Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het eigenlijk heel goed, ik ben eind augustus uitgerekend dus nog een maandje ongeveer. Ik begin eindelijk een beetje uit te rusten en ik heb me in weken niet zo goed gevoeld. Ik keek vandaag ook weer uit naar de geboorte van ons zoontje, in plaats van er tegenop omdat ik me zó moe, lamlendig en beroerd voelde en geen idee had hoe ik (we) voor een nieuwe baby erbij moesten zorgen. Dat verlof was heel hard nodig ;).

De warmte is vervelend maar ik gok dat dat voor iedereen zo is. Ik doe het rustig aan overdag en hou geen vocht vast ofzo, dus dat scheelt.

Fijn dat de zenuwen weg zijn! En lijkt me een prima instelling om er niet zo veel mee bezig te zijn :). Ik hoop dat jullie nachten steeds beter blijven gaan.
Vraagje, rozetje slaapt in luier en een rompertje, in de slaapkamer staan 2 tafelventilatoren aan, daardoor voelt ze ondanks de warmte fris aan bij haar beentjes en armpjes en een beetje klam. Nekje voelt warm (Niet te)

Moet ik de ventilator wat van ons weg plaatsen? (Staat nu ook niet recht op ons) of is dit ok?
fiona2018 schreef:
26-07-2018 20:50
Wij hebben deze: https://www.prenatal.nl/eten-en-drinken ... gITW_D_BwE, die krijgt ze niet open.

Ze ligt heerlijk te slapen na een koud bad. Ik heb haar alleen in haar luier liggen met een ventilator en koelelementen in haar kamer. Hopelijk krabt ze zich niet open.
Thanks for the tip ik zal eens kijken :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
nena_ schreef:
26-07-2018 22:39
Hier gaat het eigenlijk heel goed, ik ben eind augustus uitgerekend dus nog een maandje ongeveer. Ik begin eindelijk een beetje uit te rusten en ik heb me in weken niet zo goed gevoeld. Ik keek vandaag ook weer uit naar de geboorte van ons zoontje, in plaats van er tegenop omdat ik me zó moe, lamlendig en beroerd voelde en geen idee had hoe ik (we) voor een nieuwe baby erbij moesten zorgen. Dat verlof was heel hard nodig ;).

De warmte is vervelend maar ik gok dat dat voor iedereen zo is. Ik doe het rustig aan overdag en hou geen vocht vast ofzo, dus dat scheelt.

Fijn dat de zenuwen weg zijn! En lijkt me een prima instelling om er niet zo veel mee bezig te zijn :). Ik hoop dat jullie nachten steeds beter blijven gaan.
Fijn! Ik kwam ook heel erg bij in m’n verlof weet ik nog wel.
Spannend hoor, binnenkort 2 van die ukken!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
rosings schreef:
26-07-2018 22:53
Vraagje, rozetje slaapt in luier en een rompertje, in de slaapkamer staan 2 tafelventilatoren aan, daardoor voelt ze ondanks de warmte fris aan bij haar beentjes en armpjes en een beetje klam. Nekje voelt warm (Niet te)

Moet ik de ventilator wat van ons weg plaatsen? (Staat nu ook niet recht op ons) of is dit ok?
Dat kan jij het beste inschatten denk ik. Ik zou hem dan iets wegplaatsen geloof ik.
Als ze slaapt, slaapt ze toch? En zal ze er zelf geen last van hebben. Of denk ik nou te makkelijk? ;-)
Wat een hitte. Hier zijn dochter en ik al een uurtje wakker. Man heeft helemaal nog niet geslapen :(
Het was/is idd belachelijk warm.. Hier ook allemaal onrustige slapers maar gelukkig wel n beetje geslapen allemaal.
Ik ga zo werken.. Lekker hoor, alle cliënten douchen... Van t idee alleen al ga ik al bijna zweten ;-)
Wij hebben, ondanks de hitte, een goede nacht gehad gelukkig. Ik las hier dat iemand een bekertje in het bed legde ‘s nachts. Dat heb ik gisteravond ook gedaan toen ik naar bed ging en vanochtend was het bekertje leeg! Hele fijne tip. Vandaag nog even doorkomen dames, morgen koelt het af!
obelix84 schreef:
26-07-2018 23:51
Als ze slaapt, slaapt ze toch? En zal ze er zelf geen last van hebben. Of denk ik nou te makkelijk? ;-)
Nee maar ik zou bang zijn dat ze het dan ‘s nachts te koud zou krijgen en vroeg wakker zou worden.

Al was zoon er ook om 5u bij vanochtend :yawnee:
:-$ Wij slapen voor de verandering eens prima.. Dreumes lag als een zeester te knorren in een korte mouw/broek pyjama en wij hebben ons bed vol gezweet. Maar we sliepen prima door.

Waar het wel heel heet is, is op mijn werk :-$ :-$ De brandweermannen zitten alleen in een broek met bretels en doen zo ook hun klusjes.. Tis een soort “Magic Mike’ uitzicht.. We hebben wel geluk met ze want gister met de windhoos hadden we schade gehad als ze de bomen hier niet kort hadden gehouden en de goten niet hadden geleegd.

@Fiona ik heb een reclame & standbouw bedrijf. Daarnaast ben ik o.a. restaurateur.

@ verwarring over 14 weken. Sorry voor de verwarring over het kindje. Het gaat idd om een miskraam, niet om een voldragen baby. Het stel trekt het trouwens slecht. Ze snappen het gewoon niet. Wij krijgen hun dreumes als logee dit weekend zodat ze ongestoord kunnen huilen en praten. Onze dreumes kan niet wachten van enthousiasme :biggrin:
Zoon is 2 keer wakker geworden vannacht, huilend. Had het heel warm. Maar het was geen 6 uur vanmorgen maar 8! :D
Oeh dat uitzicht wil ik ook wel glitter!

Ik denk ook dat het hoe dan ook moeilijk is om je kindje te verliezen, ook al bij 14 weken.
Zo, ik ben even onder mijn steen vandaan gekropen en heb opgezocht wat Magic Mike is :hihi:

Dat uitzicht zou ik ook best prima vinden :whistle:

@GC: een miskraam is ook zeker moeilijk en verdrietig. En het is ook niet belangrijk überhaupt om te definiëren wat ‘erger’ is. Maar een miskraam is veel vaker voorkomend dan een baby van 14 weken die plotseling overlijdt, dus van een miskraam kijk ik wat minder op. De kans op een doodgeboorte vanaf 12 weken blijft iets van 0.5% ofzo, dus ik ben altijd bang gebleven om zoon te verliezen eigenlijk.
Zo, hier is het bewolkt met een zacht windje, wel even lekker na de hitte van gisteren. Op zoon's kamer was het ook 30 graden. Hij slaapt dan in zn luier en romper zonder slaapzak, met een ventilator aan met fles ijs ervoor. En wanneer wij naar bed gaan doen we zijn rolluik omhoog, en alle ramen en deuren op onze verdieping open. Blijkbaar is zoon wel een liefhebber vd warmte want hij slaapt juist rustiger (maar wel lichter) en slaapt 's ochtends ook tot een luxe 7 uur ipv half 6 :cheer2:

Ik heb ook wel gedacht aan een rietjesbeker in zijn bed voor de nacht, maar die van ons stuwt het water in het rietje omhoog na een tijdje en gaat dan alsnog lekken. Irritant. Gebeurt ook als we de beker gevuld ergens mee naartoe nemen, ik moet hem noodgedwongen altijd in een plastic zakje doen.
Iemand tips voor een rietjesbeker waarbij dat niet gebeurd?

Vrienden van ons hebben net hun 3e miskraam achter elkaar gehad met 12 weken, echt zo verdrietig. Dan voel ik me extra dankbaar dat we zoon hebben mogen krijgen.
Fijn uitzicht Glitter! Ook fijn dat ze zo aan het klussen zijn bij jullie, daar heb je wat aan :)

Moondancer, hebben jullie de rietjesbeker van de Prenatal al geprobeerd? De link heb ik een paar posts geleden neergezet. Die lekt bij ons niet, ook niet 's nachts in bed als hij op zijn kant ligt.

Hier was het een onrustige nacht. Man is uiteindelijk op de bank gaan liggen en dochter en ik zijn van half 7 - 8 nog even in slaap gevallen.
Wij hebben zo'n beker met een rubber deksel, die lekt vrijwel niet, alle rietjesbekers lekken hier. Maar alsnog helpt het voor geen meter 's nachts, dochter bedenkt als ze heftige dorst wakker wordt niet dat er een beker naast haar staat, die gaat meteen ons roepen. Achja, ik snap het wel, ik slaap met dit week ook niet door zonder drinken.
Zoon was ook weer om 5 uur wakker, vriend heeft ook heel slecht geslapen door de warmte. Ik ga vannacht ook eens een drinkbeker bij zoon in bed leggen, misschien vind hij het ook wel fijn om wat te kunnen drinken.

Ik zit nu lekker in de airco op het werk en heb geen last van de warmte. Vriend is vanochtend al om 6 uur begonnen met werken zodat hij vandaag op tijd kan stoppen.

Bij KDV van zoon is het ook zo warm overdag, zij hebben plat dak en geen airco.
Wij hebben deze heel lang gehad:
https://www.bol.com/nl/p/nuby-antilek-r ... lsrc=aw.ds
Hij lekte niet tot zoon door had hoe je hem kon "melken" :hamer:

Nu gewoon een van de hema, alles is toch al nat van het zweet, dus dat beetje water kan er nog wel bij. Hij staat in het begin wel rechtop, we frottelen hem altijd tussen matras en voeteneinde.
De nacht ging hier best goed eigenlijk! Heb haar om 20.30uur naar bed gebracht ipv de 19.30uur die we anders doen.
Om 05.00uur werd ze wakker maar met een paar keer een speen erin doen hebben we allemaal nog gedommeld tot bijna 07.30uur. We geven nu wel een extra pufje voor het slapen ivm de vermoeidheid, heb het idee dat dat wel helpt voor het slapen. Beker in bed moeten we toch ook maar eens naar kijken, ze had enorme dorst vanmorgen.

@moondancer, bah zeg drie miskramen achter elkaar is wel heel heftig.

Geniet van je uitzicht glitter!
Ik ga eens bij de Prenatal langs, bedankt voor de tip.
Die Nuby antilekbeker hebben we nu en die lekt dus wel vanwege de stuwing door het rietje,

Hier is het toch weer aardig aan het opwarmen en ik moet straks een paar uur de auto in zonder airco dus dat wordt afzien.
Ik ga zo ook even bij de prenatal langs, thanx voor de tip!
Dat is niet lekker moondancer...

Vanochtend tot 9 uur geslapen, even gegeten en naar de stad geweest op de fiets, dutje was een beetje laat maar wel ok. Rest van de middag hang ik op de bank en is het baby tv voor de entertaining... Wat een warmte
Wij hebben een benedenwoning met veel schaduw, dus bij ons is het 'slechts' 28 graden binnen. Dochter slaapt in een romper, niet onder een deken of in een slaapzak, en zoon ligt onder een dun dekentje, en ze slapen beide prima. Het geeft wel een enorm zweethoofd, maar ze worden er niet wakker van. Wij slapen wat minder, maar ook niet heel slecht. Dochter krijgt een fles water of ander drinken mee naar bed - normaal niet, maar met dit weer...
Bij haar op de kamer is het nu 28 graden. Ze heeft vanochtend tot kwart over 9 geslapen en vanmiddag van half 1 tot 4, dus vooralsnog lijkt ze er geen last van te hebben.

Mama daarin tegen zal net als afgelopen nacht wel weer als een zeester op bed liggen met de hoop de slaap te kunnen vatten.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven