Feest organiseren

26-07-2018 00:17 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Binnenkort geven wij een feest voor ongeveer 70 personen. We willen dit thuis doen om de kosten een beetje te drukken. Ik wil graag een maaltijd aanbieden, het feest start om 18:00, misschien een bbq of een buffet? En daarna hapjes, ook misschien in buffetvorm. We hebben een behoorlijke huiskamer met een grote tuin dus eventueel zouden we ruimte nog groter kunnen maken. Het feest zal eind augustus plaatsvinden en alhoewel het nu geweldig goed weer is hebben we natuurlijk geen garantie dat het dan ook zo zal zijn.

Ik zou heel graag tips van jullie krijgen hoe ik dit het beste kan aanpakken! Zal ik het (deels) uitbesteden qua maaltijden en hapjes? De dranken laat ik bezorgen door de plaatselijke supermarkt en een biertap ga ik huren. Ook de indeling van de woonkamer, alle meubels tijdelijk in garage of toch wat laten staan? Deels tafels met stoelen met een paar partytafels? En de aankleding? En wat zou ik als toetje doen, of wordt dat niet meer gedaan?

Alle tips zijn zeer welkom, alvast bedankt!
https://www.smulweb.nl/blog/pwiggers/12 ... 0-personen

Ik word al overspannen als ik dit alleen al lees.
Ik zeg; uitbesteden!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoeveel m2 is je huiskamer? En wat is je budget?
blijfgewoonbianca schreef:
26-07-2018 00:25
https://www.smulweb.nl/blog/pwiggers/12 ... 0-personen

Ik word al overspannen als ik dit alleen al lees.
Ik zeg; uitbesteden!
:-D Bedankt voor de link. Taarten ga ik niet bakken, ik ben daar niet goed in en onze bakker om de hoek kan dat beter. Dat zal ik zeker uitbesteden.
voor de " ouwetjes " is zitten wel fijn. Niet meer zitjes doen; dan krijg je een héél ander soort feest dan wanneer je statafels hebt staan.
Wat is het voor 'n feest? Een afstudeerfeest van een 18-jarige zie ik nogal anders voor je dan het 35-jarig huwelijk van twee zestigers.
toetje skippen; na het eten aan de koffie.
ClumsyNinja schreef:
26-07-2018 00:37
Wat is het voor 'n feest? Een afstudeerfeest van een 18-jarige zie ik nogal anders voor je dan het 35-jarig huwelijk van twee zestigers.
Pffff; die zestigers kunnen nog prima feesten, hoor.
Ik zou denk ik catering laten komen voor het eten. Die komen brengen en ook alles weer ophalen op de afgesproken tijd. Hierbij zijn toko's vaak je goedkoopste optie is mijn ervaring. Je kan idd ook een bbq doen. Soms wordt dat aangeboden incl iemand die dan voor de hele groep bbq't dus dan heb je er geen omkijken naar. Catering (welke vorm je ook kiest) kan ook borden en bestek bijleveren. Kan me zo voorstellen dat je dat niet in huis hebt hoor 70 personen.

Drinken bestellen klinkt als een goed plan, evenals een biertap. Ik zou zeker voor sta tafels gaan en daarnaast wel wat zitplaatsen creëeren. Niet iedereen kan/wil een hele avond staan. Sta tafels kun je gewoon huren.

Qua toetjes... is denk ik geen must.
Als je het toch wil doen (ook afhankelijk hoe los of stylisch het feest moet zijn); gewoon 70 ijsjes in je vriezer en ijsjes uitdelen?

Oja; vraag wel of mensen vooraf even laten weten of ze komen of niet. Zeker als je eten gaar bestellen en je rekent op 70 man, maar slechts 40 man komt opdagen, is dat toch een beetje jammer...
yellow002 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 00:42
11.23% gewijzigd
Uitbesteden, tijd geleden een bbq gehad op een weekend weg, Heel het weekend incl slapen drinken en eten kwam op 50 euro pp. BBQ was daar de helft van ongeveer. Ze leveren borden en bestek, die je weer vuil in mag leveren,dat alleen al is handig, want waar laat je het.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Padoempats schreef:
26-07-2018 00:30
Hoeveel m2 is je huiskamer? En wat is je budget?
De huiskamer is ongeveer 90m2 (incl open keuken) Als we alle meubels naar de garage verhuizen zouden we ongeveer 60 m2 vrij hebben, schat ik.
Ik ben dol op koken en probeer bij veel feestjes zoveel mogelijk zelf te maken, maar 70 man zou ik niet aan beginnen. Catering neemt niet alleen het koken uit handen, maar ook alles eromheen. Op een feest waar ik vorig jaar was hadden ze twee koks die op bestelling van alles voor je klaar kon maken. Van broodjes beenham tot sate en broodjes hamburger tot vis van de barbecue... Geen dessert, wel kleine taartjes bij de koffie die de dochter van de familie had gemaakt. 's Avonds nog wel wat hapjes, maar omdat eten over een vrij lange periode gespreid was (18-22 geloof ik) waren dat echt kleine dingetjes. En alle glazen, bestek, borden, alles ging gewoon weer mee, ideaal.
Drinken hadden ze besteld bij de lokale supermarkt, ze mochten eventueel terugbrengen als er veel over was.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 26-07-2018 00:48
1.98% gewijzigd
Tjezus, wat vals
ClumsyNinja schreef:
26-07-2018 00:37
Een we hebben nooitgeentijdfeest :) we vieren alle verjaardagen ineen omdat we altijd druk zijn. Geen bijzondere reden dus.
MevrouwJack schreef:
26-07-2018 00:47
Op een feest waar ik vorig jaar was hadden ze twee koks die op bestelling van alles voor je klaar kon maken.
Dat is leuk!
https://www.google.nl/search?source=hp& ... mPtF8P-iTQ

Ook leuk.

https://attorno.nl/mobiel-pizzakraam.ht ... gI7H_D_BwE
florinsia schreef:
26-07-2018 00:48
Een we hebben nooitgeentijdfeest :) we vieren alle verjaardagen ineen omdat we altijd druk zijn. Geen bijzondere reden dus.
Leuk.

de " ouwetjes " dansen als eerst; als je een stukje dansvloer kunt creëren; doen.
Wat doe je met de muziek?
Yellow002 schreef:
26-07-2018 00:39
Ik zou denk ik catering laten komen voor het eten. Die komen brengen en ook alles weer ophalen op de afgesproken tijd. Hierbij zijn toko's vaak je goedkoopste optie is mijn ervaring. Je kan idd ook een bbq doen. Soms wordt dat aangeboden incl iemand die dan voor de hele groep bbq't dus dan heb je er geen omkijken naar. Catering (welke vorm je ook kiest) kan ook borden en bestek bijleveren. Kan me zo voorstellen dat je dat niet in huis hebt hoor 70 personen.

Drinken bestellen klinkt als een goed plan, evenals een biertap. Ik zou zeker voor sta tafels gaan en daarnaast wel wat zitplaatsen creëeren. Niet iedereen kan/wil een hele avond staan. Sta tafels kun je gewoon huren.

Qua toetjes... is denk ik geen must.
Als je het toch wil doen (ook afhankelijk hoe los of stylisch het feest moet zijn); gewoon 70 ijsjes in je vriezer en ijsjes uitdelen?

Oja; vraag wel of mensen vooraf even laten weten of ze komen of niet. Zeker als je eten gaar bestellen en je rekent op 70 man, maar slechts 40 man komt opdagen, is dat toch een beetje jammer...
Goed idee van die toko, ik zal eens kijken of dat hier in de buurt is. De uitnodigingen zijn al de deur uit en we hebben inmiddels 70 personen die komen, het kunnen er nog meer worden. Die ijsjes zijn ook een goed idee!
anoniem_373431 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 00:54
0.44% gewijzigd
https://hieperdepieper.nl/?gclid=EAIaIQ ... gJxrvD_BwE
oh, een frietkar! Waarom ook niet! Ik heb dat vaker gezien, op school bijvoorbeeld. Leuk!
https://www.brandstofevents.nl/foodtruck-huren/
helaas niet goedgekeurd door de directie :) Mijn man vindt het geen goed idee, die wil mensen een maaltijd aan bieden en friet is dat niet. Ik begrijp m ook wel. Toch bedankt voor het leuke idee!
florinsia schreef:
26-07-2018 00:59
helaas niet goedgekeurd door de directie :) Mijn man vindt het geen goed idee, die wil mensen een maaltijd aan bieden en friet is dat niet. Ik begrijp m ook wel. Toch bedankt voor het leuke idee!
Heb je al die 2846464547 andere foodtrucks gezien?
florinsia schreef:
26-07-2018 00:59
helaas niet goedgekeurd door de directie :)
Ontslaan, die hap.
blijfgewoonbianca schreef:
26-07-2018 01:04
Ontslaan, die hap.
:-D Het lijkt me wel wat, een paar foodtrucks, die passen prima op de dam. En dan hebben we dat toetje/ijs ook direct geregeld. Ik gooi morgen nog eens een balletje op, wellicht dat ik 'm kan overtuigen, en zo niet :whip:
florinsia schreef:
26-07-2018 01:10
en zo niet :whip:
Dan zet je hem achter een BBQ; lekker 400 speklappen bakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven