Dreumes topic II
dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
zondag 22 juli 2018 om 19:23
Gefeliciteerd Rosings!
Hier zijn we even aan het loslaten/battles picken: dochter slaapt moeilijk in tegenwoordig, dus ze krijgt 's avonds weer een fles melk, want dan gaat het stukken makkelijker. Prima joh, dat krijgen we er later wel weer uit..
Over logeren: dochter gaat met enige regelmaat naar grootouders/ooms en tantes, voor 1 nachtje (soms 2) en is 1 keer een paar dagen langer geweest toen man en ik een paar dagen weggingen (wat een luxe!). Hoe lang is voor jullie de max, bij een normaal logeerpartijtje? We krijgen hier namelijk de vraag of dochter bijna een week mag blijven, en dat vind ik zelf veel te lang (want hallo, dat betekent ook dat ik haar bijna een week mis, en zij ons!). Man staat daar wat anders in en denkt dat dit later sowieso een goed idee is, en misschien nu ook al wel. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik ooit zo lang ben wezen logeren - bij ons was 1 of 2 nachtjes normaal. Wat denken jullie?
Hier zijn we even aan het loslaten/battles picken: dochter slaapt moeilijk in tegenwoordig, dus ze krijgt 's avonds weer een fles melk, want dan gaat het stukken makkelijker. Prima joh, dat krijgen we er later wel weer uit..
Over logeren: dochter gaat met enige regelmaat naar grootouders/ooms en tantes, voor 1 nachtje (soms 2) en is 1 keer een paar dagen langer geweest toen man en ik een paar dagen weggingen (wat een luxe!). Hoe lang is voor jullie de max, bij een normaal logeerpartijtje? We krijgen hier namelijk de vraag of dochter bijna een week mag blijven, en dat vind ik zelf veel te lang (want hallo, dat betekent ook dat ik haar bijna een week mis, en zij ons!). Man staat daar wat anders in en denkt dat dit later sowieso een goed idee is, en misschien nu ook al wel. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik ooit zo lang ben wezen logeren - bij ons was 1 of 2 nachtjes normaal. Wat denken jullie?
zondag 22 juli 2018 om 19:29
@logeren: is denk ik erg afhankelijk van wat jezelf gaat doen. Als ik zelf niet weg ga dan zou ik 1a2 nachtjes normaal vinden.
Maar ik vraag me ook wel eens af of het tegenwoordig allemaal anders is ofzo. Toen ik zei dat ik twee weken op vakantie ging, kreeg ik de vraag of de kleine ook meeging. JA NATUURLIJK, ik ga toch boet zelf vakantie vieren en dochter niet. Maar schijnbaar is het een nieuwe trend dat je zonder kind gaat ofzo
Maar ik vraag me ook wel eens af of het tegenwoordig allemaal anders is ofzo. Toen ik zei dat ik twee weken op vakantie ging, kreeg ik de vraag of de kleine ook meeging. JA NATUURLIJK, ik ga toch boet zelf vakantie vieren en dochter niet. Maar schijnbaar is het een nieuwe trend dat je zonder kind gaat ofzo
zondag 22 juli 2018 om 19:32
Gefelicieerd Rosings! Geef Rozetje maaar een knuffel!
@logeren: ik vind 2 nachten en een week nogal een verschil, zeker op die leeftijd. Hier is zoon nog nooit wezen logeren (zonder ons), en ik zou ook niet weten waar die dan zou gaan logeren, dus wij tellen af tot hij voor het eerst op scoutingkamp gaat... das nog heel lang tellen trouwens.
@waterpret: in vind spelen met en zwemmen in het water nogal een verschil! Ik zou het laten afhangen van wie het is, hoe mijn kind is en het belangrijkste: hoeveel andere kinderen zijn er?
@logeren: ik vind 2 nachten en een week nogal een verschil, zeker op die leeftijd. Hier is zoon nog nooit wezen logeren (zonder ons), en ik zou ook niet weten waar die dan zou gaan logeren, dus wij tellen af tot hij voor het eerst op scoutingkamp gaat... das nog heel lang tellen trouwens.
@waterpret: in vind spelen met en zwemmen in het water nogal een verschil! Ik zou het laten afhangen van wie het is, hoe mijn kind is en het belangrijkste: hoeveel andere kinderen zijn er?
zondag 22 juli 2018 om 19:38
Waterpret: zou ik niet doen denk ik; een watertafel ofzo vind ik prima, en op de opvang vind ik het ook geen probleem dat de glijbaan in een paar centimeter water eindigt, maar daar zijn altijd 3-4 mensen aanwezig waarvan 1 'waterdienst' heeft en dus continu daar aanwezig is. Bij een gastouder is er vaak maar 1 iemand, en dan zou ik het toch lastig vinden, ook omdat er vaak meer kinderen zijn en het makkelijker is om er 1 uit het oog te verliezen. Ik zie nu dat het je schoonzus is: denk dat ik het zou laten afhangen van hoeveel kinderen er zijn. Meer kinderen = meer risico, zou ik zeggen.
Logeren: Met echte vakanties gaan de kinderen inderdaad gewoon mee, hier was het een stedentrip waarbij ze gingen logeren bij oma. Mijn ouders deden dat ook al met ons vroeger, dus dat is ook een kwestie van gewenning denk ik
. Sowieso wonen grootouders hier verder weg, en vinden die het heel leuk om haar/hen te logeren te hebben omdat ze dan een keer wat langer met kleinkind(eren) kunnen zijn, dus dat is wel tof. En nee, we gaan deze keer niet weg, en het gaat ook alleen maar om dochter (niet om baby). Ik heb ook een beetje zoiets van: 1 of 2 nachtjes is prima, en langer alleen als daar een goede reden voor is (dus inderdaad: wij gaan een paar dagen weg, of er is iets anders bijzonders).
Logeren: Met echte vakanties gaan de kinderen inderdaad gewoon mee, hier was het een stedentrip waarbij ze gingen logeren bij oma. Mijn ouders deden dat ook al met ons vroeger, dus dat is ook een kwestie van gewenning denk ik
zondag 22 juli 2018 om 19:59
@zwemmen: alleen ik of man, of met ons erbij
@waterpret: met iedereen die ik verantwoordelijk genoeg acht. M’n zusje mag hem ook in bad doen dus ook best in een badje in de tuin. Maar ze heeft geen ervaring met hoe hij zich zonder angst te water stort in zee ofzo, dus dat laat ik voorlopig liever even tussen man en mezelf.
@logeren: week vind ik nu nog wat vroeg maar zou ik in de toekomst zeker wel voor me zien. En man en ik lekker een weekje op stap naar iets dat de kinderen supersaai vinden, zij de tijd van hun leven met oma/tante
maar dat vind ik meer iets voor basisschoolleeftijd. En geen idee of de grootouders en tantes/ooms dat voor zich zien want tot nu toe zijn wij 1 nachtje samen weggeweest dus zover zijn we nog laaaang niet. Toen sliep mijn moeder hier met zoon, dat ging... binnenkort gaan we hem eens een nachtje bij haar laten logeren. Ben benieuwd.
@waterpret: met iedereen die ik verantwoordelijk genoeg acht. M’n zusje mag hem ook in bad doen dus ook best in een badje in de tuin. Maar ze heeft geen ervaring met hoe hij zich zonder angst te water stort in zee ofzo, dus dat laat ik voorlopig liever even tussen man en mezelf.
@logeren: week vind ik nu nog wat vroeg maar zou ik in de toekomst zeker wel voor me zien. En man en ik lekker een weekje op stap naar iets dat de kinderen supersaai vinden, zij de tijd van hun leven met oma/tante
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 22 juli 2018 om 20:04
Zoon heeft maar 1 keer gelogeerd. Dat ging verrassen goed. Sliep tot kwart voor 9.
Terwijl ik om 5 uur half grienend wakker in bed lag. Oké, klein beetje overdreven.
En toen we hem op gingen halen keek hij niet eens op toen we binnen kwamen, hij was druk aan het spelen. Geen begroeting, niks.
Toen dacht ik wel eventjes 'godver ik heb je het levenslicht gegeven, stank voor dank'
Enniewee. Langer dan een nachtje, hell no. Zoon zou het prima vinden, ik iets minder.
En toen we hem op gingen halen keek hij niet eens op toen we binnen kwamen, hij was druk aan het spelen. Geen begroeting, niks.
Toen dacht ik wel eventjes 'godver ik heb je het levenslicht gegeven, stank voor dank'
Enniewee. Langer dan een nachtje, hell no. Zoon zou het prima vinden, ik iets minder.
zondag 22 juli 2018 om 20:04
@logeren: zoon is eenmalig twee nachten gaan logeren. Ik vond het niks dus mocht hij om wat voor reden dan ook(waarschijnlijk pas bij geboorte van zijn broertje/zusje in maart) dan is 1 nacht de max.
@waterpret: spelen met laagje water ben ik niet zo moeilijk in mits uv shirt aan en goed ingesmeerd. Zwemmen is tot nu toe niet gebeurd. Zoon is nergens bang voor en zou er zo inlopen.
@waterpret: spelen met laagje water ben ik niet zo moeilijk in mits uv shirt aan en goed ingesmeerd. Zwemmen is tot nu toe niet gebeurd. Zoon is nergens bang voor en zou er zo inlopen.
zondag 22 juli 2018 om 20:21
zondag 22 juli 2018 om 20:24
Dochter heeft één keer een nachtje ergens anders alleen geslapen en twee keer is er iemand een nachtje hier wezen oppassen. Wij vonden het heerlijk maar voor dochter is één nacht wel de max. Als er personen in haar leven zouden zijn die ze vaker ziet zich vertrouwd mee voelt en die twee nachten zouden willen oppassen zou ik dat wel graag doen. Een week vind ik veel te lang op deze leeftijd, zowel voor kind als voor mezelf.
zondag 22 juli 2018 om 20:27
Wij moeten nog gaan bedenken hoe we dat straks gaan doen met de bevalling, ik wil graag een badbevalling en dat kan hier niet in het zkh. Ik heb de knoop nog niet doorgehakt maar denk eraan om thuis te bevallen. Voor dochter wordt het dan wel heel ingrijpend, omdat ze én ergens anders naartoe moet stel en sprong én daarna ineens een broertje heeft en alles anders is. Nog maar even goed over nadenken... Ze kan wel bij opa en oma terecht maar dat is 1,5uur rijden dus die zijn er ook niet direct als dat nodig is.
@waterpret, als ik schoonzus zou vertrouwen zou ik dat geen probleem vinden maar dat is lastig inschatten van een afstand.
@waterpret, als ik schoonzus zou vertrouwen zou ik dat geen probleem vinden maar dat is lastig inschatten van een afstand.
zondag 22 juli 2018 om 20:35
Dochter gaat binnenkort voor de allereerste keer een nacht zonder ons bij opa en oma slapen, omdat wij een bruiloft ver weg hebben. Ter voorbereiding ben ik dan al een paar dagen samen met haar bij hen thuis. Ik vind het nogal wat, logeren..
Eigenlijk heb ik er moeite mee tot ik zeker weet dat ze makkelijk gaat slapen en de nachten door slaapt denk ik..
Langer logeren moet ik dus nog echt niet aan denken. Een week vind ik heel lang voor een dreumes, die zijn toch best gehecht aan ritme/rituelen en dat is dan allemaal anders.
Eigenlijk heb ik er moeite mee tot ik zeker weet dat ze makkelijk gaat slapen en de nachten door slaapt denk ik..
Langer logeren moet ik dus nog echt niet aan denken. Een week vind ik heel lang voor een dreumes, die zijn toch best gehecht aan ritme/rituelen en dat is dan allemaal anders.
zondag 22 juli 2018 om 20:47
Ik heb een medische indicatie voor de bevalling ivm eerdere keizersnede. Maar hoop wel te bevallen zonder ruggenprik zodat ik hopelijk snel naar huis kan.Maartje2016 schreef: ↑22-07-2018 20:21@aapje: denk je aan thuisbevallen of het ziekenhuis? Wij zouden oorspronkelijk naar het ziekenhuis gaan, dus hadden afgesproken dat we mijn ouders dan zouden bellen en dat zij hier zouden komen logeren. Dan hoefde we zoon niet (midden in de nacht) van omgeving te laten wisselen.
zondag 22 juli 2018 om 20:50
Geen goede vrienden in de buurt Envelop toevallig? Hoe snel ging je vorige bevalling? Heb wel eens gelezen van mensen die thuis bevielen terwijl oudste er gewoon doorheen sliep. Hier wonen beide ouders en schoonouders allebei binnen 10 minuten rijden, en vriendin woont tegenover me dus als tien minuten rijden geen optie is bel ik die uit bed.
zondag 22 juli 2018 om 21:39
Gefeliciteerd met Mini Rosings!
Waterpret: ammenooitniet zonder dat man of ik er bij zijn
Ik heb twee keer meegemaakt dat een kindje verdronk. 1ste keer omdat de moeder struikelde in een boot en de tweede keer omdat oma aan een waterplas een boekje ging lezen. En wat dacht je van die tweejarige van de week in limburg? Die moeder stond niet op te letten bij het inpakken van de spullen..
Logeren: wel eens een nachtje weg geweest maar die optie hebben we niet meer. We wachten af tot dreumes bij neefjes of nichtjes kan gaan logeren. Meer dan 1 nachtjes hoeft van mij ook niet.
Camping: heeft iemand nog leuke camping tips in Frankrijk? Ik vind de keuze nog al groot.
Waterpret: ammenooitniet zonder dat man of ik er bij zijn
Logeren: wel eens een nachtje weg geweest maar die optie hebben we niet meer. We wachten af tot dreumes bij neefjes of nichtjes kan gaan logeren. Meer dan 1 nachtjes hoeft van mij ook niet.
Camping: heeft iemand nog leuke camping tips in Frankrijk? Ik vind de keuze nog al groot.
zondag 22 juli 2018 om 21:42
Zoons zijn al heel vaak wezen logeren bij opa en oma, maar altijd 1 nachtje. Behalve tijdens mijn bevalling, want toen moest ik 4 dagen blijven dus zoon bleef ook langer logeren bij opa en oma (en toen werd hij ziek, super timing
Toen moest manlief dus naar huis om hem op te vangen en bleef ik in het ziekenhuis).
Volgende maand voor het eerst 2 nachtjes. Oudste begint te juichen als ik vertel dat hij weer mag logeren. Denk dus dat dat prima goed komt. Maar ik denk niet dat ze een week zonder papa en mama kunnen. Twee dagen vind ik nu wel echt het maximum.
@opvang bevalling: mijn ouders wonen op drie kwartier. Vorige keer had ik hen dus paraat staan en ga ik nu weer vanuit. Als het anders loopt, heb ik wel kennissen in de buurt die ik zou durven bellen op zo’n moment om te vragen of ze de reistijd van mijn ouders even in mijn huis willen zitten. Is dat een optie Envelop? Dan vraag je iemand feitelijk om maximaal anderhalf uur voor rekening wil nemen, dus dat is niet heel veel eigenlijk..
Volgende maand voor het eerst 2 nachtjes. Oudste begint te juichen als ik vertel dat hij weer mag logeren. Denk dus dat dat prima goed komt. Maar ik denk niet dat ze een week zonder papa en mama kunnen. Twee dagen vind ik nu wel echt het maximum.
@opvang bevalling: mijn ouders wonen op drie kwartier. Vorige keer had ik hen dus paraat staan en ga ik nu weer vanuit. Als het anders loopt, heb ik wel kennissen in de buurt die ik zou durven bellen op zo’n moment om te vragen of ze de reistijd van mijn ouders even in mijn huis willen zitten. Is dat een optie Envelop? Dan vraag je iemand feitelijk om maximaal anderhalf uur voor rekening wil nemen, dus dat is niet heel veel eigenlijk..
zondag 22 juli 2018 om 21:42
Hier ben ik bevallen terwijl de oudste er was! Die kreeg op dat moment een fles van mijn moeder, timing is everything
Het was de planning naar het zkh te gaan, dus we hadden mijn ouders gebeld omdat zij dan bij ons zouden oppassen op de oudste. We hebben ze gelijk na de verkundige gebeld, ik denk dat ze er netjes om half 6 waren (eerder dan de verloskundige zelfs), dat man om kwart voor 6 aan ze vertelde dat we ons klaar maakten om naar het zkh te gaan, dat de oudste om 10 voor 6 aankondigde dat hij nog een fles wilde en dat mijn moeder die dus gaf terwijl de jongste op dat moment geboren werd op de wc.
Niet helemaal de planning, maar zoon heeft daarna nog netjes tot half 8 ofzo geslapen en er dus niks van meegekregen. De buren trouwens wel
Oja, de buren hadden hier aangeboden om eventueel de tussentijd tot mijn ouders er waren op te passen, maar dat was dus niet nodig.
Het was de planning naar het zkh te gaan, dus we hadden mijn ouders gebeld omdat zij dan bij ons zouden oppassen op de oudste. We hebben ze gelijk na de verkundige gebeld, ik denk dat ze er netjes om half 6 waren (eerder dan de verloskundige zelfs), dat man om kwart voor 6 aan ze vertelde dat we ons klaar maakten om naar het zkh te gaan, dat de oudste om 10 voor 6 aankondigde dat hij nog een fles wilde en dat mijn moeder die dus gaf terwijl de jongste op dat moment geboren werd op de wc.
Niet helemaal de planning, maar zoon heeft daarna nog netjes tot half 8 ofzo geslapen en er dus niks van meegekregen. De buren trouwens wel
Oja, de buren hadden hier aangeboden om eventueel de tussentijd tot mijn ouders er waren op te passen, maar dat was dus niet nodig.
zondag 22 juli 2018 om 21:50
Geweldige plek in Normandië: Ferme Hay Day in Asnieres en Bessin. Wij stonden er vorig jaar (ze zijn pas net open, het zijn Nederlanders) en hebben er een geweldige tijd gehad. Kleine camping (20 plekken ofzo?), hele leuke eigenaren, als je wilt kun je 's avonds in de bar wat drinken en twee keer per week is er eten op de camping (verse visjes, nomnom) maar heel ongedwongen, en het zit een paar km van Omaha Beach en allerlei leuke WO2-dingen af. Ik zou er zo weer heen gaan, ware het niet dat wij net een gupje hebbenGlitterCupcake schreef: ↑22-07-2018 21:39Camping: heeft iemand nog leuke camping tips in Frankrijk? Ik vind de keuze nog al groot.
zondag 22 juli 2018 om 22:02
BO2punt0 schreef: ↑22-07-2018 21:50Geweldige plek in Normandië: Ferme Hay Day in Asnieres en Bessin. Wij stonden er vorig jaar (ze zijn pas net open, het zijn Nederlanders) en hebben er een geweldige tijd gehad. Kleine camping (20 plekken ofzo?), hele leuke eigenaren, als je wilt kun je 's avonds in de bar wat drinken en twee keer per week is er eten op de camping (verse visjes, nomnom) maar heel ongedwongen, en het zit een paar km van Omaha Beach en allerlei leuke WO2-dingen af. Ik zou er zo weer heen gaan, ware het niet dat wij net een gupje hebben.
Ziet er fris uit! Ik vind hetbwel wat aan de prijs voor een camping zonder zwem water/bad en op een open veld. Of komt dat door de locatie? Ik denk dat man al die oorlogdingen wel tof zal vinden. Bedankt voor de tip. Hij gaat op het lijstje.
zondag 22 juli 2018 om 23:45
Ik ben van de jongste ook thuis bevallen terwijl oudste in de kamer er naast lag te slapen. Overigens niet de bedoeling.
Ik heb mijn ouders braaf gebeld, meteen na de verloskundige. Zij zouden hier oppassen zodat oudste niet wakker gemaakt hoefde te worden en wij zouden naar t ziekenhuis gaan. Ouders hebben een reistijd van 3 kwartier. Schoonzus had aangeboden om de reistijd van mn ouders bij ons in huis te zitten mochten we eerder weg moeten. (woont op 5 minuutjes) Ik dus braaf de verloskundige gebeld en mn ouders.. Zet ineens die bevalling door..persweeënstorm en ik kon het hoofdje al voelen als ik bij mezelf naar binnen ging.. Manlief verloskundige weer gebeld dat ik nú ging bevallen, ouders gebeld dat ze door moesten rijden en schoonzus gebeld dat ze nú moest komen om oudste op te vangen.. Ik ben dus bevallen met mn ouders eb schoonzus beneden, net 2 minuten binnen en met de verloskundige die nét kwam binnen gerend.
Oudste heeft overal doorheen geslapen.. Door mijn gevloek en getier door mijn pijn en door de ambulancebroeders die de trap op stampten ook, zelfs door de loeiende sirenes waarmee we wegreden (jongste was blauw en had ernstige omdertemp)
En heeft dus pas de volgende ochtend van mijn ouders vernomen dat haar zusje geboren was.. Mn moeder heeft die nacht mn bed nog staan wassen etc want we waren niet voorbereid op n thuisbevalling zeg maar
Ik heb mijn ouders braaf gebeld, meteen na de verloskundige. Zij zouden hier oppassen zodat oudste niet wakker gemaakt hoefde te worden en wij zouden naar t ziekenhuis gaan. Ouders hebben een reistijd van 3 kwartier. Schoonzus had aangeboden om de reistijd van mn ouders bij ons in huis te zitten mochten we eerder weg moeten. (woont op 5 minuutjes) Ik dus braaf de verloskundige gebeld en mn ouders.. Zet ineens die bevalling door..persweeënstorm en ik kon het hoofdje al voelen als ik bij mezelf naar binnen ging.. Manlief verloskundige weer gebeld dat ik nú ging bevallen, ouders gebeld dat ze door moesten rijden en schoonzus gebeld dat ze nú moest komen om oudste op te vangen.. Ik ben dus bevallen met mn ouders eb schoonzus beneden, net 2 minuten binnen en met de verloskundige die nét kwam binnen gerend.
Oudste heeft overal doorheen geslapen.. Door mijn gevloek en getier door mijn pijn en door de ambulancebroeders die de trap op stampten ook, zelfs door de loeiende sirenes waarmee we wegreden (jongste was blauw en had ernstige omdertemp)
En heeft dus pas de volgende ochtend van mijn ouders vernomen dat haar zusje geboren was.. Mn moeder heeft die nacht mn bed nog staan wassen etc want we waren niet voorbereid op n thuisbevalling zeg maar