Te dik zijn etc deel 2
donderdag 19 juli 2018 om 19:00
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.

zondag 29 juli 2018 om 22:45
Ja leuk! Lekker alles met een cocktail prikker erdoor. En dan op jaren 70 en 80 schaaltjes en borden. Die zoek ik altijd bij de kringloop.
Heb ook een ouderwetse bowl schaal. Schrijf je dat zo? Met sap en vruchtjes uit blik en dan ik bijpassende glaasjes en vorkjes. En advocaat met slagroom.
Lekker kneuterig en gezellig.
zondag 29 juli 2018 om 22:47
Heb je zo'n plastic ronddraai ding met losse bakjes?Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑29-07-2018 22:45Ja leuk! Lekker alles met een cocktail prikker erdoor. En dan op jaren 70 en 80 schaaltjes en borden. Die zoek ik altijd bij de kringloop.
Heb ook een ouderwetse bowl schaal. Schrijf je dat zo? Met sap en vruchtjes uit blik en dan ik bijpassende glaasjes en vorkjes. En advocaat met slagroom.
Lekker kneuterig en gezellig.
.
zondag 29 juli 2018 om 23:35
ah je mist het punt. Je hebt blikboterhamworst en je hebt blikboterhamworst
overigens zat ik fout, niet Zwan, maar Zwanenburg
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 30 juli 2018 om 00:18
Soms kun je ook gewoon dingen eten om wat ze zijn. Hier aan boord hebben we altijd van die kleine bakjes yoghurt, waar vandaan komen geen idee, in nog geen winkel gezien. Ikzelf noem die dingen chemie yoghurtjes, dus als ik die ga eten jammie even eem chemie yogjurtje. Heeft voor mij niks uit te staan met echte yoghurt.
Zoiets heb ik ook met vlees uit blik.
fietsen varen vrouwelijk doen

maandag 30 juli 2018 om 07:32
Ik hoef geen chemie yoghurtjes, tenzij ze zó lekker zouden zijn dat het als snoep is. Dat is ook wat jij bedoelt denk ik.zeefietser1 schreef: ↑30-07-2018 00:18Soms kun je ook gewoon dingen eten om wat ze zijn. Hier aan boord hebben we altijd van die kleine bakjes yoghurt, waar vandaan komen geen idee, in nog geen winkel gezien. Ikzelf noem die dingen chemie yoghurtjes, dus als ik die ga eten jammie even eem chemie yogjurtje. Heeft voor mij niks uit te staan met echte yoghurt.
Vlees uit blik is altijd vies, en vleeswaren al helemaal. Ik ken echt geen enkel lekker voorbeeld, behalve die confit dan maar die moet je ook nog krokant roosteren.
En als jij het wel lekker mocht vinden dan zet je het je gasten toch nog steeds niet voor. Je geeft ze toch ook geen smac.
impala wijzigde dit bericht op 30-07-2018 08:24
5.43% gewijzigd
.

maandag 30 juli 2018 om 08:06
Hele goeie herinneringen aan Smac
Vriendelijk.
maandag 30 juli 2018 om 08:15
Dat is Hell, 'verbeterde' recepturenDoornroosje75 schreef: ↑30-07-2018 08:01Ik vond Hellman's mayo de lekkerste, maar volgens mij hebben ze iets met de receptuur gedaan.

.
maandag 30 juli 2018 om 08:23
Nee ik geef ze geen smac, als ik dingen eet zoals ze zijn die chemie yoghurt idd dat is wat ik bedoel is meer als snoep. Dan doe ik dat alleen en meestal aan boord.impala schreef: ↑30-07-2018 07:32Ik hoef geen chemie yoghurtjes, tenzij ze zó lekker zouden zijn zijn dat het als snoep is. Dat is ook wat jij bedoelt denk ik.
Vlees uit blik is altijd vies, en vleeswaren al helemaal. Ik ken echt geen enkel lekker voorbeeld, behalve die confit dan maar die moet je ook nog krokant roosteren.
En als jij het wel lekker mocht vinden dan zet je het je gasten toch nog steeds niet voor. Je geeft ze toch ook geen smac.
Enige vlees uit blik wat ik thuis trouwens gebruik zijn balletjes voor in de soep, gooi ik er soms bij voor de fun. Beetje zelfde idee als letter vermicelli.
fietsen varen vrouwelijk doen

maandag 30 juli 2018 om 08:44
Ik ging als kind een keer kamperen met Nederlandse familie. Avondeten was pasta met smac en ketchup. Speciaal voor mij gemaakt, want alle Italianen zijn natuirlijk dol op pasta. Vond het vies, maar zo lief gebaar dat ik het netjes opgegeten heb.
Was op Schiermonnikoog, prachtig daar. Topvakantie, op de smac na

Denk ik aan Smac, denk ik aan Schiermonnikoog. Dus eigenlijk ook wel een goeie herinnering.

maandag 30 juli 2018 om 08:46
Die heb ik ooit 'ns gekocht omdat daar zo over opgegeven werd, maar in vergelijk met mijn Devos/Lemmens vind ik het bagger.Doornroosje75 schreef: ↑30-07-2018 08:01Ik vond Hellman's mayo de lekkerste, maar volgens mij hebben ze iets met de receptuur gedaan.
maandag 30 juli 2018 om 08:47
Hahahaha ja smac ging door de pasta. Macaroni natuurlijk. Mijn moeder maakte een roux en maakte dan een saus met tomatenpuree en melk. Smac erdoor en bunkeren maar!Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑30-07-2018 08:44Ik ging als kind een keer kamperen met Nederlandse familie. Avondeten was pasta met smac en ketchup. Speciaal voor mij gemaakt, want alle Italianen zijn natuirlijk dol op pasta. Vond het vies, maar zo lief gebaar dat ik het netjes opgegeten heb.
Was op Schiermonnikoog, prachtig daar. Topvakantie, op de smac na
Denk ik aan Smac, denk ik aan Schiermonnikoog. Dus eigenlijk ook wel een goeie herinnering.
Vriendelijk.

maandag 30 juli 2018 om 08:52
Ieuw.redbulletje schreef: ↑30-07-2018 08:48Yuk! Gewoon lekker een berg gehakt met ui en sambal manis rul aanbakken, beetje tomatensaus erdoor en kaas er over en vooral niet teveel pasta er onder![]()
Vriendelijk.
maandag 30 juli 2018 om 08:53
Ik was vroeger als kind wel heel erg. Wilden wij kinderen op vakantie in Frankrijk perse mayo bij de friet, gingen ze dat speciaal zelf maken en dan lustten we het nietredbulletje schreef: ↑30-07-2018 08:46Die heb ik ooit 'ns gekocht omdat daar zo over opgegeven werd, maar in vergelijk met mijn Devos/Lemmens vind ik het bagger.

Tegenwoordig vind ik zelfgemaakte wel lekker, als er maar genoeg mosterd in zit.
impala wijzigde dit bericht op 30-07-2018 08:56
0.99% gewijzigd
.