Centraal Moderatortopic
donderdag 7 juni 2018 om 10:21
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 27 juli 2018 om 10:15
Kleurtjes gebruiken is niet tegen de regels, provoceren (met tekst, kleurtjes, plaatjes of wat dan ook) wél. Deze regels gelden natuurlijk voor iedereen. Voor verdere vragen kan je mailen met de CM via communitymanager@viva.nl.RazumDar schreef: ↑27-07-2018 09:54Oké dus het mag niet? Of alleen niet als ik het ben, want bij mij vinden mensen het irritant.
En geld dit per topic of per persoon?
Dus als er in een topic meerdere malen aan mij word gevraagd geen kleuren te gebruiken en ik doe het toch dan krijg ik een ban ook al is het niet tegen de regels. En hoe vaak moet dit aan mij gevraagd worden, 1,2,3 of 5 keer?
Of geld dit alleen voor mij als persoon, dus een aantal mensen vinden het irritant dat ik gebruik maak van kleur en hebben dit uitgesproken en daarom mag ik geen kleur meer gebruiken? En hoeveel mensen moeten het dan als irritant ervaren? 5 gebruikers? 10?
En als ik het nou irritant vind dat iemand anders wel kleur mag gebruiken en dat geef ik aan, en die gene blijft het doen kan ik die gene dan staffen daarvoor en krijgt die gene daar voor een ban omdat dat als provoceren word gezien.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
vrijdag 27 juli 2018 om 10:20
RazumDar schreef: ↑27-07-2018 10:18Je antwoord is tegenstrijdig. Je zegt dat kleurtjes niet tegen de regels zijn, maar doordat mensen hebben aangegeven het irritant te vinden (bij mij) het word gezien als provoceren. Dus wanneer ik het doe is het tegen de regels en word het gezien als provoceren. Kan ik aub gewoon een duidelijk antwoord krijgen?
Dit gedram van je komt ook een tikkie provocerend over.
Maar dat zal ook wel niet je bedoeling zijn hé.
vrijdag 27 juli 2018 om 10:23
impala schreef: ↑27-07-2018 08:50Ik ben niet voor het verwijderen van dit topic. Maar nav het verdwijnen van stafjes in het algemeen én het functioneren van junior mods zoals besproken in Napraat 100, heb ik wel een andere vraag.
Is het zo dat stafjes die (al dan niet buiten werktijd) door junior mods worden afgehandeld verdwijnen en niet meer onder ogen komen van de echte mods?
Ik heb daar zelf dit over geschreven:
en dit:
.
Verder, staat nav de discussie op Napraat het concept Undercover Mod ter discussie?
Mods die anoniem maar wel herkenbaar als mod opereren zijn door Angelgate afgeschaft en daar hebben we dit systeem voor terug gekregen. Ik ben van mening, en meerderen met mij, dat het kind destijds met het badwater is weggegooid. In hoeverre mods hun privegegevens bekend maken (hier of in achterkamers) hebben ze helemaal zelf in de hand.
Ik zou graag een reactie van de CM hierop zien. Ik neem aan dat zij de discussie op NP ook gevolgd heeft (vanaf deze post viewtopic.php?f=8&t=413888&start=#p28800265 )
edit: het linken naar een post werkt niet zie ik, dan kom je op pagina 1. Dan maar zo: Kia•Ora schreef: ↑25-07-2018 18:34
Beste forummers,
Ik vind het heel vervelend om te lezen dat jullie twijfelen aan de integriteit van ons team.
Het is wellicht goed om te weten dat junior moderators in ons beheerderssysteem niet dezelfde rechten hebben als de moderators. Iedereen - dus ook de junior moderators - bekijkt de stafjes objectief. Wanneer dit niet lukt, bijvoorbeeld omdat diegene de forummer in kwestie goed kent, wordt dit overgedragen aan een andere moderator.
Als iemand hier nog meer vragen over heeft, kunnen jullie mij bereiken via communitymanager@viva.nl.
Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
vrijdag 27 juli 2018 om 10:33
En dat is ter beoordeling van de juun zelf ?CommunityManagerViva schreef: ↑27-07-2018 10:23Beste forummers,
Ik vind het heel vervelend om te lezen dat jullie twijfelen aan de integriteit van ons team.
Het is wellicht goed om te weten dat junior moderators in ons beheerderssysteem niet dezelfde rechten hebben als de moderators. Iedereen - dus ook de junior moderators - bekijkt de stafjes objectief. Wanneer dit niet lukt, bijvoorbeeld omdat diegene de forummer in kwestie goed kent, wordt dit overgedragen aan een andere moderator.
Als iemand hier nog meer vragen over heeft, kunnen jullie mij bereiken via communitymanager@viva.nl.
Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Je snapt dat dat niet werkt?
Ik heb ook geen idee wie de andere juuns zijn, misschien zijn het allemaal matties.
Wel heel fijn dat je zelf reageert, dat is wel eens anders geweest dus bedankt daarvoor.
impala wijzigde dit bericht op 27-07-2018 10:35
10.19% gewijzigd
.
vrijdag 27 juli 2018 om 10:40
Dus je ziet zelf niet dat het posten met al die felle kleurtjes en dikke letters neerkomt op onophoudelijk schreeuwen in hoofdletters, iets wat online als zeer onbeleefd en irritant gezien wordt.
Dat is niet zomaar een beetje persoonlijke irritatie van een paar forummers, hoor.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 27-07-2018 10:42
2.34% gewijzigd
nounou
vrijdag 27 juli 2018 om 10:41
Ik snap daar ook niks van hoor.
Dat kleurtjes provocerend kunnen zijn en dat de mods meegaan in dat gezeur erover.
Smileys en teksten kunnen provocerend zijn, maar kleurtjes???
In mijn ogen echt koekoek.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 27 juli 2018 om 10:45
Ik wil je niet op negeer, want ik vind je mening af en toe best interessant.
Maar het is op een klein scherm een stuk rustiger en overzichtelijker om alles in een kleur te hebben
vrijdag 27 juli 2018 om 10:53
Je gaat je gang maar, maar sommige kleuren gaan zwemmen. Leest niet zo fijn.
Verder was er ooit een forummer die alles in lila schreef, iemand in fel blauw en Missie meestal ook in blauw.
Het lijkt mij vooral een hoop gedoe, zou ik al snel geen zin meer in hebben.
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 27 juli 2018 om 10:54
Het is je allemaal meerdere keren uitgelegd, maar je kiest er zelf voor om toch door te gaan. Dan volgen er consequenties, daar ben je ook van te voren voor gewaarschuwd.RazumDar schreef: ↑27-07-2018 10:49Zelf zie ik het niet zo, ik vind het er leuk en vrolijk uit zien. Ik begrijp ook oprecht niet waarom mensen zich daar zo aan ergeren. Daarnaast heb ik eerder aan een mod gevraagd of de ban die ik had gekregen voor het gebruik van provocerende kleurtjes ging over het gebruik van alleen de felle kleurtjes of alle kleurtjes. Als de felle kleurtjes het probleem zijn kan dat toch gewoon worden aangegeven, dan pas ik me daarop aan.
Laat het rusten en post gewoon in de normale themakleur van de website, simpel zat toch? Je posts worden toch wel gelezen, je hoeft niet extra op te vallen door het kleurgebruik.
vrijdag 27 juli 2018 om 11:00
In het topic 'Ex wordt steeds vervelender' gaat de off-topic discussie vrolijk door. Het lijkt wel of tegenwoordig elk topic over een moeilijke partner of ex binnen twee pagina's eindigt in de de discussie 'waarom uberhaupt een kind met deze man gekregen?'. Het lijkt haast niet meer mogelijk om nog iets te bespreken zonder dat de TO door (steeds dezelfde) forummers in de verdediging wordt gedrukt en er steeds dezelfde stokpaardjes van stal worden gehaald. Ik vind het hoogst hinderlijk en geen manier van discussieren of adviseren.
vrijdag 27 juli 2018 om 11:04
Beste forummers,
Zullen we de kleurtjes discussie hierbij laten? Voor vragen verwijs ik jullie graag door naar de CM.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Zullen we de kleurtjes discussie hierbij laten? Voor vragen verwijs ik jullie graag door naar de CM.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
vrijdag 27 juli 2018 om 11:36
Regels zijn geen regels als een subjectieve mening aan de uitvoering van die regels ten grondslag ligt.ModeratorViva schreef: ↑27-07-2018 09:49Beste RazumDar,
Zoals eerder aangegeven is het gebruik van kleurtjes niet verboden. Maar zodra een forummer dit blijft doen nadat andere gebruikers en de moderators meerdere keren hebben gevraagd ermee te stoppen, zien wij dit als provoceren. Voor provoceren gelden de regels van het bansysteem.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Regels zijn er om LETTERLIJK te handhaven. Niet onderhevig aan de mening van een derde.
vrijdag 27 juli 2018 om 11:42
Maar wie beslist wat provocerend is dan? Is dat niet net zoiets als vragen wat schoonheid is of lekker? Of warm. De een vind water van 40 gr lekker de ander vind het schreeuwend heet.ModeratorViva schreef: ↑27-07-2018 10:15Kleurtjes gebruiken is niet tegen de regels, provoceren (met tekst, kleurtjes, plaatjes of wat dan ook) wél. Deze regels gelden natuurlijk voor iedereen. Voor verdere vragen kan je mailen met de CM via communitymanager@viva.nl.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Regels zijn er nu juist om dit soort subjectieve meningen niet te hoeven analyseren maar om een eenduidige lijn te trekken. Anders is de regel totaal niet zinvol.
De kroeg mag niemand meer in als het vol is. Wat is vol. Is dat een exact aantal mensen of de mening van de portier, die natuurlijk totaal anders is dan de mening van de vrouw achter de bar.
Een nummer dus als regel en niet de mening van..
vrijdag 27 juli 2018 om 11:45
Ik persoonlijk vind de kleurtjes rete irritant en vermoeiend voor mijn ogen Maar de regels zeggen dat het mag dus het mag. Dat wel niet gedoe al naar gelang wie er op dat moment de baas is en hoe de pet staat is pas provocerend.
vrijdag 27 juli 2018 om 11:46
Mods, ik had het EAUSM topic in mijn lijst, omdat ik erin had gereageerd. Maar ik heb het per ongeluk verwijderd toen ik een ander topic wilde verwijderen.
Als ik nu opnieuw reageer komt het niet meer in mijn lijst. Maar juist dit topic wil ik er wel graag in hebben, omdat ik het volg en er zelf ook regelmatig iets in plaats.
Hoe kan ik het toch weer in mijn lijst krijgen?
Als ik nu opnieuw reageer komt het niet meer in mijn lijst. Maar juist dit topic wil ik er wel graag in hebben, omdat ik het volg en er zelf ook regelmatig iets in plaats.
Hoe kan ik het toch weer in mijn lijst krijgen?