Stiefmoeder meeschrijftopic
woensdag 11 juli 2018 om 22:38
Wat mooi dat jullie zo liefdevol zijn naar elkaar. Ik vind het altijd knap als een ouder blij kan zijn met de stiefouder en zijn of haar kind daarmee een positief contact gunt.bloosje schreef: ↑11-07-2018 21:58Zo beladen en moeilijk als alles gaat met de ex van mijn man, zo goed gaat het met mijn ex en zijn vrouw. Ex heeft een fijne vrouw getroffen en ik ben super blij dat ze onze zoon zo in haar hart gesloten heeft. Zoon heeft daar ook een broertje erbij gekregen en dat is een heerlijk jongetje. Komt hier ook logeren en een paar keer per jaar gaan we samen eten of dagje uit met z'n allen.
Goud waard..
vrijdag 13 juli 2018 om 11:54
Gefeliciteerd met je zwangerschap 1Aapje!
Ik vind dit een positief topic! Inderdaad ook in de directe omgeving veel steun en complimenten over onze relatie gekregen. Hier op het forum vooral kritiek. Fijn dat we hier met 'gelijken' onze ervaringen kunnen uitwisselen!
Hier is stiefdochter nu ook 2.5 week bij haar moeder. Hoewel mijn vriend dat natuurlijk niet leuk vindt, vind ik het zelf best wel fijn even die rust en focus op ons 3tjes. Missen jullie je stiefkindjes ook als ze bij de andere ouder zijn?
Ik vind dit een positief topic! Inderdaad ook in de directe omgeving veel steun en complimenten over onze relatie gekregen. Hier op het forum vooral kritiek. Fijn dat we hier met 'gelijken' onze ervaringen kunnen uitwisselen!
Hier is stiefdochter nu ook 2.5 week bij haar moeder. Hoewel mijn vriend dat natuurlijk niet leuk vindt, vind ik het zelf best wel fijn even die rust en focus op ons 3tjes. Missen jullie je stiefkindjes ook als ze bij de andere ouder zijn?
vrijdag 13 juli 2018 om 17:59
@aankleefsjaan, Ik mis ze niet echt - vind het eerlijk gezegd ook wel lekker rustig soms -, maar vind het wel na een tijdje ongezellig worden. Die lege kamers, de relatieve stilte aan tafel. Nu mis ik zoontje ook niet zo snel - we gaan rustig met z’n tweeen een dag of vier, vijf op stedentrip -, dus ik sta daar sowieso wel redelijk nuchter in.
vrijdag 13 juli 2018 om 19:19
Ja, hier ook het zelfde als Nienke. Niet echt missen. Wel de leegte opmerken en dat benoemen ofzo. Ze heeft 't dan trouwens hartstikke fijn bij d'r moeder, dat maakt het ook logisch dat ze er niet is. Hoe ouder, hoe zelfstandiger ze ook wordt. Dus dat loslaten is er sowieso al meer. En best leuk, om dan even vriendje/vriendinnetje te zijn met man. Even samen op standje relaxed.
Benieuwd hoe het gaat zijn als onze baby er is. Of ik het dan anders ga ervaren.
Benieuwd hoe het gaat zijn als onze baby er is. Of ik het dan anders ga ervaren.
Hips, hopsakee en pierlala.
vrijdag 13 juli 2018 om 19:51
Het bovenste klinkt heel herkenbaar vanaf voor zoons geboorte. Nu staan we altijd aan en blijkt stiefdochter eigenlijk een heel rustig meisje naast onze wervelwind.Merl0t schreef: ↑13-07-2018 19:19Ja, hier ook het zelfde als Nienke. Niet echt missen. Wel de leegte opmerken en dat benoemen ofzo. Ze heeft 't dan trouwens hartstikke fijn bij d'r moeder, dat maakt het ook logisch dat ze er niet is. Hoe ouder, hoe zelfstandiger ze ook wordt. Dus dat loslaten is er sowieso al meer. En best leuk, om dan even vriendje/vriendinnetje te zijn met man. Even samen op standje relaxed.
Ik vind de focus op ons drietjes wel fijn, maar zoon gaat nu steeds meer merken dat ze er niet is en haar missen,
Dankje AankleefSjaan.
vrijdag 13 juli 2018 om 19:54
Ja, precies. Wij hebben alle tijd aan onszelf als dochter er niet is. Even geen gezin draaien. Dat gaat eind dit jaar veranderen1-Aapje schreef: ↑13-07-2018 19:51Het bovenste klinkt heel herkenbaar vanaf voor zoons geboorte. Nu staan we altijd aan en blijkt stiefdochter eigenlijk een heel rustig meisje naast onze wervelwind.
Ik vind de focus op ons drietjes wel fijn, maar zoon gaat nu steeds meer merken dat ze er niet is en haar missen,
Dankje AankleefSjaan.
Hips, hopsakee en pierlala.
vrijdag 13 juli 2018 om 20:00
vrijdag 13 juli 2018 om 20:03
vrijdag 13 juli 2018 om 20:08
Hier eigenlijk hetzelfde. Leuk maar ook druk als ze er zijn. Als ze weer bij hun moeder zijn is het rustiger maar kom je ook wat meer aan elkaar toe. De kinderen zijn in die weken erg op elkaar gericht, leuk en ook hyper. Ze missen elkaar in de weken erna maar komen dan ook weer een beetje tot rust. De kinderen van m'n man zijn al wat ouder en gaan sowieso meer hun eigen gang. Ik mis ze niet zozeer als ze er niet zijn. Ze appen ook veel dus het contact is er nog steeds. Is voor mij wel veranderd toen ik zelf ook kinderen kreeg. Het echt even samen zijn met mn man is sowieso iets wat we meer bewust moeten plannen
vrijdag 3 augustus 2018 om 16:07
Hier komen de stiefzoons vanavond weer, na drie weken afwezigheid! Ben heel benieuwd hoe het gaat. We gaan niet op vakantie, maar dagjes weg dit jaar, hopelijk vervelen ze zich niet na een week al sufChristel78 schreef: ↑03-08-2018 14:01Hoe gaan de vakanties bij iedereen? Hier al weer bijna voorbij, tot zondag. 3 werken zijn toch erg snel gegaan.
Middelste twee gaan overigens volgende week naar bouwdorp hier, dus die zijn een week druk daarmee. (Een van de redenen dat het niet lukte om een vakantie te plannen: ze wilden per se daarnaartoe met hun vriendjes)
vrijdag 3 augustus 2018 om 16:19
Man is veel op pad geweest met de oudsten, wat echt stoere dingen doen zeg maar, varen enzo. Helaas zijn we allemaal niet zo van de hitte, dus ook veel binnen gebleven. Maar natuurlijk ook met zijn allen zwemmen, blijft een groot succes 
En de kinderen zijn allemaal gek op elkaar. Leuk om te zien hoe ze zich aanpassen aan elkaar, met elkaar spelen. En ook wel even heel lekker soms, dat ze elkaar vermaken
En de kinderen zijn allemaal gek op elkaar. Leuk om te zien hoe ze zich aanpassen aan elkaar, met elkaar spelen. En ook wel even heel lekker soms, dat ze elkaar vermaken
vrijdag 3 augustus 2018 om 16:23
Zo'n bouwdorp is bijna ook een soort vakantie toch? En dat gecombineerd met vriendjes is vast een groot succes.-Nienke- schreef: ↑03-08-2018 16:07Hier komen de stiefzoons vanavond weer, na drie weken afwezigheid! Ben heel benieuwd hoe het gaat. We gaan niet op vakantie, maar dagjes weg dit jaar, hopelijk vervelen ze zich niet na een week al suf![]()
Middelste twee gaan overigens volgende week naar bouwdorp hier, dus die zijn een week druk daarmee. (Een van de redenen dat het niet lukte om een vakantie te plannen: ze wilden per se daarnaartoe met hun vriendjes)
Was het stil de afgelopen 3 weken? Ik moet zeggen, het was hier gezellig maar verlang ook wel even naar even wat meer rust en soms weer even in de avond met zijn tweetjes op de bank..
maandag 6 augustus 2018 om 10:29
Wij zijn twee van de drie weken met onze jongste op vakantie geweest - terwijl de stiefzoons met moeder op vakantie waren -, dus weinig last gehad van de stilte. Ik merk nu vooral hoeveel boodschappen er ook alweer doorheen gingen met z’n zessen! En hoeveel was het oplevert. Dat had ik even verdrongenChristel78 schreef: ↑03-08-2018 16:23Zo'n bouwdorp is bijna ook een soort vakantie toch? En dat gecombineerd met vriendjes is vast een groot succes.
Was het stil de afgelopen 3 weken? Ik moet zeggen, het was hier gezellig maar verlang ook wel even naar even wat meer rust en soms weer even in de avond met zijn tweetjes op de bank..
dinsdag 7 augustus 2018 om 07:24
Ik kijk er naar uit de stiefdochter de telefoonleeftijd heeft. Dan kan contact tenminste rechtstreeks naar haar en zijn we niet afhankelijk van haar moeder wanneer er gebeld kan worden.
dinsdag 7 augustus 2018 om 08:36
Wij merken dat het niet per sé een voordeel is dat hij zelfstandig contact kan zoeken met z'n moeder (en oma's). We hebben wat minder grip gekregen op zijn doen en laten. Hij belt zelf naar z'n oma's om te gaan logeren en naar z'n moeder met "ik ben al terug van vakantie en ik mis je". Helaas checken moeder en oma's nu niet wat mijn vriend (vader) vindt en dan blijken er afspraken te zijn gemaakt zonder hij daar nog invloed op heeft. We zijn om dit moment een beetje zoekende (met elkaar) hoe we dit moeten aanpakken.
dinsdag 7 augustus 2018 om 09:34
Moeder plant altijd dingen als we eens 'mogen' bellen. Zoals zondag toen kind mocht bellen terwijl ze net bij oma was met groot zwembad in de tuin. Dat is dan natuurlijk leuker dan bellen. In die zin lijkt me appje kunnen sturen wel handig. Maar ze is pas 6,5 dus die telefoon duurt nog wel even denk ik zo.kindrebel schreef: ↑07-08-2018 08:36Wij merken dat het niet per sé een voordeel is dat hij zelfstandig contact kan zoeken met z'n moeder (en oma's). We hebben wat minder grip gekregen op zijn doen en laten. Hij belt zelf naar z'n oma's om te gaan logeren en naar z'n moeder met "ik ben al terug van vakantie en ik mis je". Helaas checken moeder en oma's nu niet wat mijn vriend (vader) vindt en dan blijken er afspraken te zijn gemaakt zonder hij daar nog invloed op heeft. We zijn om dit moment een beetje zoekende (met elkaar) hoe we dit moeten aanpakken.
dinsdag 7 augustus 2018 om 11:31
Bij ons is het (behalve het ritme van hier zijn en daar zijn) allemaal niet zo strak gepland en dat is wel fijn vind ik. Kan ook goed omdat wij en de ex heel dicht bij elkaar wonen. Als de oudste iets is vergeten gaat ie het even halen bij ons of bij z'n moeder. Dat is ook wel erg gezellig, dat een kind ineens komt binnenvallen. Vorige week kwam ie in z'n onderbroek op z'n fietsje bij ons om z'n nieuwe duikmasker te laten zien.1-Aapje schreef: ↑07-08-2018 09:34Moeder plant altijd dingen als we eens 'mogen' bellen. Zoals zondag toen kind mocht bellen terwijl ze net bij oma was met groot zwembad in de tuin. Dat is dan natuurlijk leuker dan bellen. In die zin lijkt me appje kunnen sturen wel handig. Maar ze is pas 6,5 dus die telefoon duurt nog wel even denk ik zo.
dinsdag 7 augustus 2018 om 11:40
Wij wonen nu op 10 km afstand dus dat gaat niet. We zijn van plan dichterbij te verhuizen tot km of 5 zodat ze later makkelijk heen en weer kan.kindrebel schreef: ↑07-08-2018 11:31Bij ons is het (behalve het ritme van hier zijn en daar zijn) allemaal niet zo strak gepland en dat is wel fijn vind ik. Kan ook goed omdat wij en de ex heel dicht bij elkaar wonen. Als de oudste iets is vergeten gaat ie het even halen bij ons of bij z'n moeder. Dat is ook wel erg gezellig, dat een kind ineens komt binnenvallen. Vorige week kwam ie in z'n onderbroek op z'n fietsje bij ons om z'n nieuwe duikmasker te laten zien.![]()
Man en ex zijn beiden verhuisd nadat ze uit elkaar gingen. En ex woont nu in een stad maar daar wil ik absoluut niet wonen of onze zoon opvoeden.
dinsdag 7 augustus 2018 om 16:02
Aapje, die 5 km is een perfecte afstand, merken wij: aan te raden, dus! Man heeft eerst (ook nog samen met mij) een aantal jaar in z’n oude huis gewoond met de kinderen, maar inmiddels zijn we een dorp verderop gaan wonen dat wij beiden veel leuker vinden en dat toch goed fietsbaar is.1-Aapje schreef: ↑07-08-2018 11:40Wij wonen nu op 10 km afstand dus dat gaat niet. We zijn van plan dichterbij te verhuizen tot km of 5 zodat ze later makkelijk heen en weer kan.
Man en ex zijn beiden verhuisd nadat ze uit elkaar gingen. En ex woont nu in een stad maar daar wil ik absoluut niet wonen of onze zoon opvoeden.
dinsdag 7 augustus 2018 om 16:04
@telefoon, De oudste stiefzoon heeft al een tijdje een mobiel, de jongste sinds kort ook. Maar het valt me op hoe weinig daar gebruik van wordt gemaakt om contact op de nemen met de andere ouder. Toevallig appte zoon man tijdens onze vakantie heel kort, maar we horen ook rustig een week niets. Dus hier heeft het eindelijk weinig voor- of nadelen.