Lijf & Lijn alle pijlers

Te dik zijn etc deel 2

19-07-2018 19:00 2215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
Solomio schreef:
23-07-2018 14:41
Allemaal onze (of mss zelfs wel mijn) schuld.
Blijkbaar is er enorme behoefte om elkaar te bevestigen in al die hypes.
Prima.

Ik zou het nog wel interessant vinden om te horen hoe deze mensen kunnen verklaren dat ik niet meer verder afval, ondanks dat ik vanwege mijn kleine maag niet meer dan ca 1200 kcal per dag kan eten.
Dat wordt toch ook aangegeven bij aanvang van de operatie. Dat na 1,5-2 jaar het punt wordt bereikt waarbij je niet verder afvalt, althans zo heb ik het van mijn vriendin die de zelfde operatie heeft gehad begrepen. Hebben ze uitleg gegeven hoe dat kan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, want je zou zeggen dat je zou blijven afvallen .... waarschijnlijk is het zo dat je dan het gewicht hebt bereikt wat goed gedijt bij 1200 calorieën op een dag, anders zou je verder afvallen lijkt me.
Sunflora schreef:
23-07-2018 15:52
verbrand seks ook veel khal?
Ligt eraan. Er moet wel wild van bil gegaan worden wil je die zak chips van gisteravond verbranden.
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
23-07-2018 15:58
Ligt eraan. Er moet wel wild van bil gegaan worden wil je die zak chips van gisteravond verbranden.
pff kost ook weer moeite
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
Ikigai schreef:
23-07-2018 15:51
Ik heb een baby van drie maanden en ik geef ook nog borstvoeding, daarmee schijn je nog eens 500-1000 te verbranden per dag. Plus alle keren dat ik met hem rondwandel in huis en tuin...

Nee hoor, ik ben genoeg in de weer. Het verbaast me niks dat de kilo's eraf vliegen.
en ineens vallen de kwartjes en besef ik me onder welke Nick je hier eerder rond hobbelde
(Maar ik zal niet hinten hoor, wees gerust)
23-07-2018 15:56
Oooo je bent net bevallen en geeft borstvoeding. Ja dan val je af. Moet je het wel heel bont maken wil je in die periode aankomen.
Ik zie toch heel veel vrouwen die de grootste moeite hebben om na de bevalling weer op gewicht te komen. Hoe kan dat dan?
Met die warmte hier weinig woeste actie. Zo min mogelijk bewegen erbij doen we ;)
een zak chips is 300 calorien?
dan moet je echt een hele nacht flink doorneuken om alles te verbranden.
lilalinda schreef:
23-07-2018 15:43
heb je het echt nodig?? om je op zo'n manier verheven te voelen boven anderen?
echt?
wat zegt dat over jou??
Dit.
Wat een arrogantie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
zoutopmijnhuid schreef:
23-07-2018 15:46
Ik denk dat zij bedoelt dat slanke mensen er van alles voor laten, Dat jij denkt dat ze zich verheven voelt zegt iets over JOU.

Dat is wat mij ook stoort: dikke mensen denken vaak dat slanke mensen alles kunnen eten, niets is minder waar. Als ik zou doorslaan word ik ook dikker.
Wat mij vooral ergert is die veralgemeniseringen: dikke mensen denken...... Dat je dan het woordje 'vaak' gebruikt maakt het niet minder veralgemeniseerd.

David Dunning
Ikigai schreef:
23-07-2018 15:48
Ik vind dit normaal. Ik voel me dan ook niet verheven.
Zo kom je wel over.

David Dunning
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
Doe ik er ook paar ongezonde dingen in hoor! Tiramisu is heel goed in te vriezen ;)
Dat is nou net een van de weinige toetjes die ik wel graag eet ! Wel met genoeg drank he ;-)
.
Oooo je bent net bevallen en geeft borstvoeding. Ja dan val je af. Moet je het wel heel bont maken wil je in die periode aankomen.
Ik kwam niet aan, maar afvallen deed ik ook niet.

David Dunning
Zo, ik kom me als Spuit 11 ook ff melden. Toen ik drieënhalf jaar geleden mijn eetpatroon aanpaste is mijn lunch zo ongeveer als enige helemaal gelijk gebleven: vier sneeën volkorenbrood. Meestal met (volvette) kaas, soms met kipfilet oid.
Ik houd van brood en ik zie er geen kwaad in. Geen (brood)buik ook...

Wel ben ik opgehouden met pasta en aardappels bij de avondmaaltijd. Gewoon... omdat ik die niet zo heel lekker vind en ze naar mijn idee maar als vulsel dienen. Het gemiste 'volume' vul ik op met groenten en dat gaat prima.

Ik weet voor mezelf heel goed waar mijn overgewicht vandaan kwam. Deels een sociale eter (ik sloeg geen gebakje over, zeg maar...), deels een stress-/emo-eter en deels simpelweg verkeerd aangeleerde gewoontes / routines. Met name het sociale deel is nog steeds mijn zwakke plek. De gebakjes afslaan gaat me vrij goed af, maar de borrelnootjes en blokjes kaas op een feestje weten toch vaak gedachteloos de weg naar mijn maag te vinden. gelukkig kan ik het hebben tegenwoordig.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ikigai schreef:
23-07-2018 15:59
Ik zie toch heel veel vrouwen die de grootste moeite hebben om na de bevalling weer op gewicht te komen. Hoe kan dat dan?
dat fenomeen noem je: eten
lilalinda schreef:
en ineens vallen de kwartjes en besef ik me onder welke Nick je hier eerder rond hobbelde
Ik was sneller.
Ja, ik wil me af en toe ook even verheven voelen.

David Dunning
Solomio schreef:
23-07-2018 16:06
Zo kom je wel over.
Insgelijks.
Tessa44- schreef:
23-07-2018 15:57
Dat wordt toch ook aangegeven bij aanvang van de operatie. Dat na 1,5-2 jaar het punt wordt bereikt waarbij je niet verder afvalt, althans zo heb ik het van mijn vriendin die de zelfde operatie heeft gehad begrepen. Hebben ze uitleg gegeven hoe dat kan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, want je zou zeggen dat je zou blijven afvallen .... waarschijnlijk is het zo dat je dan het gewicht hebt bereikt wat goed gedijt bij 1200 calorieën op een dag, anders zou je verder afvallen lijkt me.
Eerder al hoor.
Eerste jaar afvallen, tweede jaar weer iets aankomen, daarna stabiliseert het.

David Dunning
lilalinda schreef:
23-07-2018 16:00
een zak chips is 300 calorien?
dan moet je echt een hele nacht flink doorneuken om alles te verbranden.
O_O
lilalinda schreef:
Ah! :lightbulb: (Er schieten me zo een stuk of vier nicks te binnen trouwens ;-D )
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Sunflora schreef:
23-07-2018 16:07
dat fenomeen noem je: eten
:rofl:
Ikigai schreef:
Tussen afvallen en op gewicht komen is een verschil he.
Verder scherm jij nu weer met de term ‘veel’. Om je argument kracht bij te zetten maar het is juist vaag. Veel. Wat is veel? Daar kan ik niks mee
Vriendelijk.
Solomio schreef:
23-07-2018 16:08
Ik was sneller.
:kneel:
lilalinda schreef:
23-07-2018 16:12
:kneel:
Thx.

David Dunning
Sunflora schreef:
pff kost ook weer moeite
Ja wat dacht je, dat het je aankomt wAaien? Al neuk ik liever de sterren van de hemel dan dat ik om 7 uur opsta om te hardlopen.
Vriendelijk.
Een goede vriendin van me met overgewicht was gelijktijdig zwanger.

Haar reactie vond ik wel typisch. Ze zei namelijk dat ze nu lekker veel kon eten, want een dikke buik kreeg ze toch wel. Mijn reactie was geheel anders. Ik wilde juist zo gezond mogelijk eten voor de baby, maar niet te veel, wetende dat alle kilo's er ook weer af moeten nadien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven