Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
redbulletje schreef:
02-08-2018 21:08
Waar woon jij? Bij mij geeft ie voor dinsdag 'maar' 37 aan. Daarna gelukkig weer wat koeler.
Bij mij hetzelfde. Volgens mij wonen wij ook niet zo heel ver uit elkaars buurt.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Goguma post_id=28837399 time=1533236442 user_id=244419]
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
[quote=Goguma post_id=28837399 time=1533236442 user_id=244419]
Het was 28 graden in onze slaapkamer, en de mobiele airco heeft het nu al gekoeld naar 22 :cheer2:

De rest van het huis is nog steeds een ‘gezellige’ 27, want er staat geen zuchtje wind. Dat ding is zijn geld ZO waard.
redbulletje schreef:
02-08-2018 21:08
Waar woon jij? Bij mij geeft ie voor dinsdag 'maar' 37 aan. Daarna gelukkig weer wat koeler.
Ergens in het Zuidwesten van het land. Ik hoop echt dat het niet gaat kloppen. Weer.nl zegt voor volgende week dinsdag ook 32 graden maar als ik bij buienradar kijk staat er dus 40 graden. Als het echt 40 graden wordt kom ik m'n huis niet uit, vond 37 vorige week al teveel.
Vanaf 9 augustus koeler weer met regen! Yes! Volgens mijn lokale weer app.
Fijn Zus, dat het lekker koel is.

Goguma, wat erg die voorspelling. @(
Lokale app geeft hier als toptemperatuur 34 graden aan voor dinsdag. Daarna iets koeler, maar geen regen. (Brabant)
Volgens mij kan mijn laptop ook niet meer goed tegen dit weer :) . Ik wilde reageren op de post van Goguma, waarin een alarmerende 40 graden werd voorspeld voor komende dinsdag. Het KNMI houdt het op 31 graden. Dat is ook warm, maar geen reden tot paniek. Dáár krijg je het pas warm van, dus keep cool. This too will pass.
Ja ik ga er gewoon vanuit dat het niet klopt want buienradar is ook de enige site die dat aangeeft en die heeft het de laatste tijd zo vaak fout qua regen die toch niet komt.

@Zus, lekker hoor zo'n mobiele airco. Hier staat er ook eentje maar die wordt alleen gebruikt als het echt, echt niet meer gaat met ventilators. De energie rekening was namelijk niet zo leuk en hij maakt veel herrie.
Dank voor de 'beterschapjes' Afbeelding, jullie zijn best lief.
Vanavond ook nog rare krampen in mijn benen en voeten erbij. Misschien raar gedoe met electrolyten (kalium/natrium/calcium) door al dat zweten en vele water drinken ? Eten jullie extra veel zoute dingen ?
Half zakje zoute drop en water, een soort zelfverzonnen ORS, en nu is het weer beter.
Wat een vieze warme noordenwind, vanavond Afbeelding Alle frisheid van eerder is inmiddels wel eruit gebrand.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n rare noordenwind heb gevoeld.
Die is per definitie altijd koel toch ? Echt het deugt van geen kant.

Sri, omdat je nog geen 200 posts hebt kun je geen plaatje quoten (die post van Goguma)

Afbeelding
nounou
Afbeelding
nounou
Afbeelding
nounou
z-u-s schreef:
02-08-2018 21:32
Het was 28 graden in onze slaapkamer, en de mobiele airco heeft het nu al gekoeld naar 22 :cheer2:

De rest van het huis is nog steeds een ‘gezellige’ 27, want er staat geen zuchtje wind. Dat ding is zijn geld ZO waard.
Merk?
Afbeelding
nounou
Zaza, ik eet zeker meer zoute dingen! Dat is nu ook wel nodig.
Life is short. Eat dessert first.
zazamaenade schreef:
02-08-2018 23:30
Dank voor de 'beterschapjes' Afbeelding, jullie zijn best lief.
Vanavond ook nog rare krampen in mijn benen en voeten erbij. Misschien raar gedoe met electrolyten (kalium/natrium/calcium) door al dat zweten en vele water drinken ? Eten jullie extra veel zoute dingen ?
Half zakje zoute drop en water, een soort zelfverzonnen ORS, en nu is het weer beter.

Hè, vervelend die krampen.
Ik heb vanavond de vloer afgelikt. :rofl: De oorspronkelijk bedoeling was gebakken aardappels met erwtjes en zeezout.

Wat een vieze warme noordenwind, vanavond Afbeelding Alle frisheid van eerder is inmiddels wel eruit gebrand.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n rare noordenwind heb gevoeld.
Die is per definitie altijd koel toch ? Echt het deugt van geen kant.

Sri, omdat je nog geen 200 posts hebt kun je geen plaatje quoten (die post van Goguma)

Ik heb vandaag geen wind gevoeld. Heb me wel verbaasd dat ik als koukleum om half 10 's avonds met open deuren stond te douchen zonder het frisjes te hebben.

Het begint buiten nu wel lekker te worden. Genieten jullie daar ook van?
Dank je, Zaza, daar had ik niet aan gedacht!
Zoute drop kreeg ik jaren geleden aangeraden door een apothekersassistente toen ik naar de tropen ging, ter vervanging van ORS. Veel goedkoper en bovendien veeeeel lekkerder! Check wel even of je dat kunt hebben icm je bloeddruk.

Mijn wederhelft is een uur geleden al naar bed vertrokken met mijn concurrente: de ventilator. Hij trekt deze temperaturen ook niet, de stakker. Maar mocht iemand de neiging krijgen om jaloers te worden op mijn warmtebestendigheid: spaar je energie. Ik haak af rond de 5 graden boven nul. Ik vervloek de herfst en de winter, ik word bloedchagrijnig van sneeuw en ijs, en ik ben als de dood voor gladde wegen. Ik moest maar weer eens gaan kijken naar mogelijkheden op mijn geliefde Java.
Oakes schreef:
02-08-2018 23:44
Ik heb vandaag geen wind gevoeld. Heb me wel verbaasd dat ik als koukleum om half 10 's avonds met open deuren stond te douchen zonder het frisjes te hebben.

Het begint buiten nu wel lekker te worden. Genieten jullie daar ook van?

De vloer afgelikt :rofl:
Was zout morsen geen ruzie krijgen ?

Ja, nu is het lekker koel, ik heb nog steeds alles openstaan, ook de voordeur en er vliegen allerlei vrij grote insecten door mijn huiskamer, van lamp naar lamp, en soms ook tegen mijn gezicht (ook een soort lamp, blijkbaar :calimero: )

Gemengd-groentesap vind ik trouwens wel lekker, deze dagen, ook zoutig, en barstens vol mineralen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nounou
Gemengd-groentesap, is dat met bouillon?

Die bovenste kat trouwens :heart: :heart:

Bij de appie zijn de Iglo magnetron maaltijden in de bonus. Heb er daar een aantal van besteld komende week. Ik eet nu trouwens wel vaker op een dag. Criterium is wel dat het weinig energie mag kosten om te bereiden.
Cateau, hoe heb je me kunnen vinden, ondanks mijn pogingen tot vaagheid :P
En me dan zo onflatteus gefilmd, met mijn zwarte kniekousen O_O

Toch krijg je een ijsje

Afbeelding
nounou
Oakes schreef:
03-08-2018 00:08
Gemengd-groentesap, is dat met bouillon?

Die bovenste kat trouwens :heart: :heart:

Bij de appie zijn de Iglo magnetron maaltijden in de bonus. Heb er daar een aantal van besteld komende week. Ik eet nu trouwens wel vaker op een dag. Criterium is wel dat het weinig energie mag kosten om te bereiden.

Nee, dat is die van appelsientje, dat is met tomaat, selderij, wortel en paprika, en wat kruiden ('tomatientje', wat een naam voor achterlijke batjes :roll: ). Die van de natuurvoedingswinkel is veel beter, trouwens, dat dronk ik vroeger, toen ik nog 'rijk' was.
Of je neemt gewoon een ijsje

Afbeelding
nounou
Dat klinkt lekker die tomatientje.

Ik gooi zo een ijsje tegen m'n enkels. Grrraaaagggghhh, rotmuggen (6)
Oakes schreef:
03-08-2018 00:29
Dat klinkt lekker die tomatientje.

Ik gooi zo een ijsje tegen m'n enkels. Grrraaaagggghhh, rotmuggen (6)

Ja mijn benen zitten ook helemaal onder de muggenbeten, het jeukt niet, maar ze blijven deze keer erg lang zitten, de beten, dat valt op.
Welterusten allemaal Afbeelding
nounou
Welterusten!

LV, alvast heel veel sterkte voor morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven