man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?

vrijdag 20 juli 2018 om 19:21
Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
zaterdag 21 juli 2018 om 09:49
Verliefd worden op een ander kan. En als je er samen aan wil werken, kun je er heus uitkomen.diyer schreef: ↑20-07-2018 21:12
Ik vind het kut dat ik aan mijn eigen gevoel ging twijfelen. En dat ik hem zo 100% blind heb geloofd. Want tijdens ons gesprek vanmiddag heeft hij pas bekend dat ze aan elkaar hebben toegegeven dat ze elkaar meer dan leuk vonden, nadat ik boos werd, omdat ik zijn app geschiedenis wilde zien. Eerst wist zij namelijk niks van zijn gevoel voor haar, volgens zijn verhaal Pas toen ik boos werd en zei dat ik zijn apps wilde lezen, werd hij in eerste instantie boos op mij. Want dat was prive, ging me niks aan en hij zei dat ik óf hem moest vertrouwen, óf het maar uit moest maken als ik hem niet wilde geloven.
Bahbah. Hij heeft er wel met vrienden van hem over gesproken. Dat zegt toch genoeg? Dat er iets aan de hand is??! Waarom dan niet met mij?
Maar wat je hier boven beschrijft.. Ik zit me zo boos te maken hier.
Hij is jou heel bewust aan het voorliegen en manipuleren. Proberen de schuld op jou af te schuiven. Dit getuigt van zo weinig respect, voor mij zou het echt helemaal klaar zijn hierna. Wat ontzettend pijnlijk dat het hem zo weinig uitmaakt wat dit alles met jou doet door zo tegen je te liegen en je zo voor de gek te houden en je te laten twijfelen aan jezelf, zolang hij er maar beter vanaf komt.
Ik zal het topic blijven volgen, maar ik durf er 100 euro op in te zetten dat jullie binnen een half jaar uit elkaar zijn. Jouw man is allang uitgestapt.
Heel veel sterkte en succes de komende tijd, TO.
-
zaterdag 21 juli 2018 om 11:18
Ik vermoed dat hij alleen maar heeft zitten te vertellen hoe gek hij is op die andere vrouw, hoe geweldig ze is.blijfgewoonbianca schreef: ↑20-07-2018 23:14Ik zou heel blij zijn als vrienden mijn man zouden hebben gesteund en geadviseerd en hij naar ze zou hebben geluisterd. ( gaan we er even van uit dat ze hem aangeraden hebben niets te doen, voor zijn huwelijk te gaan, etc )
zaterdag 21 juli 2018 om 11:22
Tsja, als we allemaal in onze glazen bollen gaan zitten kijken.... hoeveel nut heeft het om TO dingen te gaan aanraden/ aanpraten op basis van " de man van de dochter van de overbuurman zijn nicht deed dat ook " ? We kennen die hele man niet. Ik tenminste niet.
TO zou die vrienden kunnen vragen hoe één en ander gegaan is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 21 juli 2018 om 11:30
Naar mijn mening, is het misschien juist wel verstandig op samen op vakantie te gaan. De chemie tussen elkaar weer te vinden en misschien tijdens de vakantie wat extra leuke dingen te doen met elkaar. Laten zien aan elkaar waarom jullie, in het verleden voor elkaar hebben gekozen. Het kan zijn dat er na zo’n lange tijd, minder moeite voor elkaar gedaan word. Misschien miste hij bepaalde aandacht in jullie relatie en vond hij de aandacht van zijn collega wel prettig, het is natuurlijk niet goed te praten dat hij zoveel app contact heeft of heeft gehad.
Ik hoop dat het jullie lukt om elkaar weer te vinden en opnieuw die kriebels te krijgen. Geef het niet zomaar op.
Heel veel sterkte.
Michel.
Ik hoop dat het jullie lukt om elkaar weer te vinden en opnieuw die kriebels te krijgen. Geef het niet zomaar op.
Heel veel sterkte.
Michel.
zaterdag 21 juli 2018 om 11:48
Ja, maar niet als ze dit net allemaal te horen heeft gekregen en de emoties nog niet gezakt zijn.Westerstorm63 schreef: ↑21-07-2018 11:30Naar mijn mening, is het misschien juist wel verstandig op samen op vakantie te gaan. De chemie tussen elkaar weer te vinden en misschien tijdens de vakantie wat extra leuke dingen te doen met elkaar. Laten zien aan elkaar waarom jullie, in het verleden voor elkaar hebben gekozen. Het kan zijn dat er na zo’n lange tijd, minder moeite voor elkaar gedaan word. Misschien miste hij bepaalde aandacht in jullie relatie en vond hij de aandacht van zijn collega wel prettig, het is natuurlijk niet goed te praten dat hij zoveel app contact heeft of heeft gehad.
Heel veel sterkte.
Michel.
Maar ze kan het beste haar eigen gevoel volgen.
Mij lijkt alleen de kans nu groot dat het een vakantie vol emoties en ruzies wordt.
Levensgenieter

zaterdag 21 juli 2018 om 12:20
Hoi Diyer,
Wat ontzettend naar voor je.
Mijn vriend denkt ook dat het gras groener is bij een ander dus die is pleite. Dat doet me ontzettend veel verdriet. Ik kan me voorstellen hoe jij je in jouw situatie voelt en wat het doet met je (zelf)vertrouwen. Het doet zeer als een ander je buitensluit en in zijn hoofd al ergens anders is. Ik vrees dat je er weinig aan kan doen, je kan de situatie gaan 'sturen', de boel gaan forceren, maar uiteindelijk zit er iets in jullie relatie niet goed. Je kan hem overtuigen dat hij moet vechten voor jou, maar als hij dat niet oprecht meent zal het alsnog fout gaan denk ik. Het is een dilemma, ik zit er zelf ook mee.. Moet je je best doen of hem maar gewoon laten gaan..?
Lastig!
Wat je sowieso kunt doen is het bij jezelf houden. Wat wil JIJ, wat voel JIJ, wil jij verder met een man die je zo behandelt? Kan je hem nog vertrouwen, kan je hem vergeven? Of zal dit tussen jullie in blijven staan? Wil JIJ wellicht een ander? Of een poos single zijn..
Ik heb helaas geen antwoorden of tips voor je. Wilde je alleen even laten weten dat ik met je meeleef.
PS Toch nog een tip: ik luister de laatste tijd veel naar de podcast Where should we begin? van Esther Perel. Dat zijn relatietherapie gesprekken. Mooi om te horen hoe mensen een zelfde situatie heel anders kunnen beleven, en hoe Esther daar mee omgaat.
Sterkte!
Wat ontzettend naar voor je.

Mijn vriend denkt ook dat het gras groener is bij een ander dus die is pleite. Dat doet me ontzettend veel verdriet. Ik kan me voorstellen hoe jij je in jouw situatie voelt en wat het doet met je (zelf)vertrouwen. Het doet zeer als een ander je buitensluit en in zijn hoofd al ergens anders is. Ik vrees dat je er weinig aan kan doen, je kan de situatie gaan 'sturen', de boel gaan forceren, maar uiteindelijk zit er iets in jullie relatie niet goed. Je kan hem overtuigen dat hij moet vechten voor jou, maar als hij dat niet oprecht meent zal het alsnog fout gaan denk ik. Het is een dilemma, ik zit er zelf ook mee.. Moet je je best doen of hem maar gewoon laten gaan..?
Lastig!
Wat je sowieso kunt doen is het bij jezelf houden. Wat wil JIJ, wat voel JIJ, wil jij verder met een man die je zo behandelt? Kan je hem nog vertrouwen, kan je hem vergeven? Of zal dit tussen jullie in blijven staan? Wil JIJ wellicht een ander? Of een poos single zijn..
Ik heb helaas geen antwoorden of tips voor je. Wilde je alleen even laten weten dat ik met je meeleef.
PS Toch nog een tip: ik luister de laatste tijd veel naar de podcast Where should we begin? van Esther Perel. Dat zijn relatietherapie gesprekken. Mooi om te horen hoe mensen een zelfde situatie heel anders kunnen beleven, en hoe Esther daar mee omgaat.
Sterkte!
zaterdag 21 juli 2018 om 12:35
Dus ze hebben al acht maanden geleden aan elkaar verteld dat ze zich tot elkaar aangetrokken voelen, zitten veel met zijn tweeën in één ruimte, appen voortdurend, en dan geloof jij dat er verder niets gebeurd is? Zelfs geen kusje? Ik wil nog wel geloven dat hij je niet kwijt wil, maar zo'n buitenkans op wat spanning in de dagelijkse sleur, daar zijn maar weinig mensen tegen bestand. En zolang de mogelijkheid er is, zal dit door blijven gaan.
Dus, inderdaad, contact laten afkappen en een andere baan laten zoeken.
Dus, inderdaad, contact laten afkappen en een andere baan laten zoeken.

zaterdag 21 juli 2018 om 12:46
Nee, mijn man heeft besproken dat hij niet meer weet of hij op die manier van mij houdt. Dat er iets weg is, dat hij de vonk mist die maakt dat je man en vrouw bent en niet broer en zus.
De reden waarom mijn man het niet heeft gehad over zijn collega, is omdat zijn goede vriend in de raad van bestuur zit van zijn werk. Dus dat stukje wilde hij niet delen.

zaterdag 21 juli 2018 om 12:50
Klopt. Ik kan het nu echt niet aan om met mijn man op vakantie te gaan. Ik huil zo'n beetje de hele dag, ik heb geen honger, ik kan niet slapen. Dat is geen basis om de romantiek weer te zoeken. Dat had gekund als er nog niet zoveel was geweest. Als we in een veel eerder stadium hadden besproken dat de passie weg aan het gaan was. Van bil gaan of knuffelen is wel het laatste waar ik aan wil denken. Ik kan en wil pas weer met mijn man ontdekken hoe we passie nieuw leven in kunnen blazen, als we uberhaupt hebben ontdekt dat er nog een basis is voor een leven samen.MissButterflyyy schreef: ↑21-07-2018 11:48Ja, maar niet als ze dit net allemaal te horen heeft gekregen en de emoties nog niet gezakt zijn.
Maar ze kan het beste haar eigen gevoel volgen.
Mij lijkt alleen de kans nu groot dat het een vakantie vol emoties en ruzies wordt.
zaterdag 21 juli 2018 om 12:54

zaterdag 21 juli 2018 om 12:57
Hoi Palazzo, wat verdrietig om te lezen dat jij met groot verdriet rondloopt. Wat een pijn kan het doen he. Ik ben voor mijn gevoel nog steeds naar adem aan het happen vanwege die pijn. En ik ben nog steeds aan het verwerken dat dit echt om mij gaat. Dat dit geen slechte film of rare grap is. Maar dat het echt is en dat ik degene ben die nu in deze situatie zit. Want het voelt zó onwerkelijk.Palazzo_Pitti schreef: ↑21-07-2018 12:20Hoi Diyer,
Wat ontzettend naar voor je.![]()
Lastig!
Sterkte!
Jij schrijft dat jouw vriend pleite is. Betekend dat voor jullie al de kogel door de kerk is? Dat het duidelijk is dat jullie relatie voorbij is? Wat erg om te lezen. Heeft je vriend voor jou gevoel gezocht naar het gevoel wat hij mistte? En heb jij gevoeld of hij uberhaupt de man voor jou is waarmee je wel of niet verder wilt, ongeacht wat hij voelde?
Dankjewel voor de tip van de podcast. Ik ga het niet vandaag al luisteren, maar ik kan me voorstellen dat ik het in de komende periode wel graag wil horen.
Jij ook heel veel sterkte!

zaterdag 21 juli 2018 om 13:06
Ik kon gisteren niet slapen en ik ben om twee uur snachts naar beneden gegaan, naar onze slaapkamer waar man in dromenland lag. Ik heb hem wakker gemaakt. Ik voelde teveel pijn om dat voor mezelf te houden en ik gunde hem niet dat hij zou kunnen slapen en ik geen oog dicht doe. We zijn naar de woonkamer gegaan en hebben daar tot vijf uur sochtends zitten praten. Dat was goed. Heel goed. We hebben beiden veel gehuild en veel verteld over hoe wij onze relatie de afgelopen 25 jaar hebben ervaren en beleefd. En het bleek inderdaad wel dat ik een heel ander beeld van mijn man heb, dan hij van zichzelf heeft. En dat onze relatie voor mij echt veel vechten is geweest. Voor hem ook hoor, daar niet van. Maar onze relatie is nooit als vanzelf gegaan. We hebben altijd veel van elkaar gehouden en veel voor elkaar geknokt om onze relatie goed te houden. Maar daar kwam gisteren tevens dus ook veel verdriet mee naar buiten. Verdriet over hoe hard we hebben gevochten.blijfgewoonbianca schreef: ↑21-07-2018 12:48Hoe is de sfeer nu thuis ?
Voelt je man zich schuldig, draagt hij oplossingen aan ?
Mijn man heeft namelijk een gevoeligheid voor depressies en overbelasting en dat heeft heel veel invloed gehad op onze relatie. Mijn man heeft goede periodes, maar ook veel slechte periodes en die waren echt heel intens zwaar. Zwaar voor hem, maar ook zwaar voor mij. En elk jaar kun je de klok er wel op gelijk zetten dat hij 4 tot 6 slechte maanden krijgt. Maanden waarin ik echt aan het overleven ben.
Dat soort dingen hebben we besproken en gehuild om wat we elkaar (of hij mij daarin) aandoen.

zaterdag 21 juli 2018 om 13:34
Hij ziet die collega so wie so 4 weken niet. Omdat hij en dan zij vakantie heeft. Hij zegt dat hij zijn collega geappt heeft dat hij mij op de hoogte heeft gebracht en dat hij nu dus ook haar uit whatsapp verwijdert. Dat heeft hij gedaan zegt hij en dat geloof ik ook wel. In die zin vertrouw ik hem wel op zijn woord.
Ik heb vannacht vanalles besproken en ook dat ik niet weet hoe goed ik mij erbij ga voelen als over 4 weken de vakantie voor beiden voorbij is. Mijn man zegt dat het voor hem echt geen optie is om van baan te veranderen en ik begrijp waarom hij dat zegt. Zijn depressies en snelle overbelasting zijn erg gevoelig voor grote veranderingen en stress. Werk is 1 fundament van zijn veiligheid en hij is niet het type man dat van baan wisselt of voor een beter salaris gaat. Veiligheid en voorspelbaarheid zijn zijn ankers aan het leven. Hij geeft wel aan dat hij de omstandigheden zo wil maken, dat ik er mogelijk zo min mogelijk last van heb. Dus hij wil zijn andere twee collega's op de hoogte stellen van zijn gevoelens (open kaart spelen) en vragen om een buro wissel. Ook wil hij kijken of hij met zijn baas kan afspreken dat zodra die de deur uitmoet (wat vaak is) voor een of andere afspraak en er is geen collega meer in the house, dat mijn man dan zijn computer mee naar huis neemt en thuis gaat werken.
Dus in die zin probeert hij in oplossingen te denken.
De vakantie samen zit er wat mij betreft echt niet in. Ik voel me welliswaar heel verdrietig, maar ik ben wel verdrietig in mijn eigen veilige omgeving. Ik wil niet heel verdrietig zijn in een omgeving waar niks voor mij vertrouwd is. Bovendien is de glans ook wel weg van de leuke dingen die we zouden doen. Wat er overblijft zijn 'gewoon dingen die we doen'. Zonder het woordje leuk.
Ik heb vannacht vanalles besproken en ook dat ik niet weet hoe goed ik mij erbij ga voelen als over 4 weken de vakantie voor beiden voorbij is. Mijn man zegt dat het voor hem echt geen optie is om van baan te veranderen en ik begrijp waarom hij dat zegt. Zijn depressies en snelle overbelasting zijn erg gevoelig voor grote veranderingen en stress. Werk is 1 fundament van zijn veiligheid en hij is niet het type man dat van baan wisselt of voor een beter salaris gaat. Veiligheid en voorspelbaarheid zijn zijn ankers aan het leven. Hij geeft wel aan dat hij de omstandigheden zo wil maken, dat ik er mogelijk zo min mogelijk last van heb. Dus hij wil zijn andere twee collega's op de hoogte stellen van zijn gevoelens (open kaart spelen) en vragen om een buro wissel. Ook wil hij kijken of hij met zijn baas kan afspreken dat zodra die de deur uitmoet (wat vaak is) voor een of andere afspraak en er is geen collega meer in the house, dat mijn man dan zijn computer mee naar huis neemt en thuis gaat werken.
Dus in die zin probeert hij in oplossingen te denken.
De vakantie samen zit er wat mij betreft echt niet in. Ik voel me welliswaar heel verdrietig, maar ik ben wel verdrietig in mijn eigen veilige omgeving. Ik wil niet heel verdrietig zijn in een omgeving waar niks voor mij vertrouwd is. Bovendien is de glans ook wel weg van de leuke dingen die we zouden doen. Wat er overblijft zijn 'gewoon dingen die we doen'. Zonder het woordje leuk.

zaterdag 21 juli 2018 om 13:44
Dankjullie wel voor het luisteren trouwens. Het betekend veel voor me. En het geeft me de mogelijkheid om mijn gedachten te ordenen. Ik heb toch weinig zin in andere dingen (huishouden roept eigenlijk) en met de lege dagen die voor me liggen, merk ik dat ik liever de hele dag op de bank zit met een dekentje om me heen. Mijn man is nu weg op mijn verzoek. Hij zit nu bij zijn broertje thuis die zelf op vakantie is en mijn man kan daar in principe de komende twee weken terecht.

zaterdag 21 juli 2018 om 13:58
Wederom eens met FV.fashionvictim schreef: ↑20-07-2018 23:23Beste advies in dit topic.
En ik zou het lekker breed laten hangen tijdens die wellness, TO. Doe es gek, boek een wellness in Thailand ofzo. Of in Toscane met een heerlijk wijn arrangement. Of in een of ander shop walhalla en geef jezelf niet alleen rust, maar ook een nieuwe garderobe.
En trakteer jezelf daarna op een fling met een leuke jonge aanbidder. Life's too short voor dit soort onzin van je man.