Spijt van je hond?
zondag 8 juli 2018 om 20:28
Alles in kannen en kruiken, begint mijn vriend ineens te twijfelen over een hondje. Hij hoort allemaal verhalen van mensen die spijt hebben van hun/een hond. De pup zou eigenlijk deze week komen. (Wij hebben vroeger een hond gehad thuis, maar toen was ik kind). Ik ken zelf die mensen helemaal niet - met spijt. Maar mensen om ons heen blijkbaar wel. We hebben een latrelatie, de hond zou bij mij komen wonen. De kinderen kijken er erg naar uit.
Mijn vraag dus: Heb jij spijt van je hond?
Of niet echt spijt maar momenten waarop het wel erg onhandig is, een soort van spijt?
Mijn vraag dus: Heb jij spijt van je hond?
Of niet echt spijt maar momenten waarop het wel erg onhandig is, een soort van spijt?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 8 juli 2018 om 21:06
Wat voor hond ga je nemen dan?suzyqfive schreef: ↑08-07-2018 20:50Uiteraard heb ik gekeken naar de leeftijd. Mijn jongste kind is 6 dus die gaat ook nog wel even mee in het gezin. We hebben altijd katten gehad, de oudste werd 21, de meeste beestjes kwamen uit het asiel en vaak ook een langzitter (om ze nog een fijne oude dag te kunnen bezorgen). Alleen een kat neem je niet makkelijk mee heen en weer en de meeste honden wel.
Zelf heb ik recent hele slechte ervaringen meegemaakt wat gewoon gezins ontwrichtend is te noemen dus het kan ook erg fout gaan.
Het is leuk een hond als alles goed gaat met opvoeden en hij ook gezond blijft.
Een voorbeeld,jij knapt je huis netjes op en je hond breekt het vakkundig voor je af.
Het ene kind kan lezen en schrijven met de hond en met het andere kind word het niets en is uiteindelijk bang van de hond.
Wat dan???
zondag 8 juli 2018 om 21:08
Overigens wil ik wel nog even benadrukken dat honden veel werk zijn. Wij lopen twee maal per dag een uur en savonds nog 10 minuutjes. Verder zijn ze erg weinig alleen thuis. Op vrije dagen zijn ze heel de dag met ons mee (wij zijn echte buitenmensen). Onze honden zijn echt onze hobby, dus wij spenderen er ontzettend veel tijd aan.
Het gevolg: twee hele brave goedopgevoede honden. 9 van de 10 gedragsproblemen worden veroorzaakt doordat de hond niet genoeg beweging krijgt. Dat is gewoon echt zo. Als wij een dagje wat minder wandelen door ziekte of wat voor reden ook, worden ze meteen twee etterbakken. Klieren, blaffen, etcetera, gewoon teveel opgekropte energie. Maar als je dit goed bedacht hebt, dan moet t gewoon lukken hoor.
Het gevolg: twee hele brave goedopgevoede honden. 9 van de 10 gedragsproblemen worden veroorzaakt doordat de hond niet genoeg beweging krijgt. Dat is gewoon echt zo. Als wij een dagje wat minder wandelen door ziekte of wat voor reden ook, worden ze meteen twee etterbakken. Klieren, blaffen, etcetera, gewoon teveel opgekropte energie. Maar als je dit goed bedacht hebt, dan moet t gewoon lukken hoor.
-
zondag 8 juli 2018 om 21:10
Haha het is wel veel werk, maar kwijlen doet niet elke hond hoorviva-amber schreef: ↑08-07-2018 21:08Ik heb een kat...ik zou nooit een hond nemen. Te veel werk en dat gekwijl.
-
zondag 8 juli 2018 om 21:12
Mijn hond was mijn kind. Vanaf het allereerste moment dat ik hem in mijn armen hield heb ik hem belooft om tot zijn laatste adem voor hem te zorgen.
Dat heb ik dan ook 14 jaar met alle liefde gedaan...
Mijn god wat mis ik hem
Dus spijt? nee nooit geen enkele seconde. Kon ik hem nog maar bij me hebben.
Dat heb ik dan ook 14 jaar met alle liefde gedaan...
Mijn god wat mis ik hem
Dus spijt? nee nooit geen enkele seconde. Kon ik hem nog maar bij me hebben.
Ja en?
zondag 8 juli 2018 om 21:13
Hier totaal geen spijt nee.
Het is wel zo dat wat ik hier boven al voorbij zag komen: na deze komt er voorlopig geen andere. Maar dat is omdat we nu in de fase baby zitten en in de toekomst ook nog wel een 2e willen. Het zijn dan vooral de praktische bezwaren.
Maar ik kan ze nog echt niet missen dus hoop echt dat ze nog wat jaren mee gaat. Ze is 8,5 nu en een asiel hondje wat met 3,5 jaar bij mij kwam.
Hond krijgt nog steeds net zoveel aandacht en beweging als voor dat baby (vind ik heel erg belangrijk dus zorg daar dan ook echt voor) er was en ze gaat ook nog gewoon mee op visite (waar ze welkom is) en op weekendjes weg.
Het is wel zo dat wat ik hier boven al voorbij zag komen: na deze komt er voorlopig geen andere. Maar dat is omdat we nu in de fase baby zitten en in de toekomst ook nog wel een 2e willen. Het zijn dan vooral de praktische bezwaren.
Maar ik kan ze nog echt niet missen dus hoop echt dat ze nog wat jaren mee gaat. Ze is 8,5 nu en een asiel hondje wat met 3,5 jaar bij mij kwam.
Hond krijgt nog steeds net zoveel aandacht en beweging als voor dat baby (vind ik heel erg belangrijk dus zorg daar dan ook echt voor) er was en ze gaat ook nog gewoon mee op visite (waar ze welkom is) en op weekendjes weg.
Tralalalala
zondag 8 juli 2018 om 21:16
Wij wonen aan de rand van de stad met weilanden en jong bos op twee passen afstand en een gewone tussenwoning met tuin en een groot veld achter de tuin.Lenn12345 schreef: ↑08-07-2018 21:04Goed dat je erover nadenkt, dat zou iedereen moeten doen!
Ik heb alleen spijt als ik 's avonds laat nog met hem moet gaan lopen in de stromende regen/sneeuw/kou maar een paar seconden. Ik woon ook alleen dus moet het echt altijd minstens 3x p.d. zelf doen. Hij gaat overal mee naartoe behalve de tandarts of boodschappen doen al had het van mij gemogen scheelt een extra wandeling
Een pup is echt net zoveel werk als een baby maar als je het eerste jaar doorkomt kan je daarna lezen en schrijven met je hond. Dat is echt leuk aan honden en als kind was mijn hond ook mijn beste vriend.
Als je weet hoeveel tijd hij van je gaat vragen het eerste jaar -het is nu zomer, dat is wel fijn met zindelijk maken- en dan nog denkt nou én? Het is toch ook hartstikke leuk zou ik zeggen: doen!!
Neem aan dat je weet wat je doet en geen Ierse Wolfshond op een app. 12 hoog gaat houden al zou het nog kunnen als er een lift is en je een paar uur p.d. met hem gaat lopen of fietsen.
Gebrek aan beweging is echt funest ook in de winter moet je eruit; daar gaat het heel vaak fout.. Laat je nog weten wat je doet?
Gebrek aan beweging van mijn kant is ook een van de 100 redenen om wel een hond te nemen. Ik moet er gewoon vaker uit. Vroeger fietste ik alles, was veel buiten enz. Nu zit ik veel te veel in de auto.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 8 juli 2018 om 21:17
Toen mijn hond een pup was had ik het idee dat ik een tweejarige peuter met ADHD in huis had. Dat was best heftig soms. Maar zelfs toen hadden we geen spijt omdat ze ook zo hartveroverend leuk was.
En ja ik moet wel eens iets afzeggen omdat ik geen opvang voor haar heb. Dat vind ik dan misschien wel jammer (hoewel, niet altijd
) maar in ieder geval heb ik om die reden nog nooit gedacht was ik er maar niet aan begonnen.
TO ik zou de kinderen meenemen op cursus. Is erg leuk en ze leren goed met de hond omgaan.
En ja ik moet wel eens iets afzeggen omdat ik geen opvang voor haar heb. Dat vind ik dan misschien wel jammer (hoewel, niet altijd
TO ik zou de kinderen meenemen op cursus. Is erg leuk en ze leren goed met de hond omgaan.
zondag 8 juli 2018 om 21:17
suzyqfive schreef: ↑08-07-2018 20:45Met kinderen is spontaan een weekendje weg niet echt mogelijk. Ik heb co-ouderschap, mijn vriend zijn kinderen volledig. En voor die twee weken per jaar is altijd wel een oplossing, het liefst gaat ze gewoon mee. Dit jaar gaan we sowieso niet weg in de vakantie.
Waar ik vooral tegenaan liep is dat een dagje weg (dierentuin oid) ineens niet zo makkelijk meer ging. Toen ik de hond nam, wilde iedereen wel oppassen. Toen hij er eenmaal was, bleek dat toch bar lastig. Ook namen wij de hond in een periode dat de kinderen tussen de middag thuiskwamen om te eten. Toen ze naar het voortgezet onderwijs gingen, was de hond ineens langere tijd alleen thuis. Toen werd dochter ziek en was hij juist haar steun en toeverlaat.
Dus ja, af en toe was het best onhandig.
Wat neem je voor hond? Op een klein hondje wil ik best af en toe een dagje oppassen, als jullie naar de dierentuin gaan
Later is nu
zondag 8 juli 2018 om 21:19
Oh en hier lieten en laten de kinderen de hond dus wél uit. Zíj wilden en smeekten om een hond. Ik wilde eigenlijk ook wel graag maar man totaal niet, juist vanwege het uitlaten. Dus als ik er niet ben, laten de kinderen de hond uit. Man alleen als er verder niemand is om het te doen.
Later is nu
zondag 8 juli 2018 om 21:25
Wij nemen de honden gewoon mee naar de dierentuin
Ik heb wel een spijt, zoals vannacht, dat hond ineens bedacht dat ie iets hoorde ofzo... blaffen niet normaal. Dus hup, hond naar buiten, misschien moet ie wel plassen en daar stond ie me stom aan te kijken, hij begreep er niks van.
Of als ze heel veel geld kosten bij de dierenarts oid. Zou Mn volgende hond verzekeren, daar zijn onze nu te oud voor.
En ik vond een pup echt mega veel werk, zou t nooit meer doen Haha.
Ik heb wel een spijt, zoals vannacht, dat hond ineens bedacht dat ie iets hoorde ofzo... blaffen niet normaal. Dus hup, hond naar buiten, misschien moet ie wel plassen en daar stond ie me stom aan te kijken, hij begreep er niks van.
Of als ze heel veel geld kosten bij de dierenarts oid. Zou Mn volgende hond verzekeren, daar zijn onze nu te oud voor.
En ik vond een pup echt mega veel werk, zou t nooit meer doen Haha.
zondag 8 juli 2018 om 21:26
Een Beagle. Gekozen omdat het echte familiedieren zijn, wel soms behoorlijk eigenwijs maar op een leuke manier. Buiten lekker actief en binnen redelijk rustig. Niet al te groot maar ook niet formaatje handtas. Intelligent, speels. Maar daarnaast hebben ze wel duidelijkheid nodig en moet je behoorlijk concequent zijn. Ik ben er niet zo bang voor dat de kinderen er bang voor zullen zijn. Ze spelen regelmatig met honden in de buurt.Laguna46 schreef: ↑08-07-2018 21:06Wat voor hond ga je nemen dan?
Zelf heb ik recent hele slechte ervaringen meegemaakt wat gewoon gezins ontwrichtend is te noemen dus het kan ook erg fout gaan.
Het is leuk een hond als alles goed gaat met opvoeden en hij ook gezond blijft.
Een voorbeeld,jij knapt je huis netjes op en je hond breekt het vakkundig voor je af.
Het ene kind kan lezen en schrijven met de hond en met het andere kind word het niets en is uiteindelijk bang van de hond.
Wat dan???
Ben alleen wel benieuwd naar jouw eigen ervaring.
zondag 8 juli 2018 om 21:28
Een van onze katten kwijlde ook behoorlijkviva-amber schreef: ↑08-07-2018 21:08Ik heb een kat...ik zou nooit een hond nemen. Te veel werk en dat gekwijl.
zondag 8 juli 2018 om 21:29
Of het geval van de kinderen moeten de hond een aantal keer uitlaten op een dag. Vond het zelf niet erg om met de hond te lopen als het mooi weer was. Maar als het regende dan deed ik echt wel liever wat anders. Wij hadden ook altijd als afspraak wie als eerste thuis was liet de hond uit.Dreamer schreef: ↑08-07-2018 21:19Oh en hier lieten en laten de kinderen de hond dus wél uit. Zíj wilden en smeekten om een hond. Ik wilde eigenlijk ook wel graag maar man totaal niet, juist vanwege het uitlaten. Dus als ik er niet ben, laten de kinderen de hond uit. Man alleen als er verder niemand is om het te doen.
zondag 8 juli 2018 om 21:31
Haha! Zou net zeggen: dan lever ik haar wel bij jou af.Dreamer schreef: ↑08-07-2018 21:17Waar ik vooral tegenaan liep is dat een dagje weg (dierentuin oid) ineens niet zo makkelijk meer ging. Toen ik de hond nam, wilde iedereen wel oppassen. Toen hij er eenmaal was, bleek dat toch bar lastig. Ook namen wij de hond in een periode dat de kinderen tussen de middag thuiskwamen om te eten. Toen ze naar het voortgezet onderwijs gingen, was de hond ineens langere tijd alleen thuis. Toen werd dochter ziek en was hij juist haar steun en toeverlaat.
Dus ja, af en toe was het best onhandig.
Wat neem je voor hond? Op een klein hondje wil ik best af en toe een dagje oppassen, als jullie naar de dierentuin gaan![]()
Mijn vader zei: en wie denk je dan dat er gaat oppassen? Ze gaat zoveel mogelijk mee en in deze nieuwe heerd zijn ook al mensen die zeiden dat ze best wel een keertje op willen passen. Waaronder de vorige eigenaresse van mijn huis. Maar ik ga er vanuit dat ik zelf gewoon de meeste zorg draag.
zondag 8 juli 2018 om 21:40
Iedereen die ik ken die ooit een hond heeft gehad heeft hem weggedaan.
De een opgelucht bij de ex achtergelaten, de ander opgelucht toen een logeeradres de hond niet meer terug wilde geven, weer een ander een andere baan en oeps ineens allergisch, etc.
Het zijn gewoon handenbinders waaraan je veel tijd kwijt bent.
Ikzelf heb een kat gehad in huis die ik echt spuugzat was.
Ik vind het heel leuk dat mensen zo van hun dieren houden maar natuurlijk zijn er mensen die zich erop hebben verkeken. Het is alleen not done om toe te geven.
De een opgelucht bij de ex achtergelaten, de ander opgelucht toen een logeeradres de hond niet meer terug wilde geven, weer een ander een andere baan en oeps ineens allergisch, etc.
Het zijn gewoon handenbinders waaraan je veel tijd kwijt bent.
Ikzelf heb een kat gehad in huis die ik echt spuugzat was.
Ik vind het heel leuk dat mensen zo van hun dieren houden maar natuurlijk zijn er mensen die zich erop hebben verkeken. Het is alleen not done om toe te geven.
zondag 8 juli 2018 om 21:54
Oww.. weet je dat ze ontzettend druk zijn (jachthonden), veel blaffen (buren?)suzyqfive schreef: ↑08-07-2018 21:26Een Beagle. Gekozen omdat het echte familiedieren zijn, wel soms behoorlijk eigenwijs maar op een leuke manier. Buiten lekker actief en binnen redelijk rustig. Niet al te groot maar ook niet formaatje handtas. Intelligent, speels. Maar daarnaast hebben ze wel duidelijkheid nodig en moet je behoorlijk concequent zijn. Ik ben er niet zo bang voor dat de kinderen er bang voor zullen zijn. Ze spelen regelmatig met honden in de buurt.
Ben alleen wel benieuwd naar jouw eigen ervaring.![]()
Wij hebben ook een Beagle gehad na een andere hond en het is dat we toen in een dorp woonden en de hond vaak langs de boerderijen ging zodat hij de hele dag op pad was maar een uur of 4, 5 lopen per dag is wel veel gevraagd.. en het echt meutehonden. Niet graag alleen, willen overal bij zijn.
Wil niet lullig doen maar waar ik woon zijn de laatste jaren 2 Beagles opgedoken en dat zijn bijna de enige mensen die ik ooit gesproken heb die spijt hadden van hun pup, later volwassen hond..
Eén is ermee gaan fietsen 2x daags zodat het beestje een beetje moe was, dat scheelde aanzienlijk in stressgedrag en non-stop blaffen.
De andere is weg, baasje bleek allergisch te zijn voor Beagles, niet voor andere honden. Zo vreemd.. komt zelden voor zei ze nog
Nu hebben ze een pitbull die 'niet met kinderen, katten, andere honden samenkan, niet los mag lopen maar verder een schát van een beest'.
Hij valt uit naar alles wat beweegt, asiel heeft weer een paar honderd euro verdient.
Tenzij je buiten woont: neem een ander ras of neem een paar van die honden zodat ze elkaar entertainen!!
Ps: Sorry, had over je bericht hoe je woont heengelezen... lijkt me wel kunnen dan hoor, bij ons ging het ook goed behalve als hij een keer de hele dag niet echt kon gaan en staan waar hij wilde.
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 08-07-2018 21:58
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
5.35% gewijzigd
zondag 8 juli 2018 om 22:06
Nou dat is geen leuke ervaring.suzyqfive schreef: ↑08-07-2018 21:26Een Beagle. Gekozen omdat het echte familiedieren zijn, wel soms behoorlijk eigenwijs maar op een leuke manier. Buiten lekker actief en binnen redelijk rustig. Niet al te groot maar ook niet formaatje handtas. Intelligent, speels. Maar daarnaast hebben ze wel duidelijkheid nodig en moet je behoorlijk concequent zijn. Ik ben er niet zo bang voor dat de kinderen er bang voor zullen zijn. Ze spelen regelmatig met honden in de buurt.
Ben alleen wel benieuwd naar jouw eigen ervaring.![]()
Een jonge schitterend mooie mechelse herder pup gekocht.
De eerste weken ging alles top,pakte alles goed op en was redelijk snel zindelijk.
Het was tijd geworden voor de 2e inenting dus dat laten doen.
Vervolgens een paar weken daarna ligt de hond spartelend in de bench.
De hond had een epileptische aanval.
Ze heeft meerdere aanvallen gekregen (klusteraanvallen noemen ze dat)
Daarna krijg je een hond met een vorm van hersenbeschadiging,je kan eigenlijk met alles opnieuw beginnen en in kan je vertellen met een mechelse herder is dat geen pretje.
Ook ging het met mijn zoon prima maar met mijn dochter was ze wild zodat mijn dochter er niets meer van moest hebben.
Eigenlijk hadden we gewoon een hond die zoveel verzorging op eiste dat het gehele gezin er aan onder door ging.
We zijn met de hond naar de dierenarts geweest en daar is ze ook ter observatie geweest en een aanval gehad.
Diagnose klassieke epilepsie waar we medicijnen voor kregen.
De prognose was slecht ook ivm met de leeftijd,ze was pas 6mnd.
Uiteindelijk hebben we moeten besluiten haar in te laten slapen.
De hond viel niets te leren door iedere keer aanvallen, ook was ze niet meer te vertrouwen ivm soms hele nare manier naar het gezicht happen.
Altijd honden gehad maar ook wel een aantal honden die gelukt zijn om het maar zo te zeggen.
Op dit moment wil ik geen hond meer en geniet van de vrijheid die ik heb gekregen.
zondag 8 juli 2018 om 22:10
Dank je wel voor je verhaal, ook goed om deze ervaringen te lezen.Lenn12345 schreef: ↑08-07-2018 21:54Oww.. weet je dat ze ontzettend druk zijn (jachthonden), veel blaffen (buren?)
Wij hebben ook een Beagle gehad na een andere hond en het is dat we toen in een dorp woonden en de hond vaak langs de boerderijen ging zodat hij de hele dag op pad was maar een uur of 4, 5 lopen per dag is wel veel gevraagd.. en het echt meutehonden. Niet graag alleen, willen overal bij zijn.
Wil niet lullig doen maar waar ik woon zijn de laatste jaren 2 Beagles opgedoken en dat zijn bijna de enige mensen die ik ooit gesproken heb die spijt hadden van hun pup, later volwassen hond..
Eén is ermee gaan fietsen 2x daags zodat het beestje een beetje moe was, dat scheelde aanzienlijk in stressgedrag en non-stop blaffen.
De andere is weg, baasje bleek allergisch te zijn voor Beagles, niet voor andere honden. Zo vreemd.. komt zelden voor zei ze nog
Nu hebben ze een pitbull die 'niet met kinderen, katten, andere honden samenkan, niet los mag lopen maar verder een schát van een beest'.
Hij valt uit naar alles wat beweegt, asiel heeft weer een paar honderd euro verdient.
Tenzij je buiten woont: neem een ander ras of neem een paar van die honden zodat ze elkaar entertainen!!
Ps: Sorry, had over je bericht hoe je woont heengelezen... lijkt me wel kunnen dan hoor, bij ons ging het ook goed behalve als hij een keer de hele dag niet echt kon gaan en staan waar hij wilde.
De asiels hier in de buurt heb ik zo’n driekwart jaar in de gaten gehouden en er zit zelden een beestje dat kan in een gezin. Bijna allemaal staffords of andere terriërs/bulls of een mix daarvan.
Adoptiehonden ook al een poos aan het volgen maar ik ken meerdere mensen die een buitenland hond hebben en die zijn behoorlijk angstig, logisch als ze trauma’s hebben hoor.
zondag 8 juli 2018 om 22:18
Ik ken dus wel mensen die giga spijt hebben.
Die de boel letterlijk uitzitten en die zeggen "na deze nooit meer".
Die het niet over hun hart kunnen krijgen om het beestje naar het asiel te brengen, maar voor wie het gigantisch tegenslaat.
Uren werk per dag, nauwelijks nog iets kunnen doen, bij elke stap buitenshuis moeten nadenken "wat gaan we doen met de hond", ander werk moeten zoeken want de hond moet overdag buiten, geen dagjes weg kunnen "want de hond moet mee", financieel een ramp (dierenartskosten - voorzie maar een stevig reservepotje voor noodsituaties en operaties), ...
En reken niet op de kinderen want die zijn nu nog veel te jong en hebben straks andere dingen te doen (studie, vrienden, op stap willen, ...).
Bovendien wordt zo'n beestje minstens 15, dus als kind nu bijvoorbeeld 5 is, is kind uit huis / op kamers als de hond weg is.
Ik snap je vriend dus wel, want die ziet het ook gebeuren dat jij geen kant meer op kan en zelden meer bij hem raakt.
Die de boel letterlijk uitzitten en die zeggen "na deze nooit meer".
Die het niet over hun hart kunnen krijgen om het beestje naar het asiel te brengen, maar voor wie het gigantisch tegenslaat.
Uren werk per dag, nauwelijks nog iets kunnen doen, bij elke stap buitenshuis moeten nadenken "wat gaan we doen met de hond", ander werk moeten zoeken want de hond moet overdag buiten, geen dagjes weg kunnen "want de hond moet mee", financieel een ramp (dierenartskosten - voorzie maar een stevig reservepotje voor noodsituaties en operaties), ...
En reken niet op de kinderen want die zijn nu nog veel te jong en hebben straks andere dingen te doen (studie, vrienden, op stap willen, ...).
Bovendien wordt zo'n beestje minstens 15, dus als kind nu bijvoorbeeld 5 is, is kind uit huis / op kamers als de hond weg is.
Ik snap je vriend dus wel, want die ziet het ook gebeuren dat jij geen kant meer op kan en zelden meer bij hem raakt.
zondag 8 juli 2018 om 22:43
Dat is waar maar je neemt een hond en dan ben je ook verantwoordelijk voor het welzijn net als bij een kind.
Wat er dan gebeurt is dat het zoveel aandacht opeist van je gezin omdat je het toch wil laten slagen en je niet meteen wilt opgeven.
Hier kan niemand iets aan doen maar het is er wel en dan.
Wat ik als positief advies kan geven naar TO , neem niet een te grote hond zodat ie makkelijk mee kan ook in de auto.
Neem een teefje want die zijn toch een stuk rustiger.
Een Beagle kan trouwens een behoorlijke drukke hond zijn.
Als je van een druk karakter houd geen probleem maar er zijn zat kleine honden die toch een stuk makkelijker zijn in de opvoeding.
zondag 8 juli 2018 om 22:51
Niet alles gelezen, maar....
Bij twijfel niet doen. Als het om een pup gaat -- bij merkhonden is er vaak sprake van een wachtlijst, dus dat beestje zal echt niet in de goot belanden.
Mijn vader kreeg een puppy vorig jaar. Wat een hel zeg. Het leek wel een peuter op speed. Elke seconde moest je dat beest in de gaten houden. Continu de grenzen op zoeken. Ik vond het het eerste half jaar echt ontzettend heftig (vader werd ook ziek en kwam te overlijden dus dat hielp ook niet). Nu is de hond 15 maanden en gelukkig een stuk rustiger maar dan nog steeds... het is en blijft een handenbindertje. Ze kan wel mee in de auto en ze kan ook wel een middagje alleen thuis, maar je moet er constant rekening mee houden. En dan ook nog eens 4 of 5x per dag mee lopen (minimaal 2,5 uur) zodat ze haar energie kwijt kan. En dan wordt zo'n beest ook nog eens een jaar of 12.
Ik vind het echt een mega verantwoordelijkheid - eigenlijk wel vergelijkbaar met een kind (heb zelf geen kinderen maar zo zie ik het, als kindloze).
Bij twijfel niet doen. Als het om een pup gaat -- bij merkhonden is er vaak sprake van een wachtlijst, dus dat beestje zal echt niet in de goot belanden.
Mijn vader kreeg een puppy vorig jaar. Wat een hel zeg. Het leek wel een peuter op speed. Elke seconde moest je dat beest in de gaten houden. Continu de grenzen op zoeken. Ik vond het het eerste half jaar echt ontzettend heftig (vader werd ook ziek en kwam te overlijden dus dat hielp ook niet). Nu is de hond 15 maanden en gelukkig een stuk rustiger maar dan nog steeds... het is en blijft een handenbindertje. Ze kan wel mee in de auto en ze kan ook wel een middagje alleen thuis, maar je moet er constant rekening mee houden. En dan ook nog eens 4 of 5x per dag mee lopen (minimaal 2,5 uur) zodat ze haar energie kwijt kan. En dan wordt zo'n beest ook nog eens een jaar of 12.
Ik vind het echt een mega verantwoordelijkheid - eigenlijk wel vergelijkbaar met een kind (heb zelf geen kinderen maar zo zie ik het, als kindloze).