Dreumes topic II
dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
woensdag 25 juli 2018 om 07:05
-Dudette- schreef: ↑24-07-2018 20:53Ik heb het allemaal al eens gezegd, en de opas en omas ook. Het is een idee dat vastzit in zijn hoofd. Als hij het maar NOOIT tegen haar zegt. Mijn moeder noemde me vroeger ook altijd ‘lekker stevig’ terwijl ik een doornormaal postuur heb. Vreselijk irritant en ondermijnend.
Toevoeging:
Nog even goed over gepraat en hem toch wel gerust kunnen stellen.. en hij mij ookhij zou het idd nooit tegen dochter zeggen, op wat voor manier dan ook. Hij vind gewoon dat wij erover in gesprek moeten blijven.. dat mag natuurlijk!
Misschien ook fijn om te weten voor hem, dat jullie dochter later een grotere kans heeft om te vallen voor een man die lijkt op haar vader. Dus wil hij een man voor zijn dochter die hem onzeker maakt over haar gewicht en hierdoor slecht zelfvertrouwen heeft of niet?
Ik ben dik, altijd al geweest. Mijn vader heeft daar nooit wat van gezegd of gevonden. Als ik een vriendje kreeg dat daar wel wat van zei (of mij anderzijds onzeker liet voelen) dan maakte ik het uit. Ik wist dat fijne mannen mij beter lieten voelen, niet slechter. Ik ben geëindigd met een man die er tevens geen mening over heeft en mij mijzelf laat voelen.
Ik probeer ook de vrouw te zijn die ik mijn dreumes gun. Ik gil en manipuleer niet. Ik
Laat het hem alles zelf uitzoeken met het gevoel dat ik altijd voor hem klaar sta. Ik vertel alles eerlijk en stel vragen ipv conclusies trekken. Hopelijk bespaart dat dreumes een hoop drama vrouwen
woensdag 25 juli 2018 om 07:23
Ik hou van de lekkere spekbeentjes van zoon
hoort toch wel bij een baby/dreumes vind ik. Bijna alle kinderen lopen de vetjes er wel af!
Maartje; ik zal kijken wat ik kan doen wbt de regen
ben zelf ook wel toe aan een plensbui haha
Zoon heeft gelukkig vannacht goed geslapen, was wel om 5.35 weer wakker en toen over de rooie. Weer met zijn hoofd tegen de rand van het bed beuken
is dat beuken herkenbaar?
Zo schattig, hij loopt steeds meer. De ene keer zijn het 10 stapjes achter elkaar, de andere keer 5 of 15 maar hij blijft het proberen! Dat gaat echt niet meer lang duren. Zo trots op hem!
Maartje; ik zal kijken wat ik kan doen wbt de regen
Zoon heeft gelukkig vannacht goed geslapen, was wel om 5.35 weer wakker en toen over de rooie. Weer met zijn hoofd tegen de rand van het bed beuken
Zo schattig, hij loopt steeds meer. De ene keer zijn het 10 stapjes achter elkaar, de andere keer 5 of 15 maar hij blijft het proberen! Dat gaat echt niet meer lang duren. Zo trots op hem!
woensdag 25 juli 2018 om 07:31
woensdag 25 juli 2018 om 07:44
Dat ze te dik wordt.. een dik en ongezond kind. En dat wij daar dan iets aan hadden kunnen doen. Dat is waar hij bang voor is als ik het zo kort weergeef. Als hij het zegt is het genuanceerder. Maar de angst is ongegrond, de gedachte is niet oke. Daar voel ik me door jullie in gesterkt en zal het dus blijven zeggen.
woensdag 25 juli 2018 om 07:59
Ik kan mij een topic hier over herinneren. Het blijkt heel normaal te zijn en heet RMD: https://www.tuck.com/rhythmic-movement-disorder/ veel kleintjes doen het.
In dat topic schreef iemand dat ze er tijd aan gewend waren dat een broertje het deed. Het was alleen wat luidruchtig op vakantie in de vouwwagen
woensdag 25 juli 2018 om 08:23
Obelix, dat verzekerde hij me dus gister. Dat het absoluut niet iets is wat hij tegen haar zou zeggen, op welke manier dan ook. Maar ik denk dat hij niet altijd beseft dat hij op straat ook een mening heeft over mensen, en dat ze dat ook hoort.
Ik denk niet dat ik dit idee opeens uit zijn hoofd ga krijgen. Hij vindt te zwaar-zijn bijna altijd iemands eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat het veel genuanceerder ligt bij het overgrote deel van de mensen.
Dus ik moet hem denk ik blijven herinneren aan die kleine oortjes die alles horen. Dus ook opmerkingen over andere mensen.
Ik denk niet dat ik dit idee opeens uit zijn hoofd ga krijgen. Hij vindt te zwaar-zijn bijna altijd iemands eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat het veel genuanceerder ligt bij het overgrote deel van de mensen.
Dus ik moet hem denk ik blijven herinneren aan die kleine oortjes die alles horen. Dus ook opmerkingen over andere mensen.
woensdag 25 juli 2018 om 10:14
Ach babys horen vetjes te hebben en dat lopen ze er vanzelf weer af.
Zoon is ook zn volle wangen en babyvet kwijt.
Ik zit er trouwens aan te denken om een verduisterd gordijn te kopen voor in zoon zn slaapkamer.
Alleen gaan we over een paar maanden verhuizen en vraag me af of het hem wel helpt slapen. Sowieso in zn nieuwe slaapkamer komt het.
Ervaringen?
Zoon is ook zn volle wangen en babyvet kwijt.
Ik zit er trouwens aan te denken om een verduisterd gordijn te kopen voor in zoon zn slaapkamer.
Alleen gaan we over een paar maanden verhuizen en vraag me af of het hem wel helpt slapen. Sowieso in zn nieuwe slaapkamer komt het.
Ervaringen?
woensdag 25 juli 2018 om 10:39
woensdag 25 juli 2018 om 10:41
Oei Dudette, ik zou dat echt niet waarderen geloof ik. Sowieso vind ik het niet goed voor haar zelfbeeld, maar ik wil mijn kinderen ook juist leren om respect te hebben voor anderen, hoe ze er ook uit zien. Voor mij hoort daarbij dat je opmerkingen over uiterlijkheden lekker voor je houdt.
En dat je eens een keertje iets zegt.. sure, maar als dit een steeds terugkerend thema is zou ik daar wel moeite mee hebben
En dat je eens een keertje iets zegt.. sure, maar als dit een steeds terugkerend thema is zou ik daar wel moeite mee hebben
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 25 juli 2018 om 10:45
woensdag 25 juli 2018 om 10:48
Grappig! Khad er nog nooit van gehoordGlitterCupcake schreef: ↑25-07-2018 07:59Ik kan mij een topic hier over herinneren. Het blijkt heel normaal te zijn en heet RMD: https://www.tuck.com/rhythmic-movement-disorder/ veel kleintjes doen het.
In dat topic schreef iemand dat ze er tijd aan gewend waren dat een broertje het deed. Het was alleen wat luidruchtig op vakantie in de vouwwagen![]()
woensdag 25 juli 2018 om 10:51
Vind ik dus ook, en zal een thema blijven! Ik vind respect voor anderen ook heel belangrijk en wil dat onze kinderen ook meegeven. En nu is het onderwerp klaar hoor. Wilde gister even mn ei kwijt omdat ik het niet met man eens was, dat is gelukt. Sta sterker in mijn schoenen wat betreft mijn visie. Dus, next
woensdag 25 juli 2018 om 11:05
Wat 'grappig'. Zo te lezen doen deze kinderen dat om bijvoorbeeld in slaap te vallen. Bij zoon komt het uit frustratie/boosheid denk ik. Naja, zal (hopelijk) vanzelf wel weer overgaan. Als ik er bij ben en ik zie het hem doen houdt ik hem tegen.GlitterCupcake schreef: ↑25-07-2018 07:59Ik kan mij een topic hier over herinneren. Het blijkt heel normaal te zijn en heet RMD: https://www.tuck.com/rhythmic-movement-disorder/ veel kleintjes doen het.
In dat topic schreef iemand dat ze er tijd aan gewend waren dat een broertje het deed. Het was alleen wat luidruchtig op vakantie in de vouwwagen![]()
woensdag 25 juli 2018 om 11:09
Snap ik, het is ook geen ramp, zoiets, niemand is perfect en zo te horen staat hij wel open voor jouw visie-Dudette- schreef: ↑25-07-2018 10:51Vind ik dus ook, en zal een thema blijven! Ik vind respect voor anderen ook heel belangrijk en wil dat onze kinderen ook meegeven. En nu is het onderwerp klaar hoor. Wilde gister even mn ei kwijt omdat ik het niet met man eens was, dat is gelukt. Sta sterker in mijn schoenen wat betreft mijn visie. Dus, next![]()
Opvoeden is vooral ook jezelf opvoeden, vind ik altijd
Hier even een yay-momentje! Vorige metingen van zoon waren niet zo goed maar hij is maar liefst een halve kilo aangekomen afgelopen maand en 3 cm gegroeid! Yes! Hij zit nu weer op z’n eigen lijn (lengte en gewicht beide op de +1) dus we hoeven geen bloedonderzoek en pas weer terug in oktober als het zo blijft gaan, ze houdt het voorlopig op peuterdiarree
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 25 juli 2018 om 11:38
woensdag 25 juli 2018 om 11:47
Wij hebben n zandbak.. En ongeveer mijn hele huis is zand nu 
We hebben ook een glijbaan (de zandbak zit daaronder) maar daar kijkt jongste nog niet naar om
En we hebben een zwembad.. Jongste vindt het niks.. Die wordt het meest blij van n emmer water en n bak knijpers. Ik zou dus voor de watertafel gaan.
We hebben ook een glijbaan (de zandbak zit daaronder) maar daar kijkt jongste nog niet naar om
En we hebben een zwembad.. Jongste vindt het niks.. Die wordt het meest blij van n emmer water en n bak knijpers. Ik zou dus voor de watertafel gaan.
woensdag 25 juli 2018 om 11:55
ik wou al een zandbak voorstellen Rosing, is hier een grote hit, maar ja wel weer alles afvegen voordat'ie weer naar binnen gaat. Wat niet altijd lukt
. Watertafel klinkt ook tof!
@Lux: yay! Fijn zeg!
@hoofd stoten in bed: yup, hier al vanaf'ie kan kruipen zo ongeveer
. We schrokken er eerst wel van maar hij lijkt er zelf geen last van te hebben. Hij slaapt ook bijna altijd met z'n hoofd tegen het uiteinde.
@eten / bmi: wat akelig zeg dat ze bij het CB zo'n opmerking maken waar je kind bij is
. En Dudette hopelijk is je man binnenkort snel overtuigd door cb / arts.
Vraagje, doen jullie kinders ook vaak alsof ze telefoneren? Zoon houdt al weken iets tegen zijn oor en gaat dan brabbelen
, of het nu daadwerkelijk een telefoon is, of een sleutelbos / blok duplo / stuk papier / etc, haha!
@Lux: yay! Fijn zeg!
@hoofd stoten in bed: yup, hier al vanaf'ie kan kruipen zo ongeveer
@eten / bmi: wat akelig zeg dat ze bij het CB zo'n opmerking maken waar je kind bij is
Vraagje, doen jullie kinders ook vaak alsof ze telefoneren? Zoon houdt al weken iets tegen zijn oor en gaat dan brabbelen
happiness = reality - expectations
woensdag 25 juli 2018 om 11:57
Check!Whoopsadaisies schreef: ↑25-07-2018 11:55Vraagje, doen jullie kinders ook vaak alsof ze telefoneren? Zoon houdt al weken iets tegen zijn oor en gaat dan brabbelen, of het nu daadwerkelijk een telefoon is, of een sleutelbos / blok duplo / stuk papier / etc, haha!
woensdag 25 juli 2018 om 12:01
@lekkere vetjes, ik mis ze!
Er zijn er nooit heel veel geweest, maar toen ze ging rennen smolten de laatste ook weg als sneeuw voor de zon. Ondertussen 10,5kg bij 86cm. En echt, ik mis die dikke beentjes etc.
Laat je man zich niet te druk maken. Baby's horen een lekker boeddha-figuur te hebben!
@Rosings, hier zijn zowel de zandbak als de watertafel een hit. De andere opties hebben we niet, maar lijken me ook leuk!
Laat je man zich niet te druk maken. Baby's horen een lekker boeddha-figuur te hebben!
@Rosings, hier zijn zowel de zandbak als de watertafel een hit. De andere opties hebben we niet, maar lijken me ook leuk!
Hier word ik niet vrolijk van!