Help! Zwanger van scharrel

26-07-2018 19:59 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-08-2018 08:54
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
99.35% gewijzigd
Hij wil niet.
Natuurlijk mag kind contact met vader hebben.
misschien vind hij wel dat jij juist je verantwoordelijkheid niet neemt, door het kind op de wereld te gaan zetten
siri20172017 schreef:
30-07-2018 18:03

Heb hem ook laten weten dat als hij dit besluit maakt, hij ook niet na een paar jaar opeens van gedachten kan gaan veranderen. Geen contact is dan geen contact
en hoe leg je dat over een paar jaar aan je kind uit?
"Ja hij wilde toen niet, dus nu ook niet, jammer voor je!"
siri20172017 schreef:
Hoi allemaal ,

Nog even een update:

Zoals ik al eerder liet weten gaf hij dus aan mij te willen/zullen steunen wat ik uiteindelijk ook zou besluiten te doen. Hij gaf zelfs aan dat ik dan misschien maar bij hem moest komen wonen, en dat hij NOOIT weg zou lopen omdat hij mij echt wil steunen, en dat wij dit samen veroorzaakt hebben en dat hij dus niet zou kunnen leven met de gedachten een kind te hebben die hij niet kent enz

Ik voelde echt de steun en “ liefde”. Belde en appte dagelijks en wilde alles bespreken

Vandaag hebben we een gesprek gehad, waarin ik aangegeven heb het kindje te willen houden. Al snel sloeg hij om en kon hij geen antwoord geven op de vraag of hij überhaupt contact wil hebben met het kind of compleet weg wil lopen van de situatie, hij zegt hier eerst goed over na te willen denken

Toen ik aangaf dat hij gisteren nog vertelde mij te zullen steunen en er voor het kind te zijn, en vandaag dit? Begon hij semi te schelden met verdomme begrijp je niet hoe serieus dit is, en dat ik doe alsof we een broodje gaan kopen bij de bakker.

Hij appt en belt ook amper meer en ik heb het gevoel dat hij gaat zeggen niks met de situatie te maken te willen hebben

Ik heb ook het gevoel dat er nog een vrouw is/ of dat hij nog in een relatie zit ofzo

Heb sterk het idee dat hij poeslief deed om mij te overhalen tot abortus, en nu ik dit niet ga doen laat hij zijn ware aard zien. Hij was nooit van plan geweest om mij te steunen als ik het zou houden, voel me erg in de steek gelaten en verraden

Heb hem ook laten weten dat als hij dit besluit maakt, hij ook niet na een paar jaar opeens van gedachten kan gaan veranderen. Geen contact is dan geen contact

Weet niet wat ik met de situatie moet. Heb ik het recht hem een lul te vinden doordat hij gewoonweg wss zijn verantwoording dus niet gaat nemen ?
Had je nou écht werkelijk anders verwacht? Hij Wil Het Niet. Hij heeft even geprobeert om zijn verantwoordelijkheid semi te nemen, maar hij wil dit niet. Jullie wensen liggen 180 graden uit elkaar. Je mag hem een lul vinden, hij vind jou ongetwijfeld een stomme trut dat je de zwangerschap doorzet (en in zijn ogen dat jij je verantwoordelijkheid niet neemt. Jullie verwijten elkaar precies hetzelfde.)

Nog even de SOA vraag: heb je nou al een SOA test laten doen?
pergamon wijzigde dit bericht op 30-07-2018 18:28
2.23% gewijzigd
siri20172017 schreef:
....

...
Je hebt hem en ons dus duidelijk gemaakt dat jouw gevoelens belangrijker zijn dan de belangen van je kind.
kerol schreef:
30-07-2018 18:27
Je hebt hem en ons dus duidelijk gemaakt dat jouw gevoelens belangrijker zijn dan de belangen van je kind.

En dan nog. Als die man over een paar jaar wél contact wil, dan heeft TO daar weinig over te zeggen.

Wat een ongelofelijk stupide actie en omgaan met deze zwangerschap TO.
Ik heb nu al medelijden met het kindje.
Tsja, jammer dan. Jij wil koste wat het kost dat kind en zul je het dus (weer) alleen moeten doen. Heeft je kind wel contact met vader?

Wel egoïstisch dat je de toekomst van hem verpest. Hij kan nu nooit een normaal gezin met iemand vormen. Ook al heeft hij niks met dat kind te maken. Lijkt haast alsof je dat wil.
Maar een goede relatie wordt het echt niet. Hij wil jou sowieso niet als levenspartner.

En waarom geef je voor de derde keer geen antwoord op mijn BIJSTANDSVRAAG?!
Ksenija schreef:
30-07-2018 18:55
Tsja, jammer dan. Jij wil koste wat het kost dat kind en zul je het dus (weer) alleen moeten doen. Heeft je kind wel contact met vader?

Wel egoïstisch dat je de toekomst van hem verpest. Hij kan nu nooit een normaal gezin met iemand vormen. Ook al heeft hij niks met dat kind te maken. Lijkt haast alsof je dat wil.
Maar een goede relatie wordt het echt niet. Hij wil jou sowieso niet als levenspartner.

TO heeft ergens al aangegeven, dat haar inkomen toereikend is, en ze hem daar niet bij nodig heeft
(Voor wat het waard is)
Ksenija schreef:
30-07-2018 18:55

-
anoniem_373411 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 19:55
10.65% gewijzigd
Dat is dan wel weer positief. Ik wilde checken of je geen kind nam om weer een aantal jaar niet te hoeven werken.
Natuurlijk mag je hem nu een lul vinden. Maar je hebt sowieso niet het recht om als een nukkige kleuter te zeggen: 'je wil nu geen contact? Dan hoeft je in de toekomst ook niet aan te komen '. Armen over elkaar en een hartgrondig lekker puh erachteraan. Leuk voor je kind......
Medelijden met al de bestaande kind en dat kind wat schijnbaar nog moet komen,

En wat moet die man een spijt hebbem dat die seks met jou heeft gehad
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
En weer wordt boos naar de man gewezen dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Stop eens met hem de schuld geven en kijk eens goed naar jezelf. Als je niet zwanger wilt worden, gebruik je anticonceptie. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. En als je dat niet hebt gebruikt, maar toch niet zwanger wilt worden, dan heb je de MAP. Natuurlijk heeft hij er ook schuld aan, maar het is jouw lichaam en jouw zwangerschap, dus ook jouw verantwoordelijkheid.
Hij kan zich altijd bedenken en daar actie op ondernemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zomaar-iemand-1991 schreef:
30-07-2018 19:42
En weer wordt boos naar de man gewezen dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Stop eens met hem de schuld geven en kijk eens goed naar jezelf. Als je niet zwanger wilt worden, gebruik je anticonceptie. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. En als je dat niet hebt gebruikt, maar toch niet zwanger wilt worden, dan heb je de MAP. Natuurlijk heeft hij er ook schuld aan, maar het is jouw lichaam en jouw zwangerschap, dus ook jouw verantwoordelijkheid.
Waarom zou het enkel de verantwoording zijn van de vrouw? Samen sex is samen verantwoordelijk.

Hij vond het schijnbaar net zo’n goed idee als de TO om zonder condoom sex te hebben. Dat je als vrouw meer met de gebakken peren zit klopt. Die kan er niet van weglopen.

@siri het is een klote situatie maar je had echt slimmer moeten zijn en die MAP halen. Een kind bij de vader weghouden als dit een normaal persoon is en geen griezel is echt schandalig! En je zou hoe dan ook altijd het belang van het kind boven jou boosheid en frusttratie moeten plaatsen.
Geef hem even de kans om aan het idee te wennen dat er straks een nakomeling van hem rondhuppeld. Hij moet dit ook even verwerken en dat mag best even wat tijd krijgen.

Dus niet direct buiten sluiten. Geef hem de kans om aan te sluiten tot dat de baby er is.

Hoezo denk je dat er een ander in het spel is trouwens?
trien30 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 19:54
10.09% gewijzigd
Wat ontzettend naïef om een andere houding van hem te verwachten!
Uit alles blijkt toch dat je alleen leuk was voor een avondje sex en meer niet.
Dus gefeliciteerd je wordt nu voor de 2e keer een alleenstaande moeder. En de vader mag over 10 jaar zelfs nog aankloppen, het is namelijk net zo goed zijn kind. Een omgangsregeling kan hij ook aanvragen, en als hij dan via jullie kind jou te pakken neemt voor deze streek moet je nog machteloos toezien hoe je kind hier de dupe van word ook. Daarnaast zit je nog voor de rest van je leven vast aan deze man! Je komt hem en zijn nieuwe partner overal tegen: bij verjaardagen, schooldiploma’s, eerste woning, bruiloft en jullie kleinkinderen. One big happy family :heart:
TO, jij verzaakt gewoon aan alle kanten verantwoordelijkheid te nemen. Hou eens op met doen alsof dit je allemaal overkomt en schuif het niet op hem af.
Vind je het niet egoïstisch van jezelf dat je ervoor kiest je kind zonder vader op te laten groeien, omdat je het zelf graag zo wilde? :nope:
Trien30 schreef:
30-07-2018 19:51
Waarom zou het enkel de verantwoording zijn van de vrouw? Samen sex is samen verantwoordelijk.

Hij vond het schijnbaar net zo’n goed idee als de TO om zonder condoom sex te hebben. Dat je als vrouw meer met de gebakken peren zit klopt. Die kan er niet van weglopen.

Ik zeg ook niet dat hij niet verantwoordelijk is voor de zwangerschap, maar het is toch echt haar eigen schuld. Als je niet zwanger wilt worden gebruik je anticonceptie. Ze heeft willens en wetens zelf het risico genomen, ze had ook een MAP kunnen halen. Uiteindelijk is het niet die man z'n probleem. Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam. Uiteindelijk heeft hij ook totaal geen keuze of zij het houdt of niet.
Wat had je dan verwacht TO? Jij laat hem geen enkele keuze, hij heeft geen enkele stem in dit verhaal.
Je gedraagt je zo ongelooflijk onverantwoordelijk. Het lijkt inderdaad wel of je voor de keuze staat om een extra broodje bij de bakker te nemen.
30-07-2018 19:59
Ik zeg ook niet dat hij niet verantwoordelijk is voor de zwangerschap, maar het is toch echt haar eigen schuld. Als je niet zwanger wilt worden gebruik je anticonceptie. Ze heeft willens en wetens zelf het risico genomen, ze had ook een MAP kunnen halen. Uiteindelijk is het niet die man z'n probleem. Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam. Uiteindelijk heeft hij ook totaal geen keuze of zij het houdt of niet.
Hij had beter moeten weten toen hij zn leuter er inhing bij een vrouw die schijnbaar het risico wel wilde nemen. Anders had ze een MAP genomen.

Het moet niet zo zijn dat de verantwoording enkel en alleen bij de vrouw ligt. Juist omdat het haar lichaam is en zij mag besluiten voor een abortus zou de man beter moeten weten.

Ik vind dat ze echt beiden net zo dom en stom geweest zijn. Heel jammer voor die man dat hij nu precies de TO in zn bed heeft gesleurd.
Tijdens de eerste of 2de keer sex met een ‘scharrel’ is dat zo ontzettend dom. Is het niet om een zwangerschap dan wel om een SOA.

En ze geeft hem toch de kans om ervoor weg te lopen? Ze kan het schijnbaar financieel wel aan. Dus in die zin heeft hij wel een keus.
Het wordt nog een lange leerweg, sterkte..
Als jij deze weg wilt kiezen dan staat je nog wat te wachten vrees ik met deze houding. Als je van je kind houdt dan handel je uit liefde voor ' het kind' altijd en als jouw motieven verkeerd waren dan wordt je daar altijd op afgerekend en tenzij je verwekker een enge pedo is kan hij altijd contact houden met je kind.
Mijn moeder deed hetzelfde als jij en ik heb geen contact meer met mijn moeder.
Wel met mijn vader die ik op latere leeftijd alsnog heb leren kennen.
missmaran wijzigde dit bericht op 30-07-2018 20:37
0.10% gewijzigd
Trien30 schreef:
30-07-2018 20:09
Hij had beter moeten weten toen hij zn leuter er inhing bij een vrouw die schijnbaar het risico wel wilde nemen. Anders had ze een MAP genomen.

Het moet niet zo zijn dat de verantwoording enkel en alleen bij de vrouw ligt. Juist omdat het haar lichaam is en zij mag besluiten voor een abortus zou de man beter moeten weten.

Ik vind dat ze echt beiden net zo dom en stom geweest zijn. Heel jammer voor die man dat hij nu precies de TO in zn bed heeft gesleurd.
Tijdens de eerste of 2de keer sex met een ‘scharrel’ is dat zo ontzettend dom. Is het niet om een zwangerschap dan wel om een SOA.

En ze geeft hem toch de kans om ervoor weg te lopen? Ze kan het schijnbaar financieel wel aan. Dus in die zin heeft hij wel een keus.
Ik vind ook echt dat je helemaal gelijk hebt, maar ik vind het met dit onderwerp zo lastig om er niet een dubbele standaard op na te houden. Ze zijn feitelijk beide even verantwoordelijk voor deze zwangerschap, maar de man heeft totaal geen zeggenschap of de vrouw het kind houdt of niet. Als de rollen waren omgedraaid (hij wil het kind, zij niet), dan heeft hij ook niets te zeggen, want je kunt een vrouw niet dwingen om een kind te houden, ook al weet je zeker dat je de vader bent van het kind. Vrouwen hebben wat dat betreft alle touwtjes in houden, dus vind ik ook dat ze er zelf verantwoordelijk zijn om anticonceptie te gebruiken als ze niet zwanger willen worden.
Trien30 schreef:
30-07-2018 19:51

Hoezo denk je dat er een ander in het spel is trouwens?
omdat ie niet reageert zoals TO zou willen?

en al was het zo, ze hebben geen relatie dus is een heel reëel kans dat er inderdaad een ander is en dat mag ook gewoon
30-07-2018 19:42
Welk topic heb jij gelezen?, niet dit topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven