Uitgerekend Maart 2019

21-06-2018 19:01 1385 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ben je ook zwanger, begin maart 2019 uitgerekend en heb je zin om mee te praten over alle zwangerschapskwaaltjes, mooie echo's, eerste schopjes en al het andere?

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend :heart: / :duckie: Geslacht Bijzonderheden
snowgirl1 Vierde 25 februari :duckie: Jongen!
1-Aapje 27/29 Tweede 28 februari :duckie: Jongen! Stiefdochter van 6 jaar
83angel 35/39 Tweede 1 maart :duckie: Jongen! 3x MK
commuuk Eerste twee :heart: :heart:
Teckeltje88 30/34 Tweede 1 maart :duckie: Meisje! Vorige keer heftige pre-eclampsie; 38.3 ingeleid;
na bevalling heel ziek geworden
Roffa38 39/40 Eerste 2 maart :duckie: Jongen! MK Feb '18
BoBo1991 26/25 Eerste 2 maart :duckie:
Computersaysno 28/28 Eerste 3 maart :duckie: Meisje!
WalkingLightly 29/36 Eerste 5 maart :duckie: Meisje!
Nijn5 33/34 Eerste 6 maart :duckie: Meisje!
Estzet 30/31 Eerste 8 maart :duckie: Jongen!
Alskar Eerste 8 maart :heart:
Deedee1989 28/32 Tweede 11 maart :duckie: Jongen! MK Dec '17
Baby12345 27/29 Eerste 11 maart :duckie: Meisje! GBS bacterie
Appeltje-- 23 Eerste 16 maart :duckie: HG-zwangerschap
Gebruikersnaam Maart2019

Bluewater81 :hug: , zot-83 :hug:, Vissen86 :hug:, Vlindertjes29 :hug: Susieflower :hug: :hug: :hug:

Pluis_, Claudiaaa32, Marriemar zijn uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet reageren. Voeg jezelf gerust weer toe als je weer mee wil schrijven.

Liefs!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
88.51% gewijzigd
Zoon sliep ook tot half 9, maar lag er pas om half 11 in in verband met playbackshow van zijn zus. Meneer wilde ook podium op dus heeft helft van de tijd daar mee rondgelopen.
Hier nog steeds weinig klachten. Alleen bij honger dat ik me onwel voel. En moe moe moe en kan dan erg knorrig zijn. Vooral. Vervelend voor m’n vriend. Maar al met al mag ik niet klagen.

We zijn gisteren teruggekomen van vakantie en ik heb vanmorgen de huisarts gebeld. De assistente ging aan de huisarts vragen om een doorverwijzing te regelen voor de gyn zodat ik niet langs hoef te komen. Super fijn! Vandaag of morgen krijg ik die dan in de mail en kan ik een afspraak maken. Ben heel benieuwd.
Vlinder en vissen, wat erg en oneerlijk. Sterkte!

Hier veel last van m’n borsten sinds gisteren. Daarvoor ook al wat maar nu is iedere kleine aanraking te veel. Verder wat moe en soms een vlaag misselijkheid.

Wanneer hebben jullie de eerste echo?
Over een weekje. Had ook vandaag gemogen, maar man kon vandaag niet mee.
Ik heb de eerste echo pas over 2 weken, duurt nog zo lang :roll:

Ben wel benieuwd naar degene die al binnenkort een echo hebben!

Hier ook echt last van mijn darmen en borsten, vannacht ook weer krampen gehad. Verder valt het qua misselijkheid reuze mee, vooral als ik honger heb en word ook misselijk als ik aan dingen denk die ik eerst super lekker vond :bonk:

Wanneer vertellen jullie het eigenlijk aan ouders/broers/zussen/vrienden? Wij zijn van plan om het na de eerste echo aan hun te vertellen en met 12 weken de rest.
Hey meiden,

Mag ik meeschrijven? Zal zo even bijlezen, maar hier vast mijn verhaal!

Ben 28 jaar en heb een dochter van bijna 3. In december helaas een miskraam gekregen. Bij de termijnecho bleek het hartje niet meer te kloppen. Sindsdien gelijk weer geprobeerd om zwanger te worden, duurde veel te lang naar mijn zin, maar zo zie je maar dat een zwangerschap niet valt te plannen..
Inmiddels na een halfjaar weer een positieve test! Als ik een beetje reken zou ik rond 10 maart uitgerekend moeten zijn. Dus we zijn erg blij, maar het lekkere onbezorgde is er door de eerdere miskraam wel vanaf.. Als het goed is ben ik nu 5 weken, mijn cyclus was wat wisselend de afgelopen maanden, dus ik ben maar van de langste uitgegaan... 😉

Dit zijn dus erg spannende weken, heb nog geen last van kwaaltjes waardoor ik bang ben dat het weer misgaat.. Al testte ik bij mijn dochter en de vorige zwangerschap pas na 5w2d positief (en nu na 1 maand al)..

24 juli eerste echo, maar ik ben pas gerust na een goede termijnecho.
@computersaysno, wij hebben het gelijk al verteld, dat hebben we gedaan door wat we hebben mee gemaakt, mocht er met deze zwangerschap iets zijn dan weten ze het maar gewoon.
Wij hebben 9 aug pas de eerste echo, daarvoor twee weken vakantie en voor de vakantie was te vroeg zei ze.
@snowgirl, ja dat is wel fijn! Ik snap dat je het dan wel eerder wil delen.
Bij de zwangerschap van m’n zoontje kwamen we er 23 december achter dat we zwanger waren. Met kerst hebben we t toen meteen verteld aan de familie. Leek ons wel een mooi moment. En tevens konden we dan ons verdriet ergens kwijt als het toch misgaat. En met familie bedoel ik dan dus ouders en broers en zussen. Ook heb ik t met 8 wkn aan twee vriendinnen verteld.
We gaan t nu 21 juli aan familie vertellen omdat we dan met ze afgesproken hebben (ze wonen niet in de buurt). Ook als we dan nog geen echo hebben gehad vertellen we het.
Hoi DeeDee!

Hier weten ouders en mijn beste vriendin het al. Man wilde wachten tot eerste echo maar dan is mijn moeder op vakantie en zouden we moeten wachten tot begin augustus met vertellen. Volgende week Donderdag hebben we de echo, hoort oudste het en vrijdag vertellen we het mijn broers en in het weekend zijn ouders. Denk dat vlak daarop mijn hockey en mijn werk zullen volgen.
Wij hebben het overigens ook onze ouders al verteld! Verder wachten we even af tot de eerste echo..

Bij onze dochter ook met 7 weken aan vrienden verteld, toen was het precies Oud en Nieuw en aangezien ik best wel van een wijntje hou had ik geen zin om slechte smoesjes te verzinnen 😂

2e zwangerschap ook direct aan beiden ouders verteld, maar dat kwam meer doordat mijn schoonfamilie een gezamenlijke vakantie wilden doen (en ook betalen) rond wat mijn uitgerekende datum had geweest. Onze vrienden ook direct verteld van de miskraam, dus ik zie zelf het nut niet zo in van 12 weken wachten.. 😉

Mensen die dicht bij je staan, vertel je het in mijn ogen ook als het even niet zo leuk gaat..
Maar ieder zn ding natuurlijk.. Zusje van mijn man bijvoorbeeld hoorden we pas bij 13 weken..
Wij nog niemand. Ook nog geen behoefte aan. Ook niet met het delen van een eventuele miskraam. Ik heb ook geen super band met m’n ouders dus misschien dat dat scheelt. Waarschijnlijk vertellen we het schoonouders net voordat we op vakantie gaan (ben ik bijna 9 weken), en tijdens vakantie m’n zus. Daarna de rest. Eerst maar even de eerste echo afwachten!
Hebben het aan paar vrienden en aan mijn moeder en schoonmoeder verteld.
Morgen de echo al om 9 uur. Ben best zenuwachtig ervoor.
Als alles goed is vertellen we het de rest van familie erna en de rest pas na 12 weken.
Pluk de dag...
Succes bluewater! Hopelijk een mooi kloppend hartje op de echo :)
Succes vandaag angel! En natuurlijk ook bluewater!
Succes op de echo's, spannend en leuk! Mijne is 'pas' 23 juli...

W.b. vertellen: 2 vriendinnen van mij weten het, eentje omdat ik rond mijn NOD met haar naar een festival ging en eentje omdat zij net bevallen is en ik bij haar terecht kan met vragen :) Na de eerste echo, als deze goed is, wil ik eigenlijk m'n ouders/schoonouders/zus al inlichten! Kan niet wachten om het te vertellen en ik vind tot 12/13 weken wachten wel lang.
Vanmorgen echo gehad. Helaas was er niks op te zien alleen verdikt slijmvlies. Moet nu ws een afspraak maken bij de gynaecoloog om bloed te prikken . Word als goed is vandaag gebeld door de verloskundige.
Pluk de dag...
Aah wat een naar nieuws blue water.
Hoe gaat het met je? Wat gaat de gyn nog doen met het bloed, weet je dat? Kijken of er nog hcg is of?
Ja ze denken dat ik misschien minder ver ben. Heb 3 weken geleden ook gewoon nog mijn menstruatie gehad
Pluk de dag...
Hopelijk is dat het en ben je gewoon heel pril zwanger!
Ah bluewater, wat een tegenvaller. Maar grote kans dus dat je minder ver bent? Hoe ver dacht je zelf te zijn?
Spannend nog even dus bluewater. Vervelend he dat afwachten.

Ik heb na twee dagen leuren bij de huisarts nog geen doorverwijzing. Zelf t zkhs maar gebeld en gewoon een afspraak kunnen maken. 1 augustus. Ben dan als t goed is 10 weken. Duurt nog laaaaaang!
Balen bleuwater hopelijk dat je gewoon minder ver bent dan je dacht.

Hier hebben we een mooi vruchtje met kloppend hartje gezien. Echt super blij mee heb de hele tijd lopen janken.
Gefeliciteerd met de mooie echo Angel!

Ik duim bluewater. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap 15 dagen teruggezet maar uiteindelijk helemaal goed gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven