Napraattopic deel 100

01-07-2018 11:38 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
8102 schreef:
22-07-2018 08:21
In feite heb je gewoon een vervelende vent getroffen, en daar komt bij dat scheiden vrij staat, ook zonder een diagnose op te plakken.

In 9 van de 10 topics hier waarin gevraagd wordt "Is mijn man een narcist?" is het antwoord "Nee, het is gewoon een lul."

Het valt me wel op dat het altijd om mannen gaat trouwens. Zijn er ook vrouwelijke narcisten? Of noemen we dat gewoon een kutwijf?
RikM schreef:
22-07-2018 08:24
In 9 van de 10 topics hier waarin gevraagd wordt "Is mijn man een narcist?" is het antwoord "Nee, het is gewoon een lul."

Het valt me wel op dat het altijd om mannen gaat trouwens. Zijn er ook vrouwelijke narcisten? Of noemen we dat gewoon een kutwijf?
Geen idee of vrouwen een narcist kunnen zijn, maar kutwijf klinkt beter.
RikM schreef:

Neehee, de vrouwelijke variant is een borderliner. Je hebt niet opgelet :proud:
8102 schreef:
22-07-2018 07:44
Wat mij dwars zit is dat zusters zegt met wat narcistische kenmerken volgens de psych dat andere constant er op zit te hameren met linken neer zetten dat zij het bijna beter weten dan een psych. Lees hier eens, lees daar eens doe dit, doe dat.
En ze zijn zo zeker van zich zelf want dat hele topic met over sterk zijn op relaties word steeds gehamerd over narcisme.
Ga dit eens kijken, dan lees je je alvast in, hier wat you tubes over hoe je man zich gedraagt, Hoeveel mensen die op dat topic reageren gaan écht geloven dat partner narcisme heeft als er steeds linken worden neergezet wat ze zogenaamd moeten gaan bestuderen.
En hoe langer ze doorgaan op dat topic hoe enger het word
ZO en nu eerst de hond uit laten.
Ik zie geen verschil met wat Eleonora vroeger dagelijks deed hier. Die daar alleen maar voor bejubeld werd. Volledig terecht trouwens.
Het eerste waar zij altijd naar verwees, ook terecht, was 'Als hij maar gelukkig is' . De viva-bijbel van alle topics over (vermeende) narcisten.

Gefeliciteerd, degeen die er (eindelijk) in geslaagd is om Iris deze ban aan te smeren.

Edit ik quote nu jou, maar dat is min of meer toeval omdat je een van de laatsten was. En je kennelijk stoort aan het verwijzen naar andere bronnen.
impala wijzigde dit bericht op 22-07-2018 09:19
10.91% gewijzigd
.
impala schreef:
22-07-2018 08:47
Ik zie geen verschil met wat Eleonora vroeger dagelijks deed hier. Die daar alleen maar voor bejubeld werd. Volledig terecht trouwens.
Het eerste waar zij altijd naar verwees, ook terecht, was 'Als hij maar gelukkig is' . De viva-bijbel van alle topics over (vermeende) narcisten.

Gefeliciteerd, degeen die er (eindelijk) in geslaagd is om Iris deze ban aan te smeren.
Verbaast me niets dat jij dat verschil niet ziet en ik denk dat het niet eens zin heeft om het je uit te leggen.
Om te beginnen ging dat boek al niet over ( vermeende ) narcisten. Kijk zelf maar : https://books.google.nl/books?id=fIUxAg ... &q&f=false
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb het boek zelf in de kast staan dankje. En het werd/wordt wel degelijk altijd aangehaald in narcisten topics en dat is ook terecht, ook al is het inmiddels wel erg gedateerd en erg Amerikaans.
Verder ga ik natuurlijk niet op zoek naar quotes van Leo om mijn mening te onderbouwen. Ik wilde die wél kwijt.
Ik heb op dit forum enorm veel geleerd over narcisten en mannen die soortgelijk gedrag vertonen. Wat te verwachten en hoe ermee om te gaan. En ik niet alleen. Dat gun ik nieuwe forummers ook.
impala wijzigde dit bericht op 22-07-2018 09:13
0.30% gewijzigd
.
RikM schreef:

Ja, ook vrouwen kunnen narcistisch zijn. Of de diagnose nps krijgen. Maar het lijkt minder vaak voor te komen dan bij mannen, of het gedrag valt minder op, wordt anders geïnterpreteerd, kan ook nog.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Star² schreef:
22-07-2018 08:30
Neehee, de vrouwelijke variant is een borderliner. Je hebt niet opgelet :proud:

Ik let eigenlijk nooit op wat jullie zeggen. Maar ik ben dan ook een narcistische, autistische incel met ADHD.
RikM schreef:
22-07-2018 09:26
Ik let eigenlijk nooit op wat jullie zeggen. Maar ik ben dan ook een narcistische, autistische incel met ADHD.

:flirting:
RikM schreef:
22-07-2018 09:26

Vroeger was je dan gewoon een eikel, nu ben je het onderwerp van een goed boek :biggrin:
impala schreef:
22-07-2018 08:47

Edit ik quote nu jou, maar dat is min of meer toeval omdat je een van de laatsten was. En je kennelijk stoort aan het verwijzen naar andere bronnen.
Leo deed dat echt niet zo, en die bleef niet constant hameren en een topic vol duwen met linken neer zetten.
Als je man een narcist is mag je scheiden van Viva.
Is je man een eikel, dan had je nooit met hem moeten trouwen en moet je nu de consequenties maar dragen.

Ik snap die behoefte aan etiketjes wel.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Zou er ook een naam zijn voor iemand die dwangmatig de houdbaarheid gaat verdedigen van personen die zo irritant zijn dat de hoeveelheid personen die zich daar aan ergert ineens een groepje is geworden?
De topics van yagaba en diyer lopen wel gewoon goed, ze ondersteunen elkaar, zonder "diagnoses en linken" neer te zetten, ik blijf het gewoon apart vinden.
8102 schreef:
22-07-2018 10:10
Leo deed dat echt niet zo, en die bleef niet constant hameren en een topic vol duwen met linken neer zetten.
De vorm was anders. Niet de inhoud.
.
impala schreef:
22-07-2018 10:28
Dat zie ik totaal anders.
impala schreef:
Waarom heb je toch steeds die behoefte om Leo er bij te betrekken? Ze is al maanden weg hier en toch noem je haar steeds om je punt te maken en nooit op een positieve manier
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
impala schreef:
Wat een onzin.
En waarom vergelijken met iemand die hier al maanden niet meer is?
rosanna08 schreef:
22-07-2018 10:30
Waarom heb je toch steeds die behoefte om Leo er bij te betrekken? Ze is al maanden weg hier en toch noem je haar steeds om je punt te maken en nooit op een positieve manier
Omdar iris nu wordt afgerekend op iets waar deze forumheld jarenlang om werd bejubeld. Had haar naam ook niet kunnen noemen, maar het leek me nogal relevant.

En hoe bedoel je "steeds"?
Noem eens een andere kwestie dan? Is er niet. Ik heb het verder nooit over leo, sinds haar vertrek.
impala wijzigde dit bericht op 22-07-2018 10:39
3.28% gewijzigd
.
impala schreef:
22-07-2018 10:34
Omdar iris nu wordt afgerekend op iets waar deze forumheld om werd bejubeld. Had haar naam ook niet kunnen noemen, maar het leek me nogal relevant.

Noem eens een andere kwestie dan? Is er niet. Ik heb het verder nooit over leo, sinds haar vertrek.
Het lijkt erop dat jij de enige bent die die twee forumsters vergelijkbaar vindt.

En even voor de goede orde: ik vind Iris helemaal niet vervelend, hoewel ik de irritatie van velen wel begrijp.

Het hele diagnose-stel-argument is natuurlijk zo zacht als boter, dus iemand daar op afrekenen is op z'n zachtst gezegd wrsch niet geheel objectief.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
impala schreef:
22-07-2018 10:34
Omdar iris nu wordt afgerekend op iets waar deze forumheld om werd bejubeld. Had haar naam ook niet kunnen noemen, maar het leek me nogal relevant.

Heb je dit al eerder zien doen, om Iris bij te vallen, een week of 2 geleden of zo. Het is duidelijk dat jij het verschil niet kunt zien en ik heb niet de illusie dat je open staat om het tegendeel te willen zien en prima als jij Iris bij wil vallen, maar hou er gewoon mee op om iemand anders die hier niet meer is te gebruiken om je punt te maken. Dat is gewoon niet ok
rosanna08 schreef:
22-07-2018 10:39
Heb je dit al eerder zien doen, om Iris bij te vallen, een week of 2 geleden of zo. Het is duidelijk dat jij het verschil niet kunt zien en ik heb niet de illusie dat je open staat om het tegendeel te willen zien en prima als jij Iris bij wil vallen, maar hou er gewoon mee op om iemand anders die hier niet meer is te gebruiken om je punt te maken. Dat is gewoon niet ok
Ik heb die vergelijking inderdaad precies 1x eerder gemaakt. Thats it.

Itt tot het geklaag en gezeur over Iris dat maar dóór en dóór gaat. Vrijwel dagelijks hetzelfde gezuig door dezelfde mensen.
.
Irritatieheld op oproepbasis:

Een held die geactiveerd wordt door een gemeenschappelijke irritatiefactor. Deze held reageert als een automatisme op het moment dat een persoon zich irritant genoeg gedraagt, waardoor de hoeveelheid andere personen die zich daar aan irriteert groot genoeg is geworden om de irritante persoon als onderdrukte excentrieke minderheid te kunnen gaan beschouwen.

Per definitie werpt de held zich op als verdediger van de irritatiefactor die, in de ogen van de held, geslachtofferd wordt als onderdrukte excentriekeling en daarmee rechten heeft verworven om irritant te mogen zijn. De mate van irritatie bepaald de omvang van de groep geïrriteerden en daarmee de omvang van het rechtvaardigheidsgevoel bij de held.
Solomio schreef:
22-07-2018 10:11
Als je man een narcist is mag je scheiden van Viva.
Is je man een eikel, dan had je nooit met hem moeten trouwen en moet je nu de consequenties maar dragen.

Ik snap die behoefte aan etiketjes wel.

Juist!
impala schreef:
22-07-2018 10:40
Ik heb die vergelijking inderdaad precies 1x eerder gemaakt. Thats it.

Itt tot het geklaag en gezeur over Iris dat maar dóór en dóór gaat. Vrijwel dagelijks hetzelfde gezuig door dezelfde mensen.

Goh en zou dat misschien ook door Iris zelf kunnen komen? Je hebt het over heldenverering, maar daar lijkt het bij jou ook heel sterk op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven