Te dik zijn etc deel 2
donderdag 19 juli 2018 om 19:00
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 17:02
Nou ik ben geen alcoholist, meer een probleem drinker. Moet dat altijd wat in de gaten houden en nu aan boord is dat geworden naar helema niet meer dus.
Ben ooit eens dik geworden en gebleven van het bier, na zo'n 3 maand zuipen paste mijn broek niet meer, lekker aan boord altijd een trainingsbroek aan en dan ga je naar huis, spijkerbroek weer aan, probleem.
Dat ooit eens, veranderde 10-8 jaar geleden helemaal. Alcohol verboden aan boord, gescheiden, gaan sporten heel veel, stoppen met roken. Eigenlijk heel gezond gaan leven. En en mij aangemeld bij FV, dat helpt ook.
fietsen varen vrouwelijk doen
dinsdag 24 juli 2018 om 17:26
Dus als je alleen nog koolhydraten eet val je ook af?
Eh......... dat strookt niet echt met je eerdere uitspraken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 24 juli 2018 om 18:58
Voor de duidelijkheid: je valt af als je vrijwel alleen khd eet, of vrijwel alleen vet. De combi is de dikmaker. En suiker is ongezonder dan vet, ook als je er niet dik van wordt.
Dat is mijn mening/overtuiging. Of beter: educated guess.
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 19:04
10.69% gewijzigd
.
dinsdag 24 juli 2018 om 19:05
Brood, pasta, Kh rijk fruit als peer, druif, banaan. Peulvruchten. Rijst. Couscous.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑24-07-2018 18:58Hoe kun je alleen maar koolhydraten eten. Alleen maar chips en patat?
Vriendelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 19:13
Met normaal eten lukt dat ook vrijwel niet. Als je alleen maar alcohol drinkt wel.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑24-07-2018 18:58Hoe kun je alleen maar koolhydraten eten. Alleen maar chips en patat?
Chips en patat zijn natuurlijk bij uitstek voorbeelden van khd én vet.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 19:17
Ja maar niemand eet droog brood en droge pasta.patatjedubbelmayo schreef: ↑24-07-2018 19:05Brood, pasta, Kh rijk fruit als peer, druif, banaan. Peulvruchten. Rijst. Couscous.
Van vetvrij eten val je af. Maar er is geen lol aan.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 19:40
Eerder schreef je toch echt iets anders.
Zeker in het vorige topic hamerde je uitsluitend op KH-reductie. KH als oorzaak van overgewicht.
Toen ik voor het eerst ging lijnen was 'Een Leven Lang Fit' een hype.
Koolhydraten en eiwitten mocht je niet tegelijk eten/drinken. want die konden door het lichaam niet tegelijk goed worden verwerkt.
Ik viel ermee af als een tierelier.
Niet doordat ik productgroepen scheidde, maar doordat ik daardoor bewuster ging eten en vooral minder.
Dat dieet is volgens mij vrij goed onderzocht en er is geen enkele aanwijzing gevonden dat voedingsstoffen gemengd een ander effect hebben dan apart. In je lijf wordt het allemaal door elkaar gegooid.
Koolhydraten en vet niet bij elkaar is Montignac toch?
Volgens mij ook onderzocht en ook niet gecorreleerd.
Alcohol schijnt de vetverbranding iets te kunnen vertragen, maar het verwerken van alcohol kost dan weer extra energie, dus per saldo maakt het allemaal niet zo veel uit.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 24 juli 2018 om 19:43
Nee solo dat heb ik nooit zo gezegd. Dat is wat jij ervan maakt.Solomio schreef: ↑24-07-2018 19:40Eerder schreef je toch echt iets anders.
Zeker in het vorige topic hamerde je uitsluitend op KH-reductie. KH als oorzaak van overgewicht.
Toen ik voor het eerst ging lijnen was 'Een Leven Lang Fit' een hype.
Koolhydraten en eiwitten mocht je niet tegelijk eten/drinken. want die konden door het lichaam niet tegelijk goed worden verwerkt.
Ik viel ermee af als een tierelier.
Niet doordat ik productgroepen scheidde, maar doordat ik daardoor bewuster ging eten en vooral minder.
Dat dieet is volgens mij vrij goed onderzocht en er is geen enkele aanwijzing gevonden dat voedingsstoffen gemengd een ander effect hebben dan apart. In je lijf wordt het allemaal door elkaar gegooid.
Koolhydraten en vet niet bij elkaar is Montignac toch?
Volgens mij ook onderzocht en ook niet gecorreleerd.
Alcohol schijnt de vetverbranding iets te kunnen vertragen, maar het verwerken van alcohol kost dan weer extra energie, dus per saldo maakt het allemaal niet zo veel uit.
Ik vind wat ik hierboven schrijf. Omdat vrijwel niemand vetvrij wil eten, is khd beperken een stuk makkelijker, dus focus ik daar op. Praktisch gezien.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 19:51
Omdat jij mij onder de negeer hebt kan ik je niet loepen, maar het is pas de laatste paar blz dat je het hebt over de combi khd-vet. Eerder hamerde je uitsluitend op khd-reductie, tot vervelens aan toe.
Maar dat hebben we allemaal verkeerd gelezen zeker?
Daarnaast blijf ik erbij dat de combi niet anders is dan de losse delen.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 24 juli 2018 om 19:57
impala
dinsdag 24 juli 2018 13:40
patatjedubbelmayo schreef: ↑24-07-2018 13:35
Of je nu vet beperkt eet, Kh-arm of minder (dierlijke) eiwitten, het principe is hetzelfde. Je mijdt 1 macro nutriënt en dus val je af. Ligt vaak niet zozeer aan die ene macro maat meer aan dat je daarbij bewuster gaat eten (en bewegen vaak).
Jouw antwoord;
Dat is niet zo. Naar mijn mening. Maar daar gaan we niet uitkomen hier.
dinsdag 24 juli 2018 13:40
patatjedubbelmayo schreef: ↑24-07-2018 13:35
Of je nu vet beperkt eet, Kh-arm of minder (dierlijke) eiwitten, het principe is hetzelfde. Je mijdt 1 macro nutriënt en dus val je af. Ligt vaak niet zozeer aan die ene macro maat meer aan dat je daarbij bewuster gaat eten (en bewegen vaak).
Jouw antwoord;
Dat is niet zo. Naar mijn mening. Maar daar gaan we niet uitkomen hier.
Vriendelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 19:59
dinsdag 24 juli 2018 om 20:00
dinsdag 24 juli 2018 om 20:07
dinsdag 24 juli 2018 om 20:08
Als je iemand onder je negeerknop zet moet je wel sterk blijven en nooit meer kijken of reageren op die persoon. Dat geeft een zee van rust.
Ik raad het je (en overigens iedereen die zich ergert) van harte aan.
Ik zou willen dat ik zelf ook veel vaker onder de negeerknop zou staan. Dat zou veel gedoe schelen.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 20:11
0.26% gewijzigd
dinsdag 24 juli 2018 om 20:09
Dan zou ik kunnen spieken toch?Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑24-07-2018 20:07Maar dan zie je toch geen reacties meer? Wel lekker rustig.
dinsdag 24 juli 2018 om 20:18
Tja gebrek aan wilskracht he. Of discipline. Zie waar het toe leidt
Ik zou mensen wel per topic op de negeer willen zetten.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 20:23
Fv?zeefietser1 schreef: ↑24-07-2018 17:02Nou ik ben geen alcoholist, meer een probleem drinker. Moet dat altijd wat in de gaten houden en nu aan boord is dat geworden naar helema niet meer dus.
Ben ooit eens dik geworden en gebleven van het bier, na zo'n 3 maand zuipen paste mijn broek niet meer, lekker aan boord altijd een trainingsbroek aan en dan ga je naar huis, spijkerbroek weer aan, probleem.
Dat ooit eens, veranderde 10-8 jaar geleden helemaal. Alcohol verboden aan boord, gescheiden, gaan sporten heel veel, stoppen met roken. Eigenlijk heel gezond gaan leven. En en mij aangemeld bij FV, dat helpt ook.
.