Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
25-07-2018 12:46
Bij mij staat nu dat het vanavond gebracht wordt. Nu duimen maar.
Ik duim heel hard voor je!
Life is short. Eat dessert first.
Hier was het ook bewolkt toen ik wakker werd. Je wil niet weten hoe blij Ik was. Nu breekt de zon af en toe door, maar Ik heb de marries op tijd naar beneden gehaald.
Man is werken in Amsterdam. Zei dat het daar regende. Jaloers dat ik was!
13 jarige puberella werd opgehaald door oom en nichtjes om naar Drievliet te gaan. Is jongste broer van man die jaren in het buitenland heeft gewoond met zijn Tsjechische vrouw. Nu weer terugggekomen naar Nederland met hun tweeling van bijna 9. Dochter dolblij dat nichtjes nu in de buurt wonen. Andrew neven en nichtjes NL volwassen en mijn broer heeft geen kinderen. De tweeling spreekt nu nog Engels en dat kan dochter ook erg goed. Dolle boel dus.

Wie, o wie kan me vertellen wanneer deze ellende over is? Op nos.nl las ik zelfs dat een wetenschapper zei dat deze zo er over een paar jaar een koele zomer genoemd zal worden @( :O
Alsjeblieft niet, zeg. Dan ga ik echt nadenken over emigreren naar Ijsland.
Buurman zei vanochtend dat hij dit weer heerlijk vindt. Omdat hij zo'n aardige vent is, heb ik hem geen mep verkocht. Wel gezegd dat ik hier niet zo goed tegen kan. Vond hij oprecht vervelend voor mij.
Stomme autocorrectie van iPad! Word er gek van :@
Nu kan ik wel janken... Sterker nog, heb het net even gedaan.
Heb even gewinkeld, maar kreeg gewoon helemaal zo'n angstig/paniekerig gevoel. Ik vind de zomer iets bedreigends hebben ofzo. Klinkt misschien heel dramatisch, maar gewoon al die mensen, de hitte, ik liep langs een friet tent en dan die geur erbij en ik hoorde hele harde muziek uit een auto. Het lijkt wel alsof alles extra binnen komt :|
yesss wijzigde dit bericht op 25-07-2018 15:17
25.38% gewijzigd
Kom toch weer even z*ken... :P
Het is nu kwart over 3 en het is 28 graden binnen.
Zelfs kat is nu op een koude plastic hoes gaan slapen.
Steeds maar bij het water zitten komt me ook mijn neus uit.
Ik heb vanmorgen vroeg wat huishoudelijke bewegingen gemaakt, maar om tien uur was het alweer bloedheet dus vanaf dat tijdstip heb ik niets meer gedaan. Op die manier is het best om uit te houden. Morgenmiddag werken, hoera. Ik denk dat ik me maar door mijn lieve buurman daarheen ga laten afvoeren met de auto, anders ben ik al gesmolten voor ik aankom.

Eten wordt vandaag ovenfriet met stoofvlees en diepvriessperziebonen. Ik denk dat ik die zak sperziebonen eerst een tijdje op mijn hoofd leg, om alvast een beetje te ontdooien.
Hier vanmorgen ook bewolkt, ik werd spontaan chagrijnig. Bij man op werk regende het zelfs. Zaterdag ook regen voorspeld, ik hoop voor jullie dat het ook echt gebeurt.
yesss schreef:
25-07-2018 15:11
Heb even gewinkeld, maar kreeg gewoon helemaal zo'n angstig/paniekerig gevoel. Ik vind de zomer iets bedreigends hebben ofzo. Klinkt misschien heel dramatisch, maar gewoon al die mensen, de hitte, ik liep langs een friet tent en dan die geur erbij en ik hoorde hele harde muziek uit een auto. Het lijkt wel alsof alles extra binnen komt :|
Ik ervaar de zomer niet perse als onveilig/iets bedreigends, maar de herfst en winter vind ik wel iets veiligs hebben (binnen, warmte van de verwarming of kachel, deken op de bank, lampen of kaarsen aan terwijl het buiten donker is. Een soort veilige bunker :) ). Dat ontbreekt in de zomer.
yesss schreef:

Ik snap het wel hoor. Het is wellicht wat overdreven, maar ach... lekker laten gaan.

Ik heb de laatste dagen vooral een wanhopig gevoel. Zoiets van 'wanneer houdt deze hitte nu eens op?'. Ik voel me niet op mijn gemak bij deze temperaturen.
miedo schreef:
25-07-2018 15:16
Kom toch weer even z*ken... :P
Het is nu kwart over 3 en het is 28 graden binnen.
Zelfs kat is nu op een koude plastic hoes gaan slapen.
Steeds maar bij het water zitten komt me ook mijn neus uit.
Mijn kat speelt al een paar dagen voor tochthond, languit in de vensterbank voor een open raam. Ze komt alleen nog maar in de benen voor eten en een sanitaire stop.
yesss schreef:
Aah precies dit heb ik ook! Alles lijkt zo schreeuwerig, met dat felle licht en dan inderdaad geuren in die warmte.
Hier de hele ochtend bewolkt en 2 x een bui. Bij de 2e zat ik op de fiets, heeerlijk!!!!! :cheer:
Jammer genoeg kwam om 13;00 toch de zon weer door en nu is het alweer flink opgewarmd. Dus ik regendans nog even door:

:jump: :cheer2: :jump: :cheer2: :jump: :cheer2: :jump: :cheer2:
Hoera, het regende hier bijna de hele ochtend!

Ik heb ook een airco aangeschaft want het was 30 graden in huis en was dus al 2x flauw gevallen en het helemaal zat.
Heb dat ding vannacht ZO koud gezet dat ik mijn dekbed erbij moest pakken want ik lag te rillen in bed. HEERLIJK. :worship: :hihi:
Waterdame schreef:
25-07-2018 09:02
Mede zomerhaters, wat ben ik blij met jullie. Samen even klagen en meeleven is zo fijn. Ik heb zo'n behoefte aan een klankbord hierover dat ik ook engelstalige sites afstruin. En...ja de warmte en zomerhaat is daar alom vertegenwoordigd! :yes:
Heb net een zeer herkenbaar stuk gelezen in the Guardian. Wat blijkt: eigenlijk ook een open deur :biggrin: , het zomerseizoen is ook het seizoen voor de extraverte mensen. Buiten de deur gaan om naar festivals te gaan, als haringen in een ton op het strand te liggen, buiten met anderen te feestsn, barbequen etc. Teveel van alles eigenlijk. Herrie, teveel mensen (in onthullende kleding), licht en warmte. Ik als ambivert persoon met meer neiging naar introvert snak naar meer demping en minder prikkels waar je aan blootgesteld wordt. En vooral frisse en zuurstofrijke lucht! De herfst is daarom mijn favoriete tijd. Heerlijk in mijn huis als behaaglijk cocon met deken en kat op schoot op de bank. Me kunnen terug trekken. En niet geconfronteerd te worden met dat gejubel van: geniet ervan! Ga er ook vol tegen in. En geef er geen bal om. :biggrin:

Dat verklaart een hoop! Ik ben extreem introvert. :hihi:
pixi schreef:
25-07-2018 16:00
Dat verklaart een hoop! Ik ben extreem introvert. :hihi:

:high5: me2
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2018 15:31
Mijn kat speelt al een paar dagen voor tochthond, languit in de vensterbank voor een open raam. Ze komt alleen nog maar in de benen voor eten en een sanitaire stop.
Mijn katten zijn ook niet te genieten. De hele dag hoor je ze niet en liggen voor pampus ergens op een "koel" plekje. Zodra de zon ondergaat komen ze even een klaagzang houden en kan ik niets anders zeggen dan "ja poes, ik weet het".
ñuca schreef:
25-07-2018 16:04
:high5: me2
:high5:
miste69 schreef:
25-07-2018 14:15

Wie, o wie kan me vertellen wanneer deze ellende over is? Op nos.nl las ik zelfs dat een wetenschapper zei dat deze zo er over een paar jaar een koele zomer genoemd zal worden @( :O
Alsjeblieft niet, zeg. Dan ga ik echt nadenken over emigreren naar Ijsland.
Wow ik hoop niet dat dat waar is, dan ben ik hier echt foetsie hoor. Ik vind dit al één doffe ellende.
Mispoes!
Ik ga toch ook maar sparen voor een airco denk ik.
Mispoes!
pixi schreef:
25-07-2018 16:07
Mijn katten zijn ook niet te genieten. De hele dag hoor je ze niet en liggen voor pampus ergens op een "koel" plekje. Zodra de zon ondergaat komen ze even een klaagzang houden en kan ik niets anders zeggen dan "ja poes, ik weet het".
Herkenbaar! Arme beesten.
Mispoes!
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
25-07-2018 16:10
Wow ik hoop niet dat dat waar is, dan ben ik hier echt foetsie hoor. Ik vind dit al één doffe ellende.
Ik ook. Ik emigreer dan écht, en dat is niet overdreven.
pixi schreef:
25-07-2018 16:13
Ik ook. Ik emigreer dan écht, en dat is niet overdreven.
Nee ik ben ook bloedserieus, zou nu eigenlijk wel al weg willen naar een koeler land mja dat gaat niet helaas.
Mispoes!
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
25-07-2018 16:11
Ik ga toch ook maar sparen voor een airco denk ik.
"
Ik heb nog zitten kijken op bol.com en zo, maar alle mobiele airco's die ik zou kunnen betalen zijn stijf uitverkocht :cry:

Maar in de winter ga ik mijn slag slaan. Het is nu echt mooi geweest.
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2018 16:26
"
Ik heb nog zitten kijken op bol.com en zo, maar alle mobiele airco's die ik zou kunnen betalen zijn stijf uitverkocht :cry:

Maar in de winter ga ik mijn slag slaan. Het is nu echt mooi geweest.
Ja balen he! Ik zat ook te denken om maar te wachten tot de winter.
Mispoes!
pixi schreef:
25-07-2018 16:08
:high5:
Ik ook! Lang leve lekker introvert op de bank hangen en Netflix kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven