Katten en de hitte

27-07-2018 10:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kat is helemaal uit zijn doen en doet geen oog dicht. Normaal slaapt hij de hele dag. Hij krijgt koud water en verder laten we hem maar een beetje doen. Hier in huis staat de ventilator aan maar daar moet hij niks van hebben. Wel loopt hij af en toe naar het zwembadje in de tuin en drinkt wat en laat zijn voorpootjes in het water hangen. Wat zouden we nog meer voor hem kunnen doen?
Waar hij de energie vandaan is me een raadsel, maar die van mij is al dik 20 minuten heftig aan het spelen, dus ondanks het feit dat het hier 30 graden is, heeft hij er blijkbaar geen last van.
Mijn twee binnenkatten laat ik alleen 's ochtends even aan de riem in de tuin zitten, ongeveer een uurtje, dan rest van de dag binnen en als de zon onder is nog even een half uurtje.

Verder doe of geef ik niets bijzonders. Ze zoeken zelf binnen hun favoriete plekken op. Ik heb wel het idee dat ze wat meer willen eten dan normaal. Verder zijn ze vooral erg sloom en ploffen ze steeds op de koele vloer, languit, neer.

In bed mogen ze momenteel niet van mij, dan leg ik het zelf af met 2 x warme lijven van 5 kilo tegen me aan.
Mijn 2 binnen katten hebben geen last van de warmte terwijl het in huis 27 graden is. De ene gaat zelf op zolder liggen waar het gewoon niet uit te houden is.
Ze lopen enkel lastig omdat het zo donker is in huis met alle rolluiken naar omlaag.

Ik laat ze wel nog buiten in de ren wanneer ze daar zin in hebben s' morgens of in de avond.

Ik heb ook enkele bakjes extra met water staan. Dacht er ook nog aan om koelelementen in een plastic zak onder het kussen van de mandjes te steken waar ze nog steeds gewoon in gaan liggen.

Met voeding zorgen dat ze genoeg zouten eten anders hou je geen vocht vast en katten drinken zo al moeilijk genoeg vaak.
Ik had toevallig even overlegt met de dierenarts toen ik bij haar was een tijdje terug en die zei dat het helpt om een theedoek met lauw water over ze heen te leggen. En warempel, mijne ligt er al een uur onder te slapen in de douche ( tegen de wc aan want dat is lekker koel ) en ik merk dat zijn oren en poten al veel minder warm zijn.
Ijskoud water geven werd inderdaad ten strikte afgeraden, dat schijnt heel gevaarlijk te zijn. Verder is mijne gewoon extra lui nu ( nog meer dan normaal ) en wat jengeliger, vooral s'nachts. Was vannacht ook om kwart voor 5 alweer op omdat meneertje bij de deur stond te mekkeren.
Mijne drinkt goed, maar niet meer dan normaal heb ik het idee. Natvoer lust hij ineens niet meer. Heel raar.

Al at hij gisteravond wel een beetje. Verder eet hij wel normaal.
Ik ga zo eens een theedoek proberen als ik ‘m kan vinden. En hopelijk blijft hij dan liggen aangezien hij de laatste dagen niet langer dan een half uur op 1 plek blijft liggen.

Ijskoud water krijgt hij niet maar wel ververs ik zijn drinken om de 2 uur met gewoon koud water uit de kraan. En hij krijgt 1x per dag een beetje melk uit de koelkast.
Ja dat mag ook wel hoor, koud water. Maar niet ijskoud.
Mijne is nu onder de theedoek vandaan, denk dat zijn lichaamstemperatuur weer normaal is. De ventilator vind hij trouwens ook niks. Koelelementen ook niet echt.

Koelmatten zijn overal uitverkocht. Net als alle waterijsjes.
Eén van onze katten is dol op de warmte, wanneer wij de sauna aanzetten zit zij er als eerste in, bovenste plank en ze wil er echt niet uit wanneer wij er uit gaan. Ze ligt ook het liefste achter het raam in de zon, of buiten in het zonnetje.

Het blijft een rare kat
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven