Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
op anoniem graag
ModeratorViva schreef:
18-07-2018 13:18
Beste deepspace,

Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl kunnen wij jou hiermee verder helpen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dat heb ik inmiddels gedaan. Als antwoord op mijn vraag wat er precies ongepast is aan mijn opmerking mailen jullie dat mijn opmerking ongepast is. Maar wát is er dan ongepast aan de opmerking?
Marana-- schreef:
18-07-2018 13:19
En dan zie je dus ook geen avatars en plaatjes meer...

Ja eh, ik heb er ook niet voor gekozen. Ik zie het maar als prettige bijkomstigheid.
Such fun!1
ModeratorViva schreef:
18-07-2018 14:53
Beste Loullah,

Dit is niet toegestaan als het niet om privacygevoelige informatie gaat. Wij hebben dit gezien en in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Huh? Je mag toch zeker zelf wel weten wat je schrijft en weghaalt?
Such fun!1
deepspace schreef:
18-07-2018 18:27
Dat heb ik inmiddels gedaan. Als antwoord op mijn vraag wat er precies ongepast is aan mijn opmerking mailen jullie dat mijn opmerking ongepast is. Maar wát is er dan ongepast aan de opmerking?
Moderators, modereren jullie zelf of screent een robot de teksten? Ik heb namelijk het idee dat mijn opmerking helemaal niet gelezen is maar dat de woorden "prostituee" en "n#@ken" in 1 post sowieso een waarschuwing opleveren. Klopt dat?
deepspace schreef:
18-07-2018 18:34
Moderators, modereren jullie zelf of screent een robot de teksten? Ik heb namelijk het idee dat mijn opmerking helemaal niet gelezen is maar dat de woorden "prostituee" en "n#@ken" in 1 post sowieso een waarschuwing opleveren. Klopt dat?
Interessante vraag. Nieuwe anti-spambot?
.
MarindaH schreef:
18-07-2018 18:33
Tenzij het de OP is ;-D
Op de kinderpijler iemand die een compleet topic uit 2015 heeft gekopieerd.
Kunnen jullie niet voor nieuwe leden en zelfde soort regel hanteren als voor plaatjes plakken? Eerst 50x reageren en dan pas mag je je eigen topic openen.
Het stikt de laatste weken weer van de trollen of nieuwe leden die een bom laten vallen, 80 reacties en TO is met de noorderzon vertrokken.
Het is geen lol aan zo.
SilverShadow schreef:
18-07-2018 18:54
Op de kinderpijler iemand die een compleet topic uit 2015 heeft gekopieerd.
Kunnen jullie niet voor nieuwe leden en zelfde soort regel hanteren als voor plaatjes plakken? Eerst 50x reageren en dan pas mag je je eigen topic openen.
Het stikt de laatste weken weer van de trollen of nieuwe leden die een bom laten vallen, 80 reacties en TO is met de noorderzon vertrokken.
Het is geen lol aan zo.
Dat topic over ongesteldheid is ook gekopieerd van meer dan tien jaar geleden. Topic over zwangere dochter trouwens ook.
Heel irritant.
MarindaH schreef:
18-07-2018 18:33

Eens. Compleet belachelijk en zelfverzonnen regel weer eens.
De topics "Afkeer ongesteldheid" en "Nachtmerries" zijn verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

juliaaana schreef:
18-07-2018 18:09
Kinderachtig weer dit, dus ik doe maar weer mee. Net als laatst bij het sanctioneren op het bantopic, wordt hier nu ook weer een nieuwe regel verzonnen? Echt heel raar dit.

Ik heb er de huisregels op nageslagen en er staat alleen beschreven dat het (herhaaldelijk) wissen van de OP een consequentie heeft.
Waarom mag iemand zijn eigen teksten niet wissen? Eerder werd dat zelfs geadviseerd, omdat een topic in principe niet gewist wordt.

Waarom mag iemand niet zelf besluiten zijn of haar teksten te verwijderen? Het is vreemd dat jullie iemand daarin willen tegenhouden en tevens straffen.

Topic om zeep helpen valt in de regel altijd mee. Meestal is er voldoende gequote of heeft iemand nog wel snel een samenvatting.
En hoe vaak komt het nu eenmaal voor?

Modereren jullie een volwassen vrouwenforum of een kleuterschool?
Echt tijd om eens minder op alle geklik en gedoe te reageren met straffe. Etc.
Laat meer gebeuren en het lost zich vanzelf op. Laat je toch niet zo voor het karretje spannen om als een kleuterjuf te moeten optreden.

Echt zo jammer dit.

Maar goed, kern van dit relaas: er staat niet in jullie regels dat iemand z’n eigen posts niet mag wissen.
Niet alle ‘regels’ zijn bij voorhand te bedenken en vast te leggen.
Op de meeste fora kan je een geplaatste reactie na bijvoorbeeld 5 min niet meer aanpassen. Dat heeft een reden natuurlijk.
Het lijkt mij volkomend logisch dat het verwijderen van tientallen posts in een topic waar je notabene de TO bent niet toegestaan is. De hele discussie is dan niet meer te volgen. 1 of 2 reacties verwijderen oke, maar tientallen reacties in je eigen topic is absurd.
anoniem_372239 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 19:27
0.12% gewijzigd
Deze is ook oud mod.

kinderen/kinderfeestje-en-schoolpleindr ... ges/416196
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mods, is er nou zojuist een topic verwijderd ? Ik kan mijn reactie niet meer vinden.
Het was een nieuw B12-topic.
Lijkt me wel zo netjes om dat even hier te vermelden, dat er een topic gewist is en waarom.
nounou
zazamaenade schreef:
18-07-2018 20:34
Mods, is er nou zojuist een topic verwijderd ? Ik kan mijn reactie niet meer vinden.
Lijkt me wel zo netjes om dat even hier te vermelden, dat er een topic gewist is en waarom.
Ik kon mijn reactie niet meer posten en kan het topic ook niet meer vinden.
Dolfine schreef:
18-07-2018 21:14
Ik kon mijn reactie niet meer posten en kan het topic ook niet meer vinden.

Het zal wel vanwege 'vragen om medisch advies' gewist zijn. Ik had een link naar het andere topic geplaatst, hopelijk heeft zij/hij dat gezien.
De OP was te vergelijken met het andere topic, alleen wat 'urgenter' verwoord. Ik plaats even de link voor de TO van het gewiste topic, de zoekfunctie van het forum is zó kapot :| gezondheid/vitamine-b12-tekort-me-slech ... ges/414386
nounou
zazamaenade schreef:
18-07-2018 20:34
Dat is helemaal waar. We zijn het even vergeten. Hij is inderdaad verwijderd ivm het vragen om medisch advies/diagnose.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Ik zeg het gewoon nog een keer hoor: het is toch helemaal niet raar dat je ervaringen wil lezen van anderen met een vitamine b12-tekort? Dit is toch Het Internet? Als ik wil weten of ik de nieuwe Apple update moet uitvoeren, zoek ik ook naar ervaringen van anderen voor ik het download. Maar dan zou je hier dus ook moeten zeggen: ga maar naar de Apple store.

Ik vind dit zo ontzettend anaal.
Such fun!1
MarindaH schreef:
18-07-2018 21:38
Ik zeg het gewoon nog een keer hoor: het is toch helemaal niet raar dat je ervaringen wil lezen van anderen met een vitamine b12-tekort? Dit is toch Het Internet? Als ik wil weten of ik de nieuwe Apple update moet uitvoeren, zoek ik ook naar ervaringen van anderen voor ik het download. Maar dan zou je hier dus ook moeten zeggen: ga maar naar de Apple store.

Ben ik met je eens. Heel soms snap ik het wel, het wissen vanwege diagnose/medisch advies.
Zou het vanuit Viva te maken hebben met angst voor claims ?
"Ja maar ik heb op het Vivaforum gelezen dat ik twee ons zout moest eten en nu lig ik in het ziekenhuis "
nounou
Eens dat men de laatste tijd compleet uit de bocht vliegt mbt het verwijderen van 'medische' vragen.

In het topic wat heb jij geleerd van het forum staat een post van iemand die er dankzij het forum achter is gekomen aan welke zeldzame aandoening zij lijdt. Zo zeldzaam dat zelfs artsen er niet aan dachten. Dát is de kracht van het forum.

Ik weet ook dat dit een van de eerste plekken was waar werd besproken dat je bepaalde ad heel langzaam moet afbouwen. Nog vóór dat algemeen bekend was.
En dat wordt nu allemaal om zeep geholpen.

B12 is hier al honderd keer tot in den treuren besproken en ook dat heeft veel mensen geholpen. En nu mag dat opeens niet meer??

Ik zou hier heel graag een reactie van de CM op hebben, want het doet echt serieuze afbreuk aan het forum.
impala wijzigde dit bericht op 18-07-2018 22:02
81.37% gewijzigd
.
MarindaH schreef:
18-07-2018 21:38

Eens.
Tenzij de TO vroeg om welke dosering in welke frequentie ze moet gaan spuiten zie ik niet in waarom er zo moeilijk wordt gedaan over het delen van ervaringen.
De echt gevaarlijke adviezen worden sowieso altijd gestaft en tegengas op gegeven.
Jullie feedback wordt meegenomen. Gelieve vanaf verdere berichten achterwege te laten. We willen het CM graag overzichtelijk houden.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-07-2018 22:14
Reden: offtopic
0.00% gewijzigd
deepspace schreef:
18-07-2018 18:27
Moderators, willen jullie deze vraag nog beantwoorden?
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-07-2018 22:14
Reden: offtopic
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven