Ik wil regen!

maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?

vrijdag 27 juli 2018 om 14:17
Wat naar voor je hond! Een kruik met koud water en ijsklontjes misschien een optie?Oakes schreef: ↑27-07-2018 13:50Ben het nu helemaal beu. Maak me ernstige zorgen over mijn hond (hartpatiënt). Ze ligt braaf binnen, heel rustig, maar ademhaling gaat snel. Ze wil helaas niet gekoeld worden met een washandje en haar koelband wil ze ook niet om. Heb uit pure wanhoop zo'n Dyson luchtreiniger met koelfunctie besteld. Koelte is nodig, maar ook de filtering van stof en pollen want zonder regen wervelt hier heel wat door de lucht. Hoop dat dat ding snel wordt geleverd.
Binnen loopt de temp op richting 30 graden. Bij aankoop van het huis zat een ingebouwde airco, maar die blijkt het nu niet te doen. Grrr. Stom van me dat ik daar niet eerder naar heb laten kijken.
Sterkte allemaal!
Mijn ratten liggen nu vrijwel non stop op een koelelement in een washandje. Lekker voor de pootjes en de staart.
vrijdag 27 juli 2018 om 14:29
vrijdag 27 juli 2018 om 14:47
Dank voor de lieve woorden.
Hond heeft letterlijk en figuurlijk een (te) groot hart (DCM). Ze zit al in haar extra tijd, en omdat ze het onder normale omstandigheden nog heel goed doet, hoop ik dat ze deze dagen comfortabel doorkomt. Gisterenavond laat heeft ze nog heel vrolijk gerend en gespeeld. Hopelijk vanavond weer.
Ze is echter wel dermate eigenwijs dat ze opstaat en wegloopt zodra ik met iets verkoelends aan kom zetten. Ik laat haar maar beter met rust.
Lees net dat in Alkmaar de kaasmarkt is aangepast, omdat de kazen smelten. Moet niet gekker worden.

Ze is echter wel dermate eigenwijs dat ze opstaat en wegloopt zodra ik met iets verkoelends aan kom zetten. Ik laat haar maar beter met rust.
Lees net dat in Alkmaar de kaasmarkt is aangepast, omdat de kazen smelten. Moet niet gekker worden.

vrijdag 27 juli 2018 om 14:54

vrijdag 27 juli 2018 om 15:00
zazamaenade schreef: ↑27-07-2018 14:54Ze smelten de kazen![]()
https://www.youtube.com/watch?v=oBF_tLejyjw

vrijdag 27 juli 2018 om 15:09
De boomsprinkhaan kooszazamaenade schreef: ↑27-07-2018 11:20Er kruipen opeens boomsprinkhanen mijn slaapkamer in, ik heb er al een paar uit de gordijnen geplukt. Blijkbaar wordt het hen nu ook te gortig ?
![]()
Eieren voor zijn geld en
Zocht de koelte op
Had net een afspraak buiten de deur. Geen vogel of insect te zien. Het lijkt idd of al het leven zich schuil houdt voor de ergste hitte.
Al het menselijk leven had zich overigens naar de plaatselijke appie verplaatst. Wat een feest daar bij de koelingen!

vrijdag 27 juli 2018 om 15:21
Mag ik ook even meezeuren?
Gelukkig was er airco op het werk. Ik zette een stap naar buiten en de hitte steeg naar mijn hoofd. Ik ben naar huis gegaan (gelukkig was ik met de auto) ik ga de deur niet uit vandaag. Ik ben zo bang dat ik straks een migraine aanval krijg.
Dit is toch niet meer leuk?
Ik hou sowieso van de winter en vies weer.
Gelukkig was er airco op het werk. Ik zette een stap naar buiten en de hitte steeg naar mijn hoofd. Ik ben naar huis gegaan (gelukkig was ik met de auto) ik ga de deur niet uit vandaag. Ik ben zo bang dat ik straks een migraine aanval krijg.
Ik hou sowieso van de winter en vies weer.

vrijdag 27 juli 2018 om 15:23
Dit inderdaad. Of mensen die naar een pretpark gaan. Huisgenootje gaat einde van de middag richting Efteling. Ik zou ook meegaan maar toen ik begin van de week hoorde dat het 37 graden zou worden, heb ik maar afgezegd. Haar reactie: Vanavond koelt het af. Ja na 10 uur zeker.. Veel plezier. Las net ook dat er wat attracties en horeca dicht zijn daar.
vrijdag 27 juli 2018 om 15:23
Ik begrijp er ook niets van. Misschien vasthouden aan trainingsdoelen ?
Het lijkt me vragen om problemen met uitdroging en met je hart. Er is niet tegenaan te drinken.
Toen ik nog hardliep (zéér recreatief) ging ik op dit soort dagen hooguit in de vroege ochtend. En eigenlijk liever helemaal niet.
nounou

vrijdag 27 juli 2018 om 15:31
z-u-s schreef: ↑27-07-2018 15:09De boomsprinkhaan koos
Eieren voor zijn geld en
Zocht de koelte op
Had net een afspraak buiten de deur. Geen vogel of insect te zien. Het lijkt idd of al het leven zich schuil houdt voor de ergste hitte.
Al het menselijk leven had zich overigens naar de plaatselijke appie verplaatst. Wat een feest daar bij de koelingen!
Nog een haiku
Vogels insecten
Alles wat leeft houdt zich schuil
Slechts één hardloper
nounou

vrijdag 27 juli 2018 om 15:32

vrijdag 27 juli 2018 om 15:32
Vies weer??!!!! Het is in mijn stad nog nooit zo vies geweest als nu. De lucht is bruin en gevaarlijk voor gevoelige mensen, die worden geadviseerd om binnen te blijven.Ttass schreef: ↑27-07-2018 15:21Mag ik ook even meezeuren?
Ik hou sowieso van de winter en vies weer.![]()

vrijdag 27 juli 2018 om 15:46
Normaal zingen en tjirpen de vogeltjes dat het een lieve lust is, maar nu is het helemaal stil. Ik hoop dat ze in de tuinen aan de overkant wat water hebben neergezet, want ook voor hen is het niet te harden.
Het zit hier altijd vol met meeuwen, maar die heb ik de laatste tijd ook niet meer gezien. Denk dat ze naar zee gevlucht zijn.
Het zit hier altijd vol met meeuwen, maar die heb ik de laatste tijd ook niet meer gezien. Denk dat ze naar zee gevlucht zijn.