Te dik zijn etc deel 2
donderdag 19 juli 2018 om 19:00
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
maandag 30 juli 2018 om 11:33
Vieste: broccolikirjailija schreef: ↑30-07-2018 10:38Wat is het vreemdste en/of vieste dat jullie ooit hebben gegeten?
Vreemdste: insecten, stierenballen, boom-kip
Vriendelijk.
maandag 30 juli 2018 om 11:49

maandag 30 juli 2018 om 12:34
Wat ik het lekkerst vind weet ik eigenlijk niet. Misschien een echt lekkere appel. Zo’n friszure harde appel waar het sap uit spat bij iedere hap.
Of de kerrierijst die mijn man maakt. Of Pom. Of een raketje. Sardientjes van de bbq met grif zout en citroen. Of risotto met saffraan. Of echte erwtensoep. Nieuwe haring.
Of de kerrierijst die mijn man maakt. Of Pom. Of een raketje. Sardientjes van de bbq met grif zout en citroen. Of risotto met saffraan. Of echte erwtensoep. Nieuwe haring.
Vriendelijk.
maandag 30 juli 2018 om 13:27
Er strijden bij mij vele zaken om de benaming 'vieste', ik vind echt heel veel vies, maar vandaag wint witlof.
Gedeelde eerste plaats met paprika, gember, kokos, zeewier.
Vreemdst? Ook zeewier denk ik. Omdat ik veel niet lekker vind probeer ik ook niet graag meer nieuwe dingen.
Vreemdst? Ook zeewier denk ik. Omdat ik veel niet lekker vind probeer ik ook niet graag meer nieuwe dingen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 30 juli 2018 om 13:32
maandag 30 juli 2018 om 13:33
Maar dan loop je dus ook dingen mis die je wel lekker vindt.Solomio schreef: ↑30-07-2018 13:27Er strijden bij mij vele zaken om de benaming 'vieste', ik vind echt heel veel vies, maar vandaag wint witlof.
Vriendelijk.
maandag 30 juli 2018 om 13:34

maandag 30 juli 2018 om 13:35
zeewier vind ik trouwens echt erg lekker!Solomio schreef: ↑30-07-2018 13:27Er strijden bij mij vele zaken om de benaming 'vieste', ik vind echt heel veel vies, maar vandaag wint witlof.

maandag 30 juli 2018 om 13:46
Die loeren me altijd zo aan vanuit hun schelpjes.
maandag 30 juli 2018 om 13:48
Ik loer lekker terug
Vriendelijk.
maandag 30 juli 2018 om 13:53
Vies: bietjes. Of je zeeklei in je mond hebt. Zelfs niet: "maar als ze lekker klaargemaakt zijn?" zoals mijn schoonmoeder placht te vragen. Ze had geen hoge pet op van de kookkunst van anderen dan zijzelf
Ook heb ik een hekel aan kokos. Zowel aan de smaak als de geur.
Ik eet wel vlees maar niet in grote hoeveelheden. Van zo'n vierkante meter vet glanzende spareribs in zoete saus zinkt de moed me in de schoenen.
Vreemdst: zeeegel. Oesterachtig, slijmerig
Wat eten jullie het liefst? Ik houd erg van vis. Behalve haring.
Van zoetigheid alles met citroen. Lemon meringue taart, citroenijs, wolkencake citroen.

Ook heb ik een hekel aan kokos. Zowel aan de smaak als de geur.
Ik eet wel vlees maar niet in grote hoeveelheden. Van zo'n vierkante meter vet glanzende spareribs in zoete saus zinkt de moed me in de schoenen.
Vreemdst: zeeegel. Oesterachtig, slijmerig
Wat eten jullie het liefst? Ik houd erg van vis. Behalve haring.
Van zoetigheid alles met citroen. Lemon meringue taart, citroenijs, wolkencake citroen.

maandag 30 juli 2018 om 14:01
die snij ik er af, geen hoofden op mijn bord!Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑30-07-2018 13:56Als ik een hele vis eet, leg ik altijd een blaadje sla ofzo over zijn hoofdje. Die loeren nog erger.
maandag 30 juli 2018 om 14:05
ik ben niet zo van de zoetigheid, kan ik heel goed laten staan
qua eten:
goed gebakken friet, heerlijk (liefst in hard vet)
maar je doet mij ook veel plezier met ruime keus: dus een salade met heel veel variatie. Of een Turkse schotel vol hapjes.
Maar grootse struikelblok is trouwens drank, daar heb ik mezelf echt een maximum van opgelegd per week, anders loopt het de spuigaten uit.
Ook goeie wijn, koud biertje, gin tonic
maandag 30 juli 2018 om 14:05
Ik heb niet iets wat ik het liefste eet. Ben gek op groenten, op een paar soorten na. Eet alle vis, ben jammer genoeg zwaar allergisch voor schaaldieren want dat lust ik ook graag. Eet bijna alle vlees, ook orgaanvlees. Van die kant en klare gepaneerde zooi uit plastic bakkies hoef ik dan weer niet. Fruit, kaas, zuivel, eieren, je kan me ermee doodgooien heerlijk.
Van de verschillende keukens eet ik graag Aziatisch, Italiaans, Hollandsche pot, Mexicaans, Marokkaans, Grieks, Midden Oosten.
Van de verschillende keukens eet ik graag Aziatisch, Italiaans, Hollandsche pot, Mexicaans, Marokkaans, Grieks, Midden Oosten.
Vriendelijk.
maandag 30 juli 2018 om 14:06
Hahaha. Mijnslager legt altijd bosjes peterselie over de konijnenkoppies, dan schrikken de kindjes niet.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑30-07-2018 13:56Als ik een hele vis eet, leg ik altijd een blaadje sla ofzo over zijn hoofdje. Die loeren nog erger.

Vriendelijk.
maandag 30 juli 2018 om 14:07
Ja, dat zou kunnen.patatjedubbelmayo schreef: ↑30-07-2018 13:33Maar dan loop je dus ook dingen mis die je wel lekker vindt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 30 juli 2018 om 14:11
af&toe een kipschnitzel... hmmmmpatatjedubbelmayo schreef: ↑30-07-2018 14:05Van die kant en klare gepaneerde zooi uit plastic bakkies hoef ik dan weer niet.
oh en een kaasplank... hemels!!

maandag 30 juli 2018 om 14:25
Voor de lekkerste schnitzels even helemaal los gaan met een vleeshamer. Bambam!