Help me, ben ik zwanger?

20-07-2018 20:35 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Allereerst sorry als ik dit ergens verkeerd plaats, ik ben net lid en heb geen idee hoe het werkt.

Ik ben momenteel 17 jaar en ik heb al 4 jaar een vriend (die ook 17 is). Ik heb vanmiddag een
zwangerschapstest gedaan en die was positief, echter, denk ik dat ik helemaal niet zwanger kan zijn.

In maart is mijn moeder overleden en mijn vader heeft mij praktisch verlaten - ik woon bij mijn vriend
en zijn ouders sinds februari. Dit is voor mij een hele stressvolle periode.
Vorige maand werd ik een week te laat ongesteld, een paar dagen na mijn eerste menstruatiedag heb ik
seks gehad. Vorig weekend heb ik ook seks gehad, maar daarbij is amper contact geweest tussen onze
geslachtsdelen. Normaal kon ik precies zeggen wanneer (en zelfs ongeveer hoe laat) ik ongesteld zou
worden, ik had namelijk een keurige cyclus van 28 dagen en een paar uren. Volgens mij heb ik dus geen
seks gehad rondom mijn ovulatie.

Ik ben nu officieel 9 dagen over tijd. Ik heb een blikje red bull (slecht, I know) gehad voordat ik 2 tests van
het Kruidvat eigen merk deed. De eerste werkte niet - misschien omdat ik het op een openbaar toilet
deed en geen mogelijkheid had om het te doen volgens de gebruiksaanwijzing (met een pipetje dus)
maar er gewoon overheen geplast heb,. Deze test gaf toen aan ongeldig te zijn.
Later heb ik thuis nog een test gedaan, geplast in een bekertje wat altijd in de badkamer stond en wat in
aanraking is geweest met zeep en tandpasta (werd niet meer gebruikt haha, no worries), die
gaf dus wel aan dat ik zwanger was. Ik las later dat zeep ook HCG kan bevatten?

Ik ben 's ochtends wel misselijk, weet dat dit wel heel vroeg zou zijn, als ik zwanger zou zijn. Ik heb
moodswings, die heb ik normaal ook voordat ik ongesteld moet worden. Ook heb ik een (ietwat geurende)
witte uitscheiding, Bepaald eten staat me niet aan en ik heb enorm veel zin in andijvie (maar dat kan ook
komen omdat ik dit al heel lang niet meer heb gehad, hahaha).

Als ik zwanger zou zijn, dan zijn ik en mijn vriend de lul. Ik ga straks naar het mbo en hij gaat naar de 2e
van het mbo, we wonen dus beide nog thuis en alleen hij heeft een (klein) inkomen. Ik kan ook niet echt
zeggen dat zijn ouders het super ruim hebben. Al met al, ik zou niet weten wat we moeten doen.

Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaringen mee? Kan die test gewoon niet kloppen?

Groetjes en alvast bedankt <3
Selfish people live longer
Heb misschien gisteren wat lullig gereageerd op sommige van jullie. Mijn excuses daarvoor - ondanks het feit dat ik nog steeds vind dat sommige van jullie je ook niet gedragen.

En bedankt voor de lieve reacties nu, die helpen me enorm.

Ik ben idd zwanger en ik houd hoogstwaarschijnlijk het kind. Mijn vriend wil het volgens mij nog liever houden dan dat ik zelf wil, mijn schoonouders gaan ons helpen. Het komt waarschijnlijk allemaal goed.

Ik twijfel nu of ik vorige maand wel echt menstrueerde of dat dat innestelingsbloed was. Maandag naar de arts. We'll see.
Goed dat je naar dr huisarts gaat, even afwachten dus.
Zonnebloem11 schreef:
21-07-2018 19:16
Heb misschien gisteren wat lullig gereageerd op sommige van jullie. Mijn excuses daarvoor - ondanks het feit dat ik nog steeds vind dat sommige van jullie je ook niet gedragen.

En bedankt voor de lieve reacties nu, die helpen me enorm.

Ik ben idd zwanger en ik houd hoogstwaarschijnlijk het kind. Mijn vriend wil het volgens mij nog liever houden dan dat ik zelf wil, mijn schoonouders gaan ons helpen. Het komt waarschijnlijk allemaal goed.

Ik twijfel nu of ik vorige maand wel echt menstrueerde of dat dat innestelingsbloed was. Maandag naar de arts. We'll see.
He, jij hebt als smoes voor het onaardig doen dat je zwanger bent, wij niet. ;-D

Goed om te horen dat je vriend en schoonouders je steunen. Ondanks dat, ook sterkte.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Veel succes en wijsheid gewenst, Zonnebloem. En dat bedoel ik in de meest positieve zin.
Heb opzich vrij veel ervaring met kinderen. Ik heb een broer en een zus met beide kinderen (zijn allebei in de 30) en daar pas ik veel op. Kids zijn 8, 5, 3, 2 en 1. Ik ben al een paar maanden 18 als het kind geboren word. Mijn vriend nog niet.
Hey zonnebloem, speciaal voor jou een account aangemaakt. Ik ben zelf zwanger en moeder geworden op mijn zeventiende. Mijn oudste zoon is binnenkort inmiddels achttien. Ik weet dus dat het niet makkelijk is, maar ondanks dat hier veel reacties zijn om je te waarschuwen, wil ik je hier ook even bemoedigen. Met mijn kind en kinderen is het ook helemaal goed gekomen ondanks dat ik niet de hipste kinderwagen had, kleertjes kreeg van anderen en werd nagekeken bij de verloskundige en mensen met medelijden of neerbuigend naar me keken. Wij hebben samen kerstmis gevierd op een boterham met pindakaas en mijn relatie met zijn vader was ook niet wat het zou moeten zijn. Ik heb alle mogelijke rotbaantjes aangepakt om voor mezelf en mijn kindje te kunnen zorgen en heb alles inmiddels al heel lang fijn voor elkaar. Gewoon goed nadenken, voor jezelf zorgen, je school afmaken en hulp aannemen van mensen die het beste met je voorhebben. Je mag best trots zijn op de keuze die je maakt, mijn oudste zoon en ik lopen regelmatig door de stad, hij is met zijn 1.90m al een kop groter als ik ben en dan lopen we gewoon hand in hand. Wat voel ik me dan trots. Hij gaat binnenkort zijn hbo in het buitenland volgen en is een hele positieve, sociale en lieve jongen die ondanks onze start erg goed terecht is gekomen en gezond in het leven staat. Ik wens veel gezondheid en geluk met je aanstaande baby, en je mag me altijd een pb’tje doen.
Trotsemoeders schreef:
21-07-2018 20:06
mijn oudste zoon en ik lopen regelmatig door de stad, hij is met zijn 1.90m al een kop groter als ik ben en dan lopen we gewoon hand in hand.
o_o
O, dit klinkt hartstikke fout, ik ken het al van mijn nicht die dacht handig te zijn, meteen trouwen en inwonen in een veel te klein huis met een soort ophokplicht.
Echt to nooit aan beginnen op 17 jaar,
8102 schreef:
21-07-2018 20:22
O, dit klinkt hartstikke fout, ik ken het al van mijn nicht die dacht handig te zijn, meteen trouwen en inwonen in een veel te klein huis met een soort ophokplicht.
Echt to nooit aan beginnen op 17 jaar,
In veruit de meeste gevallen loopt zo’n relatie stuk. Ik ken maar één stel waarbij de relatie in stand is gebleven.
alkemade schreef:
21-07-2018 20:18
o_o
Is daar iets mis mee?
Pientjexxxx schreef:
21-07-2018 20:26
In veruit de meeste gevallen loopt zo’n relatie stuk. Ik ken maar één stel waarbij de relatie in stand is gebleven.
Inderdaad, nicht is al met 2 leg bezig en tweede partner.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Heel veel succes en wijsheid toegewenst voor de komende tijd.
1-Aapje schreef:
21-07-2018 18:32
Stompjes zijn nog geen armen en benen en al helemaal geen voetjes zoals je zei ;-). Ik weet prima hoe een baby zich ontwikkeld want heb er al 1. Ze bewegen gewoon nog niet hoor met 7 weken, misschien dat ze wat schommelen door het vruchtwater. Maar je moet het niet mooier maken dan het is.
Ik moest even terugzoeken, kon het me bijna niet voorstellen, maar heb idd in en snelheid voetjes geschreven... Het was ook al laat 😂

Dus dat trek ik terug. Klopt ook niet. Bij mij bewogen ze op en neer, misschien door het vruchtwater maar mijn verloskundige riep enthousiast dat ze zelfs al bewogen. Zo zag het er ook uit. Vandaar dat ik dat schreef.

Maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk was, los van of iemand het ermee eens is of niet. Ik vond de gemiddelde opmerkingen (en zeker niet alle hoor) gewoon te dwingend en bagatelliserend. Daar reageerde ik op en wilde graag de andere kant ook een stem geven.

En voor de ts, heel veel succes. Haal gelijk de juiste zwangerschapsvitaminen en slik foliumzuur. Ik hoop voor je dat het er eentje is ;) anders krijg je double the trouble. Het gaat niet makkelijk zijn en je zult veel steun kunnen gebruiken, neem die vooral ook aan. Je mag mij altijd een pb doen als je meer kwijt wilt of wilt vragen.

Ik zou nog zoveel advies willen geven maar ik vind dit niet de plek. Heel veel liefde en sterkte gewenst! En gefeliciteerd met het nieuwe kindje dat gaat komen!
To neem eens contact op met het FIOM !
Ha, ik hoop ook dat het er maar eentje is. Heb enorm veel tweelingen in de familie... xD
Ik ga morgen foliumzuur halen.
TO wil je dit echt? Je bent 17, neem contact op met het fiom!! er is ook vast een maatschappelijk werk bij de huisarts.
Je hebt zoveel mooie plannen in de toekomst, Daar stond vast niet bij met 17 zwanger worden..
Al TO het wil houden en steun zal krijgen, waarom FIOM? Tuurlijk zal zwanger worden op 17 jarige leeftijd niet het plan zijn, en zal het moeilijk worden en zullen ze veel hulp nodig hebben, maar de keuze is wel aan TO zelf.

Ik reageerde gisteren ook fel. Niet in eerste instantie, maar wel nadat je zo heftig reageerde. Niet iedereen stuurt aan op abortus. Genoeg die ook wilden helpen. Hoe je de pil hebt geslikt was fout, dat weet je nu, en dat is een fout geweest met grote gevolgen. Je krijgt een kleintje terwijl je dat nu nog niet voor ogen had...

Ja, je hele leven gaat veranderen. En wat lijkt het me nu extra moeilijk dat je je moeder niet om je heen hebt, maar hopelijk heb je veel mensen in je omgeving die voor je klaarstaan en die je de nodige informatie kunnen geven.
Aanmoedigen op je 17 zwanger worden? Zou jij dat graag zelf willen voor je kinderen in de toekomst?
8102 schreef:
21-07-2018 22:04
Aanmoedigen op je 17 zwanger worden? Zou jij dat graag zelf willen voor je kinderen in de toekomst?
je hoeft dr niet aan te moedigen. TO haar keuze is gemaakt. Dus hou gewoon je mond dicht.
Liever niet, maar ik zou ze ook niet aanmoedigen abortus te plegen. TO is heel stellig dat ze geen abortus wil en die kleine wil houden. Dat is haar keuze. En ja, het zal het leven ongelofelijk veranderen, maar het is niet aan ons. Ik heb tienermoeders (17 jr en een van 18 jr) in mijn direct omgeving gezien. Beiden niet meer met partner (1 kind is al 10, relatie liep recent stuk), beiden hebben het zwaar (gehad), maar ook beiden zijn dol op hun kind en die komt op de eerste plek en ze doen alles om hen het beste te kunnen geven. Dus, het mag dan wel niet het ideale plaatje zijn, maar het kan wel. En ik hoop voor TO dat ze achter haar eigen keuze staat, ze hulp van haar omgeving krijgt en dat alles zijn weg zal vinden.
To gaat net naar de mbo opleiding, er is nog tijd zat voor alles.
Het eerste jaar is al bijna een verloren schooljaar.
Een gesprek met een onafhankelijk deskundige kan geen kwaad.
Als je al weet dat je geen abortus wilt plegen kun je wellicht beter hulp zoeken bij
https://www.siriz.nl/

Heel veel sterkte, er komt veel op je af. Wel fijn dat je 18 zult zijn aan het einde van je zwangerschap, dan kun je tenminste de ouderlijke macht zelf krijgen, ipv dat er een voogd voor het kindje benoemd moet worden.
8102 schreef:
21-07-2018 22:14
To gaat net naar de mbo opleiding, er is nog tijd zat voor alles.
Het eerste jaar is al bijna een verloren schooljaar.
Een gesprek met een onafhankelijk deskundige kan geen kwaad.
Natuurlijk mag jij er het jouwe van denken, maar TO heeft besloten. En dat mag ze, helemaal zelf.
Ze heeft zo te lezen in ieder geval een vriend die er niet voor wegloopt is en zijn ouders die hen willen steunen.
Tuurlijk gaat het niet makkelijk worden en er komen vast nog vele uitdagingen op de weg, maar de "supportbasis" is goed in ieder geval.
8102 schreef:
21-07-2018 22:04
TO is al zwanger en wil heel graag een kind.
doemijdiemaardan schreef:
21-07-2018 23:10
Natuurlijk mag jij er het jouwe van denken, maar TO heeft besloten. En dat mag ze, helemaal zelf.
Ze heeft zo te lezen in ieder geval een vriend die er niet voor wegloopt is en zijn ouders die hen willen steunen.
Tuurlijk gaat het niet makkelijk worden en er komen vast nog vele uitdagingen op de weg, maar de "supportbasis" is goed in ieder geval.
Voor nu. Hopelijk blijven ze dat ook doen, want een kind krijgen terwijl je nog niet eens een opleiding hebt afgerond, is pittig. Het kan, maar het wordt bikkelen.

Succes TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven