Thuisblijfmoeders
dinsdag 18 november 2008 om 11:48
Hoi allemaal,
Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
zaterdag 7 maart 2009 om 20:00
Knap zeg van Mikuutje, Job zegt nog weinig zinnings behalve da da en zwaait dan als de koningin gedag. Boe bij een auto, koe of hond. En mamamamamma als hij iets wil.
Job slaapt juist ontzettend slecht op het moment. Gisteren heb ik hem om 10.30 in bed gelegd en om 11.45 was hij nog wakker. Toen in de auto gereden maar slapen ho maar. Om 14.30 naar bed en uiteindelijk om 15.30 geslapne tot 16.45.
Vandaag pas om 12.30 naar bed en korte slaapjes (half uur) dan weer wakker, weer slapen dus toch tot 15.00 in bed gelegen.
Ik heb zeker twee jaar niet meer op die motor gereden dus het is ogisch dat we hem weg doen. Maar het vertegenwoordigd ook weer iets, een bepaalde vrijheid of jeugd ofzo. Ik weet het ook niet. Ach over en jaar of tien staan de brommers hier weer op de stoep en kan mama het weer proberen.
Job slaapt juist ontzettend slecht op het moment. Gisteren heb ik hem om 10.30 in bed gelegd en om 11.45 was hij nog wakker. Toen in de auto gereden maar slapen ho maar. Om 14.30 naar bed en uiteindelijk om 15.30 geslapne tot 16.45.
Vandaag pas om 12.30 naar bed en korte slaapjes (half uur) dan weer wakker, weer slapen dus toch tot 15.00 in bed gelegen.
Ik heb zeker twee jaar niet meer op die motor gereden dus het is ogisch dat we hem weg doen. Maar het vertegenwoordigd ook weer iets, een bepaalde vrijheid of jeugd ofzo. Ik weet het ook niet. Ach over en jaar of tien staan de brommers hier weer op de stoep en kan mama het weer proberen.
zondag 8 maart 2009 om 07:46
zondag 8 maart 2009 om 10:34
Gaat er niet meer in zitten denk ik. Heb hem om tien voor half tien in bed gelegd, toen zelf ook lekker in slaap gevallen.. Maar toen werd hij om tien uur weer wakker En nu gaat het niet meer lukken denk ik. Hoop ook dat het vannacht weer beter gaat, alleen zijn we nu eigenlijk 's nachts al een week aan het rotzooien. Hij is én niet lekker, maar ik heb ook het gevoel dat hij verder niet helemaal lekker in z'n vel zit. Drammerig en af en toe best wel gefrustreerd lijkt het. Nou ja we zien wel..
zondag 8 maart 2009 om 10:40
Ik hoop dat je vannacht beter slaapt, morgen gesprek met je baas. De kinderarts zei bij ons toen Broer buikgriep had dat als hij erg beroerd was, we hem wel een paracetamol mochten geven zodat hij zich in ieder geval niet zo lamlendig voelde. Misschien bij Evi-mannetje proberen vanavond, dan slaapt hij misschien beter?
Zusje slaapt ook slecht, al ging het vannacht weer beter: maar 1 keer extra wakker. Ze heeft ook slijm-snot-koorts en een doorkomend boventandje. Ze ligt nu in de wandelwagen te spelen, want als ze plat ligt hoest ze van het slijm en van het tandjes-doorkom-kwijl. Broer is weer helemaal happy, al wordt hij af en toe krijsend wakker 's ochtends of tijdens middagslaapje. Waarom weten we niet, misschien eng gedroomd?
Ik zag al bij heel wat items verkocht staan Miku, gaat goed he? Make it work!!!
Zusje slaapt ook slecht, al ging het vannacht weer beter: maar 1 keer extra wakker. Ze heeft ook slijm-snot-koorts en een doorkomend boventandje. Ze ligt nu in de wandelwagen te spelen, want als ze plat ligt hoest ze van het slijm en van het tandjes-doorkom-kwijl. Broer is weer helemaal happy, al wordt hij af en toe krijsend wakker 's ochtends of tijdens middagslaapje. Waarom weten we niet, misschien eng gedroomd?
Ik zag al bij heel wat items verkocht staan Miku, gaat goed he? Make it work!!!
zondag 8 maart 2009 om 10:43
Hmmm Eendtje, dus jij ook nog niet uit de ziekenboeg. Zusje weer van alles tegelijk, maar Broer gelukkig weer wat beter in z'n vel. Zou best kunnen dat hij naar heeft gedroomd en daar dan zo wakker van wordt. Wel naar voor hem. Misschien inderdaad een idee om hem vannacht paracetamol te geven. Had ik eigenlijk niet gedaan omdat hij geen koorts had, maar misschien voor vanavond toch een idee.
Morgen inderdaad gesprek met mijn baas. Wel spannend hoor, maar goed komt tijd komt raad haha!
Morgen inderdaad gesprek met mijn baas. Wel spannend hoor, maar goed komt tijd komt raad haha!
zondag 8 maart 2009 om 11:09
Pfff wel beroerd ja die halve nachten bij ziekte. Dat maken wij hier ook weleens mee. Gelukkig wordt hier op het moment goed doorgeslapen *klopt weer zwaar af*. Alleen Mikuutje is voor haar doen erg jengelig en drammerig. Normaal is het echt een heel relaxed kind, dat eigenlijk alles wel best vindt. Nou... ik denk dat die tijd voorbij is want als ze haar zin niet krijgt dan gaat ze gillen. Ik probeer het maar te negeren en toch consequent te blijven, maar oh man wat is dat soms vermoeiend!
Spannend morgen Evi, ik ben erg benieuwd!
Succes met de zieke kindjes meiden!
Spannend morgen Evi, ik ben erg benieuwd!
Succes met de zieke kindjes meiden!
maandag 9 maart 2009 om 07:50
Klinkt logisch hoor wat jullie zeggen. Als ze dan even 'alles' mogen omdat ze ziek zijn, dan is het natuurlijk niet zo gek dat ze dat eigenlijk daarna ook verwachten. Dus kan me voorstellen Miku, dat je Mikuutje dan weer in het gareel moet krijgen haha!
Hier vandaag het gesprek met mijn baas en ik zie er best wel tegen op. Heb getwijfeld of ik het zou vertellen, maar ik wil toch wachten totdat ik mijn eerste echo heb gehad. Maar goed, aan de andere kant vind ik het wel heel leuk om te horen wat er eventueel mogelijk is, want ik heb wel zin om straks weer aan de slag te gaan.
Nou dames, fijne dag en tot later weer!
Hier vandaag het gesprek met mijn baas en ik zie er best wel tegen op. Heb getwijfeld of ik het zou vertellen, maar ik wil toch wachten totdat ik mijn eerste echo heb gehad. Maar goed, aan de andere kant vind ik het wel heel leuk om te horen wat er eventueel mogelijk is, want ik heb wel zin om straks weer aan de slag te gaan.
Nou dames, fijne dag en tot later weer!
maandag 9 maart 2009 om 13:23
Hai hai allemaal,
Evi succes vandaag met je gesprek. Ben erg benieuwd waar je baas mee gaat komen! Spannend 7 april je eerste echo. Ik zou het idd ook nog niet tegen je baas zeggen hoor dat je zwanger bent. Tijd genoeg om dat nog te zeggen als je de 12 weken voorbij bent. Je schortjurkje wordt trouwens vandaag naar je verstuurd. Dus als mijnheertje Post meewerkt heb je de envelop morgen binnen!
Hoe is het verder Jammie en Eendtje met de kinders? Mikuutje is vandaag naar het KDV. De blaasjes zijn zowat allemaal ingedroogd dus de waterpokken zijn nagenoeg niet meer besmettelijk. Kan ze deze week weer met haar vriendje spelen (zoontje van vriendin). Die heeft ze nl. wel gemist. Gisteren heb ik haar zijn naam leren zeggen en ze keek echt heel hoopvol over mijn schouder, zo van 'Is ie hier, mama?'. Arm schaap, maar ze kan ook zijn naam zeggen.
Evi succes vandaag met je gesprek. Ben erg benieuwd waar je baas mee gaat komen! Spannend 7 april je eerste echo. Ik zou het idd ook nog niet tegen je baas zeggen hoor dat je zwanger bent. Tijd genoeg om dat nog te zeggen als je de 12 weken voorbij bent. Je schortjurkje wordt trouwens vandaag naar je verstuurd. Dus als mijnheertje Post meewerkt heb je de envelop morgen binnen!
Hoe is het verder Jammie en Eendtje met de kinders? Mikuutje is vandaag naar het KDV. De blaasjes zijn zowat allemaal ingedroogd dus de waterpokken zijn nagenoeg niet meer besmettelijk. Kan ze deze week weer met haar vriendje spelen (zoontje van vriendin). Die heeft ze nl. wel gemist. Gisteren heb ik haar zijn naam leren zeggen en ze keek echt heel hoopvol over mijn schouder, zo van 'Is ie hier, mama?'. Arm schaap, maar ze kan ook zijn naam zeggen.
maandag 9 maart 2009 om 15:40
Miku, lekker kletsen zeg die Mikuutje en wel fijn voor je dat ze vandaag weer naar de KDV kan.
Thomas is weer naar school vandaag, had geen diarre meer. Nu begint Wouter over pijn in zijn buik... Job blijft snotteren maar slaapt gelukkig snachts prima. Overdag is hij nu gewoon naar 1 slaapje toe. En dat gaat prima.
Vandaag met mijn moeder ons oude huis schoon gemaakt. Zaterdag is er weer een open dag dus we hebben alle spinnenwebben weer verwijderd. Ik hoop dat er nu eens een koper komt.
Evi, fijn al 7 april een echo. Ben benieuwd naar het gesprek met je baas.
Thomas is weer naar school vandaag, had geen diarre meer. Nu begint Wouter over pijn in zijn buik... Job blijft snotteren maar slaapt gelukkig snachts prima. Overdag is hij nu gewoon naar 1 slaapje toe. En dat gaat prima.
Vandaag met mijn moeder ons oude huis schoon gemaakt. Zaterdag is er weer een open dag dus we hebben alle spinnenwebben weer verwijderd. Ik hoop dat er nu eens een koper komt.
Evi, fijn al 7 april een echo. Ben benieuwd naar het gesprek met je baas.
maandag 9 maart 2009 om 16:29
He Miku, gaat hard dus met Mikuutje. Als ze eenmaal gaan praten gaat het volgens mij zoooo hard. Wel sneu dat ze hem zo heeft gemist, maar gelukkig vandaag weer naar het kdv dus. Ben benieuwd naar het jurkje, leuk dat je het al zo snel hebt opgestuurd!
Jammie gelukkig dat het met Thomas weer goed gaat. En Job dus alleen een snotneus. Gelukkig inderdaad dat hij lekker slaapt. En heerlijk lijkt me als je dan dat ritme van een slaapje te pakken hebt. Moet zeggen dat ik dat best vervelend vind dat we daar hier nu een beetje tussenin hangen. Zo en druk geweest met schoonmaken dus vandaag. Goed zeg. Hopen inderdaad dat er een koper langskomt. Heb je je motor al gemist?
Jaaa 7 april mijn echo is echt wel fijn én spannend! Het gesprek met mijn baas... heb ik me echt ten onrechte druk om gemaakt. Hij had nog niets concreets. Ja alleen iets als ik al eerder wilde beginnen. Maar heb gezegd dat dat niet mogelijk is. Verder was het eigenlijk een praatje pot. Best relaxed en gezellig en ik was eigenlijk alleen maar heel blij dat ik niet voor het blok werd gezet. Nu spreken we elkaar weer in juni en dan komt hij echt met een voorstel (zegt hij). Aan de ene kant ook wel jammer, want ik had het ook best leuk gevonden om na te denken over wat ik straks wil. Maar aan de andere kant weet ik ook dat het best nog wel lang gaat duren natuurlijk. Nou ja we zien wel. Maar voorlopig hoef ik me er gelukkig even niet druk om te maken.
Jammie gelukkig dat het met Thomas weer goed gaat. En Job dus alleen een snotneus. Gelukkig inderdaad dat hij lekker slaapt. En heerlijk lijkt me als je dan dat ritme van een slaapje te pakken hebt. Moet zeggen dat ik dat best vervelend vind dat we daar hier nu een beetje tussenin hangen. Zo en druk geweest met schoonmaken dus vandaag. Goed zeg. Hopen inderdaad dat er een koper langskomt. Heb je je motor al gemist?
Jaaa 7 april mijn echo is echt wel fijn én spannend! Het gesprek met mijn baas... heb ik me echt ten onrechte druk om gemaakt. Hij had nog niets concreets. Ja alleen iets als ik al eerder wilde beginnen. Maar heb gezegd dat dat niet mogelijk is. Verder was het eigenlijk een praatje pot. Best relaxed en gezellig en ik was eigenlijk alleen maar heel blij dat ik niet voor het blok werd gezet. Nu spreken we elkaar weer in juni en dan komt hij echt met een voorstel (zegt hij). Aan de ene kant ook wel jammer, want ik had het ook best leuk gevonden om na te denken over wat ik straks wil. Maar aan de andere kant weet ik ook dat het best nog wel lang gaat duren natuurlijk. Nou ja we zien wel. Maar voorlopig hoef ik me er gelukkig even niet druk om te maken.
maandag 9 maart 2009 om 16:42
Te vroeg gejuigd. Thomas had net diarree en haalde de wc niet, het liep zelfs in zijn schoenen. Had ik net alles schoon. Zegt Wouter ik moet spugen terwijl hij op de bank zit. Gelukkig heb ik een leren bank en een houten vloer. Ik denk dat ik voor hun niet hoef te gaan koken.
Evi, fijn dat het een leuk gesprek was. Misschien ook wel beter dat je in juni weer een gesprek hebt. Hoef je ook niet te liegen over je zwangerschap. En dan heb je nog tot februari (ofzo) voor je weer hoeft te beginnen, tijd zat om over zijn voorstel van juni na te denken .
Je beseft natuurlijk wel dat we je uit de club zetten als je gaat werken.
Evi, fijn dat het een leuk gesprek was. Misschien ook wel beter dat je in juni weer een gesprek hebt. Hoef je ook niet te liegen over je zwangerschap. En dan heb je nog tot februari (ofzo) voor je weer hoeft te beginnen, tijd zat om over zijn voorstel van juni na te denken .
Je beseft natuurlijk wel dat we je uit de club zetten als je gaat werken.
maandag 9 maart 2009 om 16:54
Ik heb een zoontje van 4 en ik ben nu zwanger. Ik kan mijn dagen absoluut vullen. Dat is het punt zeker niet. Maar ik vind mijn wereldje zo klein worden. 4 keer per dag op tijd bij school staan, al mijn vrienden werken wel dus daar kan ik niet even op de koffie ofzo. Ik ben wel druk. Vraag me nu echt af hoe ik dat voorheen (met baan) deed. Ik vind het fijn omdat mijn zoontje veel ritme en rust heeft. Geen gesjees meer. Maar toch ga ik in september weer op zoek naar een baan. Voor 3 dagen weliswaar, maar toch even iets echt voor mezelf.
maandag 9 maart 2009 om 17:35
Fijn dat het gesprek meeviel Evi! (Hier volgende keer aan denken als je er tegen opziet!)
Wat sneu Jammie twee zieke ventjes, voor hen en voor jou, je blijft poetsen zo. Ik hoop dat ze snel opknappen.
Hier een klein ziek Zusje. Veel snot en hoesten met slijm. Vanmorgen naar de huisarts gegaan voor de zekerheid, want het wordt niet echt minder. Gelukkig alles ok, maar we hebben wel een inhalator meegekregen om het ademen te vergemakkelijken. Haar oortjes nagekeken op mijn verzoek, maar die waren in orde. Vanmiddag heeft ze veel geslapen, ook op schoot. En jawel: een vies oor, dus toch ook oorontsteking:( De 2e sinds 31 januari... Arm kind.
Vriend is vanmorgen naar een osteopaat geweest en dat heeft geholpen lijkt het. Volgende week nog een keer.
Wat sneu Jammie twee zieke ventjes, voor hen en voor jou, je blijft poetsen zo. Ik hoop dat ze snel opknappen.
Hier een klein ziek Zusje. Veel snot en hoesten met slijm. Vanmorgen naar de huisarts gegaan voor de zekerheid, want het wordt niet echt minder. Gelukkig alles ok, maar we hebben wel een inhalator meegekregen om het ademen te vergemakkelijken. Haar oortjes nagekeken op mijn verzoek, maar die waren in orde. Vanmiddag heeft ze veel geslapen, ook op schoot. En jawel: een vies oor, dus toch ook oorontsteking:( De 2e sinds 31 januari... Arm kind.
Vriend is vanmorgen naar een osteopaat geweest en dat heeft geholpen lijkt het. Volgende week nog een keer.
maandag 9 maart 2009 om 17:43
Dat is ook zo Eendtje. Wat sneu dat het bij Zusje niet echt beter wordt. Ik kijk het morgen nog aan met Evi-mannetje anders ga ik ook naar de huisarts. Ik ben al met de ventolin begonnen, maar hier haalt het niet veel uit. Hij is zo ontzettend benauwd. Aan de ene kant wil ik kijken of hij zelf beter kan worden, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij straks weer met een longonsteking loopt. Dus nog maar even in de gaten houden. Hij is nu alweer heel zielig aan het doen. Heeft van twee tot vier geslapen. Maar goed, denk toch dat ik hem zo naar bed breng.
Wat fijn dat Eendtjesman baat heeft bij de osteopaat. Hopen dat dat zo doorzet. Heeft hij er verder met werken ook erg last van?
Wat fijn dat Eendtjesman baat heeft bij de osteopaat. Hopen dat dat zo doorzet. Heeft hij er verder met werken ook erg last van?
maandag 9 maart 2009 om 17:59
Oh echt, tja zittend werk is eigenlijk ook het slechtste voor je rug. Ook balen dat z'n werkplek niet goed is. Kan hij niet iemand van de arbo laten komen. Heb ik toen gedaan toen ik zwanger was. Toen kreeg ik zo'n ontzettende pijn in mijn rug omdat ik niet meer normaal achter mijn bureau kon zitten. Zij had toen best een aantal aardige tips. Misschien is het sowieso een idee dat hij..... hoe heet dat programma nou ook alweer dat ik had.... ik ben de naam even kwijt, maar da's zo'n programma dat je moet downloaden op je pc. Dat je persoonlijk in kunt stellen. Dat waarschuwt je bijvoorbeeld ieder kwartier dat je een stukje moet lopen. Vond ik best handig, want in mijn hoofd liep ik best veel, maar dan blijkt uiteindelijk dat je toch veel te veel en te lang op je plaats zit. Stom dat ik nu niet op de naam kan komen. Aha, een virus dus.. Nou ja we kijken het maar even aan. Heb hem wel nu net al in bed gelegd, want hij was me hier een partij zielig aan het doen. Hopelijk wordt hij daardoor vannacht niet honderd keer wakker, maar goed dat zien we dan wel weer.