Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Sciencerocks schreef:
18-07-2018 09:36
Maris! Wauw wat superfijn! Mijn nod is zaterdag maar heb er een had hoofd in. Voelde je je anders deze week? Had je enig vermoeden?

Blij_ei, superleuk de je even gedag komt zeggen. En wat een leuk berichtje!!

Bankzitters, duimen nog even.
Nou toen ik zat te janken bij dirty dancing vermoedde ik wel wat.. Verder al de hele week gevoelige tepels en een paar keer misselijk na het eten van kwark/yoghurt.
Verder wat krampen maar dat kon net zo goed menstruatie zijn..
maris86 schreef:
18-07-2018 12:22
Nou toen ik zat te janken bij dirty dancing vermoedde ik wel wat.. Verder al de hele week gevoelige tepels en een paar keer misselijk na het eten van kwark/yoghurt.
Verder wat krampen maar dat kon net zo goed menstruatie zijn..
Voorzichtige gefeliciteerd! Superleuk dat je een positieve test hebt. Hoeveelste poging was dit?
Maris gefeliciteerd! Mooi nieuws weer, heerlijk! :cheer2: :daisy: Hoe voel je je?
Nausicaa, Lenne, heel herkenbaar. Mijn eigen zus vond het al heel apart dat ik op mijn 29e een vruchtbaarheidsonderzoek ging doen omdat ik maar 4 keer in het jaar ongesteld wordt - en een paar andere klachten. Let wel, ze had zelf op die leeftijd al een kind en was getrouwd.

Volgens haar moest ik maar eerst gaan feesten. Ze zei dat dames die 'naar de spermabank gaan' het maar zwaar hebben. Ik heb op 5 augustus mijn gesprek met de HA (en dus eerste stap richting BAM) gepland en ik ben voorzichtig bij haar aan het polsen wat ze ervan vindt. Ze is er nog niet helemaal klaar voor, merk ik.

Toen ik zei dat ik graag wil weten hoe het staat met mijn vruchtbaarheid en ik wel reden had om dat te doen zei ze dat ze 'niet houdt van negativiteit en vervelend nieuws'. Sorry voor de ego-post, maar ik vond het nogal bot. Het is maar beter, denk ik, dat ik nu al niet te veel van haar verwacht.

Trek je hier vooral niet te veel van aan, meiden die er nog over nadenken, want het sterkt mij alleen maar in mijn streven om mijn eigen pad te kiezen. Ik voel me er niet minder gesterkt door.
Nora_reCaptcha schreef:
18-07-2018 19:24
Maris gefeliciteerd! Mooi nieuws weer, heerlijk! :cheer2: :daisy: Hoe voel je je?
Ik voel me prima en gigantisch blij. Het is nog erg pril dus nog geen ernstige klachten.
Betsy, dit was pas mn 2e poging.
Maris: gefeliciteerd! Iedere stap is er 1!

Mieshe: mijn omgeving stond er gelukkig wel meteen achter. Toen ik het er voor het eerst echt over had, zei mijn beste vriendin: ja, dat lijkt me nogal logisch dat je dat gaat doen, daar was ik al vanuit gegaan. Juist omdat ze wist dat ik altijd al een kinderwens had, en geen partner en ze wist natuurlijk ook dat je niet eeuwig de tijd hebt.

Van vage kennissen heb ik met name wel eens de ‘dan trek je toch gewoon iemand uit de kroeg, zo’n gedoe met zo’n spermabank’. Dat heb ik altijd zo’n stomme opmerking gevonden. Want 1) je zadelt niet iemand ongewild met een kind op, 2) je zadelt niet willens en wetens een kind op met een vader die hem niet wil, 3) als iemand bereid is dat met jou te doen, zou ik er maar niet vanuit gaan dat hij verder erg van de safe-sex is en 4) ook dan heb je gemiddeld flink wat pogingen nodig. Word ik dan geacht om tien keer een willekeurige kerel te zoeken die onveilige sex wil hebben? Briljant plan ja. En ook veel minder gedoe dan een netjes geregelde bank :facepalm:.

Mensen zien gewoon vaak beren op de weg, en denken vanuit hun eigen omstandigheden. Als je een partner hebt, wil je natuurlijk liever samen een kind dan zonder die partner. Maar zo is onze situatie niet. Ik had een collega die mij wel steunde, maar ook bleef beweren dat zij het nooit zonder haar man zou kunnen. Tot ik haar eens vroeg wat ze dan zou doen als haar man onverhoopt onder een bus zou komen (hun kind is er namelijk al). Kind ter adoptie afstaan? Naar een weeshuis sturen? En dan zegt iedereen: nee natuurlijk niet, ik zou het wel kunnen, maar.... Oftewel: ze willen het niet ten opzichte van hún huidige situatie.

Overigens bedachten vandaag twee afzonderlijke collega’s dat het ook wel heel chill was dat ik in mijn eentje een naam mocht bedenken, zonder dat daar overeenstemming over hoeft te komen. Dat vond ik wel grappig, ik had daar helemaal niks over gezegd, mensen bedenken ineens zelf dat er ook wel eens voordelen zijn.

En een kleine tip: als je het er met mensen over hebt, doe dan meteen wat verwachtingsmanagement. Niemand beseft dat de wachtlijsten zo lang zijn, dus dat je vaak al 1,5-2 jaar alleen al aan het wachten bent. En nog minder mensen beseffen dat het daarna ongeveer dezelfde kansen heeft als ‘gewoon’ en je niet dús de eerste maand zwanger bent. Ik heb regelmatig gehoord: ‘oh, je hebt een wachtlijst van een jaar, dus dan ben je volgend jaar oktober zwanger en dus dan en dan uitgerekend’. Uh, zo werkt het dus niet helemaal.... Succes in augustus, ook al gebeurd er dan eigenlijk nog niks, het is toch heel spannend!
@maris, gefeliciteerd!! Een streep is een streep. Je kan niet in de toekomst kijken, dus gewoon lekker blij zijn!

@mieshe, mijn vader stond helemaal niet achter dit plan. Hii snapte niet wat ik me op dd hals haalde. Ik vond het lastig, maar ook fijn zijn bezwaren te horen. Ik dacht missxhien noemt hij dingen waar ik zelf niet aan heb gedacht. Door hem uit te leggen wat ik wel allemaal al has geregeld, nam ik zijn wantrouwen weg en merkte hij dat ik er echt over na has gedacht. Ik vertelde het hem wel pas toen ik al zwanger was. Dat is een ingewikkeld verhaal, maar dat had ik anders moeten doen. Hij was nu zo in shock toen ii zei dat ik zwanger was, door al zijn bezwaren die we dus nog niet hadden besproken, dat het moment van vertellen wat minder leuk was.

Daarnaast noem ik mezelf ook geen BAM. Ik ben namelijk niet bewust alleenstaand. Ik hoop echt nog iemand tegen te komen, maar er zit een houdbaarheidsdatum op mijn eierstokken en niet oo het krijgen van een relatie.
Veel succes!

Voor alle bankzitters; hou vol en veel succes!
Bij mij reageert iedereen wel psoitief die ik vertel wat ik aan het doen ben. Ook begripvol, maar wat betreft leeftijd vinden ze het logischer. Al kreeg ik wel van iemand: waarom zoek je dan niet gewoon een partner? ..... pffff, hallooooo, was ik al mee bezig, tot nu toe niet gelukt, dus dit is dan de 'enige mogelijkheid'

Pat36, inderdaad niet bewust alleenstaand. Ik had het ook liever anders gezien, en heb ook de hoop dat ik nog iemand tegenkom om mijn leven mee te delen.

Ik heb dit keer expres geen vroege test gedaan, ook niet in huis. Ook superdruk nog even op werk dus gewoon geen tijd om te kopen. Wel zere borsten, maar die heb ik ook als menstruatie er aan komt, dus niet echt anders.

Gisteren wel weer een collega die zwanger is. En misschien als we terugkomen van de zomervakantie waarschijnlijk meer. het zou zo leuk zijn als ik 1 van de mensen ben die een aankondiging mag doen in september. Maar ja, chill, geduld.....
Maris: gefeliciteerd! Wat leuk voor je. Geniet ervan!

Bij mij wordt er niet raar gereageerd. Komt misschien ook omdat ik al een 8 jarige dochter alleen opgevoed. In de tussentijd twee relaties maar toen de laatste uitging was de beslissing rap gemaakt.
Nog geen rare reacties dus. Maar mensen kletsen toch wel en dat raakt mij vrij weinig. Zoveel mensen zoveel meningen.
Ik heb ook alleen maar positieve reacties als ik over mn traject vertel.
Mijn ouders hebben het er wel even moeilijk mee gehad, maar vooral omdat ze me graag een partner gunnen. Nu vinden ze het heel leuk. Ik ben wel heel benieuwd hoe mijn opa's en oma's reageren als ik ze binnenkort over mijn zwangerschap kan vertellen. Ze zijn allemaal in de 90 en vinden het al gek dat de jeugd van tegenwoordig gaat samenwonen zonder te trouwen..
@Maris, Gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo snel gelukt is. Ik hoop dat je straks een mooie eerste echo mag hebben.
Oh, ik heb op mijn eigen verhaal ook alleen maar positieve reacties gehad hoor. Het is meer dat als het er een keer ‘in het algemeen’ over gaat, mensen nog wel eens een andere mening laten blijken.
Ik was er eigenlijk juist vanuit gegaan dat er ook wel wat minder positieve reacties tussen zouden zitten, en dat mag. Mensen mogen best vinden dat ik het niet zo had moeten doen, daar lig ik niet wakker van. Maar dat viel dus heel erg mee. Het is meer in algemene zin dat ze ineens bezwaren uiten. Een beetje het ‘ik haat Duitsers, maar iedere individuele Duitser is eigenlijkben aardig idee’ :-p.
Ik was zomaar wat aan het Googlen en kwam een zwangerschapscursus voor alleenstaanden tegen. Wist niet eens dat dat bestond: http://www.2handenop1buik.com/2-handen-op-1-buik/
@maris86: proficiat! Wat een leuk nieuws!

@truelove79 en @sciencerocks: als ik goed kan volgen testen jullie nu ook een van deze dagen? Ik duim alvast voor jullie! En Truelove79: dank je voor de tip van het boek. Heb hem aangekocht en kan niet stoppen met lezen..

@angelaloes: op den duur begin je te twijfelen he... inderdaad eventueel een andere donor overwegen, maar ik zou naar mijn gevoel (en dan spreek ik natuurlijk voor mezelf) alles op alles zetten om achteraf dan niet te moeten twijfelen 'had ik dit of dat maar niet/wel gedaan'...

@blij_ei: fijn zo'n verhalen als de jouwe te kunnen lezen! Ondanks de moeilijke weg toch een positief einde en daar kunnen wij alleen maar moed en steun uithalen

Ik kan mij in de verhalen van jullie omgeving herkennen. Bij mij weten enkel mijn ouders en zus het en zij reageerden totaal niet verrast en alleen maar positief. Natuurlijk hadden ze de nodige vragen die ik met plezier heb uitgelegd en zo voelden ze ook dat ik er zeer goed over had nagedacht.
maris86 schreef:
19-07-2018 23:46
Ik was zomaar wat aan het Googlen en kwam een zwangerschapscursus voor alleenstaanden tegen. Wist niet eens dat dat bestond: http://www.2handenop1buik.com/2-handen-op-1-buik/
Jk ken hem en ben eraan begonnen. Ik was te laat begonnen en mijn zoon kwam Drie weken te vroeg, dus kon hem niet afmaken, maar wel leuk om dit samen met andere alleenstaanden te doen!
@Thilly2018, fijn dat het boek je helpt!!

Ik mag inderdaad bijna testen.. nou ja het voelt wel als een eeuwigheid. Eerst dacht ik vanalles te voelen, broek irriteert op Mn buik etc maar nu alleen nog last van borrelende buik. Dus denk nu weer dat het niet raak is.
Ik dacht zondag te gaan testen, heb op maandag IUI gehad, en NOD dinsdag. Dus zondag is denk ik best vroeg denk ik, maar toch een set met een vroege detectie test gekocht. Echt heel spannend, respect voor de vele vrouwen die dit heel vaak hebben moeten meemaken!

Sciencerocks ik hoop zo snel goed nieuws voor jou..
Andere wachtenden ook veel sterkte!
Maris, voorzichtige gefeliciteerd! Had ik nog helemaal niet gelezen. En wat een goeie tip.. ook al is het voor mij nog ver weg, dit soort dingen geven mij veel inspiratie en hoop. Er zijn zoveel dappere vrouwen die dit avontuur voor mij aangingen en het is fijn om hierover te lezen. :-)

Bedankt meiden, voor het delen van jullie ervaringen over je BAM-ing out ( ;-) ). Mijn ouders zijn heel ondersteunend en hebben van het begin al gezegd graag te willen helpen met oppassen enzo. Ze zouden het hartstikke leuk vinden om opa en oma te worden. Wat betreft mijn zus houdt ik mijn hart vast, ze vindt het moeilijk om verder te kijken dan haar eigen huisje boompje beestje-plaatje. Soms wordt ik daar een beetje verdrietig van, want ik weet dat het een moeilijk moment gaat zijn als het (mocht het) ooit zover is/zijn. Maar goed, dat is dan en nu is nu.
vroege test hartstikke wit. Ik voel me zoals ik normaal voel voor menstruatie, morgen zou ik ongesteld moeten worden volgens de app. Gaat ook wel gebeuren denk ik.

Heb even een dip. Laatste dag voor schoolvakantie. Afgelopen weken behoorlijk stressvol op werk en ben echt toe aan een break. Vanochtend test gedaan en dus wit. Dus vanmiddag op personeelsdag even wat stiekeme tranen. Ben gewoon even heel moe en zit er even doorheen. Maar goed, we plannen gewoon de volgende maar.
Ahh Sciencerocks wat rot, nog een kansje voor een latere positieve test.. blijf nog even voor je hopen.
Volgend weekend ga je er even tussenuit toch? Hoop dat de rust je even goed zal doen. Sterkte 😘
Sciencerocks. Rot voor je! Zo aan het einde van een schooljaar is er ook wel veel tegelijk. Hopelijk geniet je nu een beetje van je welverdiende rust!

Ik moet sowieso 6 weken wachten met de eerste iui poging. Mijn schildklierhormoon waarde was 3.1 en zou onder de 2.5 moeten volgens recente onderzoeken. Dus nu aan de pillen. Ik vind het dubbel. Een gezonde waarde ligt tussen de 1 en 4. Bij zwangerschap is onder de 2.5 wenselijk. Ik slik nu dus pillen terwijl ik eigenlijk een gezonde waarde heb.
ongesteld geworden. Maandag bellen om eerste IUI in gang te stellen.

Gaat vast (wel een keer ;-) goedkomen.
Mieshe schreef:
20-07-2018 19:46
Maris, voorzichtige gefeliciteerd! Had ik nog helemaal niet gelezen. En wat een goeie tip.. ook al is het voor mij nog ver weg, dit soort dingen geven mij veel inspiratie en hoop. Er zijn zoveel dappere vrouwen die dit avontuur voor mij aangingen en het is fijn om hierover te lezen. :-)

Bedankt meiden, voor het delen van jullie ervaringen over je BAM-ing out ( ;-) ). Mijn ouders zijn heel ondersteunend en hebben van het begin al gezegd graag te willen helpen met oppassen enzo. Ze zouden het hartstikke leuk vinden om opa en oma te worden. Wat betreft mijn zus houdt ik mijn hart vast, ze vindt het moeilijk om verder te kijken dan haar eigen huisje boompje beestje-plaatje. Soms wordt ik daar een beetje verdrietig van, want ik weet dat het een moeilijk moment gaat zijn als het (mocht het) ooit zover is/zijn. Maar goed, dat is dan en nu is nu.
Weet je wat zo grappig is? Mensen die van tevoren heel veel problemen zien, reageren vaak heel anders als het daadwerkelijk zo is. Dan kunnen ze er toch niks meer aan veranderen, en dan vinden ze een nichtje/neefje toch wel heel leuk. Geen garanties natuurlijk, maar ook zonde om je nu al druk te gaan maken.

Jij had toch in augustus de eerste afspraak? Ik weet even niet meer in welk ziekenhuis.
Vandaag voor de 1ste iui geweest. Dit keer niet de piek gemist. Was een stuk rustiger dan de vorige keer omdat er een echo sowieso gepland stond. Maar heb hem zelf met de testen "gevonden".

Nu 16 dagen wachten tot ik mag testen. Dus kom voor de 1ste x ook op het wachtbankje.
Orkaatje schreef:
21-07-2018 17:22
Vandaag voor de 1ste iui geweest. Dit keer niet de piek gemist. Was een stuk rustiger dan de vorige keer omdat er een echo sowieso gepland stond. Maar heb hem zelf met de testen "gevonden".

Nu 16 dagen wachten tot ik mag testen. Dus kom voor de 1ste x ook op het wachtbankje.
Spannend orka!! :thumbsup: O_O
Succes met wachten Orkaatje!

Ik een mindere dag vandaag, de vroege test gedaan en negatief 😩 spierwit
Nu buikpijn en rugpijn, dus menstruatie zal er wel aankomen.
Beetje down en ga gelijk weer te ver vooruit denken hoe het moet als het na 3x niet gelukt is.. het geld voor nieuwe Cryos.. moet ik toch concessies doen tov de uitgebreide/dure donor.. etc..
Probeer rustig te worden nu, wachten op die ellendige menstruatie en dan op naar poging 2.,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven