Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Het heerst hier pijn in de rug. Mijn man is zaterdag ook door zijn rug gegaan. Als het goed is, is het vandaag naar de manueel therapeut geweest (kraker). Bij hem werkt dat altijd heel goed. Ze zeggen inderdaad dat je in beweging moet blijven, niet gaan zitten/liggen.

We blijven wel kwakkelen met onze kids hier. Dat virus geldt dat ook voor spugen en diarree of is het alleen het snot.

Noerie, gezellig dat je ook meeschrijft. Ik herken dat wel dat je wat tijd voor jezelf mist. Ik heb het geluk dat mijn schoonmoeder 2 dagen op de kinderen pastte zodat ik wat voor mezelf kon doen. Helaas vind ze drie kids wat teveel dus de jongste heb ik vaak wel bij me, maar dan kun je toch wel dingen voor jezelf doen. Misschien is het ook wel handig om je zoon eens te laten overblijven dan heb je toch bijna een hele dag vrij (nu nog voordat de baby er is).
Jammie, wat vervelend dat je man nu ook last van zijn rug heeft. Klopt inderdaad wat ze zeggen dat je veel moet bewegen. Alleen moet je daar ook wel weer mee oppassen hoor. Zoals bij Evi-man die moest echt uitkijken. Zomaar veel bewegen was juist heel slecht. Maar inderdaad over het algemeen zeggen ze bij lage rugklachten, veel bewegen! Is Thomas trouwens weer helemaal ok nu? Weet eigenlijk niet of ik het nou al had gevraagd, maar heb je je motorfiets al gemist?

Noerie, sorry trouwens was vergeten te reageren, maar natuurlijk ben je welkom om mee te schrijven. Ik herken dat ook. Evi-mannetje is zoveel rustiger sinds ik thuis ben. En ik vind het fijn, niet elke dag die ratrace. Maar ik weet ook wel dat ik weer aan de slag wil. Ook inderdaad voor zeker niet meer dan drie dagen, maar eigenlijk nog het liefst 2,5. Weet je al naar wat voor iets je op zoek gaat straks?

Eendtje hoe is het met Zus? Heeft zij (en jullie) een beetje kunnen slapen. En met Broer nu alles weer helemaal goed?

Miku, ik vind het helemaal spannend dat ik zo het schortjurkje krijg. Ben zo benieuwd! Vind het op de foto al zo leuk, maar in het echt is het vast nog veel leuker. En ben helemaal benieuwd hoe het haar zal staan en wat mijn nicht ervan vindt. Het is een hele stoere, maar ik denk dat het daarom juist wel heel leuk is zo op haar spijkerbroekje en met een gekleurd shirtje eronder. Ben je nu trouwens erg druk? Ik vroeg me af, als je nou ineens grote orders binnen krijgt? Zit je dan heel de week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat te naaien?

Hier een heerlijke nacht achter de rug! Evi-mannetje gisteren om zes uur naar bed gebracht, want hij had het echt helemaal gehad. Was een beetje bang dat hij daardoor weer midden in de nacht zou gaan spoken, maar ik werd vanochtend om acht uur van hem wakker, jippie! En voor het eerst sinds dagen werd hij ook weer blij wakker zeg maar. Hij ligt nu alweer op bed en ligt lekker te slapen. Wel heel fijn dus. Hij heeft nog wel heel veel snot en slijm en veel slijm als hij hoest, maar het lijkt erop dat het benauwde een beetje minder wordt. Gelukkig maar!
Hallo hallo,

Allereerst welkom Noerie. Altijd leuk nieuwe schrijfsters, want we hebben zowat een privé topic met z'n 4en. Is ook leuk hoor!

Jammie, ik heb je gemaild, je hoofddoekje wordt vandaag verstuurd.

Evi, fijn dat het gesprek met je baas meeviel. Zo gaat dat hé, zit je je druk te maken, is er niets aan de hand

Wat een zieke kindjes allemaal! En wat een hoop geblesseerde mannen!!! Jeetje, ik hoop maar dat de mijne niet door zijn rug gaat. In ieder geval allemaal beterschap!

Met Mikuutje gaat het allemaal prima, de waterpokken zijn allemaal uitgedroogd, dus nu heeeeel veeeeel korstjes op haar lijfje. Net een krentebolletje. Maar verder voelt ze zich prima.

Verder ben ik idd heel druk met de webwinkel, nog niet zoveel verkocht, maar druk linkjes aan het uitwisselen met anderen en een plannetje aan het maken om meer klanten naar de winkel te krijgen. Tis allemaal nieuw dus ik ben echt nog mijn weg aan het vinden, maar vind het allemaal heel leuk.
He Miku, kan me voorstellen hoor dat je het druk hebt. Heb het ook doorverteld aan vriendinnen van me en als het goed is komt er binnenkort nog een bestelling voor een jurkje voor mijn vriendin, want haar dochter is in mei jarig. Heb haar even de website laten zien en ze vond het ook helemaal leuk. Hij is nog niet binnen trouwens. Dus morgen even afwachten. Gelukkig trouwens dat het met Mikuutje beter gaat, behalve dat ze er dan nog uitziet als een krentebolletje haha!

Met Evi-mannetje gaat het nu op zich ook beter gelukkig. Hij heeft wel enorm lang geslapen zeg. Ik had hem om tien uur weer op bed gelegd en hij is er pas net weer uit. Ben benieuwd of hij dan vanmiddag ook nog wil slapen. Maar goed alleen maar goed eigenlijk want dan slaapt hij zichzelf weer beter.
Fijn dat Mikuutje en Evimannetje weer aan de beterende hand zijn.

Hier gaan we nog lekker door. Wouter is koortsig en ligt een beetje op de bank, maar heeft niet meer overgegeven. Job heeft diarree en net lag hij in bed te huilen, had hij overgegeven, arme kind. Maar nu eet hij al weer peer (echt een kind van zijn vader eet ook als hij ziek is). Dus de wasmachine draait overuren. Manlief zijn rug gaat ook al weer beter, de kraker werkt bij hem altijd prima.
He Jammie wat vervelend nou dat je mannetjes nog zo beroerd zijn. Zielig is dat he als ze overgeven. Vind dat zo sneu. Gelukkig dat het met je man zijn rug beter gaat. Kan dan opluchten he de kraker. Fijn!
...en de peer kwam er al weer uit....
Och arm mannetje. En arme Jammie. Nou succes!! Het moet echt lekker weer worden he, dan kunnen we gewoon veel naar buiten en worden de kindjes niet meer zoveel ziek..
Thomas en Wouter zijn weer hersteld. Job gaat ook wel beter. Hij spuugt niet meer, nog wel wat diarree. Zijn hele billetjes zijn rood dus hij gilt de hele boel bijelkaar als je hem verschoont. Ik kreeg gisteren ook last maar het zette (gelukkig) niet door. Vandaag gaat het weer prima.

Het zonnetje schijnt hier. Gisteren zijn de ramen aan de buitenkant gelapt dus ik heb vandaag meteen maar even de binnenkant gedaan. Het lijkt net een beetje lente hier....
Jammie gelukkig dat het beter gaat met de jongens.

Hier is het ook heerlijk weer. En toevallig hadden we de ramen ook aan de binnenkant gedaan gisteren. Maar toch niet goed genoeg, want door het zonnetje zie je een hele blauwe waas.

Ik ga Evi-mannetje zo eens in de kinderwagen gooien en dan loop ik met hem naar het winkelcentrum. Dat is denk ik zo'n drie kilometer heen en weer terug dus een lekker stukje.
Hallooo, zijn de spulletjes al bij jullie aangekomen? Ik ben nl. zo benieuwd wat jullie ervan vinden! Laat maar wat weten.
Jaaaa Miku, de post is net geweest en het zat erbij. Vind het echt superleuk! Wil het eigenlijk uitpakken om even echt te kijken zeg maar, maar vind ik zo zonde want je hebt het ook nog eens zo superfeestelijk ingepakt. Maarrrr.. ben er echt blij mee. Normaal neem ik altijd cadeautjes mee voor de oudste twee van mijn nicht en nu dus voor de jongste. Ben echt heel benieuwd, maar zal volgende week een foto van haar maken en je mailen goed!?
Ow ja, doen, doen, ik ben zooo benieuwd hoe het staat! Fijn dat je het zo leuk vindt en fijn dat het is afgeleverd!
Miku, bij mij is het ook afgeleverd. Ik heb het ook ingepakt gelaten want het zag er zo mooi uit. Het hoofddoekje ziet er nog mooier uit dan op de foto. Mijn zusje komt zaterdag dan kan ik het aan haar geven. Die schortjurkjes, draag je die nu echt als jurk (ik heb geen verstand van meisjes) of gewoon over een spijkerbroek ofzo ? Ik zal in ieder geval de site aan mijn zusje doorgeven, kan ze eventueel zelf nog zo'n jurkje bestellen als ze dat wil.
Vond die hoofddoekjes ook heel leuk. Heb nog even getwijfeld of ik die erbij zou doen, maar weet uit ervaring dat mijn nichtje niets op haar hoofd laat zitten haha
Wat fijn dat jij ook het hoofddoekje hebt gehad Jammie! Ben blij dat alles iig goed aan is gekomen. Die jurkjes draag je als een schortje of tuniekje op een broekje. Bij Mikuutje geef ik het aan met een vrolijk rompertje met lange mouw en een spijkerbroekje eronder. Zij zit nu qua maat tussen 80 en 86 en dan valt het net boven de knietjes. Ik heb het laatst een meisje aangegeven met maat 98 en dan valt het als een tuniekje net iets over de broekriem.

Hier heeft de luieruitslag inmiddels wéér zijn intrede gedaan *zucht* arm schaap. Ik ga morgenvroeg maar even naar de huisarts om ernaar te laten kijken. Wie weet is het toch een schimmeltje.
Verstandg Miku dat je de huisarts er even naar laat kijken. Zou inderdaad best kunnen dat ze toch een schimmeltje heeft. En als je dan een creme hebt dan is het met twee dagen smeren weer over.
Hoi,

Hier een chaos-dagje. Zusje spuugde me vanmorgen onder na het drinken omdat ze zo moest hoesten. Ze was pieperig en koortsig, dus toch de huisarts maar gebeld. Einde van de dag een afspraak. Ze spuugde nog een beetje maar het viel mee.

Toen kwam er een vriendin langs, voor het eerst: we hebben elkaar gevonden via een forum, waar we allebei op zoek waren naar vriendinnen in de buurt. Broer en haar dochter schelen bijna een half jaar en ze hebben heerlijk egspeeld. Toen we terugkwamen van de speeltuin, wilde ze naar huis gaan. Accu leeg. Haar vriend gebeld en op zijn aanwijzingen geprobeerd de auto te starten met startkabels. Resultaat: twee lege accu's! Wegenwacht gebeld en die kwam gelukkig snel.

Ze gingen naar huis en toen ik de auto geparkeerd had, ging het rechterraam niet dicht en de deuren sloten niet. (Raam is nu dicht, bij vriendlief ging het wel gewoon dicht snap er niks van). Nu de deuren nog.

Zusje spuugde me na het drinken vanmiddag helemaal onder, door het hoesten. Arm kind.

Eindelijk naar de huisarts, die constateerde een ontsteking (=longontsteking?), we hebben antibiotica meegekregen en morgen weer terug om te kijken of het aanslaat. Anders naar de kinderarts. Ik hoop dat het snel beter gaat, arm kind...

En tot slot de toegift vandaag: toen ze haar laatste voeding binnen had moest zusje weer hoesten en jawel: de 4e keer vandaag... Weer alles onder, Zusje van streek en klaarwakker.

Volgens mij zijn we nu de 6e week ingegaan van de ziekenboeg. Houdt dit ooit op?

Nou, ga effe relaxen (na de was afhalen en bed opmaken).
En wat goed nieuws: de deuren gaan weer dicht van de auto (er was er 1 niet goed dicht).

Morgen voor het eerst naar naailes, als we niet naar de kinderarts moeten na de huisarts om 16.30 dan...
Jeetje Eendtje, wat een dag! En wat ontzettend sneu dat Zusje zo ziek is. Hopen inderdaad dat de antibiotica aanslaat zeg! Pffff... wat ontzettend naar voor jullie. Nou ik duim echt heel erg voor jullie dat de kuur aanslaat. Meestal is dat toch wel een wondermiddel. En hopen dat je naailes dan door kan gaan. Want dat is natuurlijk hartstikke leuk en ik kan me ook wel voorstellen dat je nu na al die weken zorgen het ook wel lekker vindt om even wat ontspannen voor jezelf te doen. Nou sterkte ermee. Ik hoop dat er niets ernstigs (of ernstigers) met Zusje aan de hand is. Hele dikke knuffel en welterusten voor straks!
Ach Eendtje, wat een dag. Arme Zusje, meestal reageren ze wel goed op antibiotica en knapt ze gauw weer op. Ik hoop dat ze in ieder geval de voeding binnen houdt vandaag. En da er eindelijk eens een einde komt aan die ziekte periode bij jullie.

Gisteren was het weer zo lekker en vandaag weer druilerig, helaas !

Job heeft gisteren veel geslapen en slaapt nu ook nog dus ik laat hem maar lekker liggen. We hoeven gelukkig nergens heen.

Wouter kreeg gisteren een kaartje van zijn nieuwe juf dat hij mag komen wennen op school. Hij wil meteen niet meer naar de PSZ alleen nog naar de ECHTE school. Toch raar, straks al weer twee kindjes op school.
Eendtje, hoe is het met Zus? Hoop zo voor jullie dat ze gewoon een beetje opgeknapt is. Dat jullie niet met haar naar het ziekenhuis hoeven en jij zo gewoon lekker naar je naailes kan gaan!

Jammie, Job dus lekker veel aan het slapen. Evi-mannetje ook hoor. Wel prettig toch als ze niet helemaal 100% zijn. Dan hebben ze die slaap gewoon hard nodig. Kan me trouwens voorstellen dat je dat een raar idee vindt, twee kindjes naar school. Ik moest daar gisteren ineens aan denken, dat Evi-mannetje over drie jaar ook gewoon al naar school gaat. En die drie jaar is maar zo voorbij!

Hier heel moe vandaag. Lijkt wel alsof die gebroken nachten van de afgelopen week er een beetje uitkomen. Vannacht moest ik er ook weer uit. Maar gelukkig maar 1 keertje. Vanochtend ben ik gewoon mijn bed weer in gegaan om tien uur. En heb ik weer tot 12 uur geslapen. Kan natuurlijk ook dat ik daar nu nog een beetje suf van ben. Nou ja goed. Verder niets bijzonders eigenlijk.

Nou fijne dag verder. En Eendtje, laat je nog horen hoe het bij jullie gaat?
Eendtje, hoe is het met Zus? Hoop zo voor jullie dat ze gewoon een beetje opgeknapt is. Dat jullie niet met haar naar het ziekenhuis hoeven en jij zo gewoon lekker naar je naailes kan gaan!

Jammie, Job dus lekker veel aan het slapen. Evi-mannetje ook hoor. Wel prettig toch als ze niet helemaal 100% zijn. Dan hebben ze die slaap gewoon hard nodig. Kan me trouwens voorstellen dat je dat een raar idee vindt, twee kindjes naar school. Ik moest daar gisteren ineens aan denken, dat Evi-mannetje over drie jaar ook gewoon al naar school gaat. En die drie jaar is maar zo voorbij!

Hier heel moe vandaag. Lijkt wel alsof die gebroken nachten van de afgelopen week er een beetje uitkomen. Vannacht moest ik er ook weer uit. Maar gelukkig maar 1 keertje. Vanochtend ben ik gewoon mijn bed weer in gegaan om tien uur. En heb ik weer tot 12 uur geslapen. Kan natuurlijk ook dat ik daar nu nog een beetje suf van ben. Nou ja goed. Verder niets bijzonders eigenlijk.

Nou fijne dag verder. En Eendtje, laat je nog horen hoe het bij jullie gaat?
Zusje is vandaag wat vrolijker. Ik heb het idee dat het beter gaat maar ze reutelt nog wel flink. Vanmiddag naar de HA.

Vanmorgen stof gekocht, vanavond eerste naailes:)

Broer had vanmiddag honger. Hij zat in de bijkeuken met de fruitschaal op de grond appels te eten, lief he!

Vermoeiend he die gebroken nachten als je net een beetje aan doorslapen gewend bent. Ik ben nu aan de gebroken nachten gewend dus niet zo moe 's ochtends maar als ze dan weer doorslapen is het net uitslapen, heerlijk. Ik hoop dat Evi mannetje snel beter is en weer doorslaapt.
Oh fijn Eendtje dat het wat beter met haar gaat. Hopen dat die trend doorzet. Wat heb je voor stof gekocht? Hoe ben je eigenlijk aan die naailes gekomen. Zit er ook over te denken om te gaan. Lijkt me ook wel leuk inderdaad. Wat lief dat Broer zo appels zat te eten. Je hebt toch wel foto's gemaakt he?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven