aan nu.
Gefundeerd advies is uiteraard altijd welkom.
anoniem_372380 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 00:16
2.07% gewijzigd
Oakes schreef:
05-07-2018 00:15
Zou je die raakpunten kunnen vinden met jouw vrouw?
Nee. Ik ken mijn vrouw al 20 jaar. Weet heel goed wat ik aan haar heb en wat niet.
Langs de andere kant: ik heb die 'raakpunten' 10 jaar niet gemist, en nu plots wel precies :-s
Of wees duidelijk tegen Anne en zeg haar love me baby
Moonbird1980 schreef:
05-07-2018 00:13
Misschien is zij ook wel bang om haar baan kwijt te raken nu ze er alleen voorstaat en probeert ze jou nog een beetje aan het lijntje te houden zodat haar salaris gegarandeerd blijft.
Nee, dat klopt niet. Zo belangrijk ben ik niet voor haar. Ze heeft mogelijkheden genoeg om een andere job te vinden als ze dat zou willen.
Moonbird1980 schreef:
Grote kans overigens dat mocht haar ex haar nog een kans willen geven hij haar zal vragen op zoek te gaan naar een andere baan, weg van jou.
Correct. En de kans is groot dat ze dat dan ook zal doen.
bazinga77 schreef:
05-07-2018 00:19
Nee. Ik ken mijn vrouw al 20 jaar. Weet heel goed wat ik aan haar heb en wat niet.
Langs de andere kant: ik heb die 'raakpunten' 10 jaar niet gemist, en nu plots wel precies :-s
Wellicht is de koek allang op bij jullie en merk je dat pas door deze nieuwe persoon in je leven.
Blondie222 schreef:
05-07-2018 00:24
Of wees duidelijk tegen Anne en zeg haar love me baby
Sorry, maar dat lijkt me geen goede optie. Ik moet eerst duidelijkheid scheppen in de relatie met mijn vrouw voordat ik ook maar iets zou ondernemen met Anne. Ik kan niet van haar verwachten dat ze 100% voor mij zou gaan als ik nog getrouwd ben hé.
De vraag 'wil je nog getrouwd zijn met je vrouw?' vind ik een heel moeilijke vraag. Als ik geen kinderen had, was ik niet meer samen met haar, dat weet ik zeker. Langs de andere kant wil ik ook niet voor de rest van mijn leven alleen voor de kinderen met haar samenblijven (is dat misschien de reden waarom jullie me egoïstisch vinden?)
Draai dit eens om. Als jij zwart op wit zou lezen dat jouw vrouw zo over jou denkt...wat zou je daar dan van vinden?
Over wel/niet mond houden na kiezen voor vrouw: je leeft nu ook al in een leugen. Fijn dat jij de luxe hebt om wat raad her en der te vragen, opties af te wegen. Na 20 jaar kun je dat op zijn minst ook jouw vrouw gunnen. Dat zij voor zichzelf ook wat opties kan afwegen (of jij überhaupt nog wel een optie bent). Wellicht hoef jij dan helemaal niets te beslissen en wordt de beslissing voor jou genomen. Wat dat is wat ik lees: geen verantwoording willen dragen voor de knoop doorhakken en voorafgaande acties.
even los van anne, je zegt dat je zonder kinderen niet meer samen zou zijn met je vrouw. je huwelijk is overleden dat is het probleem
Nog eens alles teruggelezen, en deze vraag had ik nog niet beantwoord:
iris1969 schreef:
04-07-2018 23:15
Is dat slechts wat "aftasten" op initiatief van Anne omdat zij eigenlijk trouw wil zijn aan haar ex?

Of wil jij trouw blijven aan je vrouw?
(ik krijg deze onzin zin bijna niet uit mijn toetsenbord, maar goed voor de volledigheid dan maar)
Je wil eigenlijk weten hoe het komt dat ik geen seks heb gehad met Anne. Toen ze nog samen was met haar vriend, wilde zij dat absoluut niet. Dat was voor haar een stap te ver ten opzichte van haar vriend. Nadat ze uit elkaar waren, vond ik het niet correct ten opzichte van haar. Omdat ik vind dat ik eerst een beslissing moet nemen tov mijn vrouw voordat ik nog stappen zou ondernemen met haar. Ik heb haar wel nog eens gekust sinds ze uit elkaar zijn, maar daar heb ik nu ook spijt van om dezelfde reden.
Weetje.. zoals jij over die Anne schrijft klinkt zij als degene die jij als partner zou willen. Je hebt meer raakvlakken, je voelt je beter bij haar, het is niet alleen op uiterlijk gericht. Ik zou als ik jou was serieus overwegen om met jouw huidige relatie te stoppen. Dit is namelijk zo oneerlijk naar jouw vrouw toe. En ook al beslis je om naast haar te blijven leven, dan zal zij altijd ‘second best’ voor je blijven. En dat merkt zij echt wel, ze merkt het nu ook al alleen ze zegt er misschien niets over.. Niets is erger voor een partner om te voelen dat je ‘second best’ bent maar de reden waardoor dit komt niet hoort. Logisch dat zij dan gaat denken dat het aan haar ligt, dat zij zich gaat afvragen wat ze heeft gedaan, dat zij analyseert waar het mis is gegaan ect. En dat alles omdat jij je bakkes houdt omdat je te schijterig bent om ervoor uit te komen dat zij het niet meer is voor jou. Omdat je serieus overweegt dat je haar misschien wel een plezier doet om niets te zeggen en naast haar door te leven want Anne moet je niet, jullie hebben ook nog kinderen enzo, dus Nja.. dan maar blijven.

Ik zou jou er vanavond nog uitflikkeren écht; niet perse om die Anne en al dat bedrog alleen maar zeker om de minne positie waarin jij mij als vrouw zou plaatsen. Opbokken met je vriendelijke woorden en ozo rekening houdend met de belangen van moeder de vrouw. Die bepaalt zij namelijk zelf wel, en nu heel snel open kaart spelen want jij bent nu met háár en haar leven aan het spelen. En dat is serieus min gedrag Arie, heel min gedrag. Zo behandel je namelijk niemand en zeker niet de moeder van jouw kinderen. Mag aannemen dat je anders opgevoed bent dan je nu laat zien? Zo ja, laat dan zien hoe je wel bent opgevoed. Zo nee, dan leer jij jouw kinderen dat je een partner dus mag gebruiken en denigreren door haar/hem als een ‘second bestie’ naast je te gedogen. Min gedrag.
enn wijzigde dit bericht op 05-07-2018 00:59
11.59% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
05-07-2018 00:50
...omdat je te schijterig bent om ervoor uit te komen dat zij het niet meer is voor jou....

...Ik zou jou er vanavond nog uitflikkeren...
Bedankt voor je eerlijke reactie, Enn. Ik denk dat je gelijk hebt...
bazinga77 schreef:
05-07-2018 00:58
natuurlijk heeft enn gelijk
scheiden is zeker geen feest maar in een huwelijk zijn met iemand waar je niet van houdt/ die niet van jou houdt is ook geen feest
neem de verantwoordelijkheid voor je eigen geluk ook als dat betekent dat je nieuwe paar schoenen nog niet klaarstaan, die oude zijn sowieso versleten
bazinga77 schreef:
05-07-2018 00:58
Ja.

Dus nu ophouden met al die bullshit en open kaart spelen. En die Anne wacht wel een jaartje of wat als het echt is. Maar weet je? Jij mag geen enkele vrouw zo behandelen. Punt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
bazinga77 schreef:
04-07-2018 23:15
- @iris1969 van baan veranderen is geen optie. Anne ontslaan wel. Maar zeker niet eenvoudig, want dat zou waarschijnlijk het failissement van mijn bedrijf betekenen
Wat voor een functie heeft zij in vredesnaam dat je bedrijf failliet gaat als je één werknemer ontslaat?
Enn schreef:
05-07-2018 00:50
Ik zou jou er vanavond nog uitflikkeren écht; niet perse om die Anne en al dat bedrog alleen maar zeker om de minne positie waarin jij mij als vrouw zou plaatsen. Opbokken met je vriendelijke woorden en ozo rekening houdend met de belangen van moeder de vrouw. Die bepaalt zij namelijk zelf wel, en nu heel snel open kaart spelen want jij bent nu met háár en haar leven aan het spelen. En dat is serieus min gedrag Arie, heel min gedrag. Zo behandel je namelijk niemand en zeker niet de moeder van jouw kinderen. Mag aannemen dat je anders opgevoed bent dan je nu laat zien? Zo ja, laat dan zien hoe je wel bent opgevoed. Zo nee, dan leer jij jouw kinderen dat je een partner dus mag gebruiken en denigreren door haar/hem als een ‘second bestie’ naast je te gedogen. Min gedrag.
Zó zeg, ben er stil van. Wat een oprecht vurig goeie post.
Overbodig om te vermelden dat ik het heel erg met je eens ben.
Je bent nu verliefd op Anne. Ooit was je verliefd op je vrouw. Als die eerste relatie met je vrouw in de basis okee was, bedenk dan dat je in een gunstig scenario op een dag hetzelfde voor Anne zal voelen als je nu voor je vrouw voelt.

Het kan ook minder gunstig lopen. Dan kom je er na een jaar (of langer) vol scheidingsstress achter dat Anne en jij in de realiteit eigenlijk niet zo goed bij elkaar passen. Als de verliefdheid opraakt, moet je er wel op voorbereid zijn dat je een aardige puinhoop om je heen onder ogen zal moeten zien.

Wat je moet doen, moet je natuurlijk zelf bedenken. Maar ga er maar vanuit dat je jezelf momenteel onbewust verblind met een positief droombeeld van een Anne die in de dagelijkse realiteit heel anders kan zijn. Probeer zo nuchter mogelijk naar de mogelijkheden te kijken en blijf een beetje wakker als je een besluit neemt.
pluk de nacht
bazinga77 schreef:
04-07-2018 23:50
Als ik geen kinderen had, was ik niet meer samen met haar, dat weet ik zeker.
Dan heb je toch je antwoord? Als mijn man dit hardop zou uitspreken ging ik zelf weg.
bazinga77 schreef:

Anne is zeker meer dan een verliefdheid. Ik heb raakpunten met Anne die ik niet heb met mijn vrouw. Ik besef maar al te goed dat het gras altijd groener lijkt aan de andere kant en probeer daar zoveel mogelijk doorheen te zien.
Ja, dat gras lijkt groener tot je met Anne in een langdurige relatie zit. Dan blijkt opeens dat zij ook mindere kanten heeft en je moet werken aan een relatie.
Die relatie met Anne is bij voorbaat toch gedoemd te mislukken.
Als hij dat aan zou gaan belandt hij in precies dezelfde situatie als die hij zijn vrouw nu aandoet. Au.
nachtvlinder1977 schreef:
05-07-2018 01:20
Ja, dat gras lijkt groener tot je met Anne in een langdurige relatie zit.
Ja precies dat.

En Anne, die blijkbaar nog geen 30 is, zou er trouwens ook goed aan doen zich te beraden op een relatie met jou. Ze is jong genoeg om een leuke vent te vinden die geen vreemdganger is en geen drie kinderen heeft en nog een moeilijke scheiding door moet. Het is geen picknick om zo'n relatie aan te gaan en stiefmoeder te worden van kinderen waarvan de moeder jouw bloed wel kan drinken. Zelfs onder de beste omstandigheden heeft zo'n relatie maar een moeizame kans van slagen. Eigenlijk moet je dit Anne niet aan willen doen als je echt om haar geeft.
pluk de nacht
OopjenCoppit schreef:
05-07-2018 01:23
Die relatie met Anne is bij voorbaat toch gedoemd te mislukken.
Als hij dat aan zou gaan belandt hij in precies dezelfde situatie als die hij zijn vrouw nu aandoet. Au.
Yep dan is haar haar second best.
Wie denk jij in de zeik te nemen?
Als Anne jou NU zou bellen/appen/smssen/snapschatten/rooksignaal/postduif/fbmessenger met de mededeling dat ze klaar is met haar ex en 100% voor jou gaat, laat jij je vrouw keihard vallen als een baksteen.
Om de simpele reden, het is in jouw voordeel.

Niemand behalve jouw vrouw zelf kan voor haar bepalen wat de best keuze is, en jij al helemaal niet(aangezien je al niet het beste met haar voor had).
Dus geef haar de keus tussen leven met jou en met wat je je gezin hebt aangericht, of de rollen omkeren en dan ben jij de baksteen.

Alleen gezoend en 'aftasten'...
Whatever makes you sleep at night.
Zo één was er laatst ook, alleen penetratie met de penis was er niet van gekomen, de rest spreekt voor zich.

Je wil je vrouw niet meer, zij is alleen wel een handige backup als Anne niet over de boeg komt.
Het is dus alleen in JOUW voordeel om je vrouw in het duister te houden.

Je maakt jezelf van alles wijs, maar het komt hoe je het wendt of keert op hetzelfde uit.
:roll:
nachtvlinder1977 schreef:
05-07-2018 01:10
Wat voor een functie heeft zij in vredesnaam dat je bedrijf failliet gaat als je één werknemer ontslaat?
Ik schreef al eerder

Waarom zou je bedrijf failliet gaan als je Anne ontslaat? De enigste reden die ik kan bedenken is dat ze heel creatief met je boekhouding omgaat en jij bang bent dat ze je gaat chanteren/aangeven als je haar de laan uitstuurt.
Als dat niet het geval is dan is ze best vervangbaar en kun je haar ontslaan.

Dat is dus wat ik denk maar dat kan ook komen omdat ik zoiets van nabij heb meegemaakt,
prada schreef:
05-07-2018 01:37
Ik schreef al eerder

Waarom zou je bedrijf failliet gaan als je Anne ontslaat? De enigste reden die ik kan bedenken is dat ze heel creatief met je boekhouding omgaat en jij bang bent dat ze je gaat chanteren/aangeven als je haar de laan uitstuurt.
Als dat niet het geval is dan is ze best vervangbaar en kun je haar ontslaan.

Dat is dus wat ik denk maar dat kan ook komen omdat ik zoiets van nabij heb meegemaakt,
Ja, dat is ook het enige wat ik me kan bedenken. Bijna niemand is onmisbaar in een bedrijf, dus ik vind dit wel een raar verhaal.
Of z'n bedrijf heeft zo weinig financiële speelruimte dat hij de ontslagvergoeding niet kan opbrengen.
trotter wijzigde dit bericht op 05-07-2018 06:22
2.91% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven