Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
O of de cominuty manager wel mee forumt
(ik ben een mooie vrouw)
JettaPoen schreef:
28-07-2018 08:57
Wie?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
JettaPoen schreef:

Misschien moet je je vraag in gewoon Nederlands stellen, in plaats van 'm in een krom kindertaaltje tig keer te herhalen.
ModeratorViva schreef:
27-07-2018 22:46
We hebben het bericht in kleur aangepast. Gezien deze situatie niet echt gepast inderdaad.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
graag mijn tekst terug in het zwart, dat de kleur achteraf gezien als ongepast werd ervaren kon ik niet weten, immers ik ga niet eerst loepen naar elke TO voordat ik een bericht ga plaatsen. Een aanpassing van de kleur kan ik me als maatregel voorstellen, maar het wissen van mijn tekst vindt ik net zo buiten proporties, evenals de roep van TO om mij hier een 24 uurs ban voor te geven. (terecht dat jullie dit kleutergedrag niet inwilligen)
Weer volop spam op werk en studie.
There is always something happening, and it's usually right now
JettaPoen schreef:

Nu al voor de 4e keer diezelfde vraag? Stuur een mail naar forum@viva.nl als het je zo hoog zit anders.
Grobbekuiken_ schreef:
28-07-2018 09:30
Weer volop spam op werk en studie.
Inmiddels doet digi ook mee
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
ModeratorViva schreef:
27-07-2018 19:45
Beste missie M.,

bedankt voor je vraag. De ban klopt volgens onze gegevens.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Aangezien jullie de ban in het bantopic hebben aangepast naar 48 uur...

Beste missie M,

Bedankt voor je vraag. Je hebt gelijk en tot onze grote spijt klopten onze gegevens niet.
Ook KyloRen bedankt!

Met vriendelijke groet.

Och, en als je dan toch bezig bent:

Beste SMeds,

Hierbij ontvangt u enkele tegoedbonnen om eens lekker los te gaan en onze excuses.

Met vriendelijke groet,

En:

Beste collega's

Ik heb een uurtje gezeten en onze banadministratie bijgewerkt. Willen jullie even extra opletten bij de namen die in een dikgedrukte kleurtje staan? Daar klopt onze vorige administratie niet en zijn vergissingen snel gemaakt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
missie_m schreef:
27-07-2018 19:25
klop klop, :nerd:

Beste moderator, mag ik hier een vraag aan u stellen?

Ik lees namelijk dat Impala een weekban heeft gekregen. Ik weet niet waarvoor en dat is ook niet mijn vraag, maar wel vraag ik me af of dit een vergissing uwerzijds is omdat ik geen 24 uur of 48 uursban (de laatste drie maanden) heb gezien bij Impala.

Met vriendelijke groet, missie M.
:sherlock:
ModeratorViva schreef:
27-07-2018 19:45
Beste missie M.,

bedankt voor je vraag. De ban klopt volgens onze gegevens.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA

Beste moderator, vergissen is menselijk. Ik zag dat u de weekban toch maar hebt gewijzigd in een 48 uursban. Fijn. Dank u wel. Maar ook die 48-uurs ban klopt niet. Omdat Impala een jaar geleden een 48-uursban heeft gehad. Dat is langer dan drie maanden geleden. de laatste ban vervalt dan toch?

Met vriendelijke groet, missie M.
LOEP ME MAAR aub.
Beste missie_m en KyloRen,

door een interne communicatie fout is de wijziging (en daarmee het toegeven van onze fout) van impala's ban niet op het CM terecht gekomen. We hebben daarvoor onze excuses aan impala aangeboden en willen dat hier ook graag aan jullie doen. Bedankt voor het meekijken!

We delen hier verder geen informatie over (bans van) andere personen. In zijn algemeenheid klopt het wat je zegt missie_m. Na minstens 3 maanden ga je 1 stap terug. Na een 48u ban volgt een weekban, na minsten 3 maanden goed gedrag ga je dus 1 stap terug (op de 'trede' van een 24u ban) en volgt er wederom een 48u ban.

Nogmaals onze excuses en we hopen dat alles zo opgehelderd is. Voor verdere vragen kan je ons het beste mailen: forum@viva.nl

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Minstens 3 maanden? Dat kunnen er dan ook meer zijn. Waar wordt dat op gebaseerd?
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
28-07-2018 12:15
Minstens 3 maanden? Dat kunnen er dan ook meer zijn. Waar wordt dat op gebaseerd?

Zoals het in de huisregels staat: na drie maanden goed gedrag vervalt je laatste ban.

Hoe zit het met de ban van S-Meds? Die blijkt ook niet te kloppen, maar dat negeren jullie helemaal?
Trotter schreef:
28-07-2018 12:19
Zoals het in de huisregels staat: na drie maanden goed gedrag vervalt je laatste ban.

Hoe zit het met de ban van S-Meds? Die blijkt ook niet te kloppen, maar dat negeren jullie helemaal?
Ja ik snap er niks van. Als ik al iets heel erg banbaars zou hebben gedaan zou ik een 24 uur moeten hebben en geen 48 uur. Mijn vorig ban is namelijk teruggedraaid. Toen zat ik dus onterecht 24 uur op de strafbank. Maar misschien is deze ban die niet is doorgevoerd een soort van compensatie???
Of alvast voor wanneer je hem wel verdiend. Zo heb ik hem ook wel eens gekregen.
Minstens? Breed begrip. :rofl:
ModeratorViva schreef:
28-07-2018 12:10
Beste missie_m en KyloRen,

door een interne communicatie fout is de wijziging (en daarmee het toegeven van onze fout) van impala's ban niet op het CM terecht gekomen. We hebben daarvoor onze excuses aan impala aangeboden en willen dat hier ook graag aan jullie doen. Bedankt voor het meekijken!

We delen hier verder geen informatie over (bans van) andere personen. In zijn algemeenheid klopt het wat je zegt missie_m. Na minstens 3 maanden ga je 1 stap terug. Na een 48u ban volgt een weekban, na minsten 3 maanden goed gedrag ga je dus 1 stap terug (op de 'trede' van een 24u ban) en volgt er wederom een 48u ban.

Nogmaals onze excuses en we hopen dat alles zo opgehelderd is. Voor verdere vragen kan je ons het beste mailen: forum@viva.nl

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA forum

Begrijp ik het dan goed dat je na een 48-uurs ban na drie maanden teruggaat naar 24 uur, en na een half jaar staat er niets meer, of blijft er altijd iets staan ?
Met andere woorden, iemand die een 48-uurs ban heeft gehad blijft voorgoed onder de loep liggen en wordt niet meer 'ban-vrij' ?
zazamaenade wijzigde dit bericht op 28-07-2018 12:43
0.30% gewijzigd
nounou
Volgens mij vervalt de laatste ban maar één keer. Vandaar die 'minstens drie maanden'.
zazamaenade schreef:
28-07-2018 12:37
Begrijp ik het dan goed dat je na een 48-uurs ban na drie maanden teruggaat naar 24 uur, en na een half jaar staat er niets meer, of blijft er altijd iets staan ?
Met andere woorden, iemand die een 48-uurs ban heeft gehad blijft voorgoed onder de loep liggen en wordt niet meer 'ban-vrij' ?
Klopt. Zo moeilijk is het allemaal niet toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zazamaenade schreef:
28-07-2018 12:37
Ja zo staat het er wel. Zou wel raar zijn.
Nouschi schreef:
28-07-2018 12:42

Dat betekent dat dit systeem in feite een soort 'voorwaardelijke gevangenisstraf' is, waar je dus niet meer vanaf komt, ook al heb je je een jaar voorbeeldig gedragen (wat dat dan ook is). (Voorwaardelijke straffen bij Justitie zijn altijd beperkt tot een bepaalde periode)
.
Tamelijk wraakzuchtig systeem, als je het mij vraagt, niet bepaald iets van vergeven en vergeten, na een tijd van goed gedrag.
Het is natuurlijk maar een tijdelijk schrijfverbod op een forum, meer niet, maar toch :wtf:
nounou
Trotter schreef:
28-07-2018 12:39
Volgens mij vervalt de laatste ban maar één keer. Vandaar die 'minstens drie maanden'.
ja maar in het geval dat je ban is teruggdraaid vanwege onterecht uitgedeeld, en je laat de mail zien waarin de mod zelf zegt dat je ban onterecht is en wordt teruggedraaid, en er gebeurt niets. Dat is toch vreemd. Het kan het toch niet zo zijn dat ie dan wel meetelt voor het bansysteem? Ik maak me zorgen over de banadministratie
Nouschi schreef:
28-07-2018 12:42

Wat klopt? Het eerste of het laatste?
RikM schreef:
28-07-2018 12:52
Wat klopt? Het eerste of het laatste?
Het laatste.
Foechoer schreef:
27-07-2018 14:55
Dat is dan weer het andere uiterste. Ik zeg niet dat er geen vragen mogen worden gesteld over keuzes in het verleden, maar op het moment is er in sommige topics geen discussie meer mogelijk over het voorliggende onderwerp, omdat de TO zich eerst uit en te na moet verantwoorden over vanalles en nog wat dat er helemaal niet of slechts zijdelings mee te maken heeft. Een kritische vraag stellen is een ding, maar pagina's en pagina's doorzagen over de eigen aannames en bijbehorende (voor)oordelen daarbij is gewoon het verpesten van een topic. Dat heeft niks meer met een evenwichtige discussie te maken.
Als je dat denkt, dan heb je er dus duidelijk echt niets van begrepen.
zazamaenade schreef:
28-07-2018 12:47
Dat betekent dat dit systeem in feite een soort 'voorwaardelijke gevangenisstraf' is, waar je dus niet meer vanaf komt, ook al heb je je een jaar voorbeeldig gedragen (wat dat dan ook is). (Voorwaardelijke straffen bij Justitie zijn altijd beperkt tot een bepaalde periode)
.
Tamelijk wraakzuchtig systeem, als je het mij vraagt, niet bepaald iets van vergeven en vergeten, na een tijd van goed gedrag.
Het is natuurlijk maar een tijdelijk schrijfverbod op een forum, meer niet, maar toch :wtf:
Exact dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven