Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Theoretisch gezien mag ik donderdag testen.. Als ik heel reëel ben, wil ik eigenlijk vrijdag pas testen, want dan ben ik pas echt over tijd. Maar gevoelsmatig wil ik vandaag al testen. Dit weekend ben ik weg, dus dat wordt hem sowieso niet, misschien begin volgende week.. Keuzes keuzes..
Alle reacties Link kopieren
Maris, ja heel lastig hè dat wachten! Maar als ik het goed begrepen heb is de innesteling rond dag 9 na je ovulatie. Dan ga je ook pas het hcg aanmaken wat dan steeds hoger wordt. Dus nu testen zou wel echt vroeg zijn..
Ik ga denk ik dag 13 na de IUi testen, dat is een zondag dus heb ik lekker de tijd en eventueel sjachrereinigheid alleen voor mezelf 😉
Alle reacties Link kopieren
Nou ongesteld hier. Snap er niks van. Op dag 28 nog een streepje en op 29 ongesteld. Ik twijfel een maand over te slaan, een andere donor te kiezen of meteen die laatste poging erdoor heen te knallen..
Alle reacties Link kopieren
Angelaloes wat ontzettend balen 😢,
Dit wordt je laatste IUI begrijp ik? Weer een lastige keuze te maken, sterkte en maak er hopelijk toch een mooi weekend van! 😘
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt. Laatste iui. Denk toch maar switchen. Dan heb ik t gevoel alles dr aan gedaan te hebben. En even mailen hoe t kan dat ik na 15 dagen nog positief op pregnyl test.
Alle reacties Link kopieren
Hi Angela, je kan hierin alleen je eigen gevoel volgen... Vreemd is het wel ja, wellicht heeft het eitje niet goed gehecht? Ik wens je heel veel sterkte 😘
Alle reacties Link kopieren
Angelaloes, wat ontzettend balen :-( Veel sterkte en hopelijk kan het ziekenhuis antwoord geven.

Truelove en Maris, spannend he. Ik moet over 7 dagen ongesteld worden. Zou eventueel maandag kunnen testen maar ik voel gewoon helemaal niks, dus ik denk dat het ook dit keer niet raak was. Had gisteren ziekenhuis gebeld wanneer ik het beste een afspraak kan maken voor 1e echo voor IUI. Zij gaven aan dat ik op 1e dag van menstruatie kan bellen. Nou is dat een zaterdag dus dat gaat niet. Dus dan maandag daarop bellen. Ik had zo gerekend dat ik vrijdag 27 juli de echo moet laten doen, dan ga ik tot 31 juli op vakantie en ovulatie is 2 augustus. Eigenlijk is 27 juli te vroeg maar beetje lastig met weekend en vakantie ertussen natuurlijk. Ook was ovulatie de laatste keer wat laat. Misschien pas 1 augustus voor de echo gaan en misschien de dag erna wel al voor IUI. Eigenlijk komt het weekendje niet zo goed uit natuurlijk, maar ik snak gewoon even naar vakantie.

Er is altijd nog de kans dat het niet nodig is en dat het toch raak is. Vanochtend beetje lage rugpijn, beetje ongesteldheidsgevoel, maar misschien beeld ik me het gewoon wel in.
Alle reacties Link kopieren
Hi Sciencerocks! Hopelijk is het inderdaad helemaalniet nodig die IUI! De echo die zie gaan maken is om te kijken of je ei klaar staat als het ware? Ik moest namelijk eerst een echo tijdens menstruatie om ‘ de voorraad’ eitjes te bekijken. Ik denk dat het ziekenhuis je ook wel advies geeft omtrent de planning van de echo? En dat weekendje tja je kan ook niet alleen maar wachten, je leven moet toch ook zoveel mogelijk doorgaan en daar hoort zeker ook ontspanning bij! Ik moet daar zelf ook op letten, uit eten gaan bijvoorbeeld ik heb gewoon de neiging om niet mee te gaan,vind het best lastig ik drink niet meer en kan ook niet alles eten. ( doen jullie dit overigens ook? Ik eet de voor zwangeren verboden etenswaren al niet meer) Al Mn vriendinnen hopen dat ik snel met goed nieuws kom... maar het kan ook nog wel best lang duren! Er zijn er ook maar een paar die concreet weten dat ik nu poging 1 gedaan heb. Probeer er toch wat van te maken in de tussentijd!

Ik ben ook met alles bezig wat anders is, of het een symptoom is 😂
We kunnen alleen maar heel hard hopen en deze vervelende dagen doorkomen.
Succes de laatste dagen... hoop het zo voor je 😘
Alle reacties Link kopieren
Dames ik duim keihard voor jullie die nog wachten, Angela superbalen en heel verwarrend. Was je overtijd?

Ik ben na mijn laatste miskraam weer op zoek naar mijn ei, hoop ‘m ergens in de komende week te vinden. En dan poging 9....

Half aug pas afspraak met gyn ivm vakanties enzo. Dan hoop ik onderzoek te kunnen laten doen naar de herhaalde miskramen. Ondertussen dus maar “gewoon” verder.
Balen Angelaloes! Ik duim voor je laatste poging!
Hier wat kleine krampjes maar verder eigenlijk niet zoveel signalen.. Donderdag testen (als ik het zo lang vol houd..)
Alle reacties Link kopieren
Succes Nora_recaptcha. Toch wel knap om gewoon weer door te gaan zeg. Het is niet niks. Ik hoop dat je je ei snel kan vinden.

Truelove, ik kijk wel wat uit hoor, wat betreft eten. en drink geen alcohol als ik op het wachtbankje zit. Maar van de week wel zonder nadenken tiramisu gegeten. Ik bied me overal aan als BOB aodat ik een goede reden heb om niet te drinken.

Lastg he Maris, om te moeten wachten. Je witl het gewoon gelijk weten natuurlijk Inseminatie en dan gewoon gelijk groen of rood lichtje krijgen ofzo, Maar ja, zo werkt het niet natuurlijk ;-)

Hier lekker gesport. Wel een beetje last van onderrug, maar niks bijzonders. Ik ga niet voor tijd testen denk ik. Ga ik meelf alleen maar zitten opwinden.
Alle reacties Link kopieren
@ Nora_reCaptcha, succes bij het ei-zoeken! Je klinkt heel sterk, knap van je.
Wellicht heb je het al geprobeerd of is het geen optie, maar zou het misschien een optie zijn om van donor te wisselen?
Dat hoor je toch wel eens dat dat geen match is?

@science, haha ja hier ook een veelvuldig vrijwillige bob.. dan heb je iig geen ander excuus nodig.
1x een vergissing qua eten zal toch niet uitmaken
Knap als je het volhoud om niet vroeg te testen, maar mijn mening is ook dat je er niet zoveel mee opschiet als je wel vroeg test.

Hebben jullie in je omgeving ook van die digitale snelheidsborden? Haha elke keer die 😃 doet mij keer op keer aan de ovulatietest denken.

Ik voel momenteel niets, maar goed ook dat zegt niks.. nog een week wachten..
Sterkte allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Nora, wat vreselijk! Hoe houd je dat mentaal vol als ik vragen mag? Ik heb vorig jaar na 7 weken een miskraam gehad en vind het nog steeds erg moeilijk. Ben ergens ook bang om zwanger te raken (hoe graag ik het ook wil) want wat als het weer misgaat? Tips zijn welkom..

Deze maand heb ik geen positieve ovulatietest en dus geen iui gehad. Contact gehad met Rijnstate en zij zeiden dat het geen reden tot zorgen is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder duim ik natuurlijk voor iedereen op het bankje!
Alle reacties Link kopieren
Truelove79 schreef:
15-07-2018 14:46
@ Nora_reCaptcha, succes bij het ei-zoeken! Je klinkt heel sterk, knap van je.
Wellicht heb je het al geprobeerd of is het geen optie, maar zou het misschien een optie zijn om van donor te wisselen?
Dat hoor je toch wel eens dat dat geen match is?
Ja, als ik niet al een kind had van deze donor dan was dat wel een overweging waard. Ik ga wel vragen naar een rietje van een andere productiedatum ;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Ik ben nieuw hier en lees en leef mee met jullie verhalen.
Sinds kort ben ik mij ook aan het verdiepen in het alleenstaand moederschap en ik vind veel herkenning in jullie verhalen. Door alle informatie die ik inmiddels verzameld en gelezen heb ga ik ook steeds meer open staan voor het alleenstaand moederschap. Daarbij denk ik dat ik het kan: ik ben stabiel en zelfstandig, heb een goede, regelmatige en vaste baan en een fijn netwerk. Alleen al de mogelijkheid om mijn kinderwens te onderzoeken en mogelijk na te jagen, waar ik eerder dacht dat dat uitgesloten was omdat ik geen partner had, maakt dat ik mij veel fijner voel dan ca 6 maanden geleden.

Maar ik zit natuurlijk ook met vele dilemma's. Een daarvan is mijn leeftijd. Ik ben 32, wordt in oktober 33. Uit mijn omgeving heb ik nu al een aantal keren gehoord dat ik toch nog erg jong ben. Dat ik best nog kan wachten. Dat ik actiever achter die relatie aan moet gaan. Dat je pas voor een kind in je uppie kiest als het tien voor 12 is, oftewel, vanaf je 38e. En dat maakt dat ik ga twijfelen. Ik heb het alleenstaand moederschap nooit écht overwogen. Heb altijd gedacht dat ik het samen met een man zou doen. Pas de laatste ca 4-5 maanden durf ik er aan te denken en pas de laatste ca 1 maand ben ik mij er actief in aan het verdiepen. En ik vraag me af of ik het nu niet wat overhaast. Ik wil sowieso tot oktober (na een reis) wachten met de knoop doorhakken. Maar door die reacties uit mijn omgeving vraag ik mij af of ook dat niet te snel is. Moet ik inderdaad eerst op zoek naar een man? (ook al wil ik liever die baby dan die man ;). Moet ik alles wat langer laten bezinken? Maar tegelijk vind ik 32/33 niet zo jong, voordat ik überhaupt zwanger zal zijn, als ik dat al word, ben ik zo weer jaren verder, toch?

Dit is misschien een beetje een warrig relaas, maar ik hoop dat jullie me jullie meningen en inzichten kunnen geven. :)
Alle reacties Link kopieren
@ nora, ok dan zal het dus inderdaad niet aan de donor op liggen, misschien dat jouw voorstel werkt 😁.

@ lenne, hoi en welkom! Het is voor mij een proces van jaren geweest en de echte knoop heb ik inderdaad pas laat genomen. Ik ben steeds een stapje verder gegaan, het boek Gern partner wel een kinderwens gekocht, een avond kletsenbij een (vage) kennis die alleenstaande mama zou gaan worden,
De lotgenotendag van alleen met kinderwens ben ik geweest, etc.. Neem je tijd en zet kleine stapjes die voor jou goedvoelen is mijn advies.

Houd er wel rekening mee dat er bij de meeste klinieken als je een kliniekdonor wilt gebruiken wel een lange wachttijd is- zie boven in de info.

Succes! Volg je eigen gevoel 😘
Alle reacties Link kopieren
Wensmama81 schreef:
15-07-2018 15:00
@Nora, wat vreselijk! Hoe houd je dat mentaal vol als ik vragen mag? Ik heb vorig jaar na 7 weken een miskraam gehad en vind het nog steeds erg moeilijk. Ben ergens ook bang om zwanger te raken (hoe graag ik het ook wil) want wat als het weer misgaat? Tips zijn welkom..

Deze maand heb ik geen positieve ovulatietest en dus geen iui gehad. Contact gehad met Rijnstate en zij zeiden dat het geen reden tot zorgen is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder duim ik natuurlijk voor iedereen op het bankje!
Veel vrouwen slaan wel eens een maand over, dat is inderdaad geen reden tot zorg. Ik heb ook een keer een maand overslagen omdat er echt geen positieve test te bekennen was. En twee maanden later was ik zwanger, dus inderdaad geen reden tot zorg :-).
Alle reacties Link kopieren
Lenne: ik herken dat gevoel hoor. Ook tegen mij zeiden mensen wel dat ik ‘gewoon’ heel actief moest gaan daten. Tja, dat klinkt lekker makkelijk, maar ik kwam gewoon niemand tegen. En op het moment dat ik besefte dat ik eigenlijk een vader voor mijn kind zocht en geen partner, leek het me ook vrij kansloos.
Je kunt best nog even tijd nemen hoor, de meesten hier hebben er echt wel even over gedaan. Ik heb hier veel (mee)gelezen, het met vrienden erover gehad. Inderdaad zo’n dag bijgewoond van met anderen die het overwogen etc. En op een bepaald moment ben ik me gaan aanmelden, nog steeds met het idee ‘een stap tegelijk, en als het niet goed meer voelt, stop ik er mee’. De wachtlijsten zijn behoorlijk lang in de meeste gevallen (in mijn geval 1,5 van huisarts tot start behandeling), dus wachten tot het echt twee voor twaalf is, is niet zo heel handig. Maar je kunt best nog even rustig nadenken voor jezelf, ik heb me met 35 aangemeld en dat vonden ze in het ziekenhuis ‘prima op tijd’.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,
Heeeeel lang geleden deed ik ook mee aan dit topic. Ik kom hier weer even om jullie een hart onder de riem te steken!
Mijn weg naar een kindje heeft ook veel hobbels gekend, maar na 10 IUI pogingen ben ik afgelopen mei de trotse mama van een prachtige dochter geworden. Ik ken het gevoel van teleurstelling na teleurstelling en enorme onzekerheid maar geef niet op want als de dag komt dat je jouw kindje in je armen mag houden dan weet je waarvoor je al die tijd bezig bent geweest.
Van eerste behandeling tot de geboorte van mijn dochter heeft precies 2 jaar geduurd. Het waren niet de 2 makkelijkste jaren maar het resultaat is zo oneindig mooi!
Ik hoop dat jullie dit allemaal ook snel mogen gaan ervaren!
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
16-07-2018 00:12
Veel vrouwen slaan wel eens een maand over, dat is inderdaad geen reden tot zorg. Ik heb ook een keer een maand overslagen omdat er echt geen positieve test te bekennen was. En twee maanden later was ik zwanger, dus inderdaad geen reden tot zorg :-).
Oeh dat geeft me hoop :)

@Lenne: alles lekker in je eigen tempo doen. Het is jouw leven en jouw wens!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd blij ei! :cheer2: :flirting: :applause: :jump: :blob: :hello: :hyper: Wat fijn dat je er zo van geniet, en dat het uiteindelijk na 10 pogingen gelukt is! Ik ga binnenkort voor de 9e poging, hoop er ook niet meer dan 10 nodig te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Blijei, bedankt voor je ondersteunende berichtje! Gefeliciteerd, wat fijn dat het bij jou alkemaal gelukt is!!
Ik heb morgen nod, maar heb toch al getest en hij is positief! Ben mega bij dat het zo snel is gelukt! Houd na alle verhalen over mk nog wel een slag om de arm maar ben echt superblij :cheer2: :hello: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Wowww Maris, superblij voor jou! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Maris! Wauw wat superfijn! Mijn nod is zaterdag maar heb er een had hoofd in. Voelde je je anders deze week? Had je enig vermoeden?

Blij_ei, superleuk de je even gedag komt zeggen. En wat een leuk berichtje!!

Bankzitters, duimen nog even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven