Maagonderzoek
dinsdag 10 juli 2018 om 08:53
dinsdag 10 juli 2018 om 09:06
dinsdag 10 juli 2018 om 09:08
Ik heb een maagonderzoek gehad zonder roesje. En dat is echt niet fijn. Geen pijn, maar het is echt een heel nare benauwende ervaring.
Nou reageer ik nogal raar op narcose middelen, dus ik denk dat als ik het ooit nog een keer zou moeten het toch weer zonder zou doen. Dus in die zin is het wel te overleven.
Maar als ik zonder nare bijwerkingen een roesje zou kunnen krijgen, dan zou ik dat beslist doen.
Nou reageer ik nogal raar op narcose middelen, dus ik denk dat als ik het ooit nog een keer zou moeten het toch weer zonder zou doen. Dus in die zin is het wel te overleven.
Maar als ik zonder nare bijwerkingen een roesje zou kunnen krijgen, dan zou ik dat beslist doen.
dinsdag 10 juli 2018 om 09:17
dinsdag 10 juli 2018 om 09:18
dinsdag 10 juli 2018 om 09:25
Ik wilde een roesje maar dat deden ze echt niet hoor! Ik zat met een aantal mensen in de wachtkamer en werden een voor een binnen geroepen.
Was binnen 5 minuten gepiept. De kokhalsreflexen zijn naar en het lijkt mij vreselijk werk om te doen maar vond het meevallen. Geen pijn, je voelt er niks van. Even doorzetten en je staat weer buiten.
Was binnen 5 minuten gepiept. De kokhalsreflexen zijn naar en het lijkt mij vreselijk werk om te doen maar vond het meevallen. Geen pijn, je voelt er niks van. Even doorzetten en je staat weer buiten.
dinsdag 10 juli 2018 om 09:38
Ik heb dat een paar maanden geleden gehad.
Ik kreeg een roesje en kan dat jou ook zeker aanraden.
Van te voren vond ik het door al die horrorverhalen doodeng, maar ik moet zeggen dat ik het reuze mee vond vallen. Ik vroeg mij achteraf zelfs af waar men nou zo panisch over doet altijd.
Met een roesje stelt het echt niet veel voor. Je merkt er niets van. Het enige is dat je naderhand wat duf bent, dus die dag en zelfs de dag erna zal je wellicht moe zijn.
Ik kreeg een roesje en kan dat jou ook zeker aanraden.
Van te voren vond ik het door al die horrorverhalen doodeng, maar ik moet zeggen dat ik het reuze mee vond vallen. Ik vroeg mij achteraf zelfs af waar men nou zo panisch over doet altijd.
Met een roesje stelt het echt niet veel voor. Je merkt er niets van. Het enige is dat je naderhand wat duf bent, dus die dag en zelfs de dag erna zal je wellicht moe zijn.
dinsdag 10 juli 2018 om 09:40
Ik heb echt enorm mijn best moeten doen om geen roesje te krijgen. Ik wilde dat per se niet.
En eerlijk: ik vond het een vreselijk onderzoek, maar zou het een volgende keer weer zonder roesje doen.
Wel had ik een geweldige verpleegkundige erbij, die mijn handen vasthield en alsmaar tegen me praatte en me ademhalingscommando's gaf.
Het duurde geloof ik 7 minuten, mss wel de langste 7 minuten van mijn leven.
Maar ik kon wel direct naar huis, dat vond ik dan weer heel belangrijk.
En eerlijk: ik vond het een vreselijk onderzoek, maar zou het een volgende keer weer zonder roesje doen.
Wel had ik een geweldige verpleegkundige erbij, die mijn handen vasthield en alsmaar tegen me praatte en me ademhalingscommando's gaf.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 10 juli 2018 om 09:41
Een roesje hierbij is iets anders dan een normale narcose.Yasha schreef: ↑10-07-2018 09:08Ik heb een maagonderzoek gehad zonder roesje. En dat is echt niet fijn. Geen pijn, maar het is echt een heel nare benauwende ervaring.
Ik mag geen normale narcose hebben, maar ik had wel een roesje kunnen krijgen.
Was helemaal uitgezocht i.o.m. een anesthesist.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
dinsdag 10 juli 2018 om 09:50
4 weken geleden maagonderzoek gehad met roesje! Eerste keer zonder was een heel drama bij mij geworden, 2e keer zou zonder roesje gaan maar ik schreeuwde als een mager speenvarken waardoor ik ineens iets kreeg en weg was ik
En nu de laatste keer aangegeven met roesje, gewoon infuusje en dagbehandeling. Ik heb niets meegekregen niet eens gehoord dat ik die slang moest inslikken? Ik weet echt niets meer. Dus ik zeg roesje! Ik was wel in de avond ziek geworden toen het roesje was uitgewerkt, maar oké het maagonderzoek heb ik dan weer niet meegekregen.
''Geen woorden maar daden''
dinsdag 10 juli 2018 om 09:51
Ik zou om een roesje vragen, ik vind het echt verschrikkelijk. Maar ik moet er wel bij zeggen dat de arts die het deed en het verplegendpersoneel er zelf van schrokken hoe ik er op reageerde. Het was van binnen door heel veel overgeven zo kapot dat het echt pijn deed en ze hebben me met 2 man op de bank moeten drukken omdat ik ondanks de adem commando's gewoon rensport spastische bewegingen bleef maken en helemaal trilde.
Ik moet binnenkort misschien weer en kijk er enorm tegen op terwijl het nog niet eens zeker is of ik weer moet.
Ik moet binnenkort misschien weer en kijk er enorm tegen op terwijl het nog niet eens zeker is of ik weer moet.
dinsdag 10 juli 2018 om 09:52
Dan is dat een waardeloos ziekenhuis. Was ik elders gaan shoppen.stokske schreef: ↑10-07-2018 09:25Ik wilde een roesje maar dat deden ze echt niet hoor! Ik zat met een aantal mensen in de wachtkamer en werden een voor een binnen geroepen.
ik geef mn bek ook maar een douw
dinsdag 10 juli 2018 om 10:17
Dit had ik dus ook en ik was hoogzwanger dus kreeg geen roesje.YellowLemonTree schreef: ↑10-07-2018 09:51Ik zou om een roesje vragen, ik vind het echt verschrikkelijk. Maar ik moet er wel bij zeggen dat de arts die het deed en het verplegendpersoneel er zelf van schrokken hoe ik er op reageerde. Het was van binnen door heel veel overgeven zo kapot dat het echt pijn deed en ze hebben me met 2 man op de bank moeten drukken omdat ik ondanks de adem commando's gewoon rensport spastische bewegingen bleef maken en helemaal trilde.
Denk achteraf dat het roesje minder gevaarlijk was geweest dan mijn stresslevel op dat moment.
dinsdag 10 juli 2018 om 11:02
tja, maar dat is nou juist het probleem, zie maar eens rustig te blijven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 10 juli 2018 om 11:44
Bij mij deed ze dat terwijl ze over me heen hing/op me lag/op de tafel plat toen ik lag te kokhalzen en boeren tegelijk.Solomio schreef: ↑10-07-2018 09:40Ik heb echt enorm mijn best moeten doen om geen roesje te krijgen. Ik wilde dat per se niet.
Had alleen keelspray.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 10 juli 2018 om 11:53
dinsdag 10 juli 2018 om 11:58
Als je van jezelf weet dat je daar moeite mee hebt, zou ik van te voren investeren in een cursus ademhalingstechnieken/meditatie.
Ik heb echt vreselijke claustrofobie en toen ik een keer in een (claustrofobisch-technische gezien) rotsituatie terecht kwam, waren de meditatietechnieken die ik ooit van een vriend geleerd had mijn redding.