Ik wil regen!

maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?

zaterdag 28 juli 2018 om 00:08
z-u-s schreef: ↑27-07-2018 23:30Mars is die felle wat rode ‘ster’ onder de maan iets naar rechts.
Zo ongeveer op de hoogte van de maan (net wat hoger) een stuk naar rechts langs de horizon kom je dan eerst Saturnus tegen, die is niet heel fel, en daarna nog een stuk verder vind je Jupiter, die is wel echt heel fel, te fel zeg maar voor een ster zo laag op de horizon.
Leuk appje op de iPhone is nightsky, is misschien makkelijker zoeken![]()
Heel leuk om dit te lezen idd. Mijn dochter en ik zaten ons al af te vragen wat die felrode ster was. Jammergenoeg houden de huizen hier, de rest van de planeten uit het zicht.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.

zaterdag 28 juli 2018 om 00:09
Wat is de temperatuur bij jou dan?zazamaenade schreef: ↑27-07-2018 23:59Het koelt hier nu goed af, maar van frisse wind kan ik nog alleen dromen.
Hopelijk is het boven ook afgekoeld, alles staat tegen elkaar open, maar de lucht staat stil![]()
Pleaseplease, stuur een beetje zeewind het land in![]()
Hier is het 25 graden.

zaterdag 28 juli 2018 om 00:23
Leuke link, dank je wel.zazamaenade schreef: ↑27-07-2018 23:54Nog even reageren. De zon komt elke dag ongeveer drie kwartier later op dan de dag ervoor.
http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Maan/018.html
Ik ga me eens wat meer in het heelal verdiepen, vind het interessant.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
zaterdag 28 juli 2018 om 00:28
Calamitycat schreef: ↑28-07-2018 00:23Leuke link, dank je wel.
Ik ga me eens wat meer in het heelal verdiepen, vind het interessant.
Ik schreef de zon, ik bedoelde natuurlijk de maan

nounou
zaterdag 28 juli 2018 om 00:32
Snapte ik hoor. Het is al laat dus geen probleem

Dierproeven.
zaterdag 28 juli 2018 om 00:36
Je zou bijna aan een zonnesteek gaan denken

Van een manesteek heb ik nog nooit gehoord.
Wat was het mooi toen een uur geleden de maanschijf weer tevoorschijn kwam, hebben jullie dat ook gezien ?
nounou

zaterdag 28 juli 2018 om 00:43
Manesteek, vind het een mooi woordzazamaenade schreef: ↑28-07-2018 00:36Je zou bijna aan een zonnesteek gaan denken![]()
Wat was het mooi toen een uur geleden de maanschijf weer tevoorschijn kwam, hebben jullie dat ook gezien ?

Ja gezien, prachtig!
Nu vind ik de volle maan ook op zijn mooist trouwens, er zijn hier nu wat wolken en die worden verlicht door de maan, prachtig schouwspel vind ik dat, ziet er dramatisch uit maar dan op een mooie manier

Eigenlijk wil ik naar bed want ben doodmoe maar het is nog steeds 31.7 op mijn slaapkamer

Die vriezer wordt steeds aantrekkelijker.
Het begint hier nu ook wat harder te waaien dus hopelijk koelt het ook snel wat af.
Dierproeven.
zaterdag 28 juli 2018 om 00:44
Lekker hoor Cateautje, hopelijk daardoor ook een betere nachtrust!
Dierproeven.
zaterdag 28 juli 2018 om 00:45
Nee. Helaas.zazamaenade schreef: ↑28-07-2018 00:36Je zou bijna aan een zonnesteek gaan denken![]()
Maar.... we hebben een W

zaterdag 28 juli 2018 om 00:47
Daar was al niets mis mee, maar bedankt.Calamitycat schreef: ↑28-07-2018 00:44Lekker hoor Cateautje, hopelijk daardoor ook een betere nachtrust!