Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
maandag 23 juli 2018 om 08:59
spannend orkaatje, duimen!
Truelove, we zitten gelijk qua cyclus geloof ik.
Vandaag ben ik ongesteld geworden. Blegh (zo voel ik me ook wel hoor). 2 dagen later dan verwacht. Dit gooit een klein beetje roet in het eten wat betreft weekend, echo etc. Alles wordt wat later en het ziet er uit dat ik mijn ovulatie in een weekend heb dus dan kan ik IUI niet precies op het juiste moment, maar ietsje eerder. (Antonius doet niks in het weekend). Vanochtend op kraamvisite, vanmiddag bellen.
Truelove, we zitten gelijk qua cyclus geloof ik.
Vandaag ben ik ongesteld geworden. Blegh (zo voel ik me ook wel hoor). 2 dagen later dan verwacht. Dit gooit een klein beetje roet in het eten wat betreft weekend, echo etc. Alles wordt wat later en het ziet er uit dat ik mijn ovulatie in een weekend heb dus dan kan ik IUI niet precies op het juiste moment, maar ietsje eerder. (Antonius doet niks in het weekend). Vanochtend op kraamvisite, vanmiddag bellen.
maandag 23 juli 2018 om 16:35
Goed om al jullie verhalen te lezen over idd 'bamming out'. En wat een mooi nieuws Maris! En natuurlijk sterkte en succes voor alle dames die midden in het proces zitten. Ik ben nog niet helemaal bijgelezen (lees, ben bij deel 3).
Ik heb inmiddels voorzichtig bij mijn ouders laten vallen dat mijn kinderwens groot is en dat ik die hoe dan ook wil nastreven, ook zonder partner. Mijn moeder reageerde heel nuchter, als in: ja, dat snap ik, maar dan is het wel handig als je wat dichter bij ons komt wonen. Haha, daar had ik niet op gerekend. Heb afgelopen 1-2 jaar wel eens vaker later vallen 'dat ik het anders wel alleen doe', maar dan kreeg ik altijd een afwerende reactie. Mss is ze uit zichzelf gaan wennen aan het idee? Een collega had recent een soortgelijke nuchtere reactie. Ze informeerde naar mijn kinderwens. Ik gaf aan dat ik die had, maar geen partner. En toen vroeg ze of ik dan niet overwoog het zonder partner te doen. Daar heb ik maar ja op geantwoord. Ze begreep dat wel, maar gaf ook meteen aan dat het wel erg zwaar is. Al met al kan ik niet klagen over de reacties. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat zal zijn als ik echt stappen ga ondernemen. Ben nu toch nog vooral aan het oriënteren. En inderdaad zoals mijn moeder al adviseerde aan het kijken naar woon- en werkplek dichter bij familie en vrienden.
Ik heb inmiddels voorzichtig bij mijn ouders laten vallen dat mijn kinderwens groot is en dat ik die hoe dan ook wil nastreven, ook zonder partner. Mijn moeder reageerde heel nuchter, als in: ja, dat snap ik, maar dan is het wel handig als je wat dichter bij ons komt wonen. Haha, daar had ik niet op gerekend. Heb afgelopen 1-2 jaar wel eens vaker later vallen 'dat ik het anders wel alleen doe', maar dan kreeg ik altijd een afwerende reactie. Mss is ze uit zichzelf gaan wennen aan het idee? Een collega had recent een soortgelijke nuchtere reactie. Ze informeerde naar mijn kinderwens. Ik gaf aan dat ik die had, maar geen partner. En toen vroeg ze of ik dan niet overwoog het zonder partner te doen. Daar heb ik maar ja op geantwoord. Ze begreep dat wel, maar gaf ook meteen aan dat het wel erg zwaar is. Al met al kan ik niet klagen over de reacties. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat zal zijn als ik echt stappen ga ondernemen. Ben nu toch nog vooral aan het oriënteren. En inderdaad zoals mijn moeder al adviseerde aan het kijken naar woon- en werkplek dichter bij familie en vrienden.
maandag 23 juli 2018 om 18:09
Met hernieuwde energie beginnen en we weer. Heb afspraak maken voor echo gemaakt. Had verkeerd begrepen en antonius doet ook gewoon in weekend IUI. Dus alles ok. Komt ook precies uit met vaka toewerken. Dinsdagavond terug en woensdagochtend echo. Dan waarschijnlijk de zondag IUI. Bestelling op woensdag laten versturen zodat deze er vrijdag is.
Zat er even doorheen maar het is vakantie en der doet wonderen voor gemoedsrust.
Truelove hoe is het?
Zat er even doorheen maar het is vakantie en der doet wonderen voor gemoedsrust.
Truelove hoe is het?

maandag 23 juli 2018 om 19:56
Ik ben gisteren nog ongesteld geworden, dacht heel even misschien toch innestelings bloeding maar nee het zet echt door. En ook erger dan ik gewend ben.
We zitten nu inderdaad dicht bij elkaar qua cyclus Sciencerocks, ik was nu 2 dagen te vroeg.
Wat fijn dat ze toch wel in het weekend behandelen! Ik vind het wel fijn als het inderdaad zo uitkomt met ovulatie in het weekend, dat scheelt weer een keer smoes op het werk
Hopelijk meer geluk de volgende poging!
We zitten nu inderdaad dicht bij elkaar qua cyclus Sciencerocks, ik was nu 2 dagen te vroeg.
Wat fijn dat ze toch wel in het weekend behandelen! Ik vind het wel fijn als het inderdaad zo uitkomt met ovulatie in het weekend, dat scheelt weer een keer smoes op het werk
maandag 23 juli 2018 om 20:13
Sciencerocks, heel veel succes gewenst!
Truelove79, wat jammer. Ik wens je alle geluk toe bij de volgende poging.
Ik heb 5 augustus een afspraak met de huisarts. Ik vindt het wel een beetje eng, omdat ik eind vorig jaar echt in tranen bij hem heb gezeten voor een verwijzing naar een psycholoog, omdat ik op dat moment erg in de knoop zat met een verbroken relatie en issues binnen de familie (die overigens niets met mij te maken hebben). Nu gaat het een stuk beter en na een half jaar therapie ben ik er aan toe om me aan te melden voor dit traject. Ik hoop gewoon niet dat de HA geen verwijzing wil geven in verband met mijn issues vorig jaar. Ik denk maar, het kan iedereen gebeuren en het is juist goed om hulp te zoeken. Ik hoop gewoon dat hij inziet dat dit een rationele keuze is waar ik erg positief en zeker over ben en me ook heel goed bij voel.

Ik heb 5 augustus een afspraak met de huisarts. Ik vindt het wel een beetje eng, omdat ik eind vorig jaar echt in tranen bij hem heb gezeten voor een verwijzing naar een psycholoog, omdat ik op dat moment erg in de knoop zat met een verbroken relatie en issues binnen de familie (die overigens niets met mij te maken hebben). Nu gaat het een stuk beter en na een half jaar therapie ben ik er aan toe om me aan te melden voor dit traject. Ik hoop gewoon niet dat de HA geen verwijzing wil geven in verband met mijn issues vorig jaar. Ik denk maar, het kan iedereen gebeuren en het is juist goed om hulp te zoeken. Ik hoop gewoon dat hij inziet dat dit een rationele keuze is waar ik erg positief en zeker over ben en me ook heel goed bij voel.
dinsdag 24 juli 2018 om 11:41
Ik heb eindelijk mijn ei gevonden na mijn miskraam, heeft een week langer geduurd dan normaal, valt gelukkig nog mee. Ik ga 8 aug op vakantie, dus test dan die ochtend denk ik, als ongesteldheid nog niet is doorgekomen.
Sciencerocks, balen weer, maar gelukkig helpen ze je ook in het weekend.
Truelove79, ook zo jammer…sterkte
Mieshe vervelend hè dat je zo afhankelijk bent van anderen in dit proces, tenminste dat vond/vind ik altijd. Succes bij de HA!
Maris, fijn dat je je goed voelt, wanneer heb je de echo?
Orkaatje hoe gaat het op jouw eerste wachtbankje?
Sterkte met de warmte dames, dit is echt niet aan mij besteed…
Sciencerocks, balen weer, maar gelukkig helpen ze je ook in het weekend.
Truelove79, ook zo jammer…sterkte
Mieshe vervelend hè dat je zo afhankelijk bent van anderen in dit proces, tenminste dat vond/vind ik altijd. Succes bij de HA!
Maris, fijn dat je je goed voelt, wanneer heb je de echo?
Orkaatje hoe gaat het op jouw eerste wachtbankje?
Sterkte met de warmte dames, dit is echt niet aan mij besteed…
dinsdag 24 juli 2018 om 22:00
Maak je niet te veel zorgen. De meeste huisartsen schrijven een verwijzing en dat is het. Het is in principe ook niet aan hen om al een oordeel te hebben, daar komen nog psychologen/counselors aan te pas met ervaring. En het feit dat je hulp gezocht hebt, is alleen maar goed. Beter iemand die erkent dat iets niet goed gaat en actie onderneemt, dan iemand die zijn kop in het zand steekt en er helemaal aan onderdoor gaat.Mieshe schreef: ↑23-07-2018 20:13Sciencerocks, heel veel succes gewenst!![]()
woensdag 25 juli 2018 om 21:26
Hoi allemaal,
Ik lees al een hele tijd met jullie mee en ik hoop begin volgend jaar ook mee te gaan schrijven.
Na een lange periode van nadenken heb ik besloten om er begin volgend jaar voor te gaan. Ik wilde het in eerste instantie proberen met zelfinseminatie van een donor van Cryos. Nu las ik laatst iets (maar kan het niet meer terugvinden) dat er wat veranderd is met leveringen aan privé-personen. Moet ik me zorgen maken of blijft dit ook in 2019 gewoon mogelijk?
Ik lees al een hele tijd met jullie mee en ik hoop begin volgend jaar ook mee te gaan schrijven.
Na een lange periode van nadenken heb ik besloten om er begin volgend jaar voor te gaan. Ik wilde het in eerste instantie proberen met zelfinseminatie van een donor van Cryos. Nu las ik laatst iets (maar kan het niet meer terugvinden) dat er wat veranderd is met leveringen aan privé-personen. Moet ik me zorgen maken of blijft dit ook in 2019 gewoon mogelijk?
donderdag 26 juli 2018 om 08:58
@Miesche, ik heb zo'n beetje in dezelfde situatie gezeten. In september/oktober naar huisarts geweest en paar keer bij poz-ggd geweest. In januari om te vragen voor doorverwijzing. Er werd even gevraagd door de huisarts, hoe gaat het nu? Maar dat was het. Dus geen zorgen.
@MrsWho, dat is inmiddels weer opgelost. Ze sturen nu wel weer naar prive-addressen, ik geloof dat ze het via het buitenland sturen om de wet te omzeilen. De selectie van donoren is wel iets kleiner geworden helaas. Je zou eventueel kunnen kijken of je huisarts geregistreerd staat als erkend adres zodat je daar naartoe kan sturen en het daar oppikt. Dan heb je meer keus.
Succes in ieder geval.
@MrsWho, dat is inmiddels weer opgelost. Ze sturen nu wel weer naar prive-addressen, ik geloof dat ze het via het buitenland sturen om de wet te omzeilen. De selectie van donoren is wel iets kleiner geworden helaas. Je zou eventueel kunnen kijken of je huisarts geregistreerd staat als erkend adres zodat je daar naartoe kan sturen en het daar oppikt. Dan heb je meer keus.
Succes in ieder geval.
donderdag 26 juli 2018 om 09:09
dankjewel! Spannend allemaal!Sciencerocks schreef: ↑26-07-2018 08:58@Miesche, ik heb zo'n beetje in dezelfde situatie gezeten. In september/oktober naar huisarts geweest en paar keer bij poz-ggd geweest. In januari om te vragen voor doorverwijzing. Er werd even gevraagd door de huisarts, hoe gaat het nu? Maar dat was het. Dus geen zorgen.
Succes in ieder geval.
zondag 29 juli 2018 om 21:24
maandag 30 juli 2018 om 11:17
@nora nou als je er eenmaal op zit duurt wachten best lang. Probeer afleiding te zoeken om er niet teveel mee bezig te zijn. Maar sinds 3 dagen voel ik zoveel, maar ik hou er rekening mee dat mijn lichaam me voor de gek houd. Zaterdag testen eerste week overleefd dus tot zaterdag moet me lukken.
Ben wel steeds geneigd te googlen naar dezelfde dingen , slagingskans, positieve verhalen, symptomen etc.
Ben wel steeds geneigd te googlen naar dezelfde dingen , slagingskans, positieve verhalen, symptomen etc.
maandag 30 juli 2018 om 11:28
Sorry mensen, ik ga niet teruglezen nu. Wilde even laten weten dat de HSG echo niet gelukt is, ik had zooooo vreselijk pijn dat we het hebben afgebroken. Nu wachten op kijkoperatie onder narcose. Het is allemaal even k*t. Ik was in maart 2017 begonnen en het schiet niet op zo. Dit is operatie nr 2. Inmiddels flink aangekomen door de clomid en bang dat ze me straks weigeren vanwege overgewicht. Zoveel pech zal ik wel hebben. Kan wel janken.
Sorry, ik vind het erg moeilijk en jullie weten als weinigen hoe het is. Ups en downs..
Sorry, ik vind het erg moeilijk en jullie weten als weinigen hoe het is. Ups en downs..

maandag 30 juli 2018 om 11:47
Lee83 schreef: ↑30-07-2018 11:28Sorry mensen, ik ga niet teruglezen nu. Wilde even laten weten dat de HSG echo niet gelukt is, ik had zooooo vreselijk pijn dat we het hebben afgebroken. Nu wachten op kijkoperatie onder narcose. Het is allemaal even k*t. Ik was in maart 2017 begonnen en het schiet niet op zo. Dit is operatie nr 2. Inmiddels flink aangekomen door de clomid en bang dat ze me straks weigeren vanwege overgewicht. Zoveel pech zal ik wel hebben. Kan wel janken.

maandag 30 juli 2018 om 18:46
maandag 30 juli 2018 om 18:50
Kapoentje je moet bij MCK een BMI onder de 33 hebben. Zie: https://vivaneo-ivf.com/nl/fertiliteits ... en/gezond/ Maar een lager BMI vergroot je zwangerschapskans.
woensdag 1 augustus 2018 om 09:00
woensdag 1 augustus 2018 om 09:57
Hallo allemaal, net terug van een korte vakantie. Even helemaal tot rust gekomen.
Lee83, even een dikke knuffel, en een hart onder de riem Soms is het gewoon even heel erg kaa.
Orkaatje, jammer
Het kan natuurlijk nog, maar ik snap de onzekerheid en teleurstelling op dit moment.
Nora_recachpta, spannend, duimen!
Maris, hoe is het met jou?
Ik ben vandaag voor de echo geweest, dag 10 van mijn cyclus en een blaasje van 15,5 mm, dus ik verwacht ovulatie op zondag. Heb donorsperma besteld en ga beginnen met testen. Ook vertelde de arts dat ze het beleid aan het veranderen zijn, normaal moet je een jaar lang het proces van ZI en/of IUI doorlopen voordat ze alternatieven aanbieden, maar ze willen dit nu ook al mogelijk maken om na 6 maanden aan bv IVF, zeker met het oog op mijn leeftijd. Ik zei dat dat erg fijn is, en dat ik kijk hoe mijn hoofd en financien erbij staan na elke ronde. Hopelijk zit ik in ieder geval over een dag of 5 op het wachtbankje.
Voor degenen die ik heb gemist, succes met waar je zit in het proces. Ik ga nu even nieuwe ovulatietesten inslaan.
Lee83, even een dikke knuffel, en een hart onder de riem Soms is het gewoon even heel erg kaa.
Orkaatje, jammer

Nora_recachpta, spannend, duimen!
Maris, hoe is het met jou?
Ik ben vandaag voor de echo geweest, dag 10 van mijn cyclus en een blaasje van 15,5 mm, dus ik verwacht ovulatie op zondag. Heb donorsperma besteld en ga beginnen met testen. Ook vertelde de arts dat ze het beleid aan het veranderen zijn, normaal moet je een jaar lang het proces van ZI en/of IUI doorlopen voordat ze alternatieven aanbieden, maar ze willen dit nu ook al mogelijk maken om na 6 maanden aan bv IVF, zeker met het oog op mijn leeftijd. Ik zei dat dat erg fijn is, en dat ik kijk hoe mijn hoofd en financien erbij staan na elke ronde. Hopelijk zit ik in ieder geval over een dag of 5 op het wachtbankje.
Voor degenen die ik heb gemist, succes met waar je zit in het proces. Ik ga nu even nieuwe ovulatietesten inslaan.
woensdag 1 augustus 2018 om 10:01
@sciencerocks: als ik goed gelezen heb, dan heb jij afgelopen zondag je eerste IUI poging gehad? Hoe gaat het nu met je?
@apestaartje: wat vervelend dat je nu moet wachten owv die schildklierwaarden hoewel je eigenlijk wel binnen de grenzen zit. Dat vind ik het vervelende eraan: mensen die 'op de gewone wijze' zwanger willen worden, zijn heus niet zo gecontroleerd als wij. Als er dan ook maar iets een beetje afwijkend is, moeten we wachten... vervelend hé
@orkaatje: nog (bloed)verlies gehad? Ik hoop zo voor jou dat het niet doorzet en misschien een andere (positievere?) oorzaak heeft...
@truelove79: op weg dus naar poging 2. De moed blijven erin houden hé!
@Mieshe: nog enkele daagjes voor je gesprek met de HA... Het is erg spannend om er rekening mee te houden dat onze beslissing eigenlijk afhangt van wat anderen erover denken.... Maar ik hoop dat je HA begrip toont en je de doorverwijzing geeft zodat ook jij verder kan in het traject
@nora_recaptcha: hoe gaat het tot nu toe op het wachtbankje?
Ikzelf ben gisteren bij de gynaecoloog langsgeweest. Zat op dag 53 van de cyclus en heb nog niet veel van verandering gezien of gevoeld. Hij heeft een echo gedaan en gelukkig ziet alles er geruststellend uit. Er zit een eitje klaar en dat zou volgens de afmetingen binnen de zes dagen moeten springen. Maandag mag ik teruggaan om te zien of dit gebeurd is. Indien niet, zal hij het opwekken dmv medicatie. Dan wachten op mijn menstruatie en de volgende cyclus mag ik er voor gaan! Spannend dus. Ik ben na het bezoek dus enigzins gerustgesteld, maar nu ben ik constant aan het denken: 'Spring nou maar....' Hoe vroeger, hoe sneller ik eraan kan beginnen
@apestaartje: wat vervelend dat je nu moet wachten owv die schildklierwaarden hoewel je eigenlijk wel binnen de grenzen zit. Dat vind ik het vervelende eraan: mensen die 'op de gewone wijze' zwanger willen worden, zijn heus niet zo gecontroleerd als wij. Als er dan ook maar iets een beetje afwijkend is, moeten we wachten... vervelend hé
@orkaatje: nog (bloed)verlies gehad? Ik hoop zo voor jou dat het niet doorzet en misschien een andere (positievere?) oorzaak heeft...
@truelove79: op weg dus naar poging 2. De moed blijven erin houden hé!
@Mieshe: nog enkele daagjes voor je gesprek met de HA... Het is erg spannend om er rekening mee te houden dat onze beslissing eigenlijk afhangt van wat anderen erover denken.... Maar ik hoop dat je HA begrip toont en je de doorverwijzing geeft zodat ook jij verder kan in het traject
@nora_recaptcha: hoe gaat het tot nu toe op het wachtbankje?
Ikzelf ben gisteren bij de gynaecoloog langsgeweest. Zat op dag 53 van de cyclus en heb nog niet veel van verandering gezien of gevoeld. Hij heeft een echo gedaan en gelukkig ziet alles er geruststellend uit. Er zit een eitje klaar en dat zou volgens de afmetingen binnen de zes dagen moeten springen. Maandag mag ik teruggaan om te zien of dit gebeurd is. Indien niet, zal hij het opwekken dmv medicatie. Dan wachten op mijn menstruatie en de volgende cyclus mag ik er voor gaan! Spannend dus. Ik ben na het bezoek dus enigzins gerustgesteld, maar nu ben ik constant aan het denken: 'Spring nou maar....' Hoe vroeger, hoe sneller ik eraan kan beginnen

woensdag 1 augustus 2018 om 10:21
Thilly nog even geduld! Dan mag je er echt voor gaan!
Sciencerocks ik hoop dat je via het zkh meer succes hebt en dat je überhaupt niet over ivf hoeft na te denken!
Nora en anderen op het bankje: ik duim met jullie mee!
Angelaloes, al iets gehoord van de donorbankmevrouw? Hoop dat je nog op tijd kunt wisselen!
Ik heb maandag echo en vind het best spannend. Heb niet zo heel veel kwaaltjes dus ben bang dat het niet goed zit, al zegt dat niks.. Heb vooral last van mn rug en een soort druk in mn onderbuik, maar verder niks..
Mn moeder gaat maandag mee en die is gelukkig veel positiever. (En een beetje bezorgd, of ik wel op tijd naar bed ga enzo
)
Mn zusje is in januari uitgerekend dus mn ouders worden (hopelijk) 2x opa en oma in 2 maanden
Sciencerocks ik hoop dat je via het zkh meer succes hebt en dat je überhaupt niet over ivf hoeft na te denken!
Nora en anderen op het bankje: ik duim met jullie mee!
Angelaloes, al iets gehoord van de donorbankmevrouw? Hoop dat je nog op tijd kunt wisselen!
Ik heb maandag echo en vind het best spannend. Heb niet zo heel veel kwaaltjes dus ben bang dat het niet goed zit, al zegt dat niks.. Heb vooral last van mn rug en een soort druk in mn onderbuik, maar verder niks..
Mn moeder gaat maandag mee en die is gelukkig veel positiever. (En een beetje bezorgd, of ik wel op tijd naar bed ga enzo

Mn zusje is in januari uitgerekend dus mn ouders worden (hopelijk) 2x opa en oma in 2 maanden

woensdag 1 augustus 2018 om 10:37
Jammer Orkaatje! Ik vond ronde 1 heel spannend, ronde 2 was veel makkelijker.