Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Waar ik woon is het gelukkig niet zoveel dagen achter elkaar boven de 30 graden, maar het is even goed warm.

Eens zal het regenen........hopelijk niet gelijk heel hard, dan spoelt alles maar weg ipv dat het opgenomen wordt door de grond.
Olé, 32 graden alweer hier :thunder:
Zelfs zonnepanelen krijgen het te warm en vliegen in brand!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2382945 ... n-in-brand
Habbekratz schreef:
02-08-2018 16:22
Zelfs zonnepanelen krijgen het te warm en vliegen in brand!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2382945 ... n-in-brand
Ja bizar he. Las het vanmiddag ook.
Hier is het ook gewoon heet. Er staat geen wind dus je voelt het nog extra ook..
Alle reacties Link kopieren
Ik weet heus dat regen heel hard nodig is, maar ik verlang er absoluut niet naar. Ik haat regen en kou en wind en duisternis, kortom alles wat bij herfst en winter hoort.
Van mij mag het tot eind november zo blijven, om dan direct om te slaan naar een lekker warm voorjaar. Ik geniet van deze temperaturen. Deuren en ramen op slimme tijden open of dicht houden, maar dat is misschien makkelijk voor mij, want ik loop nauwelijks inbraakrisico's. Mijn grootste ongemak bestaat uit niesbuien vanwege de droogte :) , dus ik snuit hele dozen tissues weg.
Voor iedereen die last heeft van dit weer, hoop ik dat het snel weer 'normaal' wordt, maar voor mezelf... mag het please, please nog een tijdje zo blijven?
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Ik heb net de rolgordijnen omhoog gedaan, ik begon er last van te krijgen, werd somber en voelde me opgesloten. Nu kan ik de wereld weer zien en ik knap per minuut op.
Ik zie er tegenop om ze weer naar beneden te moeten doen morgen en weer in zo'n hol te zitten terwijl ik zo'n fijn open huisje heb.
Ben ik de enige die daar last van heeft?
Nee. Ik hou van donker. ;-)
Al vind ik frisse lucht dan wel weer heerlijk.

Beetje moeilijk soms.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 18:11
55.91% gewijzigd
Sri-is-back-now schreef:
02-08-2018 17:30
Ik weet heus dat regen heel hard nodig is, maar ik verlang er absoluut niet naar. Ik haat regen en kou en wind en duisternis, kortom alles wat bij herfst en winter hoort.
Van mij mag het tot eind november zo blijven, om dan direct om te slaan naar een lekker warm voorjaar. Ik geniet van deze temperaturen. Deuren en ramen op slimme tijden open of dicht houden, maar dat is misschien makkelijk voor mij, want ik loop nauwelijks inbraakrisico's. Mijn grootste ongemak bestaat uit niesbuien vanwege de droogte :) , dus ik snuit hele dozen tissues weg.
Voor iedereen die last heeft van dit weer, hoop ik dat het snel weer 'normaal' wordt, maar voor mezelf... mag het please, please nog een tijdje zo blijven?
Nee. Het topic heet: Ik wil regen.
Dus nee, hier mag dat niet. :biggrin:
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 18:12
1.11% gewijzigd
Het was bij mij niet zozeer donker, want de rolgordijntjes zijn creme en laten licht door, maar het gevoel van opgesloten zitten begon me steeds meer tegen te staan.
Cateautje schreef:
02-08-2018 18:09
Ik heb net de rolgordijnen omhoog gedaan, ik begon er last van te krijgen, werd somber en voelde me opgesloten. Nu kan ik de wereld weer zien en ik knap per minuut op.
Ik zie er tegenop om ze weer naar beneden te moeten doen morgen en weer in zo'n hol te zitten terwijl ik zo'n fijn open huisje heb.
Nee, ik vind het deprimerend. We zitten hier al weken in het donker, echt donker en straks gaan we eten in de keuken met een lichtje aan. Alsof we in een schuilkelder zitten na een nucleaire ramp.

edit: dan is het vast ook erg warm
Ik vind het wel jammer dat buiten echt te heet is (voor mij). Dat ik niet fijn buiten kan wandelen en fietsen en met kinderen op pad. Zeker niet als het echt zonnig is en boven de 26 graden.

Qua dat voel ik me wel opgesloten.

Dat ik nu al weken en weken me volledig moet aanpassen en eigenlijk niet kan doen wat ik wil.
Vanwege de warmte had ik weinig zin om te koken en heb een vegetarische Moussaka van de Lidl gehaald. 'k Dacht dat 'ie erg vies zou zijn of hoe dan ook zou tegenvallen maar jee, die was lekker!

De temperatuur is hier ondertussen 1 graad gezakt, het is nu 31 graden.
Bobby-Pin schreef:
02-08-2018 18:15
Nee, ik vind het deprimerend. We zitten hier al weken in het donker, echt donker en straks gaan we eten in de keuken met een lichtje aan. Alsof we in een schuilkelder zitten na een nucleaire ramp.

edit: dan is het vast ook erg warm
De hitte die van de ramen komt valt mee, maar het was ook al bijna 6 uur en dan komt er nog maar een streepje zonlicht binnen en de ventilator staat op de ramen gericht, denk dat dat ook scheelt.
De rolgordijnen op het westen zijn wel nog dicht, want daar staat vol de zon op
Bobby-Pin schreef:
02-08-2018 18:27
Vanwege de warmte had ik weinig zin om te koken en heb een vegetarische Moussaka van de Lidl gehaald. 'k Dacht dat 'ie erg vies zou zijn of hoe dan ook zou tegenvallen maar jee, die was lekker!

Mooie tip! Op naar de LIdl. :)
Cateautje schreef:
02-08-2018 18:32
Mooie tip! Op naar de LIdl. :)
Ja, het is de vegetarische met zoete aardappelen en nog in de aanbieding ook :cheer:
Bobby-Pin schreef:
02-08-2018 18:33
Ja, het is de vegetarische met zoete aardappelen en nog in de aanbieding ook :cheer:
Oh lekker, zoete aardappel, sowieso niet te versmaden.

Ik ga morgen gelijk.
Bobby-Pin schreef:
02-08-2018 18:27

Moussaka moet toch in de oven? Ik hou mn oven echt uit op het moment. Heul veel zin in quiche, maar toch maar even niet.
Om 17u is de zon achter het gebouw hier, dus dan gooi ik gelijk mijn zonnewering omhoog. Heerlijk! Vind het ook deprimerend als het zo donker is, maar het houdt wel de warmte buiten.
z-u-s schreef:
02-08-2018 18:35
Moussaka moet toch in de oven? Ik hou mn oven echt uit op het moment. Heul veel zin in quiche, maar toch maar even niet.
Ja, altijd.
Het is wel warm met de oven aan maar ik ben geloof ik nu op het punt gekomen dat ik numb ben door de aanhoudende hitte.
Cateautje schreef:
Ik heb noord en oost gewoon open terwijl zuid en west nu de rolluiken naar beneden zijn. Blijf dus voldoende daglicht binnen krijgen.
Ik heb een combimagnetron en die over verwarmd de kamer niet, dus daar bak ik regelmatig mee met dit weer.
Lucifer2018 schreef:
02-08-2018 18:17
Ik vind het wel jammer dat buiten echt te heet is (voor mij). Dat ik niet fijn buiten kan wandelen en fietsen en met kinderen op pad. Zeker niet als het echt zonnig is en boven de 26 graden.

Qua dat voel ik me wel opgesloten.

Dat ik nu al weken en weken me volledig moet aanpassen en eigenlijk niet kan doen wat ik wil.
Moet je s ochtends tussen 6 en 8 gaan wandelen, dan is t heerlijk koel.
redbulletje schreef:
02-08-2018 18:42
Ik heb noord en oost gewoon open terwijl zuid en west nu de rolluiken naar beneden zijn. Blijf dus voldoende daglicht binnen krijgen.
Noord is bij mij het gebouw, dus daar is geen licht. Oost blijft open, maar dat is de kleinste lichtbron. De grootste ramen zitten op zuid, en die zijn de hele dag afgesloten, vreselijk. De 2 grote ramen op het westen blijven dicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn workout overgeslagen vanochtend, veel te warm. Om 10u was het al tegen de 29 graden.
Ik hoop vanavond nog even te kunnen hardlopen maar dan moet het wel echt even gaan afkoelen
Cateautje schreef:
Nee, dat is het enige wat ik ook echt heel erg vind. Ik werk al twee weken thuis omdat het op mijn werk te heet wordt. Dat vind ik al matig, maar omdat ik me hier ook nog eens moet opsluiten met alles dicht, word ik inderdaad somber. Terwijl ik dol op zomer, zon en warmte ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven