Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
woensdag 4 juli 2018 om 20:22
donderdag 5 juli 2018 om 21:08
vrijdag 6 juli 2018 om 07:33
Haillie, balen dat je weer van het bankje bent.
Nora_recapchta, hoe is het? Dikke knuffel.
Truelove79, spannend!!
Hier een beetje raar wat betreft ovulatie. Volgens berekeningen is vandaag ovulatie. Maar het streepje op test is nog niet overtuigend. Vorige keer had ik dag voor ovulatie een hele duidelijke piek. Nu dus beetje in de war, hoop dat ik hem niet heb gemist. Ik zal vanavond weer testen maar denk dat ik toch maar insemineer. Beter iets te vroeg dan te laat.
Ook alvast echo boeken voor volgende sessie. Ik ga er vanuit dat deze poging niet slaagt en wil dus ziekenhuistraject starten. En wie weet laat de echo wel wat anders zien
Afwachten....
succes allemaal!
Nora_recapchta, hoe is het? Dikke knuffel.
Truelove79, spannend!!
Hier een beetje raar wat betreft ovulatie. Volgens berekeningen is vandaag ovulatie. Maar het streepje op test is nog niet overtuigend. Vorige keer had ik dag voor ovulatie een hele duidelijke piek. Nu dus beetje in de war, hoop dat ik hem niet heb gemist. Ik zal vanavond weer testen maar denk dat ik toch maar insemineer. Beter iets te vroeg dan te laat.
Ook alvast echo boeken voor volgende sessie. Ik ga er vanuit dat deze poging niet slaagt en wil dus ziekenhuistraject starten. En wie weet laat de echo wel wat anders zien

Afwachten....
succes allemaal!
vrijdag 6 juli 2018 om 21:24
Ik duim dat je goed zit Science!
En Hailie voor jou echt ontzettend jammer weer.
Hier gaat het weer het beetje, miskraam is zo goed als voorbij. Dus ik hoop dat mijn cyclus gewoon weer op gang komt. En dan ga ik er over twee weken weer voor ongeveer. Kan pas half augustus met mijn gyn spreken. Dus daarvoor nog maar een poging wagen. Wie niet waagt enzo...
Truelove, zeker spannend! Duimen voor een positieve test
Ook voor jou Maris!
En Hailie voor jou echt ontzettend jammer weer.
Hier gaat het weer het beetje, miskraam is zo goed als voorbij. Dus ik hoop dat mijn cyclus gewoon weer op gang komt. En dan ga ik er over twee weken weer voor ongeveer. Kan pas half augustus met mijn gyn spreken. Dus daarvoor nog maar een poging wagen. Wie niet waagt enzo...
Truelove, zeker spannend! Duimen voor een positieve test

zaterdag 7 juli 2018 om 08:56
Hallo allemaal,
Al enkele weken volg ik jullie verhalen hier op dit forum.
Dit omdat ik na twee mislukte relaties beslist heb om ook alleen voor een kindje te gaan
Recent ben ik de pil gestopt en had ik mijn bloeding op 9 juni.
Mijn idee was om enkele maanden af te wachten en na de controle bij de gynaecoloog in september, dan vanaf oktober te beginnen met zelfinseminatie en bestellen via Cryos.
Tot ik op dit forum las dat Cyros geen levering op privé-adressen meer zou doen wegens een wetswijziging. Mijn plan viel in het water....
Ik dacht: nu moet ik alles op alles zetten. Ik ben heel vroeg in mijn cyclus al begonnen met ovulatietesten en heb toen ook besteld via Cryos (ondertussen weet ik dat Cyros een oplossing heeft gevonden
)
Mijn ovulatie heb ik nog niet kunnen opsporen, maar heb de zaadjes wel geinsemineerd rond cyclusdag 14 en 23 (onder het motto: niet geschoten is altijd mis :p )
Sinds 24.06 heb ik een knipperende smiley op mijn ovulatietesten. Ik was natuurlijk keiblij, maar dit duurt ondertussen al 9 dagen....
Ik weet dat de paarse testen niet zo heel betrouwbaar zijn, maar 9 dagen is toch wel lang, niet?
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Zijn er nog mensen die na het stoppen met de pil zo'n lange stijging van oestrogeen waarnemen? (want dat is toch wat de knipperende smiley aangeeft?)
Voor de rest blijf ik jullie verhalen hier volgen, probeer ik vanaf nu ook eens te reageren en duim ik voor iedereen!
Al enkele weken volg ik jullie verhalen hier op dit forum.
Dit omdat ik na twee mislukte relaties beslist heb om ook alleen voor een kindje te gaan

Recent ben ik de pil gestopt en had ik mijn bloeding op 9 juni.
Mijn idee was om enkele maanden af te wachten en na de controle bij de gynaecoloog in september, dan vanaf oktober te beginnen met zelfinseminatie en bestellen via Cryos.
Tot ik op dit forum las dat Cyros geen levering op privé-adressen meer zou doen wegens een wetswijziging. Mijn plan viel in het water....
Ik dacht: nu moet ik alles op alles zetten. Ik ben heel vroeg in mijn cyclus al begonnen met ovulatietesten en heb toen ook besteld via Cryos (ondertussen weet ik dat Cyros een oplossing heeft gevonden

Mijn ovulatie heb ik nog niet kunnen opsporen, maar heb de zaadjes wel geinsemineerd rond cyclusdag 14 en 23 (onder het motto: niet geschoten is altijd mis :p )
Sinds 24.06 heb ik een knipperende smiley op mijn ovulatietesten. Ik was natuurlijk keiblij, maar dit duurt ondertussen al 9 dagen....
Ik weet dat de paarse testen niet zo heel betrouwbaar zijn, maar 9 dagen is toch wel lang, niet?
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Zijn er nog mensen die na het stoppen met de pil zo'n lange stijging van oestrogeen waarnemen? (want dat is toch wat de knipperende smiley aangeeft?)
Voor de rest blijf ik jullie verhalen hier volgen, probeer ik vanaf nu ook eens te reageren en duim ik voor iedereen!
zaterdag 7 juli 2018 om 12:20
Hoi Thilly, welkom. Ik gebruik ook Cryos, en ben heel blij dat er een oplossing is, want ik kneep hem ook wel even hoor.
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Heb je geinsemineerd en test je nu of je zwanger bent, of probeer je juist je ovulatie te vinden?
De ovulatietest geeft de LH-piek aan. LH is een hormoon die zorgt dat de gerijpte eicel vrijkomt uit de follikel (ovulatie). Op het moment dat de LH-piek op zijn hoogste punt is krijg je een positieve test, en zal de ovulatie inde volgende 24 uur plaatsvinden. Dus een goed moment voor inseminatie. Dit omdat de eicel maar 12 uur na ovulatie kan worden bevrucht en de zaadcellen zeker zo'n 72 uur kunnen overleven in de baarmoeder.
Wat betreft knipperende smileys op ovulatietesten, daar weet ik niet genoeg over. Dus misschien er een zwangerschapstest tegen aan gooien?
Ik zit trouwens weer op de wachtbank sinds gisteren. Had moeite met bepalen van ovulatie dit keer. Vorige keer een hele duidelijke positieve test de avond voor ovulatiedag. Dit keer ook op uitgerekende ovulatiedag geen smiley. Maar mijn droogijs was bijna op dus moest ik wel insemineren. Dus waarschijnlijk wat te vroeg, maar beter iets te vroeg dan te laat.
Nora, nog steeds even een knuffel hoor. Ik hoop dat je cyclus snel op gang komt. Sterkte.
Haillie, balen zeg, Jij ook sterkte.
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Heb je geinsemineerd en test je nu of je zwanger bent, of probeer je juist je ovulatie te vinden?
De ovulatietest geeft de LH-piek aan. LH is een hormoon die zorgt dat de gerijpte eicel vrijkomt uit de follikel (ovulatie). Op het moment dat de LH-piek op zijn hoogste punt is krijg je een positieve test, en zal de ovulatie inde volgende 24 uur plaatsvinden. Dus een goed moment voor inseminatie. Dit omdat de eicel maar 12 uur na ovulatie kan worden bevrucht en de zaadcellen zeker zo'n 72 uur kunnen overleven in de baarmoeder.
Wat betreft knipperende smileys op ovulatietesten, daar weet ik niet genoeg over. Dus misschien er een zwangerschapstest tegen aan gooien?
Ik zit trouwens weer op de wachtbank sinds gisteren. Had moeite met bepalen van ovulatie dit keer. Vorige keer een hele duidelijke positieve test de avond voor ovulatiedag. Dit keer ook op uitgerekende ovulatiedag geen smiley. Maar mijn droogijs was bijna op dus moest ik wel insemineren. Dus waarschijnlijk wat te vroeg, maar beter iets te vroeg dan te laat.
Nora, nog steeds even een knuffel hoor. Ik hoop dat je cyclus snel op gang komt. Sterkte.
Haillie, balen zeg, Jij ook sterkte.
zaterdag 7 juli 2018 om 17:39
@sciencerocks: ik probeer nu mijn ovulatie te vinden. Met de paarse testen van CB zou je meer vruchtbare dagen vinden omdat het ook oestrogeen opspoort. En oestrogeen stijgt nog voor LH. Dus wanneer oestrogeen stijgt krijg je een knipperende smiley en wanneer Lh-piek een stilstaande smiley... maar mijn oestrogeen zou nu dus al 9 dagen aan het stijgen zijn, al heb ik al gelezen dat de paarse testen heeel gevoelig reageren.... de roze testen (smiley of niet) bleven tot nu toe negatief.
Heb wel enorm last van opgeblazen buik, hoofdpijn en duizeligheid... maar dat zouden ook 'ontpillingssymptomen' kunnen zijn...
Maar net als jij vind ik het dus heel vervelend om die ovulatie te moeten zoeken... en dan is je ovulatie ofwel te vroeg of te laat waardoor je ofwel geen zaadcellen in huis hebt of juist moet insemineren omdat ze anders verloren gaan....
Heb wel enorm last van opgeblazen buik, hoofdpijn en duizeligheid... maar dat zouden ook 'ontpillingssymptomen' kunnen zijn...
Maar net als jij vind ik het dus heel vervelend om die ovulatie te moeten zoeken... en dan is je ovulatie ofwel te vroeg of te laat waardoor je ofwel geen zaadcellen in huis hebt of juist moet insemineren omdat ze anders verloren gaan....
zaterdag 7 juli 2018 om 21:03
Ik ben zo dom geweest. 6 dagen voordat het 2 weken geleden is dat ik iui heb gedaan dacht ik, ik test even of de pregnyl echt weg is. (11 dagen geleden geprikt) en nu heb ik dus een licht streepje. Maja is dit nog pregnyl of niet... dom dom dom
http://nl.tinypic.com/r/2cyi5ts/9
zaterdag 7 juli 2018 om 21:44
Nou meiden, ik heb een afspraak bij de huisarts op 5 augustus, na mijn vakantie. Ik wordt over 2 weken 29 jaar en veel mensen roepen dat ze het een stoere keuze vinden, maar dat ik 'nog zo jong ben' en 'alle tijd van de wereld heb'. Het is allemaal lief, maar ik zie aan ons allemaal hier dat, hoe jong of oud je ook bent, een kindje krijgen helemaal niet vanzelfsprekend is. Dit is wat ik wil en ik voel me hier zo enorm sterk door. Het geef me zoveel rust dat ik, als de huisarts OK geeft, ik me echt kan aanmelden - in mijn geval het AMC. Ik vind het wonderbaarlijk hoe sterk jullie zijn en hoeveel begeleiding en steun jullie beschrijven te krijgen, van dokters tot familie en vrienden en alle meiden hier. Het geeft me veel kracht en de bevestiging dat dit mijn pad is. Ik zou me ook zo aansluiten bij een volgende meetup(pie)! Ik zou het heel mooi vinden om jullie een keer te ontmoeten. De weg is lang maar we doen het niet alleen.
zaterdag 7 juli 2018 om 23:22
@angelaloes: die twijfel he... ik zou het ook niet kunnen zeggen...
@mieshe: op kinderen willen/krijgen staat geen leeftijd. De ene zijn er gewoon vroeger klaar voor dan de andere. Veel mensen zitten nog met het ideaalbeeld in hun hoofd van huisje, tuintje, kindje, maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Geloof dus in jezelf en vertrouw op de keuze die je maakt! Je zult hier heel veel steun vinden van allemaal vrouwen die hetzelfde traject als jij bewandelen en allemaal dezelfde wens hebben : een kindje in hun uppie.
@mieshe: op kinderen willen/krijgen staat geen leeftijd. De ene zijn er gewoon vroeger klaar voor dan de andere. Veel mensen zitten nog met het ideaalbeeld in hun hoofd van huisje, tuintje, kindje, maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Geloof dus in jezelf en vertrouw op de keuze die je maakt! Je zult hier heel veel steun vinden van allemaal vrouwen die hetzelfde traject als jij bewandelen en allemaal dezelfde wens hebben : een kindje in hun uppie.
zondag 8 juli 2018 om 00:05
Tja, echt niks van te zeggen dus. Voor een ‘gewoon’ streepje is het nog wel heel vroeg, voor het pregnyl streepje zou het nu wel echt af moeten nemen. Dus het kan echt allebei even goed. Er zit niks anders op dan afwachten.angelaloes schreef: ↑07-07-2018 21:03Ik ben zo dom geweest. 6 dagen voordat het 2 weken geleden is dat ik iui heb gedaan dacht ik, ik test even of de pregnyl echt weg is. (11 dagen geleden geprikt) en nu heb ik dus een licht streepje. Maja is dit nog pregnyl of niet... dom dom dom
zondag 8 juli 2018 om 00:14
Thilly: je zegt dat je pas net met de pil gestopt bent. Dan kan het heel goed zijn dat je cyclus nog niet normaal loopt. Ontpilllen is een fabeltje, maar je bent ook weer geen atoomklok natuurlijk.
En je zegt dat je al wel een inseminatie hebt gedaan toch? Heb je dan een zwangerschapstest gedaan? Niet zo zeer om de symptomen, maar zeker met een wat onduidelijke cyclus en een mogelijkheid (want inseminatie) zou ik dat ook maar even zeker willen weten.
Mieshe: er staat natuurlijk geen leeftijd op, maar hij er wel rekening mee dat je daar vragen over zult krijgen, ook van de counselor etc. Op zich heb je natuurlijk helemaal geen rare leeftijd om zwanger te worden, maar in dit traject zijn vrouwen gemiddeld ouder. Ik was 35, en dat vonden ze ‘lekker op tijd’, dus ze zullen jou wellicht vrij vroeg vinden. Dat geeft op zich niet, maar wel handig om daar op voorbereid te zijn. En ook handig dat je al weet waar je naar verwezen wilt worden, mijn huisarts was heel aardig, maar had geen flauw idee hoe en waar het uberhaupt zou kunnen.
En je zegt dat je al wel een inseminatie hebt gedaan toch? Heb je dan een zwangerschapstest gedaan? Niet zo zeer om de symptomen, maar zeker met een wat onduidelijke cyclus en een mogelijkheid (want inseminatie) zou ik dat ook maar even zeker willen weten.
Mieshe: er staat natuurlijk geen leeftijd op, maar hij er wel rekening mee dat je daar vragen over zult krijgen, ook van de counselor etc. Op zich heb je natuurlijk helemaal geen rare leeftijd om zwanger te worden, maar in dit traject zijn vrouwen gemiddeld ouder. Ik was 35, en dat vonden ze ‘lekker op tijd’, dus ze zullen jou wellicht vrij vroeg vinden. Dat geeft op zich niet, maar wel handig om daar op voorbereid te zijn. En ook handig dat je al weet waar je naar verwezen wilt worden, mijn huisarts was heel aardig, maar had geen flauw idee hoe en waar het uberhaupt zou kunnen.
zondag 8 juli 2018 om 11:09
Vandaag een positieve ovulatietest dus net afspraak gemaakt voor eerste IUI morgen! Toch wel weer heel spannend, en een momentje van jeetje ik ga dit echt doen. Vanaf morgen zit ik dus ook op het bankje, fijn om dit met jullie te delen. Er zijn al uppies voorgegaan in de afgelopen dagen, gedeelde spanning is halve spanning hoop ik 
Welkom aan de nieuwe uppies!
En succes en sterkte voor jullie allemaal
Welkom aan de nieuwe uppies!
En succes en sterkte voor jullie allemaal

zondag 8 juli 2018 om 17:09
Hey meiden! Even korte update van mijn kant.....helaas poging 5 ook niet gelukt. Nu weer aan t wachten op m’n ei. Lang wachten.....bah!
Ben ff niet heel actief op t forum maar lees wel mee hoor!
Welkom nieuwe uppies! Succes voor de wachtbankers!
Nora-reCaptcha, wat n verdrietig nieuws weer zeg! Hoop dat je cyclus snel weer op gang komt!
Hailie, balen zeg dat t bij jou ook nog niet wil lukken. Wordt steeds lastiger hè om “vrolijk” door te gaan...... Maar ook bij ons gaat t een keer lukken!!
Ben ff niet heel actief op t forum maar lees wel mee hoor!
Welkom nieuwe uppies! Succes voor de wachtbankers!
Nora-reCaptcha, wat n verdrietig nieuws weer zeg! Hoop dat je cyclus snel weer op gang komt!
Hailie, balen zeg dat t bij jou ook nog niet wil lukken. Wordt steeds lastiger hè om “vrolijk” door te gaan...... Maar ook bij ons gaat t een keer lukken!!
zondag 8 juli 2018 om 18:08
Ik weet dat na pilgebruik je je lichaam even de tijd moeten geven.... Dus ik wacht nu nog eens een maandje af en indien dan nog altijd geen menstruatie gooi ik er een een ZWStestje tegen aan... Al wil ik mezelf niet te veel valse hoop geven en ga ik ervan uit dat mijn cyclus gewoon nog op gang moet komen
@truelove79: veel succes morgen!!
@truelove79: veel succes morgen!!
zondag 8 juli 2018 om 19:23
Bedankt voor de fijne reacties, wat zijn we hier met zn allen openminded
. Ik waardeer het enorm en hoop hier tzt ook mijn ervaringen te kunnen delen. Dat we elkaar maar mogen bijstaan met goede raad en ervaringen.
Angelaloes, maak jezelf niet gek.. het is moeder natuur en je kunt niet alles voorspellen. Ik mag dan nooit langdurig zwanger zijn geweest (een hele vroege miskraam van 4 weken in een tijd dat ik nog helemaal niet toe was aan een kindje) maar echt, onze lichamen zijn over het algemeen allemaal gemaakt om kinderen te krijgen. We moeten het soms laten gaan en ons overgeven denk ik.
Eeffie, alle succes gewenst! Afwachten is moeilijk, maar we gaan ervoor.
Truelove, dit zou hem zomaar eens kunnen zijn! Ik hoop het ontzettend voor je, wat zou dat leuk zijn.
Nausicaa: wat fijn dat je zo ervaren bent en dat bereid bent met ons te delen hier. Ik lees dat je er al best veel ervaring op hebt zitten en het is echt heel mooi om te zien hoe je dit met ons wil delen.

Angelaloes, maak jezelf niet gek.. het is moeder natuur en je kunt niet alles voorspellen. Ik mag dan nooit langdurig zwanger zijn geweest (een hele vroege miskraam van 4 weken in een tijd dat ik nog helemaal niet toe was aan een kindje) maar echt, onze lichamen zijn over het algemeen allemaal gemaakt om kinderen te krijgen. We moeten het soms laten gaan en ons overgeven denk ik.
Eeffie, alle succes gewenst! Afwachten is moeilijk, maar we gaan ervoor.

Truelove, dit zou hem zomaar eens kunnen zijn! Ik hoop het ontzettend voor je, wat zou dat leuk zijn.
Nausicaa: wat fijn dat je zo ervaren bent en dat bereid bent met ons te delen hier. Ik lees dat je er al best veel ervaring op hebt zitten en het is echt heel mooi om te zien hoe je dit met ons wil delen.
maandag 9 juli 2018 om 10:02
Goedemorgen.
Na een poos afwezigheid toch even een berichtje van mij. de 5e miskraam is een feit. valt erg zwaar en was niet zonder slag of stoot verlopen.
Ik ga nu voor het laatste onderzoek. het stollingsonderzoek en heb een afspraak voor in Gent gemaakt. De komende weken/maanden dus verplicht pauze. En heel eerlijk gezegd vind ik het wel even goed. Er valt een last van mijn schouders af dat ik het nu even los kan laten en van de zomer kan genieten. Alleen het verwerken kost even tijd.
Voor nu neem ik even afstand van het forum maar meld mij zeker weer als ik weer ga pogen.
Voor iedereen heel veel succes! Ik heb niet bij gelezen dus weet niet alles statussen.
Na een poos afwezigheid toch even een berichtje van mij. de 5e miskraam is een feit. valt erg zwaar en was niet zonder slag of stoot verlopen.
Ik ga nu voor het laatste onderzoek. het stollingsonderzoek en heb een afspraak voor in Gent gemaakt. De komende weken/maanden dus verplicht pauze. En heel eerlijk gezegd vind ik het wel even goed. Er valt een last van mijn schouders af dat ik het nu even los kan laten en van de zomer kan genieten. Alleen het verwerken kost even tijd.
Voor nu neem ik even afstand van het forum maar meld mij zeker weer als ik weer ga pogen.
Voor iedereen heel veel succes! Ik heb niet bij gelezen dus weet niet alles statussen.
maandag 9 juli 2018 om 15:47
@ innerpeace, wat een nare berichten. Ik wens je een mooie zomer met goed herstel en kracht om daarna vol goede moed door te gaan 
@ eeffie, balen dat het niet gelukt is deze ronde! Veel succes voor de volgende keer.
@ angelsloes, nog een paar daagjes..en dan eindelijk echte duidelijkheid! Succes!
Ik zit nu echt op het bankje!! Natuurlijk hoop je toch degene te zijn waarbij het in 1 keer lukt
heel spannend wordt het iig de komende 2 weken! Ik vond de IUI meevallen, geen pretje maar niet echt iets om je druk over te maken eigenlijk. ( wellicht helpt dit voor wie nog een eerste keer krijgt) Ik had ook een heel aardige arts, dat helpt zeker. En nu wachten...
@ eeffie, balen dat het niet gelukt is deze ronde! Veel succes voor de volgende keer.
@ angelsloes, nog een paar daagjes..en dan eindelijk echte duidelijkheid! Succes!
Ik zit nu echt op het bankje!! Natuurlijk hoop je toch degene te zijn waarbij het in 1 keer lukt