Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
27-07-2018 07:19
Ik zie net dat ze zaterdag op zondagnacht 12 graden verwachten en een wind van 24 km.u. Dat wordt lekker afkoelen. :cheer2:
Ik hoop het zo!! :worship:
Hier hebben ze morgen tot 17:00 regen voorspelt met hier en daar onweer. Staat bij 40 tot 75% kans. Nou dan moet er toch iets komen lijkt me anders klaag ik weer.nl aan hoor. :whip:
Goguma schreef:
27-07-2018 08:10
Hier hebben ze morgen tot 17:00 regen voorspelt met hier en daar onweer. Staat bij 40 tot 75% kans. Nou dan moet er toch iets komen lijkt me anders klaag ik weer.nl aan hoor. :whip:
Dat hadden ze hier ook maar daar is inmiddels al 3 uur van af gesnoept. :"-(
Vandaag haal ik mijn eerstgeborene op, die een week in een tent overnacht heeft. Ik heb geen idee hoe ik haar aantref. Ik ben bang dat ze op een soort uitgedroogde spons lijkt.
doornroosje9 schreef:
27-07-2018 06:42
Nog één dag, dan gaat het regenen! :jump:
Oh, ik hoop het zo. Ik durf het bijna niet meer maar toch alvast Afbeelding
nounou
zazamaenade schreef:
27-07-2018 08:24
Oh, ik hoop het zo. Ik durf het bijna niet meer maar toch alvast Afbeelding
Ik hoop het ook, maar ergens denk ik dat het weer langs ons door trekt.
Life is short. Eat dessert first.
Geen druppel gevallen, tot nu toe, hier. Voordeel is wel dat het niet zo drukkend was of is.
Volgens het KNMI was het (in de Bilt) de warmste nacht ooit gemeten.
Nog één virtueel buitje dan, om de moed erin te houden, voor mezelf en iedereen die ook geen regen heeft gehad.

Afbeelding
nounou
Afbeelding
nounou
Dit zou ook lekker zijn, een wandeling in mistig, koel Ierland

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 27-07-2018 08:35
2.94% gewijzigd
nounou
En kijk : Londen !

Afbeelding
nounou
Môgguh!
Ik heb vannacht zo diep geslapen dat ik er helemaal ellendig van ben.
Het is hier in huis nog steeds 29 graden en benauwd.Ik zie op tegen deze dag.
Vannacht kon ik ook niet slapen, er kwam geen zuchtje wind door de open ramen..Morgen regen, wel weer jammer voor mijn man, werkt zich fysiek de pleuris en als hij dan vrij is gaat het regenen ...
Cateautje schreef:
27-07-2018 08:51
Môgguh!
Ik heb vannacht zo diep geslapen dat ik er helemaal ellendig van ben.
Het is hier in huis nog steeds 29 graden en benauwd.Ik zie op tegen deze dag.

Ja, ik heb ook raar diep geslapen. Het is hier nu 28 graden, net zo warm als buiten, dus de boel moet zometeen alweer dicht.
Gelukkig is het de laatste extreme dag, voorlopig.
Morgen krijgt iedereen regen, waarschijnlijk, en wordt het meer dan 10 graden koeler !
nounou
zazamaenade schreef:
27-07-2018 09:08
Ja, ik heb ook raar diep geslapen. Het is hier nu 28 graden, net zo warm als buiten, dus de boel moet zometeen alweer dicht.
Gelukkig is het de laatste extreme dag, voorlopig.
Morgen krijgt iedereen regen, waarschijnlijk, en wordt het meer dan 10 graden koeler !
Ik heb het zo heet, dat ik er kippevel van heb. Mijn hele lichaam begint tegen te sputteren nu. Het moet gewoon echt afgelopen zijn met dat gedoe.
Zouden de mensen in landen zoals Turkije en Griekenland ook zo klagen? Wij zijn het gewoon niet gewend. En ik klaag nog steeds niet🙂
zazamaenade schreef:
27-07-2018 09:08

Koeler wordt het zeker, regen eerst zien dan geloven. Er wordt niet zoveel regen voorspelt, echt een druppel op de gloeiende plaat. Volgende week weer lekker weer, overdag prima temperaturen en 's nachts ook weer aangenaam.
beetjegek schreef:
27-07-2018 09:14
Zouden de mensen in landen zoals Turkije en Griekenland ook zo klagen? Wij zijn het gewoon niet gewend. En ik klaag nog steeds niet🙂
Pff.
Ik moet zo naar een eindfeestje van een dagkamp. Het was al ingekort elke dag ivm warmte maar gisteren was het tropenrooster niet genoeg. Zijn ze gestopt. Nu ipv een heel dag kamp en feest aan het eind van de dag. Alleen een uurtje feest in de ochtend en dan alles afbreken.

Er word verwacht dat ouders de hutten en bouwsels weer afbreken. Manlief is aan het werk, zorgen dat mensen kunnen werken in koelte. En ik mag zo hout slepen. :purple:

En ik ben echt beroerd en misselijk al 4 dagen.
Gelukkig hebben ze sproeiers. :-)
beetjegek schreef:
27-07-2018 09:14

Het lijkt mij anders wanneer je er van jongs af aan mee opgroeit, en de huizen, en de natuur eraan is aangepast.
Op vakantie heb ik mensen die er oorspronkelijk wonen ook wel horen klagen, hoor, vooral ouderen, die er minder goed tegen kunnen.

En zo droog als het nu in sommige Mediterrane gebieden is, dat gaat meer richting woestijn, als er maanden en maanden, of een jaar niets valt.
Als je oogst helemaal mislukt, je dieren geen drinken meer hebben, en bosbranden een 'gewoon' verschijnsel gaan worden, dan hebben wij het nog redelijk.

Jaren geleden was ik in Zuid-Frankrijk, en toen was al te zien dat de kersenboomgaarden daar allemaal verdroogd waren, en de bomen dood, of op sterven na dood. Er was niet meer tegenop te irrigeren :(
nounou
zazamaenade schreef:
27-07-2018 09:24
Het lijkt mij anders wanneer je er van jongs af aan mee opgroeit, en de huizen, en de natuur eraan is aangepast.
Op vakantie heb ik mensen die er oorspronkelijk wonen ook wel horen klagen, hoor, vooral ouderen, die er minder goed tegen kunnen.

En zo droog als het nu in sommige Mediterrane gebieden is, dat gaat meer richting woestijn, als er maanden en maanden, of een jaar niets valt.
Als je oogst helemaal mislukt, je dieren geen drinken meer hebben, en bosbranden een 'gewoon' verschijnsel gaan worden, dan hebben wij het nog redelijk.
Ik vond het ook een hele bijzondere beperkte denkwijze.
Maar vond het veel te heet om er serieus op in te gaan. Knap dat jij dat kan. :daisy: :daisy:

Je verdient een :

Afbeelding
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 27-07-2018 09:37
7.25% gewijzigd
zazamaenade schreef:
27-07-2018 08:33
Dit zou ook lekker zijn, een wandeling in mistig, koel Ierland

Afbeelding
:flirting:

Daar ga ik een huisje neerzetten. Paar schapen houden en dan wollen truien breien tegen de kou daar. Alles beter dan dit. Frisse wind in je gezicht. Hmmmm!

Mijn lief heeft Arabisch bloed, maar zelfs die is chagrijnig en slaapt niet meer. Nog één dagje. Gelukkig hoef ik niet te werken vandaag. Barstende koppijn.
Lucifer2018 schreef:
27-07-2018 09:33
Ik vond het ook een hele bijzondere wereldvreemde en onjuiste bewering.
Maar vond het veel te heet om er serieus op in te gaan. Knap dat jij dat kan. :daisy: :daisy:

Je verdient een :

Afbeelding

Dank je wel. Verdien ik een afbeelding :proud:
Nou, dank je wel, die had ik nog niet :P
nounou
zazamaenade schreef:
27-07-2018 09:37
Dank je wel. Verdien ik een afbeelding :proud:
Nou, dank je wel, die had ik nog niet :P
Morgen krijg je regen van me.

Hoop ik.
Cateautje schreef:
27-07-2018 09:12
Ik heb het zo heet, dat ik er kippevel van heb. Mijn hele lichaam begint tegen te sputteren nu. Het moet gewoon echt afgelopen zijn met dat gedoe.
Rustig Teau, het gaat een keer over.
Al vind ik het ook niet echt fijn.
Oops dubbel...
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 27-07-2018 09:55
93.51% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven