Ik wil regen!

maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?

woensdag 25 juli 2018 om 10:57
Hier sluierbewolking, waarde zon doorheen schijnt. Ergens tussen het midden en het noorden van het land.AnAppleADay schreef: ↑25-07-2018 10:44Vraag voor de mensen waar het niet geregend heeft: is daar wel een blauwe lucht nu? Of hebben julie ook de witte wolkenmassa maar dan zonder regen?

woensdag 25 juli 2018 om 10:58
Wespen hoef je helemaal niet boos te maken. Die steken ook gewoon als het zo uitkomt.☆°•-Loes-•°☆ schreef: ↑25-07-2018 10:51Brrrr akelig! En die bijten gewoon zomaar? Of moet je ze eerst boos maken zoals wespen?

woensdag 25 juli 2018 om 10:59
☆°•-Loes-•°☆ schreef: ↑25-07-2018 10:51Brrrr akelig! En die bijten gewoon zomaar? Of moet je ze eerst boos maken zoals wespen?
Nee, die bijten omdat ze je bloed willen, net als muggen (ook alleen de vrouwtjes, geloof ik)

nounou

woensdag 25 juli 2018 om 10:59
Dat is omdat ze altijd een pesthumeur hebbenLucifer2018 schreef: ↑25-07-2018 10:58Wespen hoef je helemaal niet boos te maken. Die steken ook gewoon als het zo uitkomt.![]()

Mispoes!
woensdag 25 juli 2018 om 11:01
Volgens de laatste voorspelling wordt het hier (brabant) morgen 37 en vrijdag 38 graden. Holy moly. Ik baal vooral dat ik vandaag late dienst heb en morgen weer vroeg. Ik vind dat altijd vreselijk, maar met deze hitte helemaal. Ik heb inmiddels mijn matras naar de woonker verplaatst en voor de balkondeur ggdegd, zpdat ik nog enigzins koel lig.
woensdag 25 juli 2018 om 11:02
Héélijk!Lucifer2018 schreef: ↑25-07-2018 10:59Naast Amsterdam bewolking nu. Niet donker maar wel helemaal dichte witte wolken.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 25 juli 2018 om 11:02
Ook fijn, bloedzuigende vliegenzazamaenade schreef: ↑25-07-2018 10:59Nee, die bijten omdat ze je bloed willen, net als muggen (ook alleen de vrouwtjes, geloof ik)![]()

Ben blij dat ik weet hoe ze eruit zien nu.
Mispoes!
woensdag 25 juli 2018 om 11:03
Mwah, daarentegen heeft met name Afrika ontzettend veel bodemschatten. Dat de opbrengst daarvan slechts bij een kleine groep terecht komt is een groter probleem. Met al dat geld had men dmv innovaties heel Afrika welvarend kunnen maken, zeker mbv van zonne- en windenergie.
woensdag 25 juli 2018 om 11:03
Blauw met stralende zon.AnAppleADay schreef: ↑25-07-2018 10:44Vraag voor de mensen waar het niet geregend heeft: is daar wel een blauwe lucht nu? Of hebben julie ook de witte wolkenmassa maar dan zonder regen?
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 25 juli 2018 om 11:05
Wat een fijn plaatjezazamaenade schreef: ↑25-07-2018 11:04Ondanks het weer is het wel gezellig hier. Wat een leuk topic is het toch !
![]()

woensdag 25 juli 2018 om 11:07
Ik heb beloofd vrijdag iemand te helpen met schilderenmick87 schreef: ↑25-07-2018 11:01Volgens de laatste voorspelling wordt het hier (brabant) morgen 37 en vrijdag 38 graden. Holy moly. Ik baal vooral dat ik vandaag late dienst heb en morgen weer vroeg. Ik vind dat altijd vreselijk, maar met deze hitte helemaal. Ik heb inmiddels mijn matras naar de woonker verplaatst en voor de balkondeur ggdegd, zpdat ik nog enigzins koel lig.

woensdag 25 juli 2018 om 11:08
☆°•-Loes-•°☆ schreef: ↑25-07-2018 11:02Ook fijn, bloedzuigende vliegen![]()
Ben blij dat ik weet hoe ze eruit zien nu.
Kijk, hier een kaart met waarnemingen. Ze zitten echt overal in het land :
https://waarneming.nl/soort/maps/1782
Ze zijn echt heel snel, in de lucht (en je hoort ze dus niet aankomen) maar als ze eenmaal op je zitten zijn ze niet snel meer. Zo gauw ik ook maar iets voel van een poging tot bijten geef ik een mep, en dat is altijd raak en meestal op tijd, voor ze doorbijten

zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-07-2018 11:15
32.54% gewijzigd
nounou

woensdag 25 juli 2018 om 11:11
Dat zou ik echt niet doen. Die verf trekt dat ook niet. Dikke meuk word het. Ook binnen.
woensdag 25 juli 2018 om 11:14
Hey interessant! Hier in de buurt zitten ze ook inderdaad. Toch eens gaan opletten.zazamaenade schreef: ↑25-07-2018 11:08Kijk, hier een kaart met waarnemingen. Ze zitten echt overal in het land :
https://waarneming.nl/soort/maps/1782
Mispoes!
woensdag 25 juli 2018 om 11:16
Wat fijn dat het geregend heeft hier en daar en het enige afkoeling heeft gebracht
Hier (grens n/z holland) helaas niets, wel is het zwaar bewolkt.
Ik heb vannacht, ingepakt in diepvrieselementen, redelijk goed geslapen. Ze liggen nu weer in de vriezer voor vanavond. Op deze manier is het in mijn zelfgebouwde iglo-slaapkamer aardig vol te houden.

Hier (grens n/z holland) helaas niets, wel is het zwaar bewolkt.
Ik heb vannacht, ingepakt in diepvrieselementen, redelijk goed geslapen. Ze liggen nu weer in de vriezer voor vanavond. Op deze manier is het in mijn zelfgebouwde iglo-slaapkamer aardig vol te houden.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
woensdag 25 juli 2018 om 11:18
Dat lijkt me echt een heel slecht idee.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 25 juli 2018 om 11:19
Ik heb tot nu toe alleen platanen gezien die boomschors verliezen. Een paar dagen geleden heb ik hier een link geplaatst die aangeeft dat dit voor platanen juist een goed teken is. Platanen zijn veel te vinden in tropische landen en hebben heel weinig water nodig. Ze gedijen juist heel goed in de hitte, en dat ze schors verliezen betekent dat ze letterlijk uit hun jasje groeien.Madrid87 schreef: ↑25-07-2018 07:22Ja in het bos wellicht wel, maar hier is het echt enorm dor hoor. Boomschors valt letterlijk van de bomen af. Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien. Mijn oom en tante werken in de agrarische sector en zitten met de handen in het haar. Ze beheren grote parken rondom Amsterdam en de droogte is een giga probleem.
De oogst is verpest, dus alles wordt lekker duur straks.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het goed is voor de natuur deze droogte hoor, in tegendeel....
Dierproeven.
woensdag 25 juli 2018 om 11:22
zazamaenade schreef: ↑25-07-2018 11:20Op Buienradar zie je de buien die over het zuidwesten zijn getrokken nu uitdoven![]()

woensdag 25 juli 2018 om 11:22
Ja hier heeft het even een half uurtje best hard geregend maar nu schijnt de zon weer.zazamaenade schreef: ↑25-07-2018 11:20Op Buienradar zie je de buien die over het zuidwesten zijn getrokken nu uitdoven![]()
woensdag 25 juli 2018 om 11:25
OMG ik heb de afgelopen 3 dagen knallende hoofdpijn gehad van het warme weer. Overgeven en onder een koele douche staan was het enige naast op bed liggen wat ik een beetje kon verdragen. Het komt en gaat maar ben blij dat het nu wat afgezakt is. Hoop dat het warme weer snel afgelopen is nu, ben er klaar mee.
Ja en?

woensdag 25 juli 2018 om 11:26
Aub leer me van dit weer te houden, ik trek het niet maar me ergeren heeft zo ontzettend weinig zin... (en bovendien gaat het echt wel een keer over)Yggdrasil- schreef: ↑25-07-2018 09:31Ik vind het heus kut voor de natuur dat het zo droog is en een nachtelijk buitje mag ook best maar voor de rest mag het ALTIJD wel zo blijven. Ik hou zo van dit weer. Ik houervanikhouervanikhouervan.
We moeten het helaas uitzitten...