Gezondheid alle pijlers

Orgametril

28-07-2018 13:03 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb op mijn 13e te horen gekregen dat ik een dubbele baarmoeder heb. Dit kwamen we te weten omdat ik weken aan een stuk bloedverlies had, het stopte niet. De dokter heeft me al enkele pillen voorgeschreven en sinds enkele jaren ben ik vrij goed met microgynon 30. Ik moet mijn pil 6 maanden doornemen en dan eens een stopweek inlassen (omdat ik verschrikkelijk veel bloed en krampen heb tijdens mijn regels) , nu is het laatste jaar het probleem dat ik plots een beetje bloedverlies heb. Dan weet ik dat ik mijn stopweek moet inlassen want anders blijft het bloedverlies.

Nu heeft mijn dokter orgametril (1 tablet per dag) voorgeschreven, maar ik lees dat dat niet beschermt tegen zwangerschap? Is het mogelijk om microgynon 30 te nemen samen met orgametril? Ben ik dan wel weer beschermd tegen zwangerschap??

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet, want het internet maakt me niet veel wijzer.

Bedankt alvast!
Dit is nu precies een vraag die je met je huisarts moet bespreken en niet zelf het antwoord gaan googlen. Jouw eigen arts ken je specifieke situatie en kan dus beter antwoord geven op je vraag.

Gewoon even wachten tot maandag en dan je huisarts of gynaecoloog bellen.

Tot die tijd gewoon een condoom gebruiken
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik denk dat niemand op het forum je daar een volledig antwoord op kan geven. Stel je vraag bij de arts of apotheker, dat lijkt me de juiste plek!

Ik zou 't risico niet willen lopen op een ongewenst kind, omdat iemand op 't forum zei dat je met deze combinatie gewoon beschermd bent tegen zwangerschappen...
Dat weet ik niet, ik heb twee maanden orgametril moeten slikken voor mijn baarmoeder verwijderd kon worden (ivm wachtlijst en ik had te veel bloedverlies) het is een koleremiddel. Ook als je erop googlet. Ik kwam 9 kilo aan in die 2 maanden ondanks extreem trainen en gezond eten. En dat was niet alleen ‘vocht’. Kostte me maanden om het er weer af te krijgen. Daarnaast opvliegers, moodswings, ineens migraine (nooit eerder last van gehad) etc etc. Ik moet er niet aan denken het nog langer te hebben moeten slikken. Je schrikt je dood als je de reviews online leest want die bijwerkingen lijkt bijna iedereen te krijgen. Pas toen ik stopte werd ik weer ‘mezelf’.

Voor jouw vraag zou ik de apotheek even bellen
https://www.apotheek.nl/medicijnen/lyne ... ynestrenol

https://www.mijnmedicijn.nl/hormonen-pr ... orgametril

Zie de reacties onderaan. Ik had nog mazzel met maar 9 kilo. 13 tot 20kilo aankomen komt vaker voor blijkbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven