Te dik zijn etc deel 2
donderdag 19 juli 2018 om 19:00
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
maandag 23 juli 2018 om 14:25
10 kilo te zwaar is niet de epidemie van morbide obesitas uit de actualiteit.
maandag 23 juli 2018 om 14:26
Daar begint het mee, met 10 kilo. Verander je niks, dan worden het er zomaar 20. En 30. Het wordt ook steeds moeilijker om het eraf te krijgen.
En met 10 kilo teveel, zijn de meeste mensen al minder gezond en fit dan ze zouden kunnen zijn. Dat merk je pas als je die tien kilo kwijt bent.
.

maandag 23 juli 2018 om 14:31
Precies. Waar stop je dan? Ik vind het handiger om binnen een bepaalde range te blijven. Voor mij is dat 58-62 kg. Met dat gewicht voel ik me het fijnst en op deze manier hoef ik nooit echt op dieet te gaan. Dat heb ik mijn hele leven nog nooit gedaan.
(Al valt het me op dat hoe mensen eten als ze op dieet zijn, vaak hetzelfde is als mijn gewone eetpatroon.)
maandag 23 juli 2018 om 14:41
Allemaal onze (of mss zelfs wel mijn) schuld.Dreamer schreef: ↑23-07-2018 13:42het was leuk hier, ik heb lekkere dingen gezien, maar we zijn terug bij "dikke mensen stoppen zich vol met allerlei ongezond voedsel en oh oh, hóe zou het komen dat ze zo dik blijven"![]()
Ik heb er weer even genoeg van.
Blijf lekker in jullie torentjes met jullie gelijk zitten, dames. En wees blij dat je slank bent.![]()
Blijkbaar is er enorme behoefte om elkaar te bevestigen in al die hypes.
Prima.
Ik zou het nog wel interessant vinden om te horen hoe deze mensen kunnen verklaren dat ik niet meer verder afval, ondanks dat ik vanwege mijn kleine maag niet meer dan ca 1200 kcal per dag kan eten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 juli 2018 om 14:43
u mad?zoutopmijnhuid schreef: ↑23-07-2018 11:38Solomio, het interesseert mij werkelijk geen barst wat jij in je mond stopt. Ga vooral door zou ik zeggen.
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt

maandag 23 juli 2018 om 14:55
Jij blijft alles maar een hype noemen. Hoe noem je je eigen voedingspatroon dan waardoor je die maagverkleining nodig had? Was dat het enige voedingspatroon dat gevrijwaard is van de hype?Solomio schreef: ↑23-07-2018 14:41Allemaal onze (of mss zelfs wel mijn) schuld.
Prima.
Ik zou het nog wel interessant vinden om te horen hoe deze mensen kunnen verklaren dat ik niet meer verder afval, ondanks dat ik vanwege mijn kleine maag niet meer dan ca 1200 kcal per dag kan eten.
Dan doe ik toch liever mee aan een 'hype'. Net als mijn oma trouwens en de rest van de mensheid met maat 36-40. Ik ben toch liever gezond en op een stabiel en gezond gewicht, dan dat ik geopereerd moet worden en dan alsnog overgewicht hou.

maandag 23 juli 2018 om 14:56
Ik lees geen bevestiging van hypes, in tegendeel zelfs. We bespreken alleen de voors en tegens.Solomio schreef: ↑23-07-2018 14:41Allemaal onze (of mss zelfs wel mijn) schuld.
Prima.
En ik ben ook benieuwd. Heb je je plateau bereikt en zit je lichaam nu continu in hongerwinterstand (= vasthouden wat er vast te houden valt)?

maandag 23 juli 2018 om 15:00
Het komt veel voor dat mensen na een operatie weer gewicht bijkomen. De eerste twee jaar vallen de meesten flink af, de jaren erna komen er steeds weer kilo's bij. De maag wordt langzamerhand weer opgerekt doordat mensen te veel blijven eten. Ook na een operatie moet je op je eten blijven letten, maar dat is nu net wat deze mensen vaak niet lukt.
maandag 23 juli 2018 om 15:03
Ik lees juist wel hypes: geen tarwe bijvoorbeeld, dat is een enorme hype. Eiwitten i.p.v. koolhydraten, ook hype. Honger van koolhydraten, ook hype.
Dat hongerwinterstand-verhaal wordt volgens mij niet echt wetenschappelijk ondersteund, dus geen idee wat daar van waar is.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 juli 2018 om 15:03
Of ze blijven hardnekkig die dingen eten die je beter kan vervangen door iets anders. Omdat ze dat allemaal hypes vinden. En in extremen denken: minder tarwe wordt vertaald in 'geen tarwe' minder suiker in 'suikervrij'. Dat werk.Ikigai schreef: ↑23-07-2018 15:00Het komt veel voor dat mensen na een operatie weer gewicht bijkomen. De eerste twee jaar vallen de meesten flink af, de jaren erna komen er steeds weer kilo's bij. De maag wordt langzamerhand weer opgerekt doordat mensen te veel blijven eten. Ook na een operatie moet je op je eten blijven letten, maar dat is nu net wat deze mensen vaak niet lukt.
impala wijzigde dit bericht op 23-07-2018 15:06
12.44% gewijzigd
.
maandag 23 juli 2018 om 15:04
Het komt veel voor...... heb je daar cijfers van?Ikigai schreef: ↑23-07-2018 15:00Het komt veel voor dat mensen na een operatie weer gewicht bijkomen. De eerste twee jaar vallen de meesten flink af, de jaren erna komen er steeds weer kilo's bij. De maag wordt langzamerhand weer opgerekt doordat mensen te veel blijven eten. Ook na een operatie moet je op je eten blijven letten, maar dat is nu net wat deze mensen vaak niet lukt.
Dat oprekken van die maag schijnt dan weer een fabeltje te zijn.
Ik ken mensen die al meer dan 5 jaar geleden een maagverkleining hebben gehad en nog steeds kunnen ze helemaal niet meer zo veel eten.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 juli 2018 om 15:07
Dus al die diëtistes praten poep?
Minder koolhydraten kan ik nog plaatsen in het kader van caloriereductie, maar geen tarwe meer? Geen brood? Geen pasta, aardappels, enz. enz. ?
David Dunning
David Dunning

maandag 23 juli 2018 om 15:09
Yep het zijn hypes, maar ik heb het over het bevestigen ervan.Solomio schreef: ↑23-07-2018 15:03Ik lees juist wel hypes: geen tarwe bijvoorbeeld, dat is een enorme hype. Eiwitten i.p.v. koolhydraten, ook hype. Honger van koolhydraten, ook hype.
Dat hongerwinterstand-verhaal wordt volgens mij niet echt wetenschappelijk ondersteund, dus geen idee wat daar van waar is.
Ik lees voors en tegens en vaar dan volledig mijn eigen koers, zoals ik altijd doe op het forum en IRL.
maandag 23 juli 2018 om 15:10
Op een bepaalde leeftijd zeker ja. Ik denk dat de meerderheid van de 50-plussers te dik is en zij flink zouden afvallen als ze brood (en drank! ) flink zouden verminderen. Van degenen die wel slank zijn, heeft een groot deel dat al gedaan.
impala wijzigde dit bericht op 23-07-2018 15:14
8.44% gewijzigd
.

maandag 23 juli 2018 om 15:12
Dat bedoelt ze wel geloof ik.
Ik heb jarenlang een bmi van 19 gehad, ook een puur mirakel blijkbaar, want als gedeeltelijk Italiaanse eet ik veel pasta. En de Nederlandse helft van mij eet knap veel brood.

maandag 23 juli 2018 om 15:15
Dat kun je vast wel zelf uitzoeken. Is genoeg onderzoek naar gedaan. Heeft ook te maken met alcoholverslaving trouwens, soms wordt de ene verslaving vervangen door de andere. Heel triest maar mensen worden niet zomaar zo dik. Het lichaam kun je veranderen, maar de psychische problematiek die erachter schuilt haal je niet weg met een operatie.
En dat je een kleine maag hebt betekent niet dat daar geen voeding inpast met hoge voedingswaarden, of dat je niet hoeft te bewegen. Daar gaat het ook nogal eens mis.
Je zal toch echt zelf aan de bak moeten en blijven, ook na een maagoperatie.
kom op, LAUFENMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑23-07-2018 15:14Ja, nou dan ga je weer naar buiten hup! Lekker de hitte in
Je hebt het allemaal zelf in de hand![]()
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
Dus mij kun je niet serieus nemen omdat ik alles een hype noem, maar jij kunt alleen maar blijven beweren dat je van brood dik wordt.
Ook al zijn er genoeg mensen die het tegendeel bewijzen en waren onze ouders niet te dik, terwijl ze veel meer brood aten dan wij met z'n allen bij elkaar.
En dan ben ik de drammerT.
Right.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 juli 2018 om 15:16
Ow, ik ben genoeg afgevallen hoor, daar gaat het niet om.Ikigai schreef: ↑23-07-2018 15:15Dat kun je vast wel zelf uitzoeken. Is genoeg onderzoek naar gedaan. Heeft ook te maken met alcoholverslaving trouwens, soms wordt de ene verslaving vervangen door de andere. Heel triest maar mensen worden niet zomaar zo dik. Het lichaam kun je veranderen, maar de psychische problematiek die erachter schuilt haal je niet weg met een operatie.
En dat je een kleine maag hebt betekent niet dat daar geen voeding inpast met hoge voedingswaarden, of dat je niet hoeft te bewegen. Daar gaat het ook nogal eens mis.
Je zal toch echt zelf aan de bak moeten en blijven, ook na een maagoperatie.
En ik werk daar hard voor, met behulp van die kleine maag heeft dat harde werk tenminste effect.
David Dunning
David Dunning