Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
De verkoeling lijkt er echt aan te komen, nu de regen nog. De voorspellingen hebben het over een paar mm, dat zet geen zoden aan de dijk. Alleen woensdag lijkt het wat meer te worden dan deze paar mm.
Dahlia74 schreef:
03-08-2018 09:21
De verkoeling lijkt er echt aan te komen, nu de regen nog. De voorspellingen hebben het over een paar mm, dat zet geen zoden aan de dijk. Alleen woensdag lijkt het wat meer te worden dan deze paar mm.
Is misschien wel goed om eerst wat rustige regenbuien te krijgen. Voor dingen als dijken enzo.
Alleen zondag wat koeler met 26 graden en maar 10% kans op neerslag. Daarna weer 30 graden en hoger.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
nounou
Afbeelding
nounou
Lucifer2018 schreef:
03-08-2018 09:23
Is misschien wel goed om eerst wat rustige regenbuien te krijgen. Voor dingen als dijken enzo.
Te hard moet het niet gaan, maar 2-3 mm per dag doet niet echt veel.
We wonen wel in Nl, we krijgen vast ineens een hele plens water en de grond kan dat echt niet aan na weken van droogte.
aviv_13 schreef:
03-08-2018 07:36
Ik ben gisteren een daas tegengekomen die een hapje uit mijn been genomen heeft. Het jeuk nu daar! Maar dazen houden je in elk geval niet wakker.
Owh, dazen ja. Jakkes. En horzels. Bleeh. Die laatsten hadden mij vorige week te pakken.

Binnen heb ik gelukkig geen last van muggen e.d.. Buiten willen ze nogal eens de boel verpesten. In mei was er een muggenexplosie, daarna niks en nu lijkt het weer op gang te komen. Dagelijks cetrizine slikken en een fles azijn in de aanslag om meteen de getroffen plekken te behandelen scheelt in de overlast.
zazamaenade schreef:
03-08-2018 08:58
Oakes, hoe is het nu met je hond ?

Afbeelding
Sinds dat wonder-apparaat veel beter, thanks! Binnen is het nu aangenaam qua temperatuur. :heart:
Ook doet het wonderen t.a.v. de luchtkwaliteit. Geen verstopte neus meer gehad. Zelf dan, hè. ;-) Maar door dat gefilter is het voor hond ook betere lucht om in te ademen.

Beterschap aan de ziek, zwak en misselijken, trouwens! :redrose:
redbulletje schreef:
03-08-2018 09:11
Wow de voorspellingen zijn afgezwakt! Ipv 37 wordt het dinsdag nog maar 33!
Wat raar! Hemelsbreed woon ik volgens mij niet zo heel ver van jou vandaan. De app geeft hier echter een graadje meer aan dan gisteren. :O
Hier is de verwachting ook gestegen voor dinsdag, nml 35 graden. :cry:
Ik moest googlen wat dazen zijn. Blijkt gewoon een blinde mug te zijn :facepalm:
Oakes schreef:
03-08-2018 10:36
Wat raar! Hemelsbreed woon ik volgens mij niet zo heel ver van jou vandaan. De app geeft hier echter een graadje meer aan dan gisteren. :O
Het verandert hier op buienradar nu alweer. Nu geeft ie voor woensdag regen en onweer aan, vanochtend vroeg nog niet.
Waar zit jij dan? Ik zuidwest Brabant.
Ik dacht eigenlijk dat de verwachting voor dinsdag gisteren nog 37 graden was, nu is het 35.
Misschien daalt het nog verder ?

Ik vind dat je echt kunt voelen en zien dat het augustus is, de zon staat alweer wat lager, sommige van mijn ramen worden inmiddels weer beschermd door bomen.

Is deze al geweest ?

Afbeelding
nounou
vivaratje schreef:
03-08-2018 10:43
Ik moest googlen wat dazen zijn. Blijkt gewoon een blinde mug te zijn :facepalm:

Bedoel je jezelf ? :D

Dazen zijn bloed-drinkende vliegen (ok, dit klinkt wel erg dramatisch).
Kijk eens onder regendaas http://www.natuurinformatie.nl/nnm.doss ... 04350.html
https://www.huidinfo.nl/d/dazenbeet/
nounou
Dinsdag nog heet en woensdag zou er later op de dag minder hete lucht binnenstromen! Het einde is in zicht!
Jammer genoeg zie ik nauwelijks regen.
Life is short. Eat dessert first.
Top 5 van zomerbeesten-waar-ik-niet-blij-van-wordt:

1. Dazen
2. Wespen
3. Muggen
4. Krekels (hoogste nieuwe binnenkomer)
5. Mieren
redbulletje schreef:
03-08-2018 10:45
Het verandert hier op buienradar nu alweer. Nu geeft ie voor woensdag regen en onweer aan, vanochtend vroeg nog niet.
Waar zit jij dan? Ik zuidwest Brabant.
Buienradar zit behoorlijk mis bij ons de afgelopen week. Temperatuur is telkens lager dan zij voorspellen. Wel fijn hoor, daar niet van.
De hoeveelheid regen voorspelling verandert ook per uur. Vanochtend hadden ze het over enkele mm's, nu gaat het serieus regenen. Gewoon afwachten dus.

Hier word ik vooral gek van de mieren, het zijn er echt veel dit jaar. Wespen en muggen valt erg mee.
Ik had nooit gedacht dit ooit te zeggen maar ik wil een slak!
Slakken glibberen rond als het regent namelijk.
Ja en?
snoopylynn schreef:
03-08-2018 11:01
Ik had nooit gedacht dit ooit te zeggen maar ik wil een slak!
Slakken glibberen rond als het regent namelijk.
Hier zie ik met deze droogte ´s morgens nog steeds slakkensporen hoor.
Dahlia74 schreef:
03-08-2018 11:00
De hoeveelheid regen voorspelling verandert ook per uur. Vanochtend hadden ze het over enkele mm's, nu gaat het serieus regenen. Gewoon afwachten dus.

Hier word ik vooral gek van de mieren, het zijn er echt veel dit jaar. Wespen en muggen valt erg mee.

Gisteren heb ik in de voortuin even een schoteltje met suikerwater neergezet (voor de bijen, naar aanleiding van een topic daarover thuis/wees-lief-voor-de-bijen-bijvoeren ... ges/415903).
Binnen een half uur zaten er tientallen mieren op, allemaal naarstig, en heel rustig, aan het drinken.
Ik gun de mieren ook wel wat, maar heb het toch maar weggehaald. De mieren blijven bij mij braaf in de tuin, ik heb geen enkele last van ze, gelukkig.

Aan de bomen zitten hier nogal wat tuinslakken, mooie met oranje en gele huizen. Ze zitten heel stil, met zo'n vlies tegen uitdroging en wachten ook op regen, denk ik.

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 03-08-2018 11:21
14.80% gewijzigd
nounou
zazamaenade schreef:
03-08-2018 11:09
Gisteren heb ik in de voortuin even een schoteltje met suikerwater neergezet (voor de bijen, naar aanleiding van een topic daarover thuis/wees-lief-voor-de-bijen-bijvoeren ... ges/415903).
Binnen een half uur zaten er tientallen mieren op, allemaal naarstig, en heel rustig, aan het drinken.
Ik gun de mieren ook wel wat, maar heb het toch maar weggehaald. De mieren blijven bij mij braaf in de tuin, ik heb geen enkele last van ze, gelukkig.
Wij hadden echt een mierenplaag. Heb 2 keer de bestrijdingsdienst laten komen en zelf daarna ook nog met Bayer aan de slag gegaan. Nu zitten er gelukkig niet zo veel meer maar af en toen moet ik nog wel wat gif strooien.
zazamaenade schreef:
03-08-2018 08:10
Dazenbeet is pijnlijk, ja. Nu je het zegt : normaal, als het heet is, zitten er hier nogal wat, met name in de bossen, maar in mijn tuin heb ik ze ook.
Nu met die droogte dus niet, ze zijn echt het vervelendst vlak voor en na onweer, op van die typische Nederlandse juli-dagen; ze heten ook wel regendazen.
Eindelijk een voordeeltje van de droogte.
Maar jullie hebben daar in Zweden onweer gehad, toch ? Is het nu rustiger weer ?
Het is al twee dagen perfect fietsweer, zonnetje met mooiweerwolken en maximaal 25 graden. Vandaag de laatste fietsdag, daarna nog Göteborg bekijken en dan weer via een omweg naar huis reizen, waar we dinsdag weer aankomen. Dus of het weer zich dinsdag niet wil aanstellen met van die achterlijk hoge temperaturen!
Mijn man heeft eindelijk vakantie , ik mot geen regen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven