Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@ Pat, gefeliciteerd en bedankt voor je eerlijke verhaal. Ik hoop voor je dat het snel wat gemakkelijker gaat!

@ norechaptcha, wat spannend zeg, succes en sterkte morgen!!

@ josefien, wat leuk dat we rond dezelfde tijd de eerste IUI zullen hebben! Hopelijk ben ik niet te vroeg deze maand, ik moet namelijk eerst de 5e nog langs om contracten te tekenen..

@science, heel veel sterkte jouw kant op.. het is ook echt geen makkelijke weg en het ene moment kan je meer verdragen dan het andere. Sterkte de komende dagen, tenslotte toch nog een kansje.. en goede reis alvast!
Thanks Truelove en Nora-recaptcha. Ik was even in mijn zelfmedelijdenbubbel. Nite te lang in blijven hangen natuurlijk.

Net berichtje van vriendin die gisteren is bevallen (en dan kan ik wel helemaal blij zijn hoor). Wat een moppie!! Dan is nu even balen maar ik weet ook waar ik het voor doe, k ga er vanuit dat ik op een dag, hopelijk in de niet al te verre toekomst, ook zo'n moppie in mijn armen mag sluiten.

Pat, dank je voor je verhaal hoor. Gefeliciteerd natuurlijk, en ook goed om het taboe door te breken dat alles een roze wolk is natuurlijk. Sterkte met alles en ik hoop dat je ook kan genieten van je kraamtijd.
Wat is er weer een hoop geschreven en welkom nieuwe uppies!

Ik lees nog trouw bijna dagelijks mee, alleen nog steeds niks te melden. Ik wacht nog (on)geduldig op mn intake gesprek.

Momenteel zijn er in mijn omgeving 2 meiden zwanger en recent 2 bevallen en hoe blij ik ook ben voor hen, hoe lastig ik het vindt dat ik nog steeds moet wachten. Ben echt superblij voor hen hoor maar al die babyverhalen drukken je zo met je neus op de feiten. Daarbij hebben hun allemaal een partner. En ik ga het toch eigenlijk 'maar' alleen doen. Zucht.... herkenbaar voor sommige denk ik? Hoe gaan jullie hiermee om?
Begrijp me niet verkeerd hoor ik ga 100% voor een kindje en om het alleen te doen. Maar soms is het even moeilijk dat hun wel iemand hebben om alles mee te delen. Is toch anders voor de bammers. Of ervaren jullie dit anders
Zeker heel herkenbaar Betsy! Een vriendin van mij is gisteren bevallen van haar 2e kindje.. zij is degene met wie ik een paar jaar geleden uit ging en naar single feesten. Inmiddels heeft zij dus een leuke vent en 2 kids. Natuurlijk gun ik het haar ontzettend, maar het steekt ook wel een beetje.
Het is voor mij ook zeker niet mijn 1e keuze om alleen voor een kindje te gaan, maar die man kan ik altijd nog tegen komen! Nu eerst hopen dat het lichamelijk mag gaan lukken om zwanger te worden..
Welkom Wensmama!
Sciense, ik snap dat het pittig is zo, het zijn nogal wat overwegingen!

Meiden die op het wachtbankje zitten: hou vol en laat jezelf niet gek maken!
Ben er zoals verwacht zelf vanochtend afgevallen, maar omdat ik dat al vermoedde, kan ik er prima mee leven. Eind volgende week weer echo.
Betsy_01 schreef:
21-06-2018 22:13
Wat is er weer een hoop geschreven en welkom nieuwe uppies!

Ik lees nog trouw bijna dagelijks mee, alleen nog steeds niks te melden. Ik wacht nog (on)geduldig op mn intake gesprek.

Momenteel zijn er in mijn omgeving 2 meiden zwanger en recent 2 bevallen en hoe blij ik ook ben voor hen, hoe lastig ik het vindt dat ik nog steeds moet wachten. Ben echt superblij voor hen hoor maar al die babyverhalen drukken je zo met je neus op de feiten. Daarbij hebben hun allemaal een partner. En ik ga het toch eigenlijk 'maar' alleen doen. Zucht.... herkenbaar voor sommige denk ik? Hoe gaan jullie hiermee om?
Begrijp me niet verkeerd hoor ik ga 100% voor een kindje en om het alleen te doen. Maar soms is het even moeilijk dat hun wel iemand hebben om alles mee te delen. Is toch anders voor de bammers. Of ervaren jullie dit anders
Voor vrijwel iedereen geldt dat het beeld dat ze van klein af aan in hun hoofd hebben natuurlijk het standaardplaatje is: een man vinden, en dan samen kindjes. En als het anders gaat, moet je dat plaatje in je hoofd veranderen. Dat kost tijd, en sons best veel tijd. Ik had het best samen willen doen, Maar die optie was er dus niet. Ik moet wel zeggen dat dat plaatje ook wel echt veranderd is. Op een bepaald moment zei iemand: en als je nou nu toch iemand tegenkomt? En toen voelde dat voor mij echt als ‘ja dag, dan moet weer alles veranderen in mijn hoofd, ik ging het nu alleen doen.’ Het voelt inmiddels ook echt wel als een positieve keuze. Dus niet: nou ja, ik heb geen partner, dan maar alleen. Maar: ik ben single, en ik ga hiervoor.
Soms is het ook wel grappig, in mijn hoofd is het zo normaal dat ik het alleen doe, dat ik soms hele logische vragen verkeerd begrijp. De verloskundige vroeg bij mij eerste bezoek: verwachten we nog iemand? Ze bedoelde natuurlijk de vader, of anderszins een partner of zo. Maar dat speelt voor mij zo níet, dat ik alleen maar dacht: hoe moet ik nou weten of jullie nog meer afspraken hebben? Dat moet toch in jullie agenda staan? :$

En Ik moet zeggen dat mijn omgevng echt superleuk reageert. Vrienden en familie wisten al wel dat ik er mee bezig was, maar nu weten inmiddels ook alle collega’s dat ik zwanger ben en hoe, en ik heb echt nog niet 1 negatieve reactie gehad. Wel een paar verbaasde (‘huh, ik wist helemaal niet dat jij een vriend had!’ ‘Die heb ik ook niet, dat hoeft niet meer tegenwoordig.’ ‘Eh, oh ja’), maar dat is logisch. En ondanks dat ik best wel behoorlijk ziek ben (geweest) heb ik ook daarin geen partner gemist. Ik was eerder blij dat ik niemand anders wakker maakte als ik s nachts mijn bed uit sprong, en niet gezellig hoefde te doen als ik misselijk op de bank hing. Ik heb nergens het idee gehad dat een partner dat beter gemaakt zou hebben. (Daar moet ik dan wel eerlijk bij zeggen dat ik sowieso een drukke baan heb, en veel uitbesteed. Dus ik had al een schoonmaakster, boodschappen worden bezorgd en 2/3 dagen in de week laat ik een dagverse maaltijd komen die ik alleen op hoef te warmen. Dat scheelt natuurlijk in dingen die iemand anders zou kunnen/moeten doen).
@josefien bedankt voor je uitleg. Heel spannend voor je. Ik hoop dat je snel kan beginnen.
nausicaa schreef:
22-06-2018 00:17
Voor vrijwel iedereen geldt dat het beeld dat ze van klein af aan in hun hoofd hebben natuurlijk het standaardplaatje is: een man vinden, en dan samen kindjes. En als het anders gaat, moet je dat plaatje in je hoofd veranderen. Dat kost tijd, en sons best veel tijd. Ik had het best samen willen doen, Maar die optie was er dus niet. Ik moet wel zeggen dat dat plaatje ook wel echt veranderd is. Op een bepaald moment zei iemand: en als je nou nu toch iemand tegenkomt? En toen voelde dat voor mij echt als ‘ja dag, dan moet weer alles veranderen in mijn hoofd, ik ging het nu alleen doen.’ Het voelt inmiddels ook echt wel als een positieve keuze. Dus niet: nou ja, ik heb geen partner, dan maar alleen. Maar: ik ben single, en ik ga hiervoor.
Soms is het ook wel grappig, in mijn hoofd is het zo normaal dat ik het alleen doe, dat ik soms hele logische vragen verkeerd begrijp. De verloskundige vroeg bij mij eerste bezoek: verwachten we nog iemand? Ze bedoelde natuurlijk de vader, of anderszins een partner of zo. Maar dat speelt voor mij zo níet, dat ik alleen maar dacht: hoe moet ik nou weten of jullie nog meer afspraken hebben? Dat moet toch in jullie agenda staan? :$

En Ik moet zeggen dat mijn omgevng echt superleuk reageert. Vrienden en familie wisten al wel dat ik er mee bezig was, maar nu weten inmiddels ook alle collega’s dat ik zwanger ben en hoe, en ik heb echt nog niet 1 negatieve reactie gehad. Wel een paar verbaasde (‘huh, ik wist helemaal niet dat jij een vriend had!’ ‘Die heb ik ook niet, dat hoeft niet meer tegenwoordig.’ ‘Eh, oh ja’), maar dat is logisch. En ondanks dat ik best wel behoorlijk ziek ben (geweest) heb ik ook daarin geen partner gemist. Ik was eerder blij dat ik niemand anders wakker maakte als ik s nachts mijn bed uit sprong, en niet gezellig hoefde te doen als ik misselijk op de bank hing. Ik heb nergens het idee gehad dat een partner dat beter gemaakt zou hebben. (Daar moet ik dan wel eerlijk bij zeggen dat ik sowieso een drukke baan heb, en veel uitbesteed. Dus ik had al een schoonmaakster, boodschappen worden bezorgd en 2/3 dagen in de week laat ik een dagverse maaltijd komen die ik alleen op hoef te warmen. Dat scheelt natuurlijk in dingen die iemand anders zou kunnen/moeten doen).
Goed geregeld allemaal! Ik herken een hoop in je verhaal. En je hebt gelijk met boodschappen bezorgen en een huishoudelijk hulp zou ik al een tijd besparen. Ik ga me daar eens in verdiepen.
Ik heb gister ook een brief gehad dat ik december voor een intake mag komen dus het balletje gaat nu echt rollen. En ik ben echt enorm enthousiast en blij. Deze reactie op de brief is weer een bevestiging dat ik hier echt goed aan doe!
Ook heb ik per augustus een andere baan hier bijna om de hoek dus dat ik ook een heerlijk gevoel. Reistijd is straks maar 15 min dus een stuk beter dan die was. (40min)
Langzaam aan lijken de stukjes van de puzzel in elkaar te vallen. Dit is de weg die ik moet bewandelen. 😃 haha oke heel positief momentje zit ik in.
@innerpeace, gaat het een beetje met je?
@Nora; gaat het nog steeds goed?
Ha Nora15, ja gelukkig wel! Het lijkt goed te gaan, maar leef wel toe naar de eerste echo half juli. Blijft toch spannend!
Hoi. Ik ben nieuw hier maar met een dringende vraag. Ik heb nog geen tijd gehad om alles door te lezen en mss staat de informatie er wel ergens tussen. In januari besloten alleen mama te worden. Dus bij verschillende klinieken langs voor info. Ik wil graag een niet anonieme donor maar die ik zelf verder niet ken. Alleen zodat mijn kind later als hij/zij dat mocht willen kan achterhalen wie de vader is. Ik vind dat ik dat recht mijn kind moet geven. In het land waar ik woon is dat tegen de wet en kan het alleen maar met anonieme donors ... Dus ben ik bij cryos uitgekomen en eerst thuis inseminatie te doen. Maar aangezien ze niet meer leveren na 1 juli was het now or never. Donor besteld alles uitgerekend qua dagen (nog al moeilijk want ik heb een onregelmatige cyclus 24-34 dagen. Grote tank dus besteld. Nu staat die tank al een paar dagen hier en ben al sinds dag 5 3x per dag aan het testen met clear blue digitaal. Op dag 13 hsg gehad en twee dagen erna begonnen met een beetje bloeden. Morgen moet ik ja of ja een positieve test hebben anders kan de 1500€ aan donor door de wc .... ik ben dus ten einde raad en wanhopig. Nou ben ik aan het kijken of er een oplossing is om staafjes langer te kunnen bewaren en dacht dat mss droog ijs een optie is?!? En dan hopelijk wel mn lh piek krijg. Misschien zijn er meer vrouwen met ervaringen.... alvast bedankt en hoop hier nog veel ervaringen
Happy 82, wat naar dat je hier zo veel stress van hebt. Een van de meiden heeft of was van plan droogijs te bestellen omdat ze in een soortgelijke situatie zat.. volgens mij staat het rond pagina 55/56 in di topic. Droogijs is niet heel fijn spul, dus je hebt wel goede handschoenen nodig. Heb er zelf geen ervaring mee. Ik weet niet waar je woont, maar droogijs is gewoon via internet te bestellen voor Nederland. Ik zou het wel in de originele tank bewaren, als ik jou was.

Daarnaast staat in een van de vorige pagina's ook dat een van de andere meiden hebben gebeld met Cryos en dat ze nu, door via een ander land de verzending te doen, alsnog bij mensen thuis (en niet alleen in in klinieken) leveren. Misschien even bellen?
@Nora; Wat goed om te horen! Nu inderdaad nog even geduld hebben tot de echo. Succes!
Happy82, ik zou in eenzelfde situatie komen te zitten en mijn plan was inderdaad om droog-ijs bij te bestellen. Dat kan gewoon als je googled. er zijn voldoende online mogelijkheden daarvoor. Inderdaad even handschoenen gebruiken, en zorgen dat je het donorsemen niet te lang buiten het ijs houdt.

En als het niet anders kan wel gewoon inbrengen natuurlijk. Niet geschoten is altijd mis, en er is ook kans als je een dag of wat te vroeg bent. Zaad kan een paar dagen overleven in de baarmoeder.

Inmiddels heeft Cryos inderdaad een oplossing gevonden en gaan ze via een ander land versturen. Ik ben zelf weer van het bankje gevallen en moet volgende week weer bestellen. Hopelijk betekent die nieuwe regeling niet dat er ineens domoren net meer beschikbaar zijn en hopelijk blijft de prijs een beetje bnnen de perken.
@siencerocks @mieshe dank jullie wel voor de snelle reactie. Ik ga het maar proberen met droog ijs ik heb niks te verliezen. even kijken of het hier ook zo makkelijk te verkrijgen is als in NL .online websites leveren hier vaak niet (Canarische eilanden) en als ze het al weldoen duurt het heel lang. Had inderdaad alle voorzorgsmaatregelen al wel gevonden ik weet alleen nog niet hoe ik het ga vervoeren. Ze zeggen dat het niet zo in de auto mag ... Nou ja we zullen anders wel alle raampjes open zetten .... ik zal het hier verder ook wel informeren hoe alles gegaan is. Mss zijn er wel.meer vrouwen buiten NL die ook baat bij deze info hebben. En zeker ook maar weer eens met cryos bellen of ze ook hier kunnen leveren via een ander land. Maar ik vind het wel duur iedere keer 1500-2000€, natuurlijk voor een kindje heb ik alles over, en dan nog alle extra kosten van testen etc en maar hopen dat je met de dag juist zit. Ik wil ook nog wel graag wat om in het potje overhouden voor als mn kindje er is..
Fijn dat ik dit forum gevonden heb. Leuke verhalen en helpvolle info.
Ik heb echt gisteren hopeloos alle ijs bedrijven hier gebeld er is er maar 1 die droog ijs met 2 weken en 270€.geprobeerd of ik de tank opnieuw kan laten vullen maar ook onmogelijk dus ik was gisteren wel een beetje in een dip. Heb zelfs met mn beste vriendin nog gedacht om zelfs droog ijs te maken met een brandblusser hihihi maar zelfs een brandblusser kan je hier niet zomaar kopen. Gelukkig kon ik even frustraties en teleurstelling bij mn ouders, zusje en beste vriendin kwijt. Vandaag 12e dag sinds de zending en dus laatste dag dat de tank goed is..... Heb ik toch net een ☺ op de test .... ik ben zóó happy. Vanavond dus aan de slag
@ happy82, yeahhh wat fijn voor je!! Succes gewenst!
Hoi meiden, mag ik me weer bij jullie vervoegen?
Ik heb in 2014/ 2015 in een eerder kind in je uppie topic meegeschreven en in 2015 is mijn mooie zoon geboren.
De afgelopen 3 jaren waren intensief, vermoeiend en de meest prachtige van mijn leven.
Al een hele tijd kriebelde bij mij de wens voor een tweede maar daar was nog niet de tijd voor. Ik heb voor mezelf een plan gemaakt om in de zomer dat mijn zoontje 3 wordt, ik serieus mag gaan nadenken over een tweede kindje.
Die tijd is dus nu gekomen...

Als ik mijn hart volg zou ik morgen meteen al bij het ziekenhuis op de stoep staan maar ik zie ook allemaal beren op de weg..
Weer een paar jaar in de luiers, weer nachten wakker en altijd moe zijn, hoe doe ik dat met opvang, doe ik mijn zoon niet te kort?
Ik weet het dus nog niet maar ga wel actief onderzoeken.
Zijn er hier ook meiden die voor een tweede gaan? Stonden jullie voor dezelfde vraagstukken en wat gaf bij jullie de doorslag?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Betsy_01 schreef:
23-06-2018 07:29
Goed geregeld allemaal! Ik herken een hoop in je verhaal. En je hebt gelijk met boodschappen bezorgen en een huishoudelijk hulp zou ik al een tijd besparen. Ik ga me daar eens in verdiepen.
Ik heb gister ook een brief gehad dat ik december voor een intake mag komen dus het balletje gaat nu echt rollen. En ik ben echt enorm enthousiast en blij. Deze reactie op de brief is weer een bevestiging dat ik hier echt goed aan doe!
Ook heb ik per augustus een andere baan hier bijna om de hoek dus dat ik ook een heerlijk gevoel. Reistijd is straks maar 15 min dus een stuk beter dan die was. (40min)
Langzaam aan lijken de stukjes van de puzzel in elkaar te vallen. Dit is de weg die ik moet bewandelen. 😃 haha oke heel positief momentje zit ik in.
Betsy, gefeliciteerd met je brief voor de intake! Fijn deze stap en het uitkijken naar een datum! Jij staat volgens mij een maand langer dan ik op de wachtlijst, dus ben heel erg benieuwd of ik ook binnenkort een brief kan verwachten. De datum van de intake is wel nog ver weg... Maar er is een datum! Fijn!

Ik lees ook nog altijd mee en probeer geduldig af te wachten. Ik twijfel ook vaak over een huishoudelijke hulp aannemen. Scheelt wel weer een hoop tijd naast een drukke werkweek. Zou dat denk toch eerder doen als ik samen met iemand zou zijn, maar waarom eigenlijk..
Hee Thefiepie, ik ben net zwanger van mijn tweede. Mijn oudste zal vier zijn als deze geboren wordt.
Ik twijfelde eerst ook een beetje, die nieuw verworven vrijheden met ouder en zelfstandiger kind, wil ik die wel inleveren? Maar ja, als ik naar de langere termijn kijk, wil ik toch graag nog een kind en een broer of zus voor mijn oudste. En nu ik zwanger ben, vind ik het nog steeds spannend, hoe zal het zijn? Maar de blijdschap overheerst voorlopig!
thefiepie schreef:
26-06-2018 20:32
Hoi meiden, mag ik me weer bij jullie vervoegen?
Ik heb in 2014/ 2015 in een eerder kind in je uppie topic meegeschreven en in 2015 is mijn mooie zoon geboren.
De afgelopen 3 jaren waren intensief, vermoeiend en de meest prachtige van mijn leven.
Al een hele tijd kriebelde bij mij de wens voor een tweede maar daar was nog niet de tijd voor. Ik heb voor mezelf een plan gemaakt om in de zomer dat mijn zoontje 3 wordt, ik serieus mag gaan nadenken over een tweede kindje.
Die tijd is dus nu gekomen...

Als ik mijn hart volg zou ik morgen meteen al bij het ziekenhuis op de stoep staan maar ik zie ook allemaal beren op de weg..
Weer een paar jaar in de luiers, weer nachten wakker en altijd moe zijn, hoe doe ik dat met opvang, doe ik mijn zoon niet te kort?
Ik weet het dus nog niet maar ga wel actief onderzoeken.
Zijn er hier ook meiden die voor een tweede gaan? Stonden jullie voor dezelfde vraagstukken en wat gaf bij jullie de doorslag?

Ha Fiepie, we hebben destijds hier wel samen geschreven geloof ik.

Ik ben inmiddels 22 weken zwanger van nr 2, nr 1 is nu bijna 2,5 jr. Ik herken je twijfels wel hoor. Ik vond de babytijd met docher destijds heel pittig. Ik kijk dan ook niet perse uit naar de nieuwe babytijd die eraan zit te komen. Maar het voelde met 1 kind nog niet compleet voor mij. Daarvoor ga ik graag weer even door een zware periode, want ik weet nu dat die maar zo relatief kort duurt en dat ik het snel leuker vind worden. Bij mij dus echt een lange termijn keuze ook om voor de 2de te zijn gegaan.
Chica-1983 schreef:
26-06-2018 22:20
Ha Fiepie, we hebben destijds hier wel samen geschreven geloof ik.

Ik ben inmiddels 22 weken zwanger van nr 2, nr 1 is nu bijna 2,5 jr. Ik herken je twijfels wel hoor. Ik vond de babytijd met docher destijds heel pittig. Ik kijk dan ook niet perse uit naar de nieuwe babytijd die eraan zit te komen. Maar het voelde met 1 kind nog niet compleet voor mij. Daarvoor ga ik graag weer even door een zware periode, want ik weet nu dat die maar zo relatief kort duurt en dat ik het snel leuker vind worden. Bij mij dus echt een lange termijn keuze ook om voor de 2de te zijn gegaan.
Hi Chica, ik weet idd dat wij destijds samen schreven en zwanger waren. Wat leuk dat jij de stap al hebt gezet!
Hoe gaat het nu met je? Gaat de zwangerschap goed en is het te doen met een peuter erbij?
Je omschrijft wel precies wat ik voel, we zijn nog niet compleet. Dat gevoel is heel sterk! Bovendien voel ik me zo ontzettend kwetsbaar, als ik er niet meer ben is zoon helemaal alleen over. Ik gun hem een broertje of zusje.
Maar daarnaast wil ik wel een leuke moeder zijn en blijven en geen oververmoeide, sjacherijnige regeltante.

Het gaat er ook gewoon om dat je niet weet wat je kan verwachten en ook niet hoe wij daar dan mee om zullen gaan. Eigenlijk net als met nummer een.

@nora-recapcha, bedankt voor je reactie. Ik ervaarbaar dat met de eerste ook, constant de twijfel of ik er wel goed aan deed totdat ik zwanger was. Opeens ging de knop om en waren de twijfels weg en kon ik alleen maar blij zijn.
Hoe zwaar ik het soms ook vond, de blijdschap om het bestaan van mijn zoon is nooit meer verdwenen. Hoe had ik het ooit zonder hem kunnen doen?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Pfff...op voor de eerste ronde van iui. Nu heb ik een aantal maanden hiervoor al met ovulatietesten de piek waar te nemen met succes. Elke keer rond dezelfde dag in de cyclus. En nu verwachte ik dinsdag/woensdag mijn ovulatie maar nog niks waargenomen. En dan ben ik nu zo bang dat ik hem gemist heb.
Ik doe de testen van clear blue en dinsdag/woensdag geen smiley maar als ik de test uit de "cover" haalde wel een steeds donker wordend streepje en nu word dat streepje weer lichter.
Elke ochtend doe ik de test rond dezelfde tijd 6.00 uur en de dagen dat ik verwachtte 2 test waarbij ik rekening hield met dat je 4 uur dan niet geplast moest hebben.

Het zal toch niet dat mijn lichaam me nu in de steek laat. Misschien komt ei later en moet ik er "rustig" nog op wachten. Of toch gemist?!
Denk dat ik vandaag maar even ga bellen, kijken wat ze adviseren.

Kennen jullie dit ook? Zou stress miss roet in het eten gooien? Word er in ieder geval heel onzeker van
Nou heb duidelijkheid. Vanmorgen gebeld hele verhaal voorgelegd. Kon komen voor een echo aan eind van de dag. In de ochtend dacht ik de sprong te voelen. Op echo was inderdaad te zien dat hij gesprongen was. Maar omdat niet goed te zien was of dit minder dan 12 uur geleden was deze maand geen iui helaas.

Had ik mijn lichaam toch serieuzer moeten nemen dan de test en eerder moeten bellen. Maar het zij zo.
Volgende maand doen we eerder een echo en evt 1x spuit om eisprong op te wekken. Hopelijk dan meer geluk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven