Ik wil regen!
maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
donderdag 2 augustus 2018 om 16:22
Zelfs zonnepanelen krijgen het te warm en vliegen in brand!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2382945 ... n-in-brand
donderdag 2 augustus 2018 om 16:34
Ja bizar he. Las het vanmiddag ook.Habbekratz schreef: ↑02-08-2018 16:22Zelfs zonnepanelen krijgen het te warm en vliegen in brand!
Hier is het ook gewoon heet. Er staat geen wind dus je voelt het nog extra ook..
donderdag 2 augustus 2018 om 17:30
Ik weet heus dat regen heel hard nodig is, maar ik verlang er absoluut niet naar. Ik haat regen en kou en wind en duisternis, kortom alles wat bij herfst en winter hoort.
Van mij mag het tot eind november zo blijven, om dan direct om te slaan naar een lekker warm voorjaar. Ik geniet van deze temperaturen. Deuren en ramen op slimme tijden open of dicht houden, maar dat is misschien makkelijk voor mij, want ik loop nauwelijks inbraakrisico's. Mijn grootste ongemak bestaat uit niesbuien vanwege de droogte
, dus ik snuit hele dozen tissues weg.
Voor iedereen die last heeft van dit weer, hoop ik dat het snel weer 'normaal' wordt, maar voor mezelf... mag het please, please nog een tijdje zo blijven?
Van mij mag het tot eind november zo blijven, om dan direct om te slaan naar een lekker warm voorjaar. Ik geniet van deze temperaturen. Deuren en ramen op slimme tijden open of dicht houden, maar dat is misschien makkelijk voor mij, want ik loop nauwelijks inbraakrisico's. Mijn grootste ongemak bestaat uit niesbuien vanwege de droogte
Voor iedereen die last heeft van dit weer, hoop ik dat het snel weer 'normaal' wordt, maar voor mezelf... mag het please, please nog een tijdje zo blijven?
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
donderdag 2 augustus 2018 om 18:09
Ik heb net de rolgordijnen omhoog gedaan, ik begon er last van te krijgen, werd somber en voelde me opgesloten. Nu kan ik de wereld weer zien en ik knap per minuut op.
Ik zie er tegenop om ze weer naar beneden te moeten doen morgen en weer in zo'n hol te zitten terwijl ik zo'n fijn open huisje heb.
Ben ik de enige die daar last van heeft?
Ik zie er tegenop om ze weer naar beneden te moeten doen morgen en weer in zo'n hol te zitten terwijl ik zo'n fijn open huisje heb.
donderdag 2 augustus 2018 om 18:11
Nee. Het topic heet: Ik wil regen.Sri-is-back-now schreef: ↑02-08-2018 17:30Ik weet heus dat regen heel hard nodig is, maar ik verlang er absoluut niet naar. Ik haat regen en kou en wind en duisternis, kortom alles wat bij herfst en winter hoort.
Van mij mag het tot eind november zo blijven, om dan direct om te slaan naar een lekker warm voorjaar. Ik geniet van deze temperaturen. Deuren en ramen op slimme tijden open of dicht houden, maar dat is misschien makkelijk voor mij, want ik loop nauwelijks inbraakrisico's. Mijn grootste ongemak bestaat uit niesbuien vanwege de droogte, dus ik snuit hele dozen tissues weg.
Dus nee, hier mag dat niet.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 18:12
1.11% gewijzigd
donderdag 2 augustus 2018 om 18:15
Nee, ik vind het deprimerend. We zitten hier al weken in het donker, echt donker en straks gaan we eten in de keuken met een lichtje aan. Alsof we in een schuilkelder zitten na een nucleaire ramp.Cateautje schreef: ↑02-08-2018 18:09Ik heb net de rolgordijnen omhoog gedaan, ik begon er last van te krijgen, werd somber en voelde me opgesloten. Nu kan ik de wereld weer zien en ik knap per minuut op.
edit: dan is het vast ook erg warm
donderdag 2 augustus 2018 om 18:17
Ik vind het wel jammer dat buiten echt te heet is (voor mij). Dat ik niet fijn buiten kan wandelen en fietsen en met kinderen op pad. Zeker niet als het echt zonnig is en boven de 26 graden.
Qua dat voel ik me wel opgesloten.
Dat ik nu al weken en weken me volledig moet aanpassen en eigenlijk niet kan doen wat ik wil.
Dat ik nu al weken en weken me volledig moet aanpassen en eigenlijk niet kan doen wat ik wil.
donderdag 2 augustus 2018 om 18:27
donderdag 2 augustus 2018 om 18:31
De hitte die van de ramen komt valt mee, maar het was ook al bijna 6 uur en dan komt er nog maar een streepje zonlicht binnen en de ventilator staat op de ramen gericht, denk dat dat ook scheelt.
De rolgordijnen op het westen zijn wel nog dicht, want daar staat vol de zon op
donderdag 2 augustus 2018 om 18:32
Mooie tip! Op naar de LIdl.Bobby-Pin schreef: ↑02-08-2018 18:27Vanwege de warmte had ik weinig zin om te koken en heb een vegetarische Moussaka van de Lidl gehaald. 'k Dacht dat 'ie erg vies zou zijn of hoe dan ook zou tegenvallen maar jee, die was lekker!
De temperatuur is hier ondertussen 1 graad gezakt, het is nu 31 graden.
donderdag 2 augustus 2018 om 18:35
Moussaka moet toch in de oven? Ik hou mn oven echt uit op het moment. Heul veel zin in quiche, maar toch maar even niet.Bobby-Pin schreef: ↑02-08-2018 18:27Vanwege de warmte had ik weinig zin om te koken en heb een vegetarische Moussaka van de Lidl gehaald. 'k Dacht dat 'ie erg vies zou zijn of hoe dan ook zou tegenvallen maar jee, die was lekker!
De temperatuur is hier ondertussen 1 graad gezakt, het is nu 31 graden.
donderdag 2 augustus 2018 om 18:38
donderdag 2 augustus 2018 om 18:42
Ik heb noord en oost gewoon open terwijl zuid en west nu de rolluiken naar beneden zijn. Blijf dus voldoende daglicht binnen krijgen.Cateautje schreef: ↑02-08-2018 18:09Ik heb net de rolgordijnen omhoog gedaan, ik begon er last van te krijgen, werd somber en voelde me opgesloten. Nu kan ik de wereld weer zien en ik knap per minuut op.
donderdag 2 augustus 2018 om 18:43
Moet je s ochtends tussen 6 en 8 gaan wandelen, dan is t heerlijk koel.Lucifer2018 schreef: ↑02-08-2018 18:17Ik vind het wel jammer dat buiten echt te heet is (voor mij). Dat ik niet fijn buiten kan wandelen en fietsen en met kinderen op pad. Zeker niet als het echt zonnig is en boven de 26 graden.
donderdag 2 augustus 2018 om 18:44
Noord is bij mij het gebouw, dus daar is geen licht. Oost blijft open, maar dat is de kleinste lichtbron. De grootste ramen zitten op zuid, en die zijn de hele dag afgesloten, vreselijk. De 2 grote ramen op het westen blijven dicht.redbulletje schreef: ↑02-08-2018 18:42Ik heb noord en oost gewoon open terwijl zuid en west nu de rolluiken naar beneden zijn. Blijf dus voldoende daglicht binnen krijgen.
donderdag 2 augustus 2018 om 18:47
Nee, dat is het enige wat ik ook echt heel erg vind. Ik werk al twee weken thuis omdat het op mijn werk te heet wordt. Dat vind ik al matig, maar omdat ik me hier ook nog eens moet opsluiten met alles dicht, word ik inderdaad somber. Terwijl ik dol op zomer, zon en warmte ben.Cateautje schreef: ↑02-08-2018 18:09Ik heb net de rolgordijnen omhoog gedaan, ik begon er last van te krijgen, werd somber en voelde me opgesloten. Nu kan ik de wereld weer zien en ik knap per minuut op.