Ik wil regen!
maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
vrijdag 27 juli 2018 om 11:30
aviv_13 schreef: ↑27-07-2018 11:24De Speld weer in de bocht:
https://speld.nl/2018/07/27/vloeibaar-w ... nederland/
vrijdag 27 juli 2018 om 11:48
Deze is wel fijn. Oh, wat zou ik morgen graag naakt in de regen staan, heerlijk !
nounou
vrijdag 27 juli 2018 om 11:50
Van een bikini kijkt niemand raar op.zazamaenade schreef: ↑27-07-2018 11:48Deze is wel fijn. Oh, wat zou ik morgen graag naakt in de regen staan, heerlijk !
Er zijn zelfs mensen die in hun zwemkleding gaan surfen in ondergelopen straten, dus wat houd je tegen.
vrijdag 27 juli 2018 om 11:52
Ik ook!!! Fijn dat ik niet de enige ben. Ik kan hoer niet tegen, het duurt al veel te lang! Gisteren werd ik echt beroerd en had toch alleen maar 5 km gefietst en op n markt gelopen, meest in de schaduw. Ik drink véél water, neem altijd ookmee. Maar gister had ik hoofdpijn en werd op die markt misselijk en duizelig. Moest echt poos in de schaduw gaan zitten. Gelukkig had ik dus water bij me en een koude, natte doek, waarmee ik mn hoofd en armen kon verkoelen. Mn zus en zwager waren bij me en zij haalden, erg lief, een lekker ijsje!! Toen trok ik wel weer bij, gelukkig.mick87 schreef: ↑16-07-2018 23:57Hier in Brabant heeft het vanavond wel even goed geregend. Maar dat zet weinig zoden aan de dijk gezien de droge afgelopen periode. Ik snak ook naar regen. En kou. Ik hou gewoon van de herfst. Gelukkig is het alweer half juli. Verheug me nu al op vroeg donker, regen buiten en voor de televisie hangen.
vrijdag 27 juli 2018 om 12:03
aviv_13 schreef: ↑27-07-2018 11:24De Speld weer in de bocht:
https://speld.nl/2018/07/27/vloeibaar-w ... nederland/
Teau: dat vind ik wel irritant, dat dat vaker moet met dit weer.
Ja ook omdat poezenkind af en toe ook niet meer weet waar ze het zoeken moet en mijn onderlaken steeds behaard. (Ze ligt daar bijna alleen maar de laatste dagen)
Wel gek, dat klusje is normaal een kleine moeite maar nu is het inferno.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 27-07-2018 12:06
44.99% gewijzigd
vrijdag 27 juli 2018 om 12:04
Bed verschonen doe ik lekker morgen.
Toch bizar, woon je ineens in het warmste gebied van Europa. En dat voor iemand die zuid-Europa vermijd in de zomer.
Ik heb me geïnstalleerd in het zwembad onder een paar bomen. Een flinke wind er bij maakt het best draaglijk op het moment. We zitten nu op 34 graden en dat loopt nog op tot 38.
Ik kijk uit naar morgen: maar 27 graden
en regen.
Toch bizar, woon je ineens in het warmste gebied van Europa. En dat voor iemand die zuid-Europa vermijd in de zomer.
Ik heb me geïnstalleerd in het zwembad onder een paar bomen. Een flinke wind er bij maakt het best draaglijk op het moment. We zitten nu op 34 graden en dat loopt nog op tot 38.
Ik kijk uit naar morgen: maar 27 graden
vrijdag 27 juli 2018 om 12:08
Ja ik ga daar ook liever niet heen zomers maar goed dat schiet zo niet erg op...rafs schreef: ↑27-07-2018 12:04Bed verschonen doe ik lekker morgen.
Ik kijk uit naar morgen: maar 27 gradenen regen.
vrijdag 27 juli 2018 om 12:08
Wat zullen we het frisjes hebben hè, morgen.rafs schreef: ↑27-07-2018 12:04Bed verschonen doe ik lekker morgen.
Ik kijk uit naar morgen: maar 27 gradenen regen.
vrijdag 27 juli 2018 om 12:14
Ik ben ook ziek van de warmte, heb migraine en dit is slecht migraine weer. Ik doe altijd op de fiets boodschappen, of het nu vriest, regent of waait, ik ga op de fiets. Gisteren niet, ben met de auto gegaan, samen met man. Onze auto staat in een garage, dus was relatief koel, man bleef in de auto zitten zodat de airco aan kon blijven. Uiteraard kocht ik alleen het hoog nodige.moedervanpubers schreef: ↑27-07-2018 11:52Ik ook!!! Fijn dat ik niet de enige ben. Ik kan hoer niet tegen, het duurt al veel te lang! Gisteren werd ik echt beroerd en had toch alleen maar 5 km gefietst en op n markt gelopen, meest in de schaduw. Ik drink véél water, neem altijd ookmee. Maar gister had ik hoofdpijn en werd op die markt misselijk en duizelig. Moest echt poos in de schaduw gaan zitten. Gelukkig had ik dus water bij me en een koude, natte doek, waarmee ik mn hoofd en armen kon verkoelen. Mn zus en zwager waren bij me en zij haalden, erg lief, een lekker ijsje!! Toen trok ik wel weer bij, gelukkig.
Mensen om mij heen vind ik nu een drama, ik word ziek van parfum e.d.. En het lijkt wel of veel mensen dat nu in extra lagen spuiten. Ik word er zo misselijk van, heeft een relatie met migraine. Van lijfgeur wordt ik veel minder misselijk.
vrijdag 27 juli 2018 om 12:14
Vorige zomer de fout gemaakt om naar Kroatië op vakantie te gaan. We hebben een heerlijke vakantie gehad, maar bij thuiskomt ook meteen besloten om voortaan Zuid-Europa te vermijden in de zomer.
Vriend en ik zijn beide winterliefhebbers en hebben het graag koud. Dit jaar dus besloten om onze zomervakantie door te brengen op een koudere bestemming, maar we moeten ons eerst door weken van hitte slaan. Maar woensdag is het zover, een weekje op naar de kou!
vrijdag 27 juli 2018 om 12:16
35 graden hier.. Denk dat de 37 graden wel gehaald word om 3 uur.Cateautje schreef: ↑27-07-2018 10:47Buienradar is van gedachte veranderd, het wordt geen 30 graden meer, maar hooguit 28. Nou is dat natuurlijk ook bloedverziekend heet, maar niet zo erg als wat we gister hadden en vanmiddag zullen hebben.
Ikwilherfstikwilherfstikwilherfst, lekkerherfstlekkerherfstlekkerherrufst!!!![]()
vrijdag 27 juli 2018 om 12:19
vrijdag 27 juli 2018 om 12:28
Joanjett schreef: ↑27-07-2018 01:24
Ik zag vandaag best iets treurigs maar tegelijkertijd ook wel mooi.
Een merel had onze waterbak ontdekt en bleef erbij en half inzitten. Maar ze begon gras en blaadjes in de waterbak te goien zodat het allemaal er groen uitzag. En hield de wacht bij de bak.
Alsof ze (vrouwtje) niet wilde dat andere vogels of dieren het zouden ontdekken.
Hier wilde ik nog even op reageren. Wat een ontroerende anekdote !
Ik heb overal water staan, maar zie niet dat het veel gebruikt wordt. Ook bij mijn vijver is het niet echt druk. Hier in de buurt zijn wel wat vaarten, misschien dat de vogels daar nu liever uit drinken ?
nounou
vrijdag 27 juli 2018 om 13:02
Ik zie hier niet heel veel vogels. Nu wonen we midden in de stad, maar doorgaans zie ik in mijn tuin veel meer vogeltjes en bijen. Nu is het bijna niets, terwijl ik als een malle de planten twee keer per dag water geef.
Hier in huis is het nu 31 graden, maar over een uur vertrekken we naar het zuiden. Het is daar een graad of 22 en ik verheug me er nu al op!
Hier in huis is het nu 31 graden, maar over een uur vertrekken we naar het zuiden. Het is daar een graad of 22 en ik verheug me er nu al op!
vrijdag 27 juli 2018 om 13:19
Wij zijn een aantal jaren terug naar Schotland geweest. Helemaal voorbereid op regen en kou, was het daar 26 graden. Heerlijk weer natuurlijk, maar wel te warm om flink te wandelen. Gelukkig was zwemmen ook een optie.Nectarinepit schreef: ↑27-07-2018 12:14Vorige zomer de fout gemaakt om naar Kroatië op vakantie te gaan. We hebben een heerlijke vakantie gehad, maar bij thuiskomt ook meteen besloten om voortaan Zuid-Europa te vermijden in de zomer.
Vriend en ik zijn beide winterliefhebbers en hebben het graag koud. Dit jaar dus besloten om onze zomervakantie door te brengen op een koudere bestemming, maar we moeten ons eerst door weken van hitte slaan. Maar woensdag is het zover, een weekje op naar de kou!![]()
vrijdag 27 juli 2018 om 13:31
Kunstenkitsch schreef: ↑27-07-2018 13:02Ik zie hier niet heel veel vogels. Nu wonen we midden in de stad, maar doorgaans zie ik in mijn tuin veel meer vogeltjes en bijen. Nu is het bijna niets, terwijl ik als een malle de planten twee keer per dag water geef.
Dwaas hè, naar het zuiden trekken voor koelte
Ik zag dat het in Bretagne bijvoorbeeld 22 graden is. Zee, rotsen en 22 graden, ideaal !
Op mijn vlinderstruiken heb ik sinds ze bloeien (een klein week) nog geen vlinders gehad. Wel een paar andere insecten. Andere jaren krioelt het van vele soorten vlinders, motten, bijen, zweefvliegen, noem maar op.
In een ander topic legde iemand uit dat de bloemen geen nectar geven onder deze omstandigheden. De struiken zien er nog wel redelijk uit, groen, ze staan er al heel wat jaren en zijn diepgeworteld, denk ik.
Ik vind het zó akelig, Buddlejas zonder vlinders
nounou
vrijdag 27 juli 2018 om 13:50
Ben het nu helemaal beu. Maak me ernstige zorgen over mijn hond (hartpatiënt). Ze ligt braaf binnen, heel rustig, maar ademhaling gaat snel. Ze wil helaas niet gekoeld worden met een washandje en haar koelband wil ze ook niet om. Heb uit pure wanhoop zo'n Dyson luchtreiniger met koelfunctie besteld. Koelte is nodig, maar ook de filtering van stof en pollen want zonder regen wervelt hier heel wat door de lucht. Hoop dat dat ding snel wordt geleverd.
Binnen loopt de temp op richting 30 graden. Bij aankoop van het huis zat een ingebouwde airco, maar die blijkt het nu niet te doen. Grrr. Stom van me dat ik daar niet eerder naar heb laten kijken.
Sterkte allemaal!
Binnen loopt de temp op richting 30 graden. Bij aankoop van het huis zat een ingebouwde airco, maar die blijkt het nu niet te doen. Grrr. Stom van me dat ik daar niet eerder naar heb laten kijken.
Sterkte allemaal!
vrijdag 27 juli 2018 om 13:56
Oakes schreef: ↑27-07-2018 13:50Ben het nu helemaal beu. Maak me ernstige zorgen over mijn hond (hartpatiënt). Ze ligt braaf binnen, heel rustig, maar ademhaling gaat snel. Ze wil helaas niet gekoeld worden met een washandje en haar koelband wil ze ook niet om. Heb uit pure wanhoop zo'n Dyson luchtreiniger met koelfunctie besteld. Koelte is nodig, maar ook de filtering van stof en pollen want zonder regen wervelt hier heel wat door de lucht. Hoop dat dat ding snel wordt geleverd.
Sterkte allemaal!
Ach wat naar, Oakes. gelukkig is het morgen voor een tijdje voorbij.
Is je hond heel zwak of heeft ze/hij het alleen nu heel zwaar ? Sterkte.
Zo'n koelmat heb je zeker al geprobeerd ?
nounou